met 3,5 maanden in maat 74!

Wat een heerlijk mannetje.



Mijn oudste zoon was met 3 maanden 78 cm en 9,5 kilo en zat in maat 80.

Met 6 maanden woog hij 12 kilo en was hij 86 cm toen zat hij al in 86/92.

Nu is hij ruim 9 jaar en heeft maat 152.



Mijn jongste was met 4 maanden 72 cm en woog ruim 9 kilo,maat 74 was toen al krap bij hem.



Met zijn 12 maanden woog hij 15 kilo en was hij 87,5 cm kledingmaat 92/98.



Nu met zijn pas 2 jaar(gister 26 maanden) is hij 1m02,5 en 23 kilo.

kledingmaat 110/116 en schoenmaat 28/29.



Beidde kids van mij zijn flink aan de maat en vlogen echt hard door de maten heen.

beidde worden ze 2m03 geschat.

En bv daar groeiden ze als kool op.

Ik herken het… het lijkt hier nu even ‘stil’ te staan: 17 maanden, 13.5 kg, en 87 cm lang

nou het gaat nog steeds goed met onze reus…

gelukkig past maat 74 meestal nog wel redelijk,

qua luiers lijkt maat 5 beter te passen

en bij de laatste meting was hij 10 kilo en 72,5 cm…

valt allemaal best mee, hij zal de 2 meter niet halen denk ik, maar het is zo’n ENORM verschil met onze dochter (die was met anderhalf 10 kilo geloof ik)…

het blijft een reus, maar wel een schattige!!

mijn zoontje is over de 5000 gr (vermoed ik)



draagt onder 56/62 en boven 62, en is bijna 4 maanden

ik wist niet dat meer kindjes dat hadden :smiley:

Inmiddels is ons mannetje een beste beer van 77 cm en 12 kg!

Draagt 74 broekjes, en 80 truitjes, 10 maanden! :inlove:

@Ninja: Fijn dat het goed met hem gaat! :slight_smile:



Hier gaat ook alles goed. Ik heb geen idee hoe lang ons monstertje inmiddels is (74/75 cm oid?), maar ze weegt 10kg…en is weer ziek, dus staat op dit moment weer even stil (misschien maar goed ook…?). Ik begin het nu soms een beetje lastig te vinden nog leuke babykleertjes in haar maat te vinden…veel vind ik meer geschikt voor oudere kindjes…en ik wil ook geen honderden euro’s aan een garderobe uitgeven, want voor je het weet is ze er weer uitgegroeit…



Ik heb geen vergelijkingsmateriaal rondlopen, misschien dat dat scheelt?

@nienke; dat ken ik wel, de kleertjes die hij nu past zijn meer voor jongentjes die al kunnen kruipen en lopen…ik heb het liefst nog zachte, ruime, soepele kleren.

jouw dame is ook een flinkerd…wel leuk hoor, al die mooie reuzen :inlove: …en ik denk dat het straks ook wel weer even stil staat voor Roman…hij is nu ziek en drinkt weinig …dus zal hij ook wel niet hard groeien neem ik aan.

Op zich hebben ze bij de H&M wel wat, maar het aanbod is beperkt (in andere winkels helemaal). De Zeeman heeft soms ook wel aardige dingen en Lief! en Z8 hebben erg leuke dingen, maar ja, daar is de prijs dan ook naar. :wink:



Ze moeten maar gewoon snel gaan kruipen en lopen, dan is dat probleem ook weer opgelost. :wink:

Wat een verschil idd in kindjes :inlove: .



mijn dochter was bij de geboorte 8 pond presies en 48 cm. Een klein boedhatje. Nu weegt ze 11.5 kg. Lengte weet ik niet presies maar ze draagt maat 80 (af en toe nu maat 86) van broeken en maat 86 van bovenkleding. ze is wat aan de kleine kant maar gelukkig geen boedhatje meer hihi

hier inmiddels een ventje van 15 maand en zit in maat 74 van broekjes en 68 van truitjes wil nog hij is en blijft een kleintje :inlove:

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe lang de ouders zijn van de ‘reuze’ baby’s… Ik heb een dochtertje die bij de geboorte 4420 gram was met ruim 54 cm en die bij 6 weken 5350 gram woog bij het cb (ze is nog niet gemeten) maar ik vind dat ze nu (twee weken later) echt veel zwaarder is geworden… Volgens mij niet zo extreem als ik hier lees, ze heeft nu maatje 62 aan en dat gaat hopelijk nog wel een paar weken.

Moeder is 1.88 m. en vader 1.98 m. dus ik hou qua lengte m’n hart vast…

Ik ben ‘slechts’ 1.73m en mijn man ‘slechts’ 1.90m. :slight_smile:

Thanks, het blijft gewoon afwachten natuurlijk…

Mijn moeder was 1.68 m. en vader 1.82 dus uitzonderingen zijn altijd mogelijk en ik ben altijd lang geweest…

Ik ben ook een kleintje (169) en mijn man is een gemiddelde meneer :smiley: (186).

Onze andere zoon lijkt rond het gemiddelde uit te komen, onze dochter is een kleintje (zit ook in de familie, zus is (156).

En de jongste is dus vooralsnog een reusje, geen idee of dat zo blijft hoor, we zullen zien.

hier ook zo’n snelle groeister :shock:



mevrouw begon keurig met maatje 50 (verzoop ze nog in) en nu met 7 weken oud gaat ze al naar het maatje 68 :shock:



ik ben 1,74 en mijn man 1.90



floris idem dito zit met 16 maand al in maatje 98/104 :shock: en is geen grammetje vet te bekennen…

Mijn zoon zit volgens de groeicurve ook continu op of net boven de bovenste lijn. Hij is wel altijd slank geweest.

Maar ik ben maar 1.63 m en mijn man 1.70. Dus geen idee waar dit nou vandaan komt. (al is mijn zus wel 1.83, wat best lang is voor een vrouw).

hier onze zoon is nu 16,5 bijna 17 mnd. en heeft nog maat 74 aan, al gaat tie nu wel naar de 80 heef tie nu ook wel veel aan maar goed kijk er echt van op hoor 3,5 mnd. en al maatje 74 :shock:



Het is jammer maar als tie maar gezond is moet je maar denken.

Ach ja, je doet er zo weinig aan he?

Gelukkig heeft hij nu (8 maanden) nog steeds wel maat 74 aan, ook wel maat 80 (en hij is nu denk ik 10,5/11 kilo?)…

Maar het blijft een lieve grote dikkiedik :inlove:

Ziet er prima uit, toch? :slight_smile:



Jinthe is veel ziek geweest, waardoor ze niet zo veel gegroeid is…in ieder geval niet in gewicht (ze weegt nog steeds rond de 10kg). Ze zit nu een beetje tussen maat 80/86 in. Voor de leuk ook een foto’tje. :mrgreen:







:inlove:

@nienke, mooi meiske hoor! :smiley: lekkere lange dame…

en ze groeien vaak of in de lengte of in de breedte…

ben benieuwd wat Roman tijdens de volgende meting laat zien…