Wie heeft hier ervaring mee??
Zit er aan te denken om het te gebruiken…
Maar weet niet hoe andere mensen het hebben ervaren dus kom maar op
Ik gebruik t… tot ik merk dat ik letterlijk overdag omval van de slaap, dan laat ik het weer een paar weken staan…
Heb een melatonine onbalans.
Hier werkt het wel, maar ik gebruik het op recept via mijn huisarts en slik 0,2 mg.
Zonder dat kan ik echt niet doorslapen… inslapen lukt wel, zij het heel laat, maar dan word ik elke 2 uur ongeveer wakker.
Hier zijn de ervaringen goed, al werkte de bij de drogist verkrijgbare dosering niet en heeft het zeker wel 3 weken geduurd voordat ik verandering merkte… je lijf moet er aan wennen.
Als ik nu langer dan 2 weken stop, moet ik er ook weer erg aan wennen. Maar mijn vermoeidheidsperiodes duren meestal maar een dag of 10…
Door een hormoonprobleem werkte het bij mij niet, maar zowel mijn moeder als schoonmoeder zweren erbij en slapen er beter door
Tis ook geen spul waar je van afhankelijk wordt dus ook redelijk veilig daardoor.
Ik heb het ook gebruikt… Vond het een goed product!
Voor mn zwangerschap nam ik het wel eens, nu gebruik ik het niet want door de gebroken nachten met mn baby heb ik geen moeite om in slaap te vallen. :mrgreen:
Ik gebruik het wel eens als ik moeite heb met in slaap komen. Als het al voorbij 12 uur is en ik lig nog steeds wakker. Het werkt bij mij binnen 15 minuten.
Ik denk er ook over om het te gaan kopen! Loop op een automatische piloot namelijk :?
Als ik geluk heb (net als afgelopen nacht) val ik rond 02.15 uur in slaap.
Eergisteren was het toppunt; 03.30 uur pas!
Dus mijn wallen hangen nu echt op me wangen ergens geloof ik, energie is op enz enz.
Ik heb het gebruikt om uit mijn jetlag te komen. Was me toen door iemand aangeraden. Heb echt een week lang een jetlag gehad en toen was ik het wel zat. Moest al bijna weer aan het werk en om dan pas om 4 uur in slaap te vallen terwijl om 6 uur de wekker weer ging, zag ik niet zitten.
Piloten en stewardessen gebruiken het ook.
Ik heb het door de arts voorgeschreven gekregen en hier werkt het prima. Ik val zo veel sneller in slaap. Maar ik krijg dan ook een veel hogere dosering dan je bij de drogist kunt halen, nl 3 mg
De drogist verkoopt alleen 0,1, en ook met een ander bestanddeel er eventueel nog bij.
Zo heb ik er eentje met extra valeriaan erbij.
Ik heb het een aantal dagen volgehouden, maar merkte er helaas helemaal niets van.
Heb soms wat tijden met stress en doordat ik ook hyperventilatie heb (wat ik goed onder controle heb overigens, alleen mijn ademhaling word onbewust nog heel ‘hoog’ en snel dan als ik me druk maak), en 's avond moeilijk in slaap kon komen door mijn eigen gejaagde ademhaling, het eens uitgetest.
Maar helaas dus, zonder resultaat.
@Thessa wrote:
Door een hormoonprobleem werkte het bij mij niet, maar zowel mijn moeder als schoonmoeder zweren erbij en slapen er beter door
Tis ook geen spul waar je van afhankelijk wordt dus ook redelijk veilig daardoor.
Sterker nog het is een lichaamseigen stof, je maakt het aan zodra het donker begint te worden en dit zorgt er voor dat je kunt slapen

Een vriendin van mij is biologe en doet onderzoek naar de biologische klok (chronobiologie) en raadt het sterk af!! Door melatonine te gebruiken breng je het evenwicht in je lichaam in onbalans. Ik weet niet meer precies waarom, maar toen ik zei dat ik het ooit had gebruikt, reageerde ze heel fel…
Als ik jou was zou ik er dus mee uitkijken.
ik heb het aan Sarah gegeven toen het slaapprobleem zo erg was dat ik haar zelfs bij de ha wilde laten slapen om te laten merken aan die man dat het écht erg was. En binnen een week sliep ze ‘normaal’ en ben er toen ook mee gestopt. Nu heeft ze nog steeds pieken en dalen maar gebruik het niet meer, omdat het redelijk goed gaat opt moment.
Zie een oud topic van mij, misschien heb je daar ook nog wat aan.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=85432&postdays=0&postorder=asc&start=0
@Chrissy wrote:
Zie een oud topic van mij, misschien heb je daar ook nog wat aan.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=85432&postdays=0&postorder=asc&start=0
thx

Ik moet de melatonine hebben voor doorslapen dus de slowtime release variant van sleepzz
Morgen halen alleen de vrij verkrijgbare pillen zijn 0,1 dosis
Moet ik dan ook eerst 1tje per keer nemen :think:
Reden waarvoor ik er aan wil beginnen is omdat ik per nacht heel vaak wakker wordt en heel licht slaap…
Met las gevolg moe overdag en humeurig
Ook krijgt je immuunsysteem een opdoffer van dat tekort van slaap…
En laat ik al een zwak immuunsysteem hebben…
Ben de laatste paar jaar om de 2 a 3 maand wel ziek met griep of verkouden , en de laatste paar jaar slaap ik ook slecht dus vandaar
Ik heb een Melatonine-stoornis, en gebruik 5 mg Melatonine. Ik heb ook een tijd 10 mg gebruikt, maar heb nu na een tijd niet gebruiken (tijdens zwangerschap) nog genoeg aan 5 mg.
Sinds gebruik slaap ik eindelijk op een ‘normale’ tijd in, i.p.v. bijvoorbeeld 2 uur 's nachts, wanneer mijn eigen melatonine-spiegel eindelijk een beetje op niveau is.
Op de slaap-/melatoninepoli in Ede gaven ze aan dat ook bij iemand met geen stoornis een tabletje van 0,1 mg amper iets zou doen. Maar daar dus geen ervaring mee.
Helaas wordt Melatonine op recept niet vergoed (alleen bij blinde personen wel), en is het best een bedrag iedere maand.
Ik ben jaren terug ook onderzocht bij een slaapcentrum en daar bl;eek ook dat mijn melatonine gehalte niet helemaal klopte en ik daardoor heel laat in slaap viel pas (hoe moe ik ook was) en dat ik s’morgens doodmoe opstond.
Ik heb cvs en mijn slaap hard nodig met 2 kindjes…dus ik slik ook melatonine (5mg) elke dag.Ik ga dan ook vrij vroeg naar bed omdat ik toch minimaal 45 min nodig heb om in slaap te komen.Maar als ik ze niet slik dan merk ik gelijk dat ik bijna niet in slaap kom of pas heel laat.
En idd ze worden niet vergoed en ik betaal 12 euro voor 1 maand.
Gisteren 1 tablet van 0,1 gehad en werkte niet :wall:
Vanavond maar 2 proberen…
Ik werd gewoon weer om 3.30 wakker en kon heelll moeilijk weer in slaap komen
Dat gaat al een week of 1,5 aan nu wil gewoon lekker doorslapen :oops:
Ik heb de slowtime release van sleepzzzz
@San 27 wrote:
Gisteren 1 tablet van 0,1 gehad en werkte niet :wall:
Vanavond maar 2 proberen…
Ik werd gewoon weer om 3.30 wakker en kon heelll moeilijk weer in slaap komen
Dat gaat al een week of 1,5 aan nu wil gewoon lekker doorslapen :oops:
Ik heb de slowtime release van sleepzzzz
Ik gebruik er 6 per keer. Niet iedere avond, maar ik heb altijd periodes dat ik slecht slaap. Dat kan echt meerdere weken duren. Dan ben ik om 3.30 wakker. 0,1 mg is ook echt heel weinig. Alleen mogen de 1 mg tabletten alleen door de huisarts etc. voorgeschreven worden.
6 van 0,1 per keer mag dat dan
Ja oke dan zit je nog maar op 0,6 snap em :mrgreen:
Vannacht sliep ik wel lekker tot dat… mn dochter huilend wakker werd van de hoge koorts…
Ff met dr bezig geweest en daarna was ik klaar wakker he
Van 2.30 tot 4.30 wakker gelegen daarna weer geslapen tot 6.30 toen ging de wekker
je hebt 2 soorten melatonine
1 soort voor het in slaap komen en de andere is voor eht doorslapen