Zou het dan door de warmte komen :lol: Lana heeft ook zo weinig gegeten vandaag.
weinig? Ik vond het juist zoveel!!
'k Heb je verkeerd begrepen :oops: :lol:
och, geeft niks. Ik vond dat ze het prima gedaan had vandaag. Of heb ik het mis? Nee toch?
is super Essie.
Mischa drinkt soms maar 300cc ofzo. Ik ga het niet meer bijhouden. Wordt een strijd en die wil ik niet meer.
Ik vind het veel hoor! Ze eet prima dus!
Hoi meiden,
hier een ventje dat weinig wil drinken (lees: opvolgmelk uit de fles)Zie ook topic bijvoeding: 6 1/2 mnd en de fles weigeren. Ik ben al overgestapt op andere voeding en dit lijkt wel iets beter te gaan. Maar meer dan 2 voedingen krijg ik er niet in (melk bedoel ik dan hè)
Zijn schema ziet er nu zo uit:
8.00 fles 230 cc, waarvan hij zo’n 150 cc van drinkt en de rest als pap krijgt
10.30 fruithap (200 gram)
13.00 bied ik eerst een fles aan (maar 9 van de 10 keer wil hij hem niet.) dan krijgt hij wat brood met boter
16.00 groentenhap (200 gram) + een toetje (meestal een danoontje :oops: )
19.30 bied ik eerst een fles aan (maar ook deze wil hij meestal niet) en dan maak ik er weer pap van. Vaak eet hij maar 100 cc
Hij krijgt tussendoor een flesje roosvicee aangeboden. En op een dag drinkt hij dan zo’n 150 cc hiervan
Ik probeer ook af en toe wat uit een bekertje te geven, melk of diksap. Maar na 1 of 2 slokjes houd hij het voor gezien.
Ik vind het ook belangrijker dat hij voldoende vocht binnekrijgt. Ik ga ervan uit dat hij zelf aangeeft dat hij genoeg eet. Ik bied het wel steeds aan, maar wil hij niet: jammer dan. dan maar geen 500 cc melk op een dag. Ik kan hem moeilijk dwingen. Zo zit hij straks met een enorm eet trauma aan tafel. Nee, dat is gezond
Hier dus eigenlijk meer een papventje, net als zijn papa. Die vind pap ook heel erg lekker :mrgreen:
Groetjes Heidi
Lana was met 8 maanden helemaal flesvoeding af. Ze kreeg het alleen nog bij haar eten in een bekertje. Ze wilde helemaal geen flesvoeding meer. (ze werd een beetje te snel groot )
Ik vrees dat bij Thijs hetzelfde gaat gebeuren.
Gaf jij Lana wel opvolgmelk of gaf je toen al gewone melk?
Opvolgmelk 2… toen ze bijna een jaar was ben ik overgestapt naar gewone melk. En dat vindt ze veel lekkerder :lol:
ik probeer er ook geen punt meer van de maken. Ben echt blij als ze netjes 500 ml binnen heeft. Het zit ook een beetje tussen m’n oren dat ik af en toe bang ben dat ze niet genoeg binnen heeft. Ze heeft de eerste 3 weken in het Zh gelegen wegens niet /moeilijk drinken…bleek dat ze een korte onderkaak heeft. Ze snapte het gewoon niet hoe dat moest.
Nu gaat het hartstikke goed.verder Zelfs de tuitbeker zonder antilek doe ik tussendoor, paar slokjes. Gaat prima. Overigens doe ik met de tuitbeker steeds slokjes geven en dan stoppen. Niet achter elkaar zoals bij de fles. Wij drinken tenslotte toch ook niet in 1x een beker leeg.
Bij ons op het cb geven ze aan dat ze 300 cc melk nodig hebben en in totaal minimaal 500 cc vocht op een dag, dat is dus inclusief die 300 ml melk. Dit advies was vanaf 7 maanden leeftijd.
@welkom wrote:
Bij ons op het cb geven ze aan dat ze 300 cc melk nodig hebben en in totaal minimaal 500 cc vocht op een dag, dat is dus inclusief die 300 ml melk. Dit advies was vanaf 7 maanden leeftijd.
dat is wel wat anders dan 500 cc melk! Eva maakt er een potje van. De pap 's morgens en haar ‘pyjamapapje’ 's avonds gaan er altijd wel in. Maar de fles van tussen de middag: DRAMA! Helemaal nix, noppes. Nu ik dit lees, ga ik me niet meer druk maken. Ze eet overdag keurig haar fruit en groente + danoontje…En ze is ruim 7 maanden!
Panfluit, misschien kun je eens proberen of ze uit een bekertje wel wil drinken. Thijs weigert ook uit een fles te drinken (zijn melk dan) behalve 's ochtends gelukkig! maar wat ik zo van je begrijp krijgt ze zeker voldoende binnen hoor!!
hier gaat het ook beter sinds dat ik nu 2 x een bekertje met 100 cc opvolg melk geef. 1 x bij zijn boterham en 1x voor het slapen gaan.
's morgens drinkt hij een fles van 200 cc en bij zijn warme hap een toetje van 100 cc. Dus op deze manier krijgt ie iig 500 ml melk binnen :thumbup: