Oooooh lieve Jippie
Ik weet even niet wat ik zeggen moetā¦begrijp er niks van, hoe kan dat nou? Komt dat wel vaker voor?
Wat is dit erg voor jullie zeg. Zoān ingreep en dan voor niks??!! Jullie zullen er kapot van zijn.
Ben erg benieuwd of de artsen er een verklaring voor hebben en hoe nu verder maar ga dit eerst maar rustig verwerken. neem je tijd!
Heeeeel veeel sterkte!!! :hug: :-* :hug: :-*
Egni
Tjee, Jippie, het eerste wat ik denk en wat jullie ook wel gedacht zullen hebbenā¦āniet 1ā??? Jee, meid kan me voorstellen dat jullie even stuk zitten. Ik snap er niks van, laat staan jullie! Heel veel sterkte!!! Zoek maar lekker troost bij elkaar en een dikke knuf voor jullieā¦
Liefs Wienie
Lieverd, ik kan niet geloven wat ik lees O wat vreselijk, wat ontzettend oneerlijk. Ik had je een smsje gestuurd voordat ik dit las⦠Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, behalve je heel veel sterkte wensen. Weet dat ik er voor je ben⦠Vind het echt vreselijk meid :hug: :hug: :hug:
Lieve Jippie,
Ook ik weet niet wat ik lees meid. Ik zit met tranen in mijn ogen . Wat vreselijk oneerlijk!!!
Ik hoop dat jij en je hub steun aan elkaar hebben en bij elkaar kunnen uithuilen. Even nog niet verder denken over hoe en wat en waarom, maar even verwerkenā¦
Heel veel sterkte!!!
Liefs, Angeltje
Janine: wat zit het leven toch raar in elkaar. Het verdriet van Jippie aan de ene kant en het geluk van jou aan de andere kant. Ik vond het niet in 1 berichtje naast elkaar passen, maar ik wil je natuurlijk wel van harte feliciteren!!! Wat een leuke verjaardag zal jouw hubbie hebben :mrgreen: . Opdat het deze keer allemaal goed mag gaan meis , maar daar gaan we gewoon van uit!!
Liefs, Angeltje
Verder laat ik het hier even bij meiden, ik ben doodop. Nordin is sinds gisteren al heel moeilijk aan het doen (slecht slapen, veel spugen) en ik ben continue met hem in de weer. Ben blij dat hubbie nu lekker thuis is en ik even een dutje kan doenā¦
Toedels!!
Lieve, lieve Jippie,
O meid⦠ik zit met tranen in mijn ogen achter de pc⦠Wat vind ik dit erg om te lezen!!! Waarom gebeurd dit??? !!! :wall:
Ik snap dat jullie er helemaal kapot van zijn!! Hopelijk hebben jullie heel veel steun aan elkaar en lieve meid, weet dat ook wij er voor jullie zijn!!! Een hele dikke :hug: Doe rustig aan en neem de tijd!!! :-* Dit is iets dat je echt moet verwerken!
Liefs Woezeltje
Beetje dubbel gevoel bij om nu op iedereen te gaan reageren⦠Ik doe het toch maar wel, maar zit met mijn gedachten nog een beetje bij Jippie⦠:hug:
Mouse: ja, het blijft zo moeilijk he, als mensen in je omgeving zwanger raken! Maar super dat het ze gunnen de overhand heeft bij je! Echt hoor, dat is gewoon heel goed, daar mag je oprecht trots op zijn! Hopelijk komt jullie tijd heel snel en mogen jullie een tweede wondertje omhelsen!!! :-
Angeltje: Ojee⦠is Nordin weer erg āaanwezigā?? Pfff⦠ik hoopte zo dat het nu gewoon helemaal lekker zou lopen!! Ik wilde je na het kokken bellen, maar slaap eerst maar lekker, dan bel ik je morgen!!! :-
En een dikke kus van Luna voor Nordin!!! :inlove:
Mar: hoe was het etentje?? en ja, de angst om het kwijt te raken⦠dat ken ik maar al te goed meid! Ik heb wat tranen gelaten in de zwangerschap!!! Dus het zijn geen rare gevoelens en laat de tranen maar stromen. Je hormonen gaan met je aan de haal en er komen allerlei gevoelens en gedachten in je omhoog waarvan je niet wist dat je ze had!! Laat ze maar toe, dat hoort er bij!! Maar⦠wel blijven relativeren hoor!! Ik liep namelijk niet voor niets even bij een psycholoog in de zwangerschap⦠(niet dat die me heeft geholpen, dat heb ik op eigen kracht gedaan, maar tochā¦)
Luna heeft vandaag een beetje een jengel dag⦠Nou ja, na een dag als gister kan ik het nu wel even hebben! Slapen is vandaag niet aan de orde⦠ja, hazeslaapjesā¦gister was natuurlijk ook te mooi voor woorden!!! Maar goed, zolang ze de nachten maar goed doet!
Vanavond lekker bankhangen, ben gebrokenā¦
Het werken deze week ging best aardig. Ik heb dinsdag en donderdag een halve dag gewerkt en woensdag een hele dag. Ik vond het wel lekker om weer aan het werk te zijn, dat wel, maar mis Luna ook erg op die dagen!! De halve dagen gingen goed, maar de woensdag heb ik 's ochtends weer flink zitten brullen⦠Ik vond het zo moeilijk om Luna een hele dag te moeten missen!!! wat doet dat pijn zeg! Maar goed eenmaal op het werk ging het wel weer en Luna had het die dag super goed gedaan bij mijn moeder!! Dat geeft toch ook wel weer een goed gevoel. Het kolven op het werk vind ik wel erg wennen. Ik weet ook niet of ik dat vol ga houden⦠het voelt zo onnatuurlijk!! Daarnaast begint Luna steeds beter uit het flesje te drinken en drinkt soms wel 160 tot 180 cc op. Dat krijg ik niet gekolfd. Ik kolf hooguit 140 cc per keer⦠Maar goed we zien wel hoe ver ik kom!!!
Aankomende week moet ik weer gewoon drie hele dagen werken⦠zie er wel tegenop hoor!! Dat zal de echte vuurdoop worden⦠3 hele dagen zonder Luna!!!
Jippie, meid, ik denk aan je!!! :-* :-* :-* :hug:
Liefs Woezeltje
Hoi meiden,
Bedankt voor al jullie lieve reacties! :-
Het voelt alsof de grond onder onze voeten is weggeslagen vandaag. Eigenlijk is het aan de ene kant wel een bevestiging voor ons, want we zijn al heel erg lang bang dat er bij ons inderdaad iets misgaat bij de bevruchting. Al die IUI-pogingen die niet zijn gelukt, alle keren op de gewone manier, drie keer een vroege mk. Natuurlijk is bij ons de zaadkwaliteit slechter, maar voor IUI-begrippen was het erg goed. Ik ken een hoop mensen die met veel slechtere zaadjes toch zwanger zijn geworden, dus je begint wel vermoedens te krijgen. Het laboratoriumwerk was voor ons dan ook het allerspannendst en we waren hier al bang voor. Maar aan de andere kant zijn er woensdag zoveel eicellen gevonden, maar liefst 26, en dan hoop je toch dat er tenminste ĆĀ©ĆĀ©n embryootje is ontstaan, al was het maar eentje van mindere kwaliteit geweest. Dus we hadden toch wel op een terugplaatsing gehoopt.
We werden al om 09.10 u gebeld, dus vrij snel. Toen ik opnam, kreeg ik echter iemand van ons eigen fert.team aan de lijn, en dat was al een teken dat het niet goed zat. Ik wist het ook meteen. Werkelijk helemaal niet ĆĀ©ĆĀ©n eitje bevrucht⦠Dan verdwijnt de grond wel even onder je voeten! De gyn stelde een gesprek voor, aanstaande dinsdag hebben we al een afspraak staan voor een echo ivm de overstimulatie, dus dan wordt het meteen besproken.
Ze willen nu de volgende keer ICSI gaan doen. Dit is een vorm van IVF, maar dan een stapje verder. Bij IVF gooien ze ĆĀ©ĆĀ©n eicel in een schaaltje en daarbij 100.000 zaadjes en dan moeten de zaadjes zelf naar de eicel zwemmen en naar binnendringen. Dit is bij ons fout gegaan, waarschijnlijk. Of de zaadjes zijn niet sterk genoeg om door de schil van de eicel te komen, of de schil van de eicel is te hard/taai. Bij ICSI spuiten ze ĆĀ©ĆĀ©n zaadcel met een naald in de eicel, dus dat hoeven ze zelf dan niet te doen. Alleen is er dan nog niet meteen sprake van een bevruchting, de koppen moeten dan nog samensmelten. Dus dan is het nog steeds afwachten. De druk zal de volgende keer alleen maar hoger zijn, want als er dan weer geen bevruchting is, dan is het gewoon helemaal einde verhaal⦠En daar zijn we nu wel heeeeeel erg bang voor. Want je hebt toch een beetje het idee dat het je niet gegund is. Helaas komen we nu opnieuw op de wachtlijst en die is een halfjaar. En ook deze behandeling wordt als poging gerekend, ookal was er geen terugplaatsing, dus een kans minder. Alles voor niks geweest, alle moeite, alle pijn, alle hoop⦠Wel heel cru. We moeten dit wel even verwerken.
Ik ga later even uitgebreider reageren op jullie, ik moet dit eerst even laten bezinken.
Dus als ik er een tijdje niet ben: Ik denk wel aan jullie!
Fijn weekend & dikke knufs :-
Jippie
Jippie, meid, wat een verhaal zeg⦠Tjonge,wat heb je nu veel te verwerken⦠Ik kan er nog steeds niet overuit⦠En ja, wat een angst nu je het ICSI traject in moet, het wordt zo definitief!! Ik hoop echt dat ICSI voor jullie echt de oplossing is! Mijn zus is 2 maal zwanger geraakt met ICSI, dus meid geef de hoop nog niet op!! Ik weet dat je daar nu niet op zit te wachten dat ik dat schrijf, want je gevoel is nu anders en dat is okee, laat het er zijn. Ik wil je alleen een hart onder de riem steken.
Doe rustig aan, neem je tijd en kom weer langs als je zin hebt. We weten dat je aan ons denkt, maar denk eerst aan jezelf, je hebt het nodig! Ik debk aan jou, heel veel!! :-*
Liefs Woezeltje
Hoi meiden,
Zo, Nordin slaapt eindelijk. Wat een dag zeg⦠Van het slaapje vanmiddag kwam ook weer niets. Ik lag net een kwartiertje toen hij het weer op een brullen zette :? . We gaan nu toch maar proberen om hem wat minder voeding te geven, want hij blijft spugen. En net nou het zo goed ging⦠Het blijft echt zoeken met hem hoor. Iedere keer als we denken dat het goed gaat, is het ineens weer mis. Maar goed, het is ook niet dramatisch ofzo. De wasmachine draait alleen overuren hier :roll: .
Jippie: jemig zeg, het is niet niks wat jullie allemaal meemaken . Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof de grond onder je wordt weggeslagen. Het zag er zo veelbelovend uit met maar liefst 26 eitjes. En wat belachelijk dat jullie nu weer op een wachtlijst van een half jaar terecht gaan komen!! Jullie wachten al zo lang. Ik heb echt zo ontzettend veel respect voor je, hoe je hier mee omgaat. Iedere keer die tegenslagen en toch geef je niet op. Je mag echt trots op jezelf zijn meis!!! Neem de tijd om dit te verwerken en we horen je wel weer als je er aan toe bent. Hele dikke knuf!!!
Woezeltje: nou, je had me dus gerust kunnen bellen vanmiddag. Van slapen is weer niets gekomen, hahaha. Maar wat wil je als Luna van die kusjes aan Nordin gaat geven? Dan ligt hij helemaal te zwijmelen in zijn bedje, dan komt er van slapen niet veel meer :mrgreen:. En ja, dat zal wel zwaar zijn, 3 hele dagen werken. Ik hoop dat het je niet al te zwaar gaat vallen meis, ik kan me echt voorstellen hoe moeilijk het moet zijn om je meisje ineens 3 dagen in de week te moeten missen . Geniet morgen en maandag nog even lekker van haar!!!
Mouse: zeker erg lief van je vriendin dat ze ook aan jouw situatie dacht. Dat helpt ook zeker mee in het echt blij kunnen zijn voor iemand. Ik hoop dat je snel mag volgen en dat je lekker met ze mee kunt kletsen en genieten!!!
Mar: geniet van je avondje vanavond. Heerlijk om aan mensen te kunnen vertellen dat je zwanger bent!! En die onzekerheid hoort er voor de meesten wel bij hoor, bij mij was het in ieder geval ook zo. Behoorlijk wat nachten liggen piekeren en heel wat traantjes gevloeid. Dus ik kan wel zeggen dat je je niet te druk moet maken, maar ik weet dat dat toch niet zo werkt . Dus laat die tranen maar vloeien hoor, als het eventjes teveel wordt!!
Hoe is het met de andere meiden?
Liefs, Angeltje
Hoi hoi meiden,
Jippie: Nogmaals, ik vind je echt zoān dappere meid. Was zelf echt van slag gisteravond van je nieuws. Het lijkt me echt een nachtmerrie die dan werkelijkheid wordt⦠Toch, hoop ik dat het in iets ākleinsā zit, zoals een te dikke eicelwand of dat het de zaadjes op de een of andere manier niet lukt om binnen te dringen. En dat jullie wel een goede āchemieā hebben samen waardoor ICSI de oplossing zal zijn voor jullie en er goede celdeling zal plaatsvinden. Vind het heel naar dat jullie nu weer een half jaar op de wachtlijst moeten. Waarom is dat eigenlijk? Want de behandeling voor IFV of ICSI is toch min of meer gelijk? Het verschil zit hem toch enkel in het laboratoriumwerk? En verder over dat je nu een poging kwijt bent, kun je het niet aankaarten bij je verzekering of overstappen? Misschien zeg ik wel iets stoms hoor, probeer alleen maar te helpen want op andere fora lees je wel eens dat ze een poging pas tot behandeling rekenen als er daadwerkelijk terugplaatsing heeft gevonden. Hoe dan ook, het is gewoon zwaar klte en dat is nog een understament. Wil jullie nogmaals heel veel sterkte en kracht toewensen en hopelijk vinden jullie veel steun bij elkaar. En wij zijn er natuurlijk altijd voor je. Denk aan je, en neem je tijd dat snappen we allemaal. Je blijft een toppertje!! :- :hug: :-* :hug:
Woezeltje: Fijn dat het goed ging op je werk afgelopen week. En deze wk dan echt de āvuurdoopā⦠Welke dagen ga je eigenlijk werken? En past je moeder dan op Luna die dagen? Veel sterkte, snap het wel dat het even erg moeilijk zal zijn, je moet nu weer in een heel ander ritme komen. En tuurlijk zul je Luna heel erg missen⦠Maar des te leuker wordt het om naar huis te rijden aan het eind van de dag En wat betreft het kolven, je doet wat je kunt toch? Zet 'm op he!
Angeltje: Wat naar dat Nordin weer aan het spugen is. Lastig lijkt me dat indd om dan de juiste hoeveelheid van zn voeding af te meten. Hoe gaat het nu met slapen? Ging het een btje beter vannacht? Wanneer is jouw verlof eigenlijk afgelopen? En hoeveel dagen blijf je werken?
Janine: Lekker aan het genieten inmiddels? Wanneer mag je ook alweer voor een eerste echo komen?
Met mij gaat het goed hoor⦠Ben vreselijk moe en labiel, maar gelukkig minder misselijk dan afgelopen week. Maar ik ga er zeker niet over zeuren, neem het er allemaal bij. Bedankt ook voor jullie herkenbare reacties op die emo-buien en mijn angst om het kwijt te kunnen raken. Vind het fijn te lezen dat dat niet heel vreemd is.
Vrijdagavond baalde ik wel even goed, was uit eten geweest met een stel oude schoolvriendinnetjes en hebben behoorlijk lang in een erg rokerige omgeving gezeten. Is dat erg voor een keertje? Ik had het namelijk echt een beetje benauwd bij thuiskomst en voel me er een beetje schuldig onderā¦
Verder alles goed, nog 3 nachtjes totdat we onze wurm weer te zien krijgen!! Spannendā¦
Jullie nog wat leuks te doen vandaag? Ik niet veel bijzonders, zit nog steeds in mn pyama :oops:
Veel liefs :-* en speciaal voor Jippie :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
Mar
Hoi meiden,
Nou, we hebben hier vannacht een cadeautje gehad. We hebben Nordin om 23:00 uur op bed gelegd en vanochtend om 06:00 uur keek ik voor het eerst weer op de wekker!!! Heerlijk om weer eens een nachtje doorgeslapen te hebben⦠Ik durf er niet vanuit te gaan dat het vannacht weer zo is, maar het zou natuurlijk wel fijn zijn .
Spugen is vandaag ook weer een stuk minder gelukkig. Misschien zat hij gewoon even niet lekker in zijn vel. Wel hebben we nu 10cc van zijn voeding afgehaald, wellicht dat dat toch ook scheeltā¦
Mar: ik heb nu nog 3 weken verlof. Eigenlijk nog maar 1 week, maar ik heb er nog 2 weekjes vakantie aan geplakt. En ik ga dan 3 dagen werken en hubbie gaat ook 1 dag minder werken. Mijn moeder komt dan 1 dag in de week oppassen en hij gaat 1 dag in de week naar de crĆĀØche. Hij gaat 5 april voor het eerst, dus dat duurt gelukkig nog eventjes.
En wat betreft je zorgen om de rokerige ruimte, wat klinkt het allemaal herkenbaar. Je wilt niet weten hoe fijn het was dat Woezeltje en ik tegelijk zwanger waren. We hebben elkaar heel wat bestookt met mailtjes over vis die misschien te rauw was, kraanwater wat we niet vertrouwden, te warm op het werk, je wilt het allemaal niet weten .
Mijn vk zei altijd, het is goed om op te letten met bepaalde dingen, maar je kunt je beter richten op wat je wel moet doen (gezond eten, rust nemen enz.) dan je druk maken over wat je allemaal niet moet doen. M.a.w., het is zeker goed om een beetje op te letten, maar je hoeft echt geen nachten wakker te gaan liggen als je een keer geen erg hebt gehad in een te rauw stukje vis o.i.d. Maar ook ik had hier erg moeite mee hoor!!!
Verder meed ik zoveel mogelijk rokerige omgevingen, maar soms kan het even niet anders. Niet te druk om maken dusā¦
Hoe is het met alle andere meiden?? Lekker aan het genieten van de zondag? Wel jammer van het druilerige weer hĆĀØ?
Nou, tot snel weer.
Liefs, Angeltje
(nog even een foto van mijn poepie :inlove: )
hoi meiden,
Jippe, ik ga zo ontzettend hard duimen dat ICSI wel aan gaat slaan!!! Ik gun het je zo!!
Woezel, fijn dat het goed ging op het werk! Balen dat het kolven wat āminderā gaat.
Angeltje, wat een heerlijk mannetje!!
Hier nog niet echt aan het genieten. Morgen naar de gyn dus dan misschien meer zekerheid, vooral voor in mijn koppie. Ik voel me niet zoals de vorige keer. Bang dat het weer fout gaat. (van de onrust heb ik gewoon 3 sigaretjes gerookt zaterdagavond, maar nu hebben we alles weggegooid!)
Zaterdagavond dus de verjaardag van mijn man gevierd. Mijn ouders waren super blij toen ik het nieuws vertelde. We hebben het niet verteld aan mijn schoonouders, omdat mijn schoonmoeder haar mond niet kan houden. Het is half vier geworden, veel ste laat naturlijk voor mijn toestand :mrgreen: . En ik was er al weer half 8 uit. Manlief liet een paar windjes in zijn slaap waar ik zowat van moest :sick: dus ben ik maar gaan opruimen, en wat een klerezooi was het haha.
Daarna lekker film gehuurd en lekker liggen dommelen op de bank.
Liefs, Janine
Jippie, ik vind het zo erg voor je. En dan ook nog een half jaar moeten wachten. Driedubbele pech. Ik ben benieuwd wat de gyn nog meer zegt en ik hoop dat hij/zij jullie weer hoop kan geven.
Woezeltje, sterkte. Het went echt wel.
Mouse, sterk van je dat je het anderen wel gunt. Niet iedereen kan dat.
Janine, je moet er van uit gaan dat alles goed gaat tot het tegendeel is bewezen. De meeste zwangerschappen eindigen gewoon goed. Morgen mag je al naar de gyn. dat is wel fijn.
Kian is nu echt goed ziek en ik kan niet thuis bij hem zijn ivm werk. Hij is nu in goede handen bij mijn ouders.
Heey meiden,
Pffff, lekker zenuwachtig hiero!!
Hopelijk gaat de gyn vandaag bevestigen dat ik echt zwanger ben.
Mijn hart gaat al iets sneller dan normaalā¦
Helaas kan ik het pas vanmiddag laten weten, heb eerst nog cursus.
Maar daarna zijn jullie de volgende die het horen!!!
Liefs, Janine
Heey meiden,
ik heb een nieuw deeltje gemaakt, nummer 12
Deze mag op slot!!!