Met 3 flessen niet uitkomen op 500 cc per dag.

Jasmijn krijgt nog 4 flessen maar daar laat ze veel van staan. Heb nu geprobeerd haar 3 flessen te geven maar daar liet ze dus ook 50/60 cc van staan. Wat nu :think: Moeten we toch maar weer 4 flessen geven? Of 3 flessen en ergens tussendoor, bijvoorbeeld als ze 's middags uit bed komt, nog 100 cc zodat ze toch aan die 500cc per dag komt?

ik zit ook te tobben met 4 flessen terwijl ze misschien beter naar 3 kan gaan. Maar ik kan de hoeveelheid niet ophogen aangezien ze vaak wat laat staan. Voorlopig ga ik maar door met 4 flessen…

denk je er wel aan dat eventueel yoghurt of een ander toetje ook zuivel is, en je dat ook mag bijtellen??

Ik heb ff zitten kijken, en ik weet niet hoe je aan de hoeveelheid van 500cc komt?? Als jouw kindje genoeg heeft aan die drie flessen die ze drinkt… en je geeft er naast nog wat vocht bij… dan is het toch prima?/ Eet ze haar fruit en groente wel goed?

Het CB zegt dat ze 500 cc melk per dag binnen moeten krijgen, vandaar. Haar fruit en groente eet ze redelijk goed. Geen heel potje maar dat is ook wel veel. Fruit ongeveer 100 gram en groente ongeveer 3/4 potje (potje van 200 gram). Ik ben nu ook met een danoontje start begonnen na de warme hap. Ik weet niet of ze yoghurt al mag hebben. Nu heb ik de fles van 's middags, ongeveer 15.30 uur, maar gehalveerd zodat ze de avondfles beter zal gaan drinken. Tenminste dat hoop ik, daar moeten we nog achter komen. Dus nu heeft ze 3,5 fles. Vandaag heeft ze toevallig de eerste 3 flessen goed gedronken. Het is natuurlijk ook zo dat ze periodes goed eten/drinken en dan weer minder.

benthe liet ook heel veel staan …

Wij zijn toch overgegaan naar 3 flessen …

Om 07:30 - 200cc melk

Om 11:00 - fruithapje

Om 15:00 - 200cc melk

Om 18:00 - groente

Om 21:00 - 200cc melk + 3 schepjes rijstebloem

En wat let…

Ze eet ze weer allemaal leeg…

ok… nu ik vraagje…

wanneer moet je over op 3 flessen dan???Daan nu:

7-8 fles met 240cc, drinkt ie tussen de 210 en 230 van op

12 fles

14 fruit

16 fles

18 groente

19.30 fles

waar moet ik dan een voeding weglaten???

ow ja, groenten eet hij echt :thumbdown: :naughty: maximale is een half potje(4 maand) en dan nog met moeite…

Quillan zit sinds dat hij 6 maanden is ook op drie voedingen van 240 maar hij drinkt niet altijd zijn fles leeg.

Maar zijn schema is als volgt

7/8 Fles 240

10 Fruit

12 Fles misschien een paar stukjes brood als hij zin heeft erin

15 Diksap met iets erbij

16/17 warme hap

20 papfles

De tussendoor van 3 uur krijgt hij wel alleen als hij wakker is maak hem er niet extra voor wakker.

Dus Mv2kids Ik zou als ik jou was de fles van 18 uur laten vallen en dan de groente rond 16/17 uur geven

maar eet quillan zijn warme hap een beetje fatsoenlijk???

Ik krijg er bij daan wel maximaal een half 4-maands potje in… als ik bruine bonen met appel geef. Elke andere variant staat garant voor erg vieze gezichten, kokhalzen, verkleedsessies en uiteindelijk met een beetje mazzel wel een lepeltje of twee wat werkelijk zijn maag bereikt…

Tot de tijd dat hij zijn groente fatsoenlijk eet kan ik toch niet zomaar die fles laten vervallen?

hier ook nog steeds maar een half 4 maanden potje

Inmiddels zit ik op het volgende schema:

07.00 fles 200 cc

10.30 fruit

12.15 fles 200 cc, brood wil nog niet echt lukken

15.30 fles 100 cc + stukje soepstengel

17.00 warm eten + half danoontje start

20.00/20.30 papfles

De fles van 15.30 laat ik even zo omdat ze van de andere flessen vaak nogal wat laat staan, als ze die beter drinkt dan kan ik deze fles wel laten vervallen en in plaats daarvan wat water/diksap geven. Water geef ik na haar warm eten een beetje voor de dorst. Mag dat eigenlijk? Water geven na een maaltijd?En mogen ze ook al yoghurt hebben. Dat is misschien beter dan een danoontje?

Even spuit 11 tussendoor :lol:

Dat de kleintjes bij 4 flessen iets laat staan, hoeft niet te betekenen dat ze met 3 flessen ook iets laten staan.

4 flessen volgen elkaar sneller op dan 3 flessen. Het kan dus zijn dat jullie baby’s 4 flessen te veel vinden en dus sneller vol zitten.

Door over te gaan naar 3 flessen en de hoeveelheid te verhogen kan het dus goed zijn dat ze de 3 flessen wel helemaal leeg drinken, gewoon omdat er meer tijd tussen de flessen en het vaste voedsel zit :wink:

@mv2kids wrote:

maar eet quillan zijn warme hap een beetje fatsoenlijk???

Ik krijg er bij daan wel maximaal een half 4-maands potje in… als ik bruine bonen met appel geef. Elke andere variant staat garant voor erg vieze gezichten, kokhalzen, verkleedsessies en uiteindelijk met een beetje mazzel wel een lepeltje of twee wat werkelijk zijn maag bereikt…

Tot de tijd dat hij zijn groente fatsoenlijk eet kan ik toch niet zomaar die fles laten vervallen?

Het maakt toch niet uit of hij een bepaald potje wel lekker vindt en de rest niet? Hij is nog zo jong, hij heeft nog een heel leven voor zich om aan andere smaken te wennen. Ik zou het gewoon voorlopig op de bruine bonen met appel houden. Misschien over 3 of 4 weken vindt ie andere smaken wel lekker.

Miepel, water mag je gewoon altijd en overal tussendoor geven. Niets slecht aan!

Yoghurt is altijd beter dan Danoontje, zeker voor de suikers. In zo’n Danoontje zit heel veel suiker en in yoghurt niet (tenzij je het er zelf door heen doet :wink: )

En het gaat niet om hoeveel voeding ze binnen krijgen, maar hoeveel vocht :wink: Dus yoghurt, water, fruithapje… dit zijn ook producten waar vocht in zit.

Dus ze zou nu ook yoghurt mogen hebben? Omdat ik ook wel eens hoor dat dat pas vanaf 1 jaar is.

Maar wij hebben dus geprobeerd om over te gaan op 3 flessen maar daar liet ze net zoveel van staan als met 4 flessen. Dus vandaar dat ik 's middags ook nog een half flesje geef. Ze moeten natuurlijk genoeg vocht binnen krijgen maar van het CB had ik begrepen dat ze ook echt 500 cc melk op een dag moeten hebben, vandaar.

Vanaf 6 maanden mag je beginnen met bijvoeden. Yoghurt is een melkproduct. Ze zeggen dat je minder kans hebt op koemelkallergie als je begint met melkproducten vanaf 1 jaar.

Lana at en dronk op een gegeven moment ook heel weinig. Drinken zelfs nog maar 350cc (voeding). Ikzelf vond het op dat moment belangrijker dat ze vocht binnen kreeg dan voedsel. Het is een keuze die je moet maken.

Je kan ook proberen pap te geven ipv brood. Krijgt ze én voeding binnen én vocht. Dan krijgt ze 2x pap op een dag, dat maakt niet uit. Maar als ik zo eens naar je schema kijk, vind ik het wel goed uitzien hoor. Mijn inziens niets mis mee. Het ene kindje heeft meer honger en dorst dan het andere.

We zullen toch maar proberen om haar 's middags wat brood te geven. Ze moet het uiteindelijk toch. En daarna natuurlijk een fles. We geven nu alleen 's avonds een papfles. Dat doe ik liever niet vaker op een dag :naughty: omdat ze altijd harde ontlasting heeft en dat wordt met pap alleen maar erger. Voeg nu ook al extra water toe. En trouwens, ze drinkt nu ook weer wat meer dus die fles om 15.30 zal er eerdaags toch wel af kunnen. Maar bedankt voor de tips. :thumbup:

@Miepel wrote:

We zullen toch maar proberen om haar 's middags wat brood te geven. Ze moet het uiteindelijk toch.

Van dit laatste stukje krijg ik een beetje de kriebels :oops: Tuurlijk moeten ze het uiteindelijk toch eten, maar ik heb zelf zoiets van… ach lus je het nu niet, dan proberen we het een maandje later nog eens. Vind je het dan nog niet lekker, nou jammer dan. Proberen we het later nog wel eens een keer.

Ooit gaan ze wel eens een boterham eten. Lana wilde ook geen boterham, heb ik lekker laten gaan. Komt ooit wel weer een keer dat ze het wel lekker gaat vinden.

Maar zoals ik al zei, dit is mijn mening :slight_smile:

Ik probeer het er ook echt niet in te proppen hoor. :lol: Maar zo nu en dan bied ik het natuurlijk wel aan. Want als ik daar over een paar maanden pas mee begin dan denkt ze :naughty:

Hahahaha, dat bedoelde ik ook niet, dat je het er in duwt :lol: :lol:

Dat aanbieden is prima!

Freja lust dus juist geen pap: prima, dan niet! Vandaag heeft ze trouwens super gegeten:

3 flessen van 200 ml

klein toetje van danone

1 pot fruit van 175 gr

1 pot groente van 200 gr

bekertje dixsap

gekke meid dus. De ene week kan zo verschillen tov de andere week.

Jesper heeft ook amper pap gegeten. Vond ie ook niet te pruimen. Heb het daarna ook nooit meer aangeboden. Mannetje is echt wel groot en sterk geworden, ook zonder pap.