Rb, gefeliciteerd :dance: wat een mooi meisje :inlove:
Ja de eerste nacht sliapen ze vaak door, maar het is ook wel heerlijk om 's nachts de enige te zijn die lekker zit te knuffelen met je beebje
Kelly :dance: jippie eindelijk goed nieuws en laten we hopen dat dit het begin is van alleen maar goed nieuws met als top supernieuws
Hier vannacht een rare nacht. Mats maakte een hele rare geluiden om kwart voor 3, ik schrok ervaan dus nam hem bij me en hijhad ergens last van. Maar waarvan? Ik heb hem lekker op mijn buik gelegd enzo viel hij in slaap. Ik durfde hem niet in zijn eigen bedje te leggen. Hij rochelde zo met ademhalen en ik denk dan wil hij vast een fles. Zo heeft hij dus tot half 8 lekker bij me gelegen. Ik heb niet echt heel goed geslapen maar wel lekker gedoezeld. Nu net gaf hij weer heel slijmerig spul over. Rare is wel dat hij niet verkouden verder is :think:
Wat vervelend zeg. Lekker paracetamol slikken als je er zoveel last van hebt. Ik wilde het eerst niet maar pijn is ook weer niet goed voor je bv dus uiteindelijk toch maar wel wat geslikt. Hopelijk snel geen last meer van die naweeen.
Karin wat raar. Je zou inderdaad verwachten dat het dan van een verkoudheid komt of als het net na de bevalling is wat vruchtwater. Hopelijk is hij het nu kwijt en heeft hij nergens last mee van.
hoe gaat het nu karin?
kell nog aan het genieten van je goeie nieuws?? :inlove:
bm hoe is het vannacht gegaan?
rb hoe was jou 2e nacht samen met je meisje?? ben je gisteren thuisgekomen? en hoe gaat de bv?
Rb, ben benieuwd naar je bevallingsverhaal! Hoe is het gegaan en hoe gaat alles nu? Zag de foto op facebook, wat een poppetje!
Teun, ik ben nu heel erg bezig met de planning, haha! Ik moet sowieso woensdag in het VU zijn om 8.00 uur voor m’n lever. Donderdag om 16.00 uur voor een voorlichtingsmiddag over IUI en dan waarschijnlijnk nog een keer omdat ik gelezen heb dat je op dag 2 of 3 van je menstruatie moet komen voor een inwendige echo… Ik denk dat ik er volgende week ander een bedje aanvraag, scheelt weer reistijd en kosten
Had vanacht ook gedroomd dat ik op dag 28 al ongesteld werd en dat dat helemaal niet uitkwam met de planning, haha!
Karin, hoe is het met Mats nu?
Kell kan me voorstellen dat je er nu druk mee bezig bent. Hoe kan het ook anders. Je bent nu zo dichtbij je einddoel en er is eindelijk vooruitgang na zo lang wachten. Ik zou ook een bedje aanvragen daar met zo’n volle agenda voor volgende week :mrgreen:
Hier wisselende nachten. Ene keer gaat hij gewoon heerlijk slapen en andere keer totaal niet. Ene keer helpt een speentje wel en andere keer niet want dan wordt hij steeds wakker als hij de speen kwijt is. Het is gelukkig, tot nu toe, altijd maar na een voeding dat hij moeilijk doet en niet bij alle nachtvoedingen.
Afgelopen nacht ging heel goed, laatste voeding was om 12 uur en om half 6 begon ze weer te pruttelen. Kell, ik zal kijken of ik ergens deze of volgende week energie heb om bevallingsverhaal op te schrijven.
Sorry dat ik soms btje kortaf klink, bedoel het absoluut niet zo maar ben nog erg moe
HELP! Ik heb voorspellende dromen en ben net ongesteld geworden
Rb, begrijp het volkomen! Doe lekker rustig aan meid!
Rb dat is toch heel normaal. Die moeheid zal ook nog wel even blijven tenminste is hier wel zo.
Kell tjonge zeg je kan wel een nieuwe carriere beginnen :mrgreen: Dus nu gaat het echt gebeuren, spannend zeg.
hopelijk had ik dan laatst ook een voorspellende droom dan kell!
en woow rb wat een nacht!! das echt mega lang zeg (toch? )
kan je nu zelf al wat makkelijker slaap vatten?
en uhh ja die moeheid :shifty: ik ben nu nog moe haha…vermoeider dan de eerste weken juist ook heel vreemd…
karin hoe gaan jouw nachten nu met mats?
kell wat vind jij van die nieuwe regeling met meer kindjes op een groep op het kdv? ik hoor het net op t nieuws!
@teun wrote:
hopelijk had ik dan laatst ook een voorspellende droom dan kell!
en woow rb wat een nacht!! das echt mega lang zeg (toch? )
kan je nu zelf al wat makkelijker slaap vatten?
Ja had wel erg lekker geslapen! Was ook verrast dat ze zo lang bleef tukken! Ik zal haar zo weer ff wekken om wat te drinken!
Pff hier vandaag weer ongi geworden ik ben erniet zo blij mee als jij nu Kell hopelijk betekend dat mijn eerste ongi, jouw voorlopig laatste is
Hier gaan de nachten ook wisselend, hij heeft nu twee dagen achter elkaar geslapen, alleen twee keer eruit voor speentje. Maar dat zegt niets, vannacht kan het weer raak zijn. Hij is nu dus heel erg verkouden, spuugt veel slijm en huilt veel. Hij wil nu dus ook niet slapen, hebben we nog niet eerder gehad. Ik heb hem nu maar weer ingebakerd op zijn rug liggen, misschien wil hij niet op zijn buik liggen nu. Maar wat heeft hij geschreeuwt vandaag. Eigenlijk pas vanaf 17 uur echt heel erg. Nu is het even stil maar hij is nog wakker dus …
Rb, lekker dat ze zo lang geslapen heeft :thumbup: hoe gaat de bv? En kortaf klink je niet hoor, vind het leuk dat je al af en toe wat komt melden
Bm, wij hebben 's nachts ook nog niet echt zoveel problemen gehad. Duimen dat dat niet gaat gebeuren
Hier is steef met de ketel bezig, we hebben al de hele dag geen water. Nu hebben we net wel weer water maar nog net warm. Alles moetnog ontlucht worden. Wat een gedoe zeg en dan Mats niet lekker. Pfff ik had ook echt mijn dag niet. Zal blij zijn als het morgen is
Ok gelukkig dat ik niet kortaf overkom want is zeker niet mijn bedoeling. Bij mij is bv geven eerste 2 à 3 weken echt afzien, daarna kan ik pas genieten! Borsten doen altijd zo’n pijn en het idee dat ze dan straks weer wil is dan niet leuk. Heb verder geen kloven ofzo, maar heb blijkbaar erg gevoelige borsten die heel erg aan bv moeten wennen. Vooralsnog lijkt het goed te gaan met de bv, dus is het nog even tandjes op elkaar. Ik wil echt graag bv geven omdat er allergieën in onze familie voorkomen en haar daartegen wil ‘beschermen’.
Verder nog erg last van naweeën. :thumbdown: En binnenkort komt daar stuwing nog bij. Doordat ik Ailyn in 12 min eruit heb geperst is het bij mij beneden extreem gezwollen (en pijnlijk). Kraam zei dat ze het nog niet eerder zo dik bij iemand heeft gezien en vk vond het ook extreem en zei dat dit niet vaak voorkwam. Gelukkig word ik flink in de watten gelegd door de kraam. En zijn deze klachten van tijdelijke duur. In de tussentijd kan ik wel heerlijk genieten van m’n lieve meissie! :inlove:
Tjonge rb hier totaal niet gezwollen van onder tenminste heb ik niks van gemerkt en is ook niks over gezegd en heb Lars er behoorlijk snel uitgeperst, in maar twee weeen. Hopelijk neemt de zwelling dan snel af want en die zwelling en de naweeen en dus de bv die bij jou eerst pijnlijk is, lijkt me geen pretje :hug:
Valt Ailyn ook steeds in slaap aan de borst? Hier word ik er niet goed van. Vandaag steeds om de twee uur voeden. Omdat hij maar een borst wil en dan in slaap valt en dan niet de andere borst wil. Vind het dan wel weer knap dat hij twee uur doet met maar een borst.
Zal hem eens verschonen en kijken of hij dan de tweede borst nog wil en dan ga ik Hopelijk een goeie nacht.
Kell ik hoop dat Teun ook die gave heeft want dan zou je snel zwanger zijn
Mats nog steeds slijm aan het opgeven dus :hug: Balen van het water zeg :thumbdown: Helemaal met een kleine komt dat niet uit.
Rb, neem je wel preventief paracetemol elke 8 uur? Dat moest ik wel doen van vk en hielp ook echt. Dat hield de pijnstilling vlak en niet met pieken en dalen . Dit is voor de naweeen waar ik echt wel 4 dagen last van had. Maar met paracetemol was het goed te doen. Gezwollen was ik ook niet bij Mats. Bij larissa had een aambei ter grote van een grapefruit :shock: en ook echt veel last van gehad.
Bm, ik voor een goede nacht.
Hier is Mats gelukkig gaan slapen. Op zijn rug dus ws ademt dat nu een stuk lekkerder. En de nieuwe ketel hangt :dance: het is weer heerlijk warm hier en ik zo lekker douchen, kijken of dat ook een hardere straal is.
Ik ben idd weer aan de paracetamol begonnen, want pijn was niet te doen. Wat een enorm verschil destijds met Sean, toen deed voeden alleen pijn aan de borst. Nu ook nog naweeën in buik, onderrug en linkerbeen :thumbdown:
Bm, volgens mij is het normaal dat ze aan de borst in slaap vallen. Zit toch ook een rustgevend stofje in bv?
Voor m’n onderkant heb ik nu ijscompressen en arnicadruppels, hoop dat de zwelling snel afneemt.
We hebben Ailyn een speentje gegeven omdat ze net al 2x aan de borst is geweest en nu meer wil sabbelen. Dat trek ik niet zo laat, dus even kijken hoe dat gaat (mocht iig van kraam als blijkt dat madam meer wil sabbelen en niet drinken). Heb weer de wekker gezet voor de volgende voeding! Truste!
Kell, spannend meid! Mag je dus binnenkort al beginnen nu je ongi is begonnen!
Karin wat balen zeg dat je zo snel weer ongi bent geworden! :thumbdown: Vorige keer werd ik pas ongi toen Sean ruim 8 mnd was (vond ik wel een voordeel van bv! Maar ja sommigen zijn na 1 mnd al ongi ondanks bv).
Truste! Ik hoop dat jullie allemaal goede nachtrust hebben!
Karin wat fijn dat de ketel hangt em het doet :thumbup: Hopelijk een goeie naht voor Mats
Tjonge rb flink wat pijn dus :hug: hopelijk ben je er snel vanaf. Speentje geven doe ik hier ook En ben ik ook vroeg mee begonnen. Ik heb trouwens sowieso liever dat hij speent ipv duimt. Hier wou lars tussen voedingen snachts ook lekker sabbelen en zuigen dus hoppa speen er maar ingedaan want anders kon ik niet eens slapen.
Hiervwel een goeie nacht gehad. Meneer kwam om drie en om zes uur. Hij was alleen behoorlijk onrustig en kon de tepel “niet vinden” :roll: Ik heb ook het vermoeden dat hij spruw heeft. Arme kereltje heeft wel steeds iets vind ik. Hij zit onder de velletjes van zijn droge huid. Ml denkt misschien toch eczeem ofzo. Hij heeft het bij zijn voeten en bij zijn buik waar de luier zit. Wil de wijkverpleegkundige volgende week even vragen.
Dan zou ik toch voor de zekerheid bij de ha langs gaan. Spruw kan ervoor zorgen dat drinken pijnlijk is voor Lars.
Gisteravond kwam Ailyn om de 2 uur t/m kwart over 2 en nu wil ze niet wakker worden :roll: Gelukkig komt kraam zo om haar te wekken, zodat ik haar weer wat drinken kan geven.
Oh Ailyn heeft trouwens ook droog huidje, maar bij haar was alle vernix op.
Het is echt onbegrijpelijk dat ze de groepen groter willen maken, wij werken dan met verticale groepen, dus of wij er veel van meekrijgen weet ik niet. Maar het wordt dan inderdaad, zoals er veel gezegd wordt, lopende band werk. Je moet dan maar hopen dat je een stagiaire rond hebt lopen die ook werk uit handen neemt…
Als je bij deze tool kijkt kun je uitrekenen hoeveel kinderen er per pm’er (pedagogisch medewerker) op de groep mogen
http://1ratio.nl/
Rb, ja mag dan al snel beginnen! Gister m’n eerste menstruatiedag aangemeld, dus dan zouden ze me vandaag terug moeten bellen en een afspraak maken voor een inwendige echo. Even afwachten dus!
Ailyn inmiddels al wakker?