Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

Broekie; Wat vervelend zeg die juf! Gatsie is het een oudere juf of een jong ding? En wat een lef om zo’n toon aan te slaan.

Wel heel erg goed dat je nog steeds niet gerookt hebt!

Kiara; Volgens mij kan de achtbaan ook geen kwaad hoor, stel dat het mss een jaar duurt voordat je zwanger bent ( we hopen van niet :pray: ) maar dan zou je dus al die tijd dingen moeten ontzeggen.

Deze vakantie heb ik gerookt, drink ik alcohol en eet rood vlees… Maar ja voor hetzelfde geld ben ik niet zwanger en dan heb je je die dingen allemaal ontzegd.

O, ja de buikpijn is weer back… Gisteren nauwelijks last gehad, vanochtend is ie weer aanwezig…

Beebie; Hier in Mexico is het nog steeds zalig… We kunnen nog 2,5 dag bakken en dan weer terug naar huis.

Zondag avond vliegen, maandag om 14.30 landen we, en zal ik in de avond weer lekker thuis zijn.

Heb er ook wel zin in, want als ik dan nog niet ongi ben, dan mag ik testen van manlief.

Als het aan mij ligt koop ik hier nu een test, maar ik word tegengehouden door hem. Mss ook maar goed, tenminste iemand die met beide benen op de grond blijft staan :wink:

Aan de ene kant hoop ik het zo, maar aan de andere kant weet ik ook dat het heel erg uniek zou zijn. Dus we gaan maar uit van nee, maar dan heeft mijn lichaam me aardig voor de gek gehouden.

O,ja aan de grote klok hangen, geen idee wanneer we dat gaan doen.

Wilde de ouders en broer en zussen wel als 1e op de hoogte brengen.

Maar ja schoonmama kan haar mond niet houden, dus ik zei tegen manlief, dat we het zijn ouders dan maar later zouden vertellen, anders weet de hele familie het al met 7 weken en daar heb ik geen zin in.

Maar hij was het er niet mee eens als we het wel aan mijn ouders zouden vertellen en niet aan de zijne, dus eerst maar eens kijken als het zover is…

Fijne avond iedereen nog, ik ga ontbijten!

Ja, inderdaad vervelend heb haar er wel op aangesproken, heb ook gezegd, het zal misschien mijn opvatting zijn, maar het komt nogal kleinerend over en ik ga er vanuit dat het niet zo bedoeld is. Daarna nog even over Vincenzo gesproken, want hij gaat niet zo heel lekker op school, moeite met leestempo.

Mimi; spannend dus voor jou!

Beebie, balen dat je cyclus zo raar doet…

Grote klok doen we na de echo. Naaste familie en beste vrienden krijgen het eerder te horen!

Mariette, last van hormonen… :hug:

Kiara, ja hoor hebben nog hoop, en is het nu niet dan wellicht volgende maand.

weet niet of het kwaad kan… ik zou het denk ik niet doen… is genoeg waar je wel in kan…

Dat is dan wel super leuk om zwanger te zijn! Lijkt me ook heel leuk maar mijn beste vriendin doet het momenteel niet helaas (man overspannen enzo…)

Broekie, wat vervelend zeg die juf!!! :evil:

Mimi, idd je man staat met beide benen op de grond! Ook voor jullie spannend dus!!

Vanmorgen weer getest, weer negatief… maar ook nog geen bloed dus … geen bloed geeft moed! :mrgreen:

mimi: op welke cyclusdag zit je maandag?? klinkt heel spannend allemaal!!

beebie: fijn dat de huisarts je bloedwaardes wilde testen!

Broekie: Kan me voorstellen dat je niet lekker zit van de juffrouw. Hoop dat de vooroordelen nu de wereld uit zijn. Ik ben zelf ook nog wel jong, ben toch wel benieuwd hoe dat gaat ales amy naar school gaat straks. Denk dat ik ook best 1 van de jongere moeders zal zijn.

Trouwens mijn vriendin is nog niet zwanger is bezig om zwanger te raken. En inderdaad erg bijzonder dat ze me erbij betrekt!

Ik heb besloten morgen maar gewoon overal in te gaan waar ik in wil. Net als mimi zegt, als ik de dingen ga laten, misschien duurt wel weer een jaar. Al heb ik ook twijfels, maar wil er gewoon echt niet te krampachtig mee omgaan.

Ik ga even voor de tv hangen!

Het schijnt dus wel heel normaal te zijn al die emoties en veranderingen… het gekke is dat ik het ooit allemaal voor biologie eindexamen heb moeten leren, maar dat ook weer allemaal vergeten ben… Jullie lieve reacties en smiley-knuffels doen me goed… Het voelt trouwens niet eens zo heel naar… ik word er een beetje melig van… :dance:

Verder zijn mijn vriend en ik lekker naar de boekhandel geweest en hebben we de eerste zwangerschapsboeken gekocht. Ieders eentje want ik vond ook een zwangerschapsboek voor mannen. Echt helemaal leuk! Er wordt aan de man uitgelegd hoe het allemaal gaat werken… fijn dat daar ook aangedacht is! :angel:

Over vertellen aan de rest van de wereld. Niemand weet dat wij hier mee bezig zijn op een hele goede vriendin na. Zij is al jaren bezig (helaas geen makkelijk traject, maar ze is bezig voor de tweede) en heeft mij dus aangestoken. De cliché-opmerking dat je kinderen wilt als je het bij een vriendin hebt gezien, heb ik dus met haar. En dat weet ze ook… Verder willen we het stil houden tot we meer zekerheid hebben… misschien een paar weken ofzo. Omdat ik ook mensen op afstand heb, zit ik meer met hoe ik het vertel… lijkt me niks voor via de e-mail namelijk… niet voor mensen die heel dichtbij staan zeg maar. :wink:

Kiara, veel plezier morgen!! En snap het niet meer, je vriendin was toch 5 week 5 dagen? Of was dat een ander??

mariette ja hoor is heel normaal! Welk boek heb je gekocht?? Hier echt een super mooi boek gekocht bij tl, gaat ook nu weer op het nachtkastje.

Ik ga naar boven. TL sliep maar is nu weer wakker. slapen gaat opeens slecht laatste dagen, door de kiezen denk ik. Ze gaat staan, mikt haar knuffels uit bed en brullen/krijsen maar…

Cariska, ik heb het boek ‘Zwanger! Wat iedere vrouw wil weten over haar zwangerschap’ gekocht. Het is een paars boek met een schijf op de voorkant die de cyclus van de zwangerschap moet voorstellen. De illustraties zijn mooi en het boek ziet er ook leesbaar uit (niet teveel zwartwit-tekst enzo).

De grap van de twee boeken is dus dat het ene boek voor de man geschreven is en de andere voor de vrouw. Alleen die voor de vrouw legt ook uit hoe je zwanger wordt, die voor de man begint al bij zwanger zijn. Alsof voor mannen het niet uitmaakt hoe je zwanger wordt! :doh:

@Mariette wrote:

Omdat ik ook mensen op afstand heb, zit ik meer met hoe ik het vertel… lijkt me niks voor via de e-mail namelijk… niet voor mensen die heel dichtbij staan zeg maar. :wink:

Skypen kan evt.

Kiara; Heel veel plezier morgen!!

Maandag zit ik op dag 28, dus dan kan ik wel testen toch?

Vind het ook wel heel spannend, omdat ik vorige week echt dacht dat ik eisprong had, en dus ook flink geklust hebben.

Maar toen ik de vorige stopte met de pil (vanwege bijw) waren de meeste maanden 30 cyclusdagen maar ook een paar van 35/36.

Zou ik maandag wel kunnen testen dan?

Voor de zekerheid ook maar een maanverbandje meenemen maandag in het vliegtuig. Zou ook wel een dompertje zijn als ik niet positief test, aangezien we het deze maand zo vaak gedaan hebben (alle tijd hier in Meggiko).

Maar goed het zou ook wel een wonder zijn als het wel in 1x lukt…

Arghhhh best een tikkeltje nieuwsgierig!!

Mariette; Tegen de tijd dat ik zwanger ben zal ik ook nog wel een x vragen naar de naam van het boek :wink: .

Cariska; Vervelend dat ze zo slecht slaapt, hoop dat het snel weer over is!

En weet je, soms weet ik ook echt niet meer, wie wat gezegd heeft.

Komt ook omdat ik er geen gezichten bij heb, en omdat het allemaal ‘schuilnamen’ zijn,haha

@Cariska wrote:

Kiara, veel plezier morgen!! En snap het niet meer, je vriendin was toch 5 week 5 dagen? Of was dat een ander??

Ik heb het ff terug gelezen en het was idd Kiara die het een blz terug schreef :think: :wink: .

Ik zal nog ff foto’s maken van de speentjes en hangmat die we hier gekocht hebben als ik terug in NL ben.

Tegen die tijd zal ik ff om hulp vragen mbt plaatsen van de foto’s!

Mariette, ik heb het boek zwanger van Anja de Grient Dreux. Volgens mij is dat een andere dan die jij hebt…

En ja vertellen als je ver weg woont, hoever weg is ver weg? Mijn zus woont b.v. in zuidlimburg wij in drenthe. En dan regel ik dat of wij erheen gaan of zij hierheen komen… via mail zou ik ook niet doen. Skype is idd nog wel een goede oplossing!

Mimi, foto’s plaatsen is niet moeilijk hoor! Opent de foto’s in Paint, dan tegelijk CTRL + W indrukken, in eerste 2 vakjes 10 zetten, dan verklein je de foto’s. dan oké. Opslaan en dan hier op klik een foto doe voegen drukken, bladeren en zoeken je foto en hij staat erbij! (of in photobucket…)

gewoon testen maandag, sommige testen kunnen ook al voor de nod!

Goeiemorgen allemaal,

Even snel een ego berichtje van mij, want ik heb vandaag echt te weinig uren in de dag zitten… :roll:

Ik ben de laatste twee dagen vreselijk moe. Ben echt gesloopt als ik naar bed ga, maar ook nog moe als ik opsta… :think: Ik durf nog nergens op te hopen, maar doe dat stiekem natuurlijk wel 8)

Ik moet vandaag met zoonlief naar de opticien en als we er toch zijn even snel over de markt struinen :wink: Vanmiddag komen er twee kennissen van mijn man om te gaan “brainstormen” over hun website. Dus ik had beloofd wat hapjes te maken, dus daar mag ik wel mee opschieten :wink:

Morgen zijn we ook de hele dag de hort op… we gaan naar vrienden in Hoofddorp, volgend weekend zitten we ook lekker volgeboekt, dus ben blij als het halverwege juni is… hebben we weer eventjes wat meer rust.

Ik reageer vanavond even op iedereen.

Liefs, Sam

Broekie, jij dus ook al zo moe, ik ook dus hier ook hoop op! En drukke dagen dus! Wat voor hapjes ga je maken?

Ik ben net naar de markt geweest, vers fruit gehaald enzo, voornemen om weer super gezond te eten is er weer!!! En lekkere kippenbouten gehaald voor vanavond. Straks ff kwarktaart ofzo maken…

Nou Broekie, als jij zo moe bent de hele dag, dan wens ik je veel succes dit weekend met zoveel voor de boeg :hug: . En nog hapjes maken ook, lekkere tussendoortjes ofzo?

Caris zo kwark maken of ent gemaakt, en ik heb smoorvlees opstaan en ga zometeen denk ik een kruidkoek bakken. Nou ja bakken, pak, water erbij, oven in. Maar wel lekker :thumbup: .

Ik zag een taartenworkshop staan en hoor er wel meer mensen over, maar ik keek gisterenavond en het leek me zooo leuk, misschien doe ik dat wel voor Lucy’s eerste verjaardag. Nou kijken wie er mee moet van me :think: . Vind ik leuker haha.

Vannacht nog met de hond die net geopereerd was naar dierenarts, maagkanteling, babyfoon bij de overbuurman gedumpt, maar hond lijkt nu weer op te knappen, hebben een operatie tot nu toe net kunnen vermijden, we hadden net op tijd uitgelaten gelukkig en op tijd aan de bel getrokken. Gaat ie niet dood aan zijn tumor en uitzaaiingen, maar door zijn opgevreten tennsibal. Zou toch maf zijn? Maar hij doet het nog :wink:

@mimi82 wrote:

Zou ook wel een dompertje zijn als ik niet positief test, aangezien we het deze maand zo vaak gedaan hebben (alle tijd hier in Meggiko).

Maar goed het zou ook wel een wonder zijn als het wel in 1x lukt…

Arghhhh best een tikkeltje nieuwsgierig!!

Ik heet G.aby, dus dan kan je het beter onthouden misschien :wink: Voor een beeld bij de naam zijn een paar fotootjes misschien grappig:

x

En ik ben geen opmaakpopjes tuttebel :wink: En mijn bijnaam was af en toe GI Jane bij de andere mama’s :mrgreen:

Maar das allemaal verleden tijd, een paar maanden na de laatste foto was ik lekker zwanger en was de beste keuze van mijn leven!

Maar over zwanger worden: ik was bij de eerste net gestopt, de hele maand minstens om de dag geklust en zeker weten ook op de eisprongdag, alles kwam goed uit en toch ongesteld. Tweede maand was de lol er al beetje af en waren we beetje seks-moe, maar twee keer gedaan en neit speciaal rond eisprong en ja hoor, zwanger :think: . Kan gek gaan in je lijf, maar hoop dat je zwanger mag zijn! Heb je al getest nu, of doe je het maandan. je kan vaak ook voor je NOD testen, maar ligt wel beetje aan hoeveel hormoon je aanmaakt en of je eitje toevallig neit wat later innesteld. Ik zou die van kruidvat pakken als ik jou was omdat die dus minder aangemaakt zwanegrschapshormoon nodig hebben dan die mooie geweldiguitziende en harstikke dure clear blue digital bijvoorbeeld. Die zou ik daarna pakken, als je al positief hebt getest en het nog een keertje wil zien, met het aantal weken erbij bijvoorbeeld. En dan binnen een dag een foto van je test maken, anders is de batterij leeg :mrgreen:

Ik vind dat we aardig bovenaan in het lisjtje staan, met die weinige schrijvers bij ons, als je het vergelijkt met anderen die veel meer meiden hebben, grappig. En ik ben nu ineens helemaal om, blijf lekker emt jullie verder schrijven, ondaks dat ik anderhalve week geleden dacht dat ik geen tijd zou vinden ofzoiets. Vind het toch erg gezellig met jullie.

Fijn weekend allemaal!

Caris, wanneer test je opnieuw, of inmiddels rooie duiveltjes? Hier nog steeds niks. Ik weet het niet hoor, heb al bij Borstvoeding gedeelte gevraagd of meer mensen daar last van hebben, maar weinig reacties en alleen dat hele menstruatie uitblijft. Niet dat hij dan extra onregelmatig is als hij eenmaal begonnen is. Snap wel dat dat kan, maar dacht dat dat misschien ook nog eens extra voor borstvoedingsmoedertjes kon zijn ofzo. Maar goed. Afwachten maar, zwanger zal wel niet. Jammer haha

Boeken: ik had van mijn zus Zwangerschap voor dummies. Lijkt een debiel boek met zo’n titel, maar er wordt heel veel in normaal Nederlands besproken, lees makkelijk, je neemt eht makkelijk in je op. Voor na mijn bevalling had ik van Stefan Kleintjes “Eten voor de kleintjes, van borst tot boterham” besteld, gaat gedeeltelijk over het laten slagen van bosrstvoeding, en daarna vooral over bijvoeding van borstkindjes/kindjes in algemeen. Er schijnt ook nog een boek voor te zijn, met alleen maar over borstvoeding. Ik vind het een goed boek in iig (degene die ik heb, over bijvoeding). Maar op http://www.borstvoedingdotcom vind je ook superveel info als je bv wil gaan geven.

Wie van de nieuwe moedertjes denkt ook bv te gaan geven, of juist niet als zometeen het kindje er is? Duurt natuurlijk nog even, maar zou kunnen dat jullie er al een beeld bij hebben hoe eht zou moeten als alles op rolletjes verloopt? Of eerst nog bezig met dikke buiken, das wel logisch natuurlijk :mrgreen: . Weet je wat leuk is? Als je de eerste goede beelden van je ukkie ziet. Ik moest toen gewoon even janken toen we terug naar de auto liepen toen hihi, jankebal dat ik ben :mrgreen:

beebie, die foto’s had ik niet bij je verwacht! (eigenlijk helemaal niet bij een vrouw :oops: ) maar wel stoer!!!

En hier gaan we zeker bv proberen weer hoor! Heb tl lang mogen geven, vond het super! Helaas was zij er eerder klaar mee dan ik.

Ik ben misselijk… en straks gourmetten… wil morgen maar weer een test doen…

Cariska: Ik ben een beetje onduidelijk geweest, wat betreft mijn zwangere vriendinnetje! Het klopt dat mijn vriendinnetje zwanger is, maar niet diegene van de donor, maar een vriendinnetje wat totaal onverwacht zwanger is geraakt. Heb het er denk wat ingewikkeld neergezet, hoop dat je hem nu snapt :wink:

Hoop dat je morgen een positieve test hebt :pray:

Mimi: Ik zou maandag gewoon gaan testen, maar denk wel dat goed is om dit met ochtendurine te doen. Ochtendurine is wat geconcentreerder, dan urine van overdag. Kwa teste ben ik ook wel tevreden over kruidvat. logisch dat je nieuwesgierig bent of je zwanger bent. Als je eenmaal de beslissing hebt gemaakt om voor een kindje te gaan, dan liever gisteren als vandaag, denk dat de meest dat wel hebben. Hoe is het weer nu daar, wat beter als vorige week??

Bebbie: Wat gezellig dat je met ons mee blijft kletsen :D. Ik had je heel anders verwacht dan op de foto, erg leuk dat je dit met ons wilde delen.

Jeetje dat was schrikken met jullie hond zeg!! Gelukkig waren jullie er op tijd bij, merkte je iets aan hem?

Mariette: Leuk dat je samen met je vriend op boekenjacht bent geweest! Klinkt wel leuk om te lezen het boek wat je hebt gekocht!

Broekie: Wat spannend voor je zeg, dat je nu al wat last hebt van kwaaltjes. Duurt lang dan hé die 2 wachtweken, wanneer je al snel kwaltjes bengint te krijgen. Hoe was het bij de opticien??

Wat betreft eventueel bv geven bij een 2de, dit ben ik zeker wel van plan. Bij de eerste heb ik het 3 a 3,5 maand vol gehouden, ging helemaal niet goed met drinken. Ze dronk veelste veel en veelste lang uit de borst maar kwam weinig aan, lukt haar niet om de borst goed te pakken. Hoop dat het de volgende keer wek gaat lukken, zou wel tot een maand of 9 willen voeden.

Vandaag heerlijk naar de efteling geweest, was echt super!! Heb er lekker van genoten, ben dan ook gewoon in de achtbaan gegaan, zonder hierover te twijfelen. Ik ben van nature nogal een twijfelkont, das niet altijd fijn.

Hier vind ik het nu toch ook wel spannend hoor. Vrijdag verwcaht ik mijn menstruatie, tenminste als ik uitga van de laatste 3 cyclussen. Nu heb ik wel wat kwaaltjes, wat rommelende darmen, steekjes in liezen en baarmoeder en nog steeds af en toe wat rekbaar slijm. HEt is spannend dus.

kiara, oh ok snap hem nu! En was dus geslaagd in efteling! Mooi zo!

Hier gaan we maandag naar de dierentuin!

Morgen testen…