Hoi meiden,
Hier ben ik dan eindelijk! We hadden pas een afspraak om 16 uur en we moesten ook nog eens een uur wachten…
Alles zag er weer perfect uit! Het kindje is nu 36 mm/3,6 cm. Het hartje zag er weer goed uit, klopte ook weer mooi duidelijk. Je kon nu duidelijk het hoofdje zien, de armpjes en beentjes. En je zag ook de navelstreng lopen. Het kindje bewoog op het moment van de echo niet zoveel, maar dat is net treffen. Wie weet de volgende keer! Qua grootte klopt het precies met de zwangerschapsduur, dus alles zag er weer prima uit! Over vier weken voor de volgende controle, dan heb ik ook een bloedonderzoek. Verder allemaal info meegekregen mbt de zwangerschap, onderzoeken, enz.
Vandaag eigenlijk dubbel feest, want het is ook nog eens onze trouwdag! Vandaag zijn we vier jaar getrouwd. We hadden voor de rest niks gepland voor vandaag, want je bent toch meer met de echo bezig. Misschien komend weekend uit eten & vanavond even een gebakje om het te vieren!
Ga ik weer even verder stuiteren & genieten! :inlove:
Kom ik later wat uitgebreider reageren op de rest van jullie!
Liefs,
Jippie
ff snel reactie want ik moet eigenlijk weg:
Jippie, wat super meis van de echo en proficiat met jullie trouwdag!!! Stuiter maar lekker een eind weg, maar niet te ver hè, we willen je wel snel hier weer zien :mrgreen:
Paikea, wat fijn dat de uitslagen goed waren.
Ik neem de clomid altijd smorgens voor het eten, maar vlgs mij maakt het niet uit, als je hem maar iedere dag rond dezelfde tijd neemt.
Angeltje, proficiat met de nieuwe baan meis! Wat heerlijk, hopelijk ga je het daar erg leuk hebben.
Wienie, proficiat met de 12 weken!!!
Zo, dan zal nu deze zwangere muts die jullie schandalig verwaarloosd weer eens even reageren zover als ik terug kan lezen. Heb net gegeten, dus kan nu even rechtop blijven.
En ja ik ben 12 weken!!! Joehoe! Thanks voor de felicitaties! Zou dit dan ook het getal zijn warabij ik me weer meer mezelf ga voelen? Volgens mij kan ik gewoon niet tegen hormonen ofzo. Had bij clomid enzo altijd veel bijwerkingen en nu…dat ziek zijn, mijn huid is weer pret met de pet op, mijn haar ingezakt en krijg weer uitslag in mijn nek en jeuk. Maar als ik dat hummeltje van mijn vriendin dan vandaag zie…dan denk ik…die krijgen wij ook eentje!!! Dat maakt veel goed. En ach dat shoppen…dat doen we zodra ik beter ben maar gewoon in 1 keer heel veel tegelijk om de schade in te halen!!!
Femmie, dat was echt snel zeg!!
Jippie, wat fijn dat jullie beebje t goed oet en proficiat met de trouwdag! Geniet ervan en stuiter maar lekker verder! Hoe is t met de kwaaltjes?
Mar, ik zag ergens je buikie, wauw wordt echt al iets!!!
Paikea, succes met de 1e clomid! Ik nam t altijd 's ochtends na t ontbijt met tanden poetsen.
Angeltje, balen hoor ziek in je vakantie. Maar wel super een nieuwe job! Van harte!
Mouse, hoe is t op je wolkje?
Femmie, Heb een beetje vetrouwe meis, die spoeling helpt vast! Weet je wta mij altijd hielp? Als ik in een dipje zat ging ik iets babyleuks kopen. Gewoon iets kleins. Sommige mensen vinden dat frustrerend, maar mij gaf het net weer even positieve energie en hoop omdat je daar naartoe werkt. Misschien helpt t voor jou ook wel!
Egni, Bagheera, Woezel…heb ik dan iedereen nu gehad?? Ook alles goed?
En meiden, ik las laatst over dat het niet fijn kan zijn dat de zwnageren over hun zwnager zijn vertellen enz. Ik snap best dat dat soms net verkeerd valt en ik probeer er dus ok op te letten. Maar ik vind het zelf wel altijd leuk om dat van de anderen te lezen. Wi8e had dat toen ook weer zo mooi verwoord in een reactie??? Want dat vond ik ook. Ik kan me wel voorstellen dat jullie t raar vinden dat ik zo baal van het ziek zijn en dat ik niet zo positief was…zelf vond ik dat ok raar, zo lang naar toe gewerkt en dan voel je je zo. Ik begin er nu pas wat meer van te genieten, maar ik ga denk ik pas echt genieten als ik weer meer mezelf ben en er ook meer mee bezig kan zijn. Kan nu niet eens naar de winkel om iets leuks te kopen en zit al weken thuis. Dat frustreert deze altijd graag werkende miep wel enorm. Maar ik zie nu t doel al wel beter voor me.
En ik hoop dat ook de niet zwnageren heel snel zwanger mogen raken!!! Ik duim zo hard voor jullie!
Ander vraagje…werkende mama’s en toekomstig werkende mama’s. Ik ben benieuwd op welke dagen jullie werken en hoe jullie d eopvang geregeld hebben!
Nu ben ik echt wel weer genoeg rechtop geweest geloof ik. Liggen wil ik!
Dikke zoen voor allemaal!!!
Wienie: gefeliciteerd nog met je 12 weken grens!!! Voelt toch als een mijlpaal he! Hopelijk gaat het snel stukken beter met je!
Ik werk op maandag, dinsdag en woensdag. (ik wilde eigenlijk maandag, woensdag en donderdag, maar mijn moeder kan niet op donderdag). Mijn ouders en schoonouders passen op Luna. Ze hoeft dus niet naar de opvang. Ik had graag de woensdag gehad, omdat dat een dag is waarop ze straks 's middags vrij zijn van school (duurt nog even, maar toch). Maar op mijn werk is het geen probleem als ik tzt de dag omruil.
Jippie: geweldig dat de echo weer goed was!!! Heerlijk hoor!!! Geniet er van!!! Enne… gefeliciteerd met jullie trouwdag!!! :-
Paikea: spannend meid!!! De eerste ronde met een echt kans! Hopelijk is het weer meteen raak!!! :thumbup: Fijn dat alle uitslagen goed waren!
Angeltje: :- Ik heb je gemaild!!!
Mouse: fijn toch zo vroeg al een echo? En idd dat je het dan voor je vakantie nog lekker even hebt gezien!!! :-*
Geloof dat ik weer een beetje bij ben…
Hier weinig nieuws! Ik ga naar bed… :oops: Ben echt moe…
Liefs Woezeltje
Jippie, gefeliciteerd. Nu kan er eigenlijk niks meer mis gaan. Hebben jullie het al aan iedereen verteld?
Wienie, mooi zeg 12 weken. Ik begon me pas na 14 weken beter te voelen. Sommige hebben dat pas na 16 weken. Ik kan me wel voorstellen dat je zo helemaal niet kan genieten van je zwangerschap.
Ik werk alle dagen, behalve de dinsdag. Op maandag en woensdag gaat Kian naar de opvang en op donderdag komen mijn ouders. Op vrijdag is mijn vriend thuis bij Kian. Het gaat goed zo.
bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga voor de avond.
Hier nog even de link naar het showtopic van de maart-mama’s. Hier heb ik een foto van de echo geplaatst!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42692&start=105
Groetjes,
Jippie
Angeltje, ik had er over heen gelezen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Gelukkig met een schone lei ergens beginnen. Dat moet een opluchting zijn.
Hoihoi,
Jippie, wat een mooie echo! Fijn dat alles weer helemaal goed was en nog gefeliciteerd met jullie trouwdag!
Angeltje, JEEE! :dance: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Gaaf dat je toch op jouw voorwaarden de job krijgt! Hoop dat je je snel beter voelt!
Wienie, hebben jullie het neiuws nu al van de daken geschreeuwd? Heeft toch iets magisch die 12 weken grens. Wat betreft het klagen over je kwaaltjes, ik begrijp je prima, bij Brent begon het bij mij bij 6 weken en ik moet zeggend at ik met een beetje angst naar de 6e week kijk. ZIe er toch tegenop dat ik misschien weer zo misselijk wordt. Maar na 16 weken is het echt wel over (soms al eerder) en dan heb je nog tijd genoeg om te genieten! Wat betreft werk, ik werk van maandag tot en met donderdag en ben vrijdag thuis met Brent. Heb ik lekker een lang weekend. Hubbie heeft op woensdag papadag, dus Brent gaat 3 dagen naar het kdv. Opa’s & Oma’s werken nog of wonen te ver weg.
Femmie, die tip van Wienie deed ik ook, wellicht dat het jou ook helpt.
Woezel, beetje bijgeslapen?
Mar, idd ik zag ook een mooie buik! EN ja dat wolkje zit heerlijk
PAikea, ik nam hem 's avonds voor het slapen gaan. Fijn dat alle uitslagen goed waren. Succes deze ronde, hier draaien de duimen!
Nou dames, ik zit tegenwoordig om 21.00 gapend op de bank. Dus ga maar vroeg mijn bedje in iedere avond. HEb verder niet zo veel te melden.
Ik ga denk eens maar eens meer energie gebruiken om hier te typen ofzo!
Woezeltje, Ja die 12 is wel een mijlpaal, maar de echo volede afgelopen week als grotere mijlpaal. Wel fijn zeg, als je ouders en schoonouders oppassen. En dat je kan ruilen straks van dag is ideaal!
Paikea, op naar de 1e ronde clomid! De duimen gaan draaien hier! Zit Kian al van kleins af an op de kinderopvang? Wat fijn dat je hubbie een papa dag heeft!
Jippie, mooie echo hoor! Zal die van mij snel ook neerzetten, moet er nog een foto van maken en dan doe ik er meteen een buikfoto bij van nu.
Mouse, jij had t toen ook zo erg he…bij mij begon t ook rond 6 weken. Maar t hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat t nu weer zo is. Ik hoop t voor je! Hebben jullie t al iemand verteld? En nu iemand die ook geen opa’s en oma’s als oppas kan. Ging brent ook van jongs af aan naar de kinderopvang? En toch ook fijn een papa dag!
Ik heb vandaag weer een slechte dag, zelf met medicijnen, ik denk gister toch teveel gedaan en vanmorgen te vroeg opgestaan, dwz voordat de werking inging. Dan heb ik daar de hele dag last van. Pfff wat ben ik toch ene watje. Ik zie mezelf volgende week ook nog steeds niet gaan werken…Verder weet bij ons iedereen t al, met 11 weken echo hebben we t de wereld verteld. Toen is t ook aan de kids op school verteld en een briefje naar de ouders met reden van mijn afwezigheid.
Weten jullie nog iets wat ik moet regelen nu? Kraamzorg, pakket, gym en verloskundige al geregeld. Nu ben ik bezig voor opvang om info in te winnen want dat schijnt nu toch al snel te moeten. Ik wil gaan werken op woeocht, donderdag en vrijdag dag of ocht afhankelijk van onder of bovenbouw klas. Ouders willen niet oppassen, schoonvader wil ik niet laten oppassen, dus dan wordt t al snel kinderopvang, maar dan zie ik misschien liever een gastouder als ze nog klein zijn en pas later kinderopvang. Dus dat ben ik aan t bedenken. Misschien wil een vriendin van mij oppassen, dat zou wel heel fijn zijn.
Nu ga ik een eitje eten en zoek ik weer een horizontale toestand op!
Greetz!
Wienie,
Brent is vanaf 4 maanden naar het kdv gegaan. Ik heb dat nooit een probleem gevonden. Hij zat toen wel in een babygroep dus met kindjes tot 1,5 jaar, die groepen zijn ook niet zo groot. Er was meer dan genoeg tijd en aandacht voor hem en hij is altijd met plezier naar het kdv gegaan. Ook nu roept ie 's ochtends meestal, vandaag ga ik naar de creche hè? Ik zou idd tijdig inschrijven bij kdv en gaan kijken. Je moet er een goed gevoel bij hebben, anders zit je straks niet lekker op je werk. Dat geldt ook voor een gastouder. Bij ons waren de wachtlijsten erg lang.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, laat maar weten.
Mouse
Mouse, geweldig!!! :dance: :dance: Gefeliciteerd meis, geniet ervan! :-*
Angeltje, je hebt de baan!!! superrrrr, ben zo blij voor je.
Nu aftellen naar 1 november en dan met 'n schone lei starten :thumbup:
Wienie, gefeli met je 12-weken!! Hoop dat je je nu gauw wat beterder gaat voelen, maar wel rustig aan blijven doen hoor!
Paikea, succes met clomid. Heb je wel last van bijweringen?
Jippie, je echo is super! Stuiter maar lekker door, hoor!
Liefs, Kaat
Wienie, Kian gaat al vanaf 4,5 maand naar de opvang. Nooit problemen gehad. Wat ik heel belangrijk vind is vaste leiding. Dat ze je kind kennen. Hij gaat er nu met alle plezier heen. En heeft er ook al zijn vriendjes (kinderen van dezelfde periode). Ik heb ook met 11 weken zwangerschap ingeschreven en kreeg pas op het allerlaatste moment plek op de gewenste locatie (op loopafstand en heel kleinschalig).
Oh ja, ben al sinds gisteravond erg moe en duf. Dit terwijl ik heel goed geslapen heb (voor mijn doen, wel even wakker geweest van Kian en om 20 over 6 was het over en uit). Of dit al door de clomid komt?
Paikea Ik werd ook altijd zo moe en duf van de hormonen, alleen had ik dat meestal niet met Clomid, maar bij de Menopur en Puregon-injecties. Maar het kan best invloed hebben, hoor!
Kaatjes Hoe gaat het met jou? Mooie buik heb je al! Hoe ver zijn jullie met het kamertje? Wel showen, hoor!
Mouse Is het nieuws al wat doorgedrongen? Hoe gaat het met de kwaaltjes, voel je je al echt zwanger? Vind het zo super voor je, meid! Wanneer gaan jullie het vertellen aan familie en vrienden?
Wienie Balen dat je vandaag weer een mindere dag had! Maar het scheelt als je weet waaraan het kan liggen. Dan kun je het morgen misschien ietsjes anders doen, en heb je hopelijk minder last. En is er al een buikje zichtbaar?
Woezeltje Hoe is het daar? Dikke knuf voor jou!
Femmie Hoe gaat het met je? Wanneer moet je met het spoelen beginnen en wanneer heb je weer een meting en een samenlevingstest? Succes met alles!
Mar Hoe gaat het nu op je werk? Inmiddels alweer een gesprek gehad met je baas en de Arbo? Hopelijk kun je snel weer aan het werk, en dan voor halve dagen eerst! Hoe voel je je verder qua zwangerschap?
Angeltje Gefeliciteerd met je nieuwe baan! :-* Wat goed, dat je de baan toch gekregen hebt! Dus je hoeft eerst niet fulltime te werken? Ik hoop dat je alles een beetje rond kunt krijgen wat de opvang van Nordin betreft & dat je het er erg naar je zin zult krijgen! Beterschap verder!
Egni Dus een leuk weekend gehad? Ik hoop dat je ervan genoten hebt!
Wanneer moest je ook alweer naar de gyn, begin oktober toch pas? Hoe gaat het verder met je?
Janine Lang niks van je gehoord! Alles goed?
Bagheera Hoestie daar?
Liefs,
Jippie
Hoi meiden,
Ik kan niet slapen omdat ik me zo belabberd voel van de griep, klaag, klaag. Dus kom ik jullie maar vervelen :mrgreen: .
Jippie: nee, ik hoef idd niet die periode fulltime te werken. Wel tijdelijk een wisseling van de werkdagen, maar het blijft gewoon 3 dagen in de week :dance: . En gefeliciteerd met je geweldige echo en je trouwdag. Dubbel genieten!!!
Paikea: vervelend dat je zo moe en duf bent… Wat dat betreft zie ik best wel weer op tegen alle bijwerkingen van de clomid. Ik had er altijd zo’n last van :? . Je zit nu op dag 3 toch?
Wienie: ik hoop dat je je snel wat beter zult gaan voelen. Waarschijnlijk zal het over een paar weekjes echt wel wat lekkerder gaan en kun je eindelijk op die wolk klimmen . W.b.t. de opvang, Nordin heeft 1 papadag, 2 dagen thuis met mama, 1 dag oma en 1 dag kdv. Van alles wat dus :mrgreen: .
Mouse: heerlijk dat je op je wolkje zit, je hebt het ook wel verdiend!!! En hopelijk blijft de misselijkheid je dit keer bespaard. Als het komt, dan komt het, maar het zou ook wel lekker zijn als het dit keer wegblijft .
Woezel: ik heb je teruggemaild :mrgreen: :-*
Mar: ja, dat is idd een speciale katten-dvd met vogeltjes. Als grapje gekregen van mijn zwager. Ik zet hem niet te vaak aan, want die rode kat wordt er dus echt helemaal gefrustreerd van :mrgreen: .
Femmie: hoe is het met jou? Je vertelt zo weinig over jezelf de laatste tijd…
En hoe is het met de andere meiden? Bagheera, Egni, Kaat, Janine… (hopelijk vergeet ik niemand :oops: ).
Hier gaat het dus zoals gezegd niet echt lekker. Toch behoorlijk grieperig helaas. Best zonde van de vakantie. Gistermiddag zijn we toch even gaan zwemmen, maar daarna was ik echt gesloopt. Maar goed, het is niet anders. Morgen even een lekker rustig dagje inplannen.
En met de baan is het allemaal rond. Heerlijk!! Na mijn vakantie kan ik op gaan zeggen bij mijn huidige werkgever en dan per 1 nov. bij mijn nieuwe baan beginnen .
Nou meiden, ik ga eens kijken of het slapen al wil lukken…
Liefs, Angeltje
Angeltje, beterschap meid. Hopelijk heb je nog wat verlofdagen open staan zodat je niet helemaal hoeft door te werken tot 1 nov. Moest je nu eerst primolut slikken?
Kian is ook verkouden, maar nog erg vrolijk en energiek. Erg leuk weer deze fase (maar welke niet?).
Hoi Paikea,
Ik denk niet dat ik na deze vakantie nog erg veel verlofdagen over heb, maar ik zie wel… En wel balen idd van de griep/verkoudheid. Echt alles zit potdicht momenteel :? .
En rot dat Kian ook weer verkouden is. Gelukkig dat hij er nog zo vrolijk onder is. En ja, ik geniet ook enorm van alle fases die Nordin meemaakt hoor, dus ik weet wat je bedoelt.
En idd, ik zit momenteel aan de Primolut. Weet iemand trouwens hoe het zat? Moet je nou eerst 10 dagen slikken en als de bloeding er is op dag 3 met clomid beginnen? Of kan de ongi al tijdens de primolut komen en stop je er dan mee? Ik heb weer eens niet goed geluisterd :roll: :mrgreen:.
Liefs, Angeltje
Hoi Angeltje,
Je neemt de Primolut sowieso 10 dagen. Ongeveer 3 dagen na het stoppen word je ongi. En dan begin je op cyclusdag 3 met de Clomid. Balen van je verkoudheid! Hopelijk voel je je snel beter! :hug:
Groetjes,
Jippie
Angeltje: Beterschap.
Wienie: Ik had een lijstje met telefoonnummers. En dan natuurlijk niet alleen de nummers van de verse opa’s en oma’s, maar ook de ziekenverzekering ( zet er dan je verzekeringnummer bij) , de verloskundige, enz.
Dat lag op een vaste plaats zodat als er iets zou zijn, we het zo konden pakken en alles in 1 overzicht hadden. En tijdens de bevalling hebben we het meegenomen naar het ziekenhuis. Als je een voorbeeld wil, dan laat maar weten. Verder lijkt het me dat je alles netjes geregeld hebt :thumbup:
Jippie: Mooie echo hoor! Zo herkenbaar :inlove:
Hopelijk heb ik niemand over geslagen, anders: Sorry.
Over die piep: de piep is nu minder vaak geworden, het is nu nog hooguit 1 keer per 3 uur ofzo, maar nu ook op andere plaatsen in de woonkamer.
Het is waarschijnlijk omdat we een keer een omgevallen flessewarmer hebben gehad, de kat heeft een beker melk omgestoten en er is een keer een (vol) glas cola over de vloer gestuiterd. En dat vindt laminaat dus niet leuk
Maargoed, hopelijk heeft het zich nu dus opnieuw “gezet” en zijn we van het gepiep af.
Kimberly is ineens ziek geworden. Koorts, rillen en koude handjes en voetjes, ontroostbaar, gezichtje klam van het zweet, ow wat is dat zielig… Dit is de eerste keer dat ze echt ziek is
Ik heb haar rond 20.45 uur een zetpilletje gegeven en haar katoenen pyamaatje aangedaan.
Nu ligt ze eindelijk te slapen, er zat nog een boertje dwars, ze had nog wat dorst, ook nog last van haar tandjes, dus een bijtring uit de vriezer gehaald en toen had ze weer slaap, dus gauw terug in bedje gelegd.
Ik ga nu zelf ook maar richting nestje
Hai hai
Hier even een kort berichtje vanuit Tenerife!!
Mouse, van harte gefeliciteerd!!! Leuke banner ook (die had ik ook elke keer toen ik zwanger was )
Ik ben ook erg benieuwd…zit nu op cd 29 en heb zere tepels…
Maar gewoon heerlijk aan de baleys hoor… hopelijk ben ik zwanger, hoef ik de scopie niet te ondergaan…
Nou meiden, maandag op dinsdagnacht kom ik thuis, daarna nog 2 weken vrij dus tijd zat om te tikken!
En met de blaasontsteking gaat het prima! De 2e is ook over, slik nu elke ochtend braaf een vitamine c pil en een cranberry tablet.
Doei doei
zonnige groetjes want ik geloof dat het in Nederland niet al te best is!
xxx Janine
Hee Janine,
Wat stom van mij, ik was dus helemaal vergeten dat je op Tenerife zat! :doh: Leuk dat je vanaf daar even een berichtje schrijft!
Geniet nog even van de laatste dagen & hopelijk heb je ons daarna heel goed nieuws te melden!
Liefs,
Jippie