Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

Smarty; Dat is toch best wel bijzonder als het zo traag verloopt dat je dan toch nog twee prachtige kids hebt op de natuurlijke wijze en ach… als het bij de eerste twee kon. :wink:

Vind het ook erg leuke namen, passen niet bij ons, maar ik houd wel van aparte namen.

Mimi; ik heb het stukje toevallig zien staan bij je topic. Ik denk dat ze een Kruidvat test bedoelde. Anders zou ik het ook niet weten hahaha

Ik heb nog geen idee wanneer ik ga testen, ben nog vol op aan het klussen! :lol:

Wat moeten we vanavond nou weer eten? :?

Kiara, ben ik Hoogeveen wezen shoppen! Idd nog paar dagen, wie weet…

Beebie, bij tl teste ik 3 dagen voor nod positief. Heb nu andere testen dan toen (kv, 2 voor 5 euro) en dacht, goh wanneer test iedereen eigenlijk? Hier vanmorgen negatief… maar goed kan nog alle kanten op natuurlijk.

Hoe is het met Lucy?? Is ze snel aan het reutelen?? Hier voor tl regelmatig pufjes…

hier vind ik de 2de zwangerschap ook bijzonder, gewoon het idee dat er zo’n kleintje in je kan groeien… echt een wonder. Bij 1e zwangerschap totaal geen klachten dus was geweldig, zo ook de bevalling, vond het prima te doen, doe het zo 10 keer over zeg ik altijd. En ook hier bv, tl heeft het 14.5 maand gehad, toen wilde ze niet meer, tot tranen van mij toe…

broekie, was ook echt niet de bedoeling om zwangerschapskleding te kopen… maar ja … zo’n leuk jurkje kon ik niet laten liggen. En kan hem gewoon ook aan dus dat scheelt weer!

ikea, LEUK LEUK LEUK!!!

Wat voor werk doe je?? haha hier vraagt manlief er niet naar hoor (we doen het gewoon om de dag :oops: )

Vriendin bevallen van zoon!! Weer een baby erbij dus!! :inlove:

en wat heb je gegeten??

smartygirl, 4 keer per jaar eisprong, kan je er geen meds voor krijgen dat je ze vaker hebt??

Mimi, sommigen voelen innesteling idd, anderen niet, per persoon verschillend. leuk die spenen!!!

kv is idd kruitvat testen!

Oh, zo weinig eispongen is wel balen zeg, ondanks dat menigeen die er geeneen vanzelf krijgt, er jaloers op zal zijn. Ik denk dat ik t gewoon iedere maand heb, maar weet het eerlijk gezegd geeneens. Ben heel lang aan pil geweest (sinds 17e en ben nu 30) en na periode bij L.uchtmacht gestopt, 1 keer ongesteld en toen meteen zwanger. Mazzeltje. Ik heb vandaag nog twee KruidVattesten gehaald, die van 5 euro om toch nog eens te testen. Misschien maak ik weinig HCG aan aan begin en was ik te vroeg. Hoop ik natuurlijk ondanks dat het ook nog even mag duren. Ik wil het natuurlijk toch weer liever nu dan volgende maand, maar dat zal bij jullie net zo zijn.

Caris, Lucy reutelde tot een week of wat terug nooit, en dacht nu toch maar beter even de HA te laten checken. Lucy had nl. Kiss na geboorte door stuit en KS waarschijnlijk, en ze jankte 2 maanden lang waardoor ik veel rondsjouwde met haar. Kreeg lekkere last van mijn pezen in mijn arm/richting duim en heb daarmee zo lang rondgelopen, dat Ab kuren neit meer hielpen

En wat zei de ha?? Dan hebben we dus dezelfde testen in huis!

klote batterijen waren nu echt leeg… Zwangerschap en testen niet besproken bij HA, alleen bloedprikken voor normaalwaarden Leverfuncties ivm grote kans terugkeren cholestase tijdens nieuwe zwangerschap en daarbuiten, en over Luus zei toe dat het waarschijnlijk staartje verkoudheid was en we hebben afgesproken weekje afwachten, om AB geven te voorkomen (AB is antibiotica :wink: ). Tenzij het erger wordt, mar vandaag ging al weer beter dan gisteren met haar. Tis spitsuur hier, later meer :wink:

ok, gelukkig niets ernstigs dus! Vind longen altijd maar :?

Pff net bed en klerenkast weer anders gezet op slaapkamer (I love verbouwen!) zoals het stond was het niet handig, ben benieuwd wat luv hiervan vind (is nu nog aan het werk!) Zo maar weer mijn bed opzoeken, morgen om 7 uur werken…

Goeiemorgen dames,

Caris; Dat begreep ik al :wink: Maar vond het wel grappig om te lezen :lol: En ach… het is inderdaad wel handig om daarover na te denken.

Ik werk in een callcenter, maar vind het echt vreselijk, maarja het betaalt. Ben ondertussen wel steeds elders aan het solliciteren, maar tot op heden nog niets uit gekomen.

Ik heb uiteindelijk kip met sojasaus en cashewnoten gegeten. Vanavond eet ik macaroni, want een vriendje van zoonlief blijft eten en is gek op macaroni, maar zijn moeder niet zo, dus die vond het prima :wink:

Kon gisteren mijn mond niet houden tegen een vriendin van me… :oops: We lopen eens per week altijd met onze honden, maar ik rookte tot bijna 2 weken geleden nog.

Dus ze zegt ineens; Wil jij ook een sigaretje. En tja… toen heb ik het maar verteld hahaha

Haar vriend is een collega van mijn man, dus heb mijn man verteld dat hij morgen wel een reactie van zijn collega kan verwachten :lol:

Heeft iemand het politieke debat gekeken gisteren? Wij wel… moet zeggen dat Roemer van de SP verrassend uit de verf kwam, hij spreekt mij in ieder geval wel aan, maar ik heb echt nog geen flauw idee waarop ik ga stemmen, moet eerst nog een nieuw ID-kaart aanvragen :oops:

Zo meteen weer aan het werk en dan is mijn mams hier, dus kan ik ook niet even op het forum spieken hahaha Maar kom vanavond wel weer even kijken of er wat bij gepost is :mrgreen:

Leuk is dat he Caris, dingen versjouwen. En dan kom ik soms weer op het oude uit :roll: . Hier beneden hebben we neit veel mogelijkheden, maar wat veranderd kan worden, doe ik wel zo af en toe, ben zo gauw uitgekeken op de boel altijd. Verder hou ik echt van ons gras maaien achter en voor, en de vijver rommelen en de heg snoeien. beetje gekke tik misschien haha, maar gras doe ik wel vaak 2 keer per week in deze tijd, het gaat zo hard, en ik vind eht dus niet erg om te doen.

Broekie, ik ben niet echt iemand die de politiek volgt. Maar goed dat je schrijft over je ID kaart, want die moeten wij ook deze maand nog vernieuwen, zou ik haast vergeten! Ik heb ook nog niks van sollicitatie van vorige week gehoord, hoop morgen ofzo. tot die tijd aan ehtw erk bij autoverhuurbedrijf maar dat bavalt me niet, vooral vanwege de gespreide weinige uren verdeeld over 4 dagen. Ben liever 2 hele dagen aan het werk dan.

Mijn aquarium die ik op marktplaats had gezet wordt waarschijnlijk vanmiddag opgehaald. Mag ook wel na 3 weken erop ofzo :roll: En laatste middagje werken vanmiddag, en dan weer weekend gelukkig. Mijn hobby is echt niet om te gaan werken :mrgreen: Er schijnen toch mensen te bestaan die dat graag gaan doen en liefst zoveel mogelijk, laat mij maar thuis van Luus genieten hoor!

beebie, hier ook aquarium erop gezet, helaas niemand die reageert… En idd ook hier kom ik dan soms op hetzelfde uit met verbouwen! Als men hier binnen komt is het eerste wat ze zeggen, wat is er nu weer anders??

Broekie, Hier weet mijn vriendin het ook hoor! Is ook op dit forum te vinden (kaya) dus tja dan houdt je het niet lang geheim!

hihi ja, en dan heb je de planten anders gezet en een kleinigheidje omgezet en dan ben je zelf toch nog tevreden. en vriendlief ziet geeneens wat ik dan gedaan heb :roll:

Aquarium wordt vanavond of mrogenmiddag opgehaald. Zou vanmiddag opgehaald worden, ikke wachten, kwam ie niet, was wat tussengekomen. Daarna was ik werken. Maar krijg er 20 euro voor, zodat er een paar hamsters in kunnen gaan worden, en pomp, schoonmaakmagneet en bodembedekking kan ik houden. ik vind het wel best, dan ga ik daarna eerst naar Giessenburg naar de Liefwinkel weer wat voor Lucy kopen voor dat geld :mrgreen: :mrgreen:

En ik heb mijn banner maar weggehaald, weet echt niet wat die cyclus nu doet, en de KV test (kon het niet laten :mrgreen: ) was toch weer negatief vanochtend. Laar dan nu de rode duivels maar komen, dan heb ik tenminste ene idee wanneer ik volgende keer een ei kan verwachten. Met pasen pas lijkt wel :thumbdown: :roll:

Balen zeg! Probleempjes in het thuisnetwerk en nu was ik mijn getypte verhaal kwijt, maar goed…

Ik heb dus wat last van de hormonen. Tenminste dat denk ik. Ik heb vreetbuien, ben sikkeneurig (zelf collega’s zeggen het) en ik had vandaag een doorbraakbloedinkje terwijl ik vorige week nog ongesteld was. Ik gooi het maar op de hormonen. Lichaam dat moet wennen ofzo… :roll:

Op marktplaats verkoop ik niet zoveel. Op een of andere manier lukt dat niet echt…

Jullie al verteld aan vriendinnen dat jullie bezig zijn :lol:, hier niet hoor, alleen wij samen weten het en ik vertel het pas na de eerste echo aan iedereen. Bij vorige hebben we het bij 7 wkn en 5 dgn verteld aan ouders en schoonouders, was na de eerste echo, en halve week later ofzo aan de rest. Vond het veel te lang duren voordat ik 12 weken was. En vond eht ook handig mocht het een miskraam worden, dat mensen dan wisten dat ik daarom van slag zou zijn. Geen reden om langer te wachten dus.

Wanneer gaan jullie het aan de grote klok hangen mocht het een x raak zijn?

Mariette, hormoontjes kunnen idd best even moeten wennen, daar kun je best last van hebben. Daarnaast kan je ook best warrig worden omdat er zoveel nieuws op je af komt, en ook weer extra vergeetachtig als je zwanger bent. Handig is om je tekst tussendoor te kopieren met rechtsmuisklik, dan hoef je nooit de hele lap weer opnieuw te verzinnen. Als je geregeld gaat schrijven op kok, zal je het vast nog heeeeel vaak meemkn dat je alles per ongeluk wist :wink: :thumbdown:

Hoe is het nu in Mexico mimi? en nog verder last van klachtjes? Wanneer kom je ook alweer terug, dan ga je evt testen toch? :think:

Broekie: Hoe gaat met niet roken?? Begint al makkelijker te worden?

Trouwens wel heftig dat je bij de eerste onverwachts zwanger raakte, dan is de periode van het zwanger willen raken dus ook helemaal nieuw voor je. Spannend hoor. Goed dat je het schrijft van de ID kaart, dat moet ik hier ook nog doen!

Beebie: Vervelend dat je menstruatie zich nog niet heeft laten zien.

Kan toch ook door de borstvoeding komen? Het gevoel van liever deze maand dan volgende maand zwanger raken, herken ik ook. We hebben eigenlijk nog alle tijd, maar sinds we besloten hebben voor een 2de te gaan, dan wil ik het ook wel gelijk. Heb niet zoveel geduld :oops:

Smartygirl: Balen dat je negatief hebt getest! Lijkt me trouwens erg vervelend als je totaal geen houvast hebt van je cyclus, word je daar niet erg onrustig van??

Is je cyclus altijd zo onregelmatig geweest??

Mimi: Hoe gaat met de buikpijn, nog steeds last van??

Wat een leuk cadeautje die swarovski steen in de vorm van een speen. Je moet altijd van het positieve uitgaan hé :wink:

Cariska: balen dat de test negatief was, maar je hebt nog hoop hé. Misschien was het nog wat te vroeg!

Mariette: Balen dat je getypte verhaal weg gevallen was :?

Vervelend dat je zo’n last van de hormonen hebt! Je lichaam moet het weer zelf opgaan pakken na de pil, dat kan bij sommige wel even de tijd nodig hebben.

Wanneer we zwanger raken, denk ik dat we het direct aan onze ouders, broer en zus vertellen en aan hele dichtbij staande vrienden. Bij het zwanger raken van onze eerste heb ik een miskraam gehad, toen hadden we niks verteld, maar vond erg vervelend om te moeten gaan vertellen dat we een miskraam gehad hadden. Bij de zwangerschap van onze eerste hebben we het dan ook gelijk verteld, omdat wanneer het mis gaat we het toch ook vertelden, dus waarom dan niet gelijk. Dit keer doen we dat denk ik ook weer.

Hier weten 3 vriendinnetjes dat we bezig zijn. 1 vriendinnetje is bezig om via een donor zwanger te raken, is alleen staand. Ze deelt het hele proces met mij en ik vond dat ik het aan haar wel moest vertellen. Gun het haar heel erg,z ou het vervelend vind als ik opeens moest melden zwanger te zijn, terwijl ik niks met haar gedeeld hebt. 1 vriendinnetje is onverwachts zwanger geraakt en toen ik mijn mond niet dicht houden. Die andere vroeg erna en mijn blik veraade me. Verder vertellen we het aan niemand. Ik moet zeggen, vind wel prettig om het te kunnen delen met vriendinnetjes.

Wij gaan morgen naar de efteling toe. Zou het kwaad kunnen bij een eveltuelle zwangerschap als je in de achtbaan of iets dergelijks zou gaan?? Eigenlijk wil ik het niet laten, omdat ik spijt krijg als ik niet zwanger blijk te zijn.

Heel stiekum hoop ik echt een beetje zwanger te zijn, zou het helemaal geweldig vinden om samen met mijn vriendinnetje zwanger te zijn. Zij is nu 5 weken en 5 dagen, dus schelen we ongeveer 3 weken wanneer ik deze maand zwanger zou zijn. Dat lijkt me wel erg leuk!

Kiara, de achtbaan kan volgens mij helemaal geen kwaad in zo’n broeg stadium, omdat het super goed en diep verpakt zit, die kleine pinda :wink: . Volgens mij als het wat groter is, dan pas is dat ook niet zo goed. Maar de eerste weken zou ikzelf het gewoon doen hoor. Spannend als je nu denkt zwanger te zijn! Nog een week tot NOD, dat duurt dan ebst lang. Ga je eerder testen denk je of wacht je toch nog evne af? Ik ben het helemaal eens emt jouw gedachtengang van vertellen tegen anderen, ook lief dat je het je alleenstaande vriendin hebt verteld, dat zou ik ook liever doen dan ineens zwanger zin, dan komt het zo rauw op haar dak. En het zou leuk zijn samen zwanger te zijn met je vriendinnetje, een paar weekjes verschil is niks!Oh ja, je zei van BV, klopt, maar dacht dat hij nu goed op gang was omdat ik 23 april een dikke week leeggebloed ben :evil: , dus hoopte stiekem weer op 28 dgn natuurlijk, maar het is minstens 35 ofzo. Hoop wel dat de volgende keer neit maanden op zich laat wachten. Ik probeer overdag maar minder BV te geven, alleen de ochtenden en avond, misschien dat het helpt. Nachtvoedingen deed ik al maanden niet meer omdat ze vanaf iets van 2,5 maand ofzo doorsliep, en ook niet elke drie uur ofzo. Maar we zien wel.

Mimi, helemaal vergeten te zeggen van die spenen, hartstikke leuk idee zeg! En ook al kan je ze niet direct na terugkomst geven, dan laat je ze toch nog bijv. een maandje liggen? Leuk en mooi kadootje hoor :thumbup:

Mooi weer hier vandaag, hoop dat het zo blijft. Fijn weekend alvast meiden!

Het is niet dat ik denk zwanger te, hoop het meer. Eerlijk gezegd kan ik het me ook niet voorstellen, dat nu gelijk raak is! Bij de eerste duurde het een jaar, dan zal gek zijn als het nu in ene raak is. Wat betreft je cyclus, hoop ik dat deze opgang gaat komen en wat regelmatiger word. Wel frustrerend of niet??

Hmmm, frustrerend, dat nou ook weer niet, maar ik heb ook altijd weinig geduld. En we hebben eigenlijk als idee dat het tweede kindje komt als Lucy zo ongeveer 2 of 2,5 is, dus geen haast. Maar omdat de testen negatief zijn en de ongi nog steeds uitblijft, heb ik ergens wel hoop, ook al zal mijn cyclus gewoon langer duren nu. Dat kan haast niet anders. En hopen maar dat het de tweede keer niet weer een jaar duurt, lukte het wel zonder kunstgrepen? Maar je weet nooit he, soms is het eerste keer snel raak en tweede lukt haast niet, dus andersom kan net zo goed :slight_smile:

Dat van geen geduld hebben, dat herken ik!! Tot wanneer wil je bv blijven geven?? Wat betreft het zwanger worden, hebben we er geen hulp bij gehad. moet zeggen dat we voor die tijd wel 2 keer miskraam hebben gehad, dus ben wel eerder zwanger geweest maar heel kort.

Bij het zwanger worden van onze eerste zijn we op gegeven moment ovulavit gaan gebruiken en laat ik toen dus gelijk zwanger zijn, dit liep uit op een miskraam. Ben door gegaan met die ovulavit en was gelijk weer zwanger of het toeval was of niet, toch vond ik het apart. Ben nu dus ook weer begonnen met slikken ervan, had nog 1 doosje liggen. Jammer genoeg is het alleen uit het assortiment gehaald, dus na deze cyclus is het op.

Ik ken dat spul niet, ovulvavit, maar toevallig is het wel, snap dat je dat doosje toch nog evne opmaakt haha, hopelijk doet het nu ook wat.

Heb net uitslagen van mijn bloed terug van de HA, ijzer is amper te laag, wel aan de ondergrens, 7.3 en al mijn leverwaarden waren prima. Dus dan heb ik vergelijkingsmateriaal mocht ik zwanger worden komende maanden. Dat wilde ik graag.

Zo heb eventjes tijd gevonden! :smiley:

Het stoppen met roken gaat erg goed. Het wordt natuurlijk steeds makkelijker en het leukste is dat het niet zo opvalt, dus men vraagt er ook niet steeds naar. Mijn oude buufje was er vanmorgen even en het viel haar niet eens op. :smiley: Mooi want dan hoef ik het ook niet steeds uit te leggen.

Ja, was ook best raar om zo onverwachts zwanger te zijn, dat maakte het extra bijzonder bij de tweede en ook nu vind ik het weer heel bijzonder. :smiley:

Smarty; Balen van je negatieve test, maar geen bloed geeft moed! :wink:

Mimi; Ontzettend leuk idee van die spenen! Is ook echt een leuke blijvende herinnering, nou… ben echt benieuwd wie de eerste van ons groepje zal zijn. :smiley:

Cariska; Ook jij een negatieve test… maar is ook nog wel vroeg, dus we wachten af natuurlijk.

Kiara; Wat bijzonder dat je vriendin via een donor zwanger raakt, maar vooral dat ze jou er zo bij betrekt, lijkt me best wel een aparte ervaring. je hoort het natuurlijk niet zo gek vaak. Zo vroeg, kan het nog geen kwaad hoor en sommige vrouwen weten niet eens dat ze zwanger zijn in zo’n vroeg stadium, dus denk echt dat het geen kwaad kan.

Beebie; Ook hier lekker weer, de zon komt zo nu en dan er lekker uit en wat mooie witte wolkjes aan de lucht. Alleen staat er hier een windje en dat mag best weg blijven van mij :wink:

Even in een spoilertje

Heb een beetje het idee dat één van de juffen van mijn zoon mij niet zo mag, ze komt nogal vreemd over op mij.

Vorige week kwam ze naar me toe lopen en begon ze;

Ja, ik wil dat jullie direct met hem naar een opticien gaan, want het gaat niet goed op school en dit hebben we al meerdere keren gezegd.

Waarop ik dus reageer; Nou sorry, maar tegen ons is niets gezegd. Vin is één keer thuis gekomen met “de juf denkt dat ik misschien een bril moet dragen” (nu blijkt dat ze dat meerdere malen tegen Vincenzo heeft gezegd, maar hij wil geen bril en heeft tegen ons niets gezegd)

Nu snap ik gewoon niet waarom ze daar niet eerder mee naar ons is gekomen, mij part met een briefje, maar liever gewoon in mijn gezicht. Mijn man brengt hem naar school in de ochtend op mijn vrije dagen haal ik hem van school tussen de middag en breng ik hem weg en haal ik hem daarna weer op. Mijn moeder kan vanwege rugklachten hem niet naar school brengen en halen dus enkel of de dinsdag en donderdag gaat hij tussen de middag alleen.

Nu kwam ze naar me toe;

Ja, het schoolreisje geld is nog niet betaald en dient METEEN betaald te worden. Waarop ik zeg; Oh sorry, ik dacht eigenlijk dat we dat al hadden overgeboekt, maar ik maak het meteen over zo.

Nee, het MOET vanmiddag contant betaald zijn, ander gaat hij gewoon niet mee.

Maar het komt er allemaal op een bepaalde toon uit die mij gewoon niet aanstaat, alsof ik een klein kind ben tegen wie ze het heeft. Nu ben ik een jonge moeder en heb ik al heel veel met vooroordelen te maken gehad, met zijn vorige juf heb ik ook meteen die problemen de wereld uit geholpen, ik ben niet zielig, ik ben er altijd voor mijn kinderen, die gaan voor alles, we zijn een gelukkig gezin en het zijn volbloed broer en zus.

Er is geen reden om mij anders te behandelen dan welke ouder dan ook op school. Laat ik mijn kind nu aan zijn/haar lot over zeg ik oke, maar ik doe ALLES voor ze!

Maarja… sorry, beetje lang verhaal maar moest er echt even over klagen.