Meistoppers 2011 deel 8! Kell is zwanger!

Nou Teuntje, dat klinkt allemaal erg goed!

Hier is het halen en brengen :frowning: Lotte huilt overdag veel, kan haar slaapje dan vaak niet vatten. 's Nachts gaat het eigenlijk goed, dus dat is op zich wel ok en beter dan andersom, maar het is jammer, want overdag is het niet echt genieten. Gisteren op het bureau geweest en daar wel wat adviezen gekregen. Hoop dat ze gaan werken.

Het is zo veel leuker als ze rustig en tevreden is, maar ja, als dat 's nachts is, is het wel lekker voor de nachtrust, maar ook saai :wink:

Lotte is bijna 1 kilo aangekomen sinds haar geboorte en zit met lengte en groei precies op de middellijn, ze doet het wat dat betreft dus goed, maar het lijkt erop of ze haar eigen ritme niet kan vinden/maken en daar dus mee geholpen moet worden. Structuur en regelmaat moeten we dus aan gaan brengen en daar ben ik dus vanochtend mee begonnen. Kan natuurlijk ook niet verwachten dat ze nu dan ook meteen doet wat wij willen :mrgreen: we zullen zien wie er uiteindelijk aan het langste eind trekt. Ik geloof niet Lotte :wink:

Ik ben dus niet zoveel op kok meer, wel op fb, dus krijg nog wel het e.e.a. mee. Is het een idee om een geheime groep te maken met ons 4-en? Dat is wat mij betreft ook praktischer, maar mss vinden jullie dat wel helemaal niks? Ik vind het bij de 9 maanden mama’s erg goed werken :thumbup:

Nou meiden, tot snel weer en ik hoop dat we het ritme gauw kunnen vinden :inlove:

Ik zit ook meer op fb dan hier dus ik vind het een prima idee :wink:

MM als Lotte zo onrustig is overdag, is het dan een idee om te gaan dragen? Dat hielp bij Lars enorm veel en hij deed ook zijn slaapjes in de doek.

Teun, ben nog steeds niet erg druk met een baan zoeken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind om thuis te zijn. Heb ineens veel meer sociale contacten dan toen ik aan het werk was. Kom nu ook eens de deur uit, naar bv cafe en dergelijke :slight_smile: Jammer genoeg is het geen optie om altijd thuis te blijven want dan ga ik mijn eigen centjes wel heel erg missen en die man van mij gaat echt niet akkoord als hij mij ook moet onderhouden :wink:

Vergeet helemaal te zeggen dat Lars afgelopen woensdag naar het cb is geweest. Hij was 79.5 cm en 10.2 kilo. Hij zit nog steeds op de gemiddelde lijn maar zijn gewicht lijntje buigt nu af naar beneden (hij zat dus eerst boven het gemiddelde). Heb gevraagd om een gesprek met de wijkverpleegkundige. Ik maak me nu nog geen zorgen maar wil het wel graag voor zijn. Hij eet gewoon zo slecht. Hij eet geen brood. Hij doet niet aan koekjes en groente chippies, hij doet niet aan drinken uit een tuitbeker ofzo. Hij krijgt nu tegen 10 uur een half potje fruit en om 12 uur een half potje groente van 8mnd want aan stukjes doet hij ook niet. Tegen 16 uur krijgt hij dan het andere halve potje fruit en tegen 18 uur krijgt hij een bakje vla. Ik ben sinds vandaag begonnen om hem water uit een plastic beker te laten drinken. Hij doet wel aan water drinken maar wil niks anders, geen ranja, geen sisi no bubbles, geen thee. De arts begon al over misschien pre logopedie omdat hij misschien een aversie voor eten aan het ontwikkelen is. Ik had zo gehoopt dat hij een goeie eter zou zijn omdat Eva al zo slecht eet, laatste tijd gelukkig niet meer. Lars begon zo goed met eten maar hou ouder hij wordt hoe slechter hij gaat eten. De potjes van 6 mnd dus helemaal fijn gepureerd vindt hij heerlijk en dat kan hij dus wel een heel potje in een keer op maar hij zou dus ook stukjes moeten eten. Fruit krijgt hij trouwens ook nog steeds potjes van 6mnd, helemaal gepureerd. Dat vind ik minder erg omdat Eva ook jaren gepureerd fruit at en ze vindt het nog steeds heerlijk en krijgt ook nog geregeld een zakje knijpfruit. Ik hoop dat de wijkverpleegkundige nog wat tips voor ons heeft want ik heb ook al van alles geprobeerd maar weet ook niet meer wat ik nog meer kan doen. Het vergt ook het nodige van mij want hijj heeft niet meer genoeg aan alleen bv. Hij komt dus ook best veel nog omdat hij dus zo weinig eet. Ik heb het afgelopen week eens 3 dagen genoteerd en hij krijgt toch nog echt 10x bv per 24 uur. We beginnen om 8 uur smorgens tot 19 uut en dan heeft hij 5x bv gehad en dan van 19 uur tot 8 uur sochtends krijgt hij ook vaak nog 5 keer :zzz: Soms drinkt hij overdag meer en dus minder snachts maar als hij nou gewoon overdag eens wat meer at dan zou hij misschien ook wat minder bv snachts nodig hebben.

Een heel verhaal, sorry.

Jeetje bm balen dat Lars nog steeds zo slecht eet. Ik moet bekennen dat ik Ailyn thuis of melk of water geef. SiSi lijkt me zo bomvol met suikers te zitten (weet niet of dat echt zo is hoor). Op Kdv krijgt Ailyn ook diksap of slappe thee. Hier wel een ontzettend goede eter, maar ze komt amper aan :think:

Ze is wel heel actief dus mss dat het daaraan ligt.

Ailyn krijgt nog maar zelden een potje, eet gezellig met de pot mee, maar als ze een potje krijgt heeft ze na 1 potje niet genoeg!

Dat van die sisi was om te zien of hij ook niks zoets wou.hij wou het niet hebben. Wil alleen water uit een beker/glas. Heb al van alles geprobeerd vers en potjes maar hij wil gewoon niet. Heb nu mijn hoop op de wijkverpleegkundige gezet. Ik heb poep alarm :sick: dus ben weer weg want moet Eefje ook zo ophalen van school.

Oh bm wat ontzettend moeilijk zeg, geen idee wat voor advies ik kan geven maar begrijp wel uit dot verhaal dat het enorm frustrerend is! Ik zou ook maar eens hulp inschakelen idd want dit is toch voor beide niet te doen!

Jula is wel een hele slechte drinker, in alles…vandaag gaf ik haar wat ananas sap en ze dronk echt super veel achter elkaar haha maar ik ga haar niet alleen maar zoet spul geven…ze drink de laatste tijd al iets beter melk (een klein bekertje ) em een drinkbeker diksap dat is het op een dag max :oops: op het Kdv vroegen ze ook al of ze thuis ook zo weinig dronk…

En jammer dat je mam je niet wil onderhouden hahaha :lol:

Mm hoe is het nu?? Bij ons was het tegenovergestelde Jula huilde snachts heel erg veel de eerste 3 maanden maar bij ons was het na 2 bezoeken van osteopaat over, zou het kunnen dat haar lichamelijk iets dwars zit?? Draagzak is ook een goeie idd!

Kell wanneer krijgen we weer eens een buikfoto te zien?? En voel je al wat??

RB bij jullie alles helemaal goed? Is je man nu anders met de kiss sinds te vakantie?

Ailyn is iets makkelijker richting ml dan ervoor. Laatst wilde ze door hem opgetild worden en hoefde ze niet eens door mij getild worden :thumbup:

En Sean, tsja blijft een mama’s kindje. Wilt het liefst ook met mij trouwen, maar dan moet ik wel mijn prinsessenjurk (=trouwjurk) aan :lol:

Ailyn is ook geen geweldige drinker, maar maak me er niet al te druk over. Ik drink ook niet zoveel… :wink:

Hoe gaat is Teun? Wanneer krijg je een echo?

Kell ben ook benieuwd naar je buik!

Mm hoe gaat het inmiddels met Lotte?

Bm, wanneer heb je afspraak met wvp? En poeh wat geef je nog vaak bv, petje af! Hier krijgt madam nog slechts 1x per dag bv :oops:

Ja je hebt gelijk bm, ik drink zelf eigenlijk ook nooit veel! En gisteren dronk ze ineens heel veel hahab :roll:

Hmmm hier niet geweldig, heb al een aantal dagen bijna geen kwaaltjes en wel hoofdpijn en ongesteldheids achtige buikpijn dus ben erg bang dat het weer net zoals de eerste zwangerschap een miskraam is die niet loskomt ofzo… Maar goed onder het mom van geen bloed geeft moed moet ik nog 1,5 week uitzitten en dan heb ik een echo voor hart activiteit :pray:

Owwww Teun, wat onzeker :hug: hoop dat het een plakkertje is en alles goed is, maar wat zullen die 1,5 week lang duren meis. Dikke knuffel en sterkte! :hug: :-* :pray: :pray: :pray:

Ben met Lotte naar osteopaat geweest vandaag. Volgen nog wel een aantal bezoeken. Ze zit heel erg vast in haar nek en op haar bovenlijfje. Erg veel spanning dus. Hopelijk gaat het goedkomen en wordt ze ook rustiger. Arm ding.

Na zo’n stressvrije en relaxte zwangerschap, bevalling en kraamweek, hadden we hier niet op gerekend. Dan denk je toch dat je zelf zo goed in je vel zit, alles relaxed is verlopen, je een superblije en ontspannen baby krijgt,… net dus,… karma waarschijnlijk,…

Ohhhh mm wat ben ik blij dat je op tijd naar de osteo bent gegaan, jula dr nekje zat ook vast aan een kant en dr heupjes ook een beetje… de eerste x dat we gingen was ze daarna ietsiepietsie rustiger en 2e keer kregen we een ander kind terug na de nacht… geen krijsend kind maar rustig brabbelen in baar bedje als ze wakker werd!

Hopelijk voor Lotte ook een succes verhaal :-*

Breek even in.

Lees af en toe mee voor teun!

Kell proficiat!

bm wil me natuurlijk nergens mee bemoeien maar er schoot mij iets te binnen , door mijn werk en cursussen kwam dit verhaal mij bekend voor en dacht ik misschien is hij wel overgevoelig in zijn mond. Omdat hij alleen “glad” voedsel wil eten. Misschien geven de verschillende smaken en structuren wel teveel prikkels (voor nu)

Hopelijk lost het zich snel op met hulp van de wijkverpleging. Niks frustrerender dan een kind dat niet goed eet!

breek uit

@teun wrote:

Ohhhh mm wat ben ik blij dat je op tijd naar de osteo bent gegaan, jula dr nekje zat ook vast aan een kant en dr heupjes ook een beetje… de eerste x dat we gingen was ze daarna ietsiepietsie rustiger en 2e keer kregen we een ander kind terug na de nacht… geen krijsend kind maar rustig brabbelen in baar bedje als ze wakker werd!

Hopelijk voor Lotte ook een succes verhaal :-*

Ik hoop het écht want ik word GEK van dat gehuil. Het enige moment waarop ze stil lijkt te zijn is als ze een fles krijgt. Vanochtend moest ik terug naar de gyn voor nacontrole. Alleen maar huilen. Ik ga weg met een huilend kind en ik kom thuis met een huilend kind, sorry maar moet ff mijn frustraties kwijt. Naast mij in de wachtkamer min vriendin waarmee ik samen op zaal lag en die ookks had (mijn ex-collegaatje) met een super zoet en braaf vrolijk lachend en vanzelf in slaap vallend kind en ik zit daar met een jammerend en peiepend kuiken op mijn arm die zeer gaat doen van het vasthouden omdat alles 3/4 uur uitliep :evil: :twisted: :evil:

Het is zóóó ongezellig en ik weet ook zielig voor Lotte, maar ik vind mezelf nu ook even zielig sorry :oops:

Had hier zo niet op gerekend. Een stressloze zwangerschap een relaxte moeder, een superbevalling en kraamweken en na 3 weken alleen nog maar huilen en ongezelligheid. Ik dacht een geweldig relaxed en blij en vrolijk kindje te krijgen, vanwege al die stressloosheid. Gebroken nachten ok, dat heeft iedereen, maar dat huilen. Ik kan er gewoon niet tegen, ook omdat niets helpt.

Sorry sorry sorry voor deze negativiteit. Ik weet, ik moet dankbaar zijn en blij, want dit wonder is prachtig en geweldig en er zijn zoveel mensen die het slechter of verdrietiger hebben, maar het leed van thuis is nu even het dichtste bij en ik durf dit verder nergens kwijt. Je hoort toch helemaal blij en gelukkig te zijn nu, als moeder van zo’n geweldig lief wondertje,… :? :oops: :cry: :silenced: :oops:

Teun, ik hoop dus dat jouw verhaal straks ook voor ons van toepassing is. Pas over 2 weken volgende afspraak bij osteo :frowning:

En Teun hoe is het nu met jou??? Kwaaltjes? nog getest? :pray: :pray: :pray:

BM sterkte met het niet-eten van Lars. Lijkt me ook een redelijke frustratie. Weet het nog van Hugo. Die at ook niet. Op enig moment weet je het toch gewoon net meer en ben je gewoon uitgepierd en dat is mega-frustrerend. Sterkte dus :hug:

Oh mm, wat zwaar moet dat zijn! :hug: Is niet leuk als je kind niet lekker in zijn vel zit, maar zelf wordt je daar ook een beetje gek van van al dat gehuil. Hopelijk biedt de osteopaat beterschap!

Teuntje, we gaan heel hard duimen voor een mooie hartactiviteit! :-*

Oh mm ik ken het het is echt alles overheersend!! Jula deed het juist vooral vanaf 19 uur en dan de hele nacht! Ik heb het na gevraagd aan jos en wij waren eerste keer met 8 weken en daarna met 10 weken en toen was het wereld van verschil! Nog even volhouden meis…als ze straks weer lekker in haar velletje zit dan kunnen jullie beide zen worden… Ik ging wel eens douchen met hard muziek op avonds als jos rond liep met krijsende Jula zodat ik het gewoon FF niet kon horen :oops: hou je taai hè… Straks is het alleen maar meer genieten als ze wat relaxter is!

Ik had vandaag nog getest, test was wel donkerder dan eerder…maar voel me nog wel erg onzeker …nog 1,5 week uitzitten :shifty: :angel:

Oh wat spannend Teun!!! Ik denk dat het toch gewoon goed zit hoor :inlove: :pray: :angel: :pray:

Wat fijn om te horen dat het jullie ook zo vergaan is ik ben vandaag gaan stofzuigen. Heel het huis van top tot teen, 1,5 uur,…ik dacht ze huilt toch, het maakt niet uit wat ik doe, rondlopen, liggen zitten, kan ik net zo goed. Daarna voelde ik me zóóóó schuldig dat ik haar had laten liggen, maar moest gewoon even mijn frustratie kwijt en heb die dan maar in de stofzuiger gestoken :oops: :evil: :twisted: :oops:

En wat geweldig om te horen dat het bij Jula na 2x al een heel stuk verbeterd was. Ik hoop zó dat dit bij Lotte ook zo zal zijn. Zal zo blij zijn als het meiske lekker in dr velleke zit. Als het haar goed gaat, gaat het mij ook goed en als dat niet zo is, dan bij mij ook niet. Zou willen dat ik soms een knopje kon vinden om er goed mee om te gaan, maar dat lukt slecht. En dan voel ik me weer een slechte moeder en voel ik me nog rotter en zo gaan we maar lekker door in de negatieve en neerwaartse spiraal pfffffff. In elk geval ook heel fijn om te horen dat ik niet de enige ben hierin. Thnx Teun! :-

Gelukkig is het nu weer weekend en is er de volwaardige steun van hub, de lieverd! Hulde voor die man. Hoe die rustig kan blijven en mij ook nog weet te kalmeren en mij heel veel uit handen neemt. Echt geweldig!

Fijn weekend allemaal :-

Nee hoor mm! Het feit dat jij je zo slecht voelt dat Lotte huilt wil al zeggen dat je het je aantrekt. :hug: Ik weet nog dat bm het zo zwaar had met Lars die veel huilde. Ik vond Ailyn ook best veel huilen (meer dan Sean iig) en bij mij hielp een draagdoek. Ik droeg Ailyn over aan ml als ik het echt niet meer trok.

Ik hoor het ook van m’n sz. Die vindt het ook zo zwaar een huilende baby. Bij mij hielp een draagdoek. Mijn meisje had echt veel behoefte aan mama-contact en nu eigenlijk nog steeds wel. Het is absoluut geen avonturier net als Sean die continu op ontdekkingstocht ging. Nee Ailyn blijft liever op schoot om alles te observeren en als ze echt zeker weet dat alles veilig is durft ze op de grond (naast mijn been) te spelen. Word er soms een beetje kriegel van maar blijkbaar heeft ze veel behoefte aan geborgenheid.

Ow MM ik wou dat ik wat eerder hier was komen lezen. Ik herken je gevoel zo enorm goed. Bij mij ging het zelfs zo ver dat ik moordgedachtes kreeg. Ik heb echt gedachtes gehad van als ik hem nu van de trap afgooi ben ik van het gehuil af of als ik nu het kussen eens op hem leg dan houdt het gekrijs ook wel op. Bij Lars was het reflux waar hij last van had en vast ook andere dingen. Hier deden de medicijnen voor reflux echt wonderen want toen kon ik Lars neerleggen en dan was het niet gelijk huilen. De osteopaat tja wat moet ik daarover zeggen. Hij heeft van hem probiotica gekregen voor zijn maagje die volgens hem overstuur was. Dat heeft ook wel iets geholpen in zijn gedrag maar jammer genoeg was het nog steeds een kindje dat niet happy in zijn velletje zat. Gelukkig huilde hij al een stuk minder en had ik geen moordneigingen meer maar ik was nog wel bijna de hele dag met hem bezig. Nu hij ouder is, is hij een stuk vrolijker maar hij mag nog steeds graag bij mama zijn.

Ik hoop dat de osteopaat echt iets voor jullie kan beteken en anders zou ik bij de huisarts langsgaan. In ieder geval voordat je moordneigingen gaat krijgen :wink: Is dragen niet een optie voor je? Lotte is bij je en ze huilt dan misschien minder en jij hebt toch je handen vrij. Hier wou Lars wel in de doek/drager maar eigenlijk alleen om te slapen en niet als hij gewoon wakker was.

Vandaag een mailtje naar Stefan Kleintjes (bv goeroe :wink: ) gestuurd. Het advies van de wvk was dat ik minder bv moest gaan geven want dan had hij wel honger en at hij vast wel meer. Dus ik zou een keer minder bv gaan geven. S’ochtends dan beginnen met brood en dan moest ik stukjes in zijn wang doen zodat hij ging kauwen. S’middags moest ik dan ook brood geven. Ik mocht dN in de ochtend nog fruit geven en in de middag kon ik hem dan speculaas gekruimeld geven zodat hij aan grotere stukjes kon gaan wennen. Speculaas smelt in je mond dus was een goed iets om te oefenen met stukjes. S’avonds moest hij dan gewoon groente en vla. Ik mocht dan na het brood s’ochtends en s’middags de borst geven, in de middag nog een keer, na het avondeten en voor het slapen gaan. De nachten waren niet meer nodig want hij zou in feite 12 uur achtereen moeten kunnen slapen maar moest ik zelf weten of ik eruit wou om hem te voeden. Vandaag dus geprobeerd om minder de borst te geven. Dat ging in feite wel goed maar we hadden een hel tegen half 5/5 uur. Toen wou hij alleen maar aan de borst en was het steeds huilen. Hij heeft ook niet meer gegeten dan anders dus had hij natuurlijk flink wat honger het arme schaap. Het zal dan ook wel een leuke nacht worden, not, ben ik bang. Ik heb dus Stefan Kleintjes maar een mail gestuurd om advies te vragen, want vind het eigenlijk best sneu voor Lars dat hij de borst niet meer mag terwijl hij dat zo vertrouwd vindt.

Mar2 bedankt voor je reactie, ik ga eens googlen wat ik kan vinden.

Teun hopelijk zit alles toch goed maar kan me de ongerustheid wel voorstellen :hug:

Kell ik wil ook een buikfoto zien :mrgreen:

Had gisteravond even gegoogled op overgevoeligheid in de mond en ik herken er wel een aantal dingen in. Ik heb aankomende week weer contact met de wvk en ik zal dit eens aankaarten.