MENING? moederfiets-probleem Up pag.2

Hoi allemaal.

Ik heb, tot grote tevredenheid, een moederfiets van het merk montego, type liberty.



Vandaag echter brak zonder enige aanleiding het complete deel waar mijn standaard aan vast zit af op de lasnaden.



Mijn dochter zat er niet op gelukkig, en ik zelf ook niet, maar een schrik was het wel.



Ik naar de fietsenmaker en die kan het gelukkig wel repareren, máár en nou komt ie:



volgens hem mag je een moederfiets NOOIT op de standaard hebben als je kindje erop zit (in een goedgekeurd en door hemzelf bevestigd bobike zitje) daar kan de standaard niet tegen.:eh: :eh:



Ik zeg: de dubbelen standaard van een moederfiets is juist bedoeld om je fiets stabiel te alten staan terwijl je je kindje in en uit het zitje tilt en dus zal je kindje er ook als de fiets op de standaard staat op zitten.



Wat is jullie mening.

Ik zou dat even nakijken/vragen bij de leverancier, dan heb je zekerheid!

Euh en hoe zou je dan 2 kindjes op die fiets moeten krijgen als hij niet op de standaard mag :eh:



Die standaard is ervoor bedoeld, en de moederfiets ook… Ja gestemd dus.

Volgens mij stond op mijn standaard (later laten monteren) dat hij tot 40 kg belast mocht worden, dat is dus fiets mét kind.

Zonder de fiets op de standaard krijg je toch nooit twee kinderen erop :eh: .

Ik niet in ieder geval hoor.

ik zou ook zeggen met kids op de standaard…hoe krijg je dat anders voor elkaar :think: Dat MOET gewoon daarop gemaakt zijn…

Naar mijn mening is het er voor gemaakt.

Ik weet wel hoe je je kind(eren) er op krijgt zonder standaard, heup er tegen en klaar! :mrgreen: (elk geval ik heb jaren lang zonder standaard mijn neefje en nichtje mee genomen op de fiets zonder standaard en er ook zo opgestuurd.)



Maar… moederfiets, die standaarden waren daar toch voor of heb ik het mis?

Maar een moederfiets is ook nog eens een stuk zwaarder dan een gewone fiets… Ik denk dat ik dat niet eens red, hem met mijn heupen tegenhouden om er twee kids op te zetten. :think:

ik zet de fiets ook nooit op de standaard om mn dochter erin te zetten, zet de fiets altijd ergens tegenaan…

Ik zou het ook niet kunnen hoor, fiets tegenhouden met mijn heup terwijl ik kind 2 erop til :think:

De standaard is er toch juist voor bedoeld?

Waarom zit ie er dan op? Dan had er net zo goed een normale enkele standaard op kunnen zitten.

Stevige standaard



Natuurlijk wil je óók controle hebben over je fiets wanneer deze stilstaat. Dan kun je zonder probleem je kind(eren) in het zitje zetten, je boodschappen inladen en ook nog je buggy aan de speciale buggy-drager hangen. Een gewone fiets met een gewone standaard valt gauw om. En het is ook niet echt een alternatief om je fiets schuin tegen de muur te zetten: je zult niet de eerste zijn van wie de fiets met kind en al wegglijdt! Een goede standaard maakt het leven zoveel makkelijker. Een dubbele standaard in het midden onder je fiets is ideaal. Je moet er dan wel voor zorgen dat het voorwiel niet meteen omslaat, zodra je je fiets op de standaard zet. Dat kan met behulp van een speciale veer, of met een zogenoemd balhoofdslot.

Er zijn ook extra lange zijstandaards. Je fiets staat dan als een Harley Davidson, redelijk stevig.





bron: moederfiets.nl

@mamy wrote:

Hoi allemaal.

Ik heb, tot grote tevredenheid, een moederfiets van het merk montego, type liberty.



Vandaag echter brak zonder enige aanleiding het complete deel waar mijn standaard aan vast zit af op de lasnaden.



Mijn dochter zat er niet op gelukkig, en ik zelf ook niet, maar een schrik was het wel.



Ik naar de fietsenmaker en die kan het gelukkig wel repareren, máár en nou komt ie:



volgens hem mag je een moederfiets NOOIT op de standaard hebben als je kindje erop zit (in een goedgekeurd en door hemzelf bevestigd bobike zitje) daar kan de standaard niet tegen.:eh: :eh:



Ik zeg: de dubbelen standaard van een moederfiets is juist bedoeld om je fiets stabiel te alten staan terwijl je je kindje in en uit het zitje tilt en dus zal je kindje er ook als de fiets op de standaard staat op zitten.



Wat is jullie mening.




dat is dus hier ook net gebeurt bij mijn gazelle bloom!!





Maar je fiets moet toch ook op de standaard staan om je kind er op te zetten…

@jet wrote:

Stevige standaard



Natuurlijk wil je óók controle hebben over je fiets wanneer deze stilstaat. Dan kun je zonder probleem je kind(eren) in het zitje zetten, je boodschappen inladen en ook nog je buggy aan de speciale buggy-drager hangen. Een gewone fiets met een gewone standaard valt gauw om. En het is ook niet echt een alternatief om je fiets schuin tegen de muur te zetten: je zult niet de eerste zijn van wie de fiets met kind en al wegglijdt! Een goede standaard maakt het leven zoveel makkelijker. Een dubbele standaard in het midden onder je fiets is ideaal. Je moet er dan wel voor zorgen dat het voorwiel niet meteen omslaat, zodra je je fiets op de standaard zet. Dat kan met behulp van een speciale veer, of met een zogenoemd balhoofdslot.

Er zijn ook extra lange zijstandaards. Je fiets staat dan als een Harley Davidson, redelijk stevig.





bron: moederfiets.nl




lijkt me helder! :wink:

@klavertje4 wrote:

@mamy wrote:
Hoi allemaal.

Ik heb, tot grote tevredenheid, een moederfiets van het merk montego, type liberty.



Vandaag echter brak zonder enige aanleiding het complete deel waar mijn standaard aan vast zit af op de lasnaden.



Mijn dochter zat er niet op gelukkig, en ik zelf ook niet, maar een schrik was het wel.



Ik naar de fietsenmaker en die kan het gelukkig wel repareren, máár en nou komt ie:



volgens hem mag je een moederfiets NOOIT op de standaard hebben als je kindje erop zit (in een goedgekeurd en door hemzelf bevestigd bobike zitje) daar kan de standaard niet tegen.:eh: :eh:



Ik zeg: de dubbelen standaard van een moederfiets is juist bedoeld om je fiets stabiel te alten staan terwijl je je kindje in en uit het zitje tilt en dus zal je kindje er ook als de fiets op de standaard staat op zitten.



Wat is jullie mening.




dat is dus hier ook net gebeurt bij mijn gazelle bloom!!





Maar je fiets moet toch ook op de standaard staan om je kind er op te zetten…




Dan heb ik een tip voor je , bel gazelle!

Die hebben wij gisteren ook gebeld om hunh mening in dezen te horen en die waren hoogst verontwaardigd, dit mág niet gebeuren.



Maar ja aangezien ik zelf geen gazelle heb konden ze behalve die uitspraak niets voor me doen.

als je belt weet ik zeker dat ze je verder zullen helpen!



Ik heb zelf inmiddels de fabrikant van montego gebeld en ook die vinden dat dit niet moet kunnen (in tegenspraak met de fietsenwinkel, mijn leverancier, dus) en ze gaan contact opnemen met de winkel om te kijken of en wat er moet gebeuren…



Ik hoop op een snelle oplossing, wnat ik mis mijn trouwe brikkie!

Ik zat gisteren al te denken, die fietsenwinkel heeft vast geen zin in het uitvoeren/vergoeden van de reparatie en probeert zo de verantwoordelijkheid voor verkeerd behandelen van de fiets bij jou te leggen… :think:

tis toch raar dat zo’n man zegt dat ie daar niet voor bedoeld is :roll: :wall:

@jet wrote:

Ik zat gisteren al te denken, die fietsenwinkel heeft vast geen zin in het uitvoeren/vergoeden van de reparatie en probeert zo de verantwoordelijkheid voor verkeerd behandelen van de fiets bij jou te leggen… :think:

tis toch raar dat zo’n man zegt dat ie daar niet voor bedoeld is :roll: :wall:




precies mijn gedachten du…vandaar ook dat ik de fabrikant heb gebeld, want ook al is de fiets ouder dan 1 jaar, het lijkt me gewoon niet te moeten kunnen, detail daarbij is: mijn dochter zat NIET op de fiets toen het geheel afbrak…(gelukkig maar)

Hi



Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met deze fiets, mijn fietsenmaker waar ik hem gekocht had heeft hem terug gestuurd en ik heb een heel nieuw model gekregen ervan ze worden namelijk niet meer zo gemaakt, hij heeft zelf de fietsenmaker voor mij een nieuwe standaard er ook nog opgezet dus ik zou dat gewoon eisen als ik jou was een nieuwe fiets.

Ik gebruik nooit een standaard als ik mijn kinderen op de fiets zet (heb ook geen moederfiets, maar een gewone fiets)

Gewoon fiets tegen mijn heup aan en met 1 hand vasthouden. Je zet eerst het kind voorop, daarna heup tegen je fiets en hand om zadel en dan met 1 arm andere kind achterop tillen (Snappen we um nog? 8) )



Ik denk, dat een standaard van een moederfiets er wel tegen bestand moet zijn om hem uit te hebben als je kinderen/boodschappen in en uitlaadt. Maar dan gaat het om kortdurende druk op de standaard.

Je moet het kind er niet in zetten en dan de fiets op de standaard zetten en dan nog even snel binnen je tas pakken oid. Sowieso je kind nooit alleen op je fiets laten zitten als je geen fysiek contact mee kan maken natuurlijk.

@Frischling wrote:

Ik gebruik nooit een standaard als ik mijn kinderen op de fiets zet (heb ook geen moederfiets, maar een gewone fiets)

Gewoon fiets tegen mijn heup aan en met 1 hand vasthouden. Je zet eerst het kind voorop, daarna heup tegen je fiets en hand om zadel en dan met 1 arm andere kind achterop tillen (Snappen we um nog? 8) )



Ik denk, dat een standaard van een moederfiets er wel tegen bestand moet zijn om hem uit te hebben als je kinderen/boodschappen in en uitlaadt. Maar dan gaat het om kortdurende druk op de standaard.

Je moet het kind er niet in zetten en dan de fiets op de standaard zetten en dan nog even snel binnen je tas pakken oid. Sowieso je kind nooit alleen op je fiets laten zitten als je geen fysiek contact mee kan maken natuurlijk.




Het is bij mij ook alleen gebeurd dat mijn dochter erop getild werd en daarna altijd direct van de standaard af hoor, zomaar erop laten zitten doe ik zowiezo nooit.



Ik ben nu druk bezig met de fabrikant te bellen aangezien ze zelf ook 5 jaar garantie op het frame geven, en de lasnaden waaraan dit vastzit is ook een deel van het frame!