Yalissa sinds gisteren verkouden voor het eerst. Vannacht was ze veel wakker doordat ze natuurlijk moeilijk door neus kon ademen…nog nooit zo’n slapeloze nacht gehad
Ze heeft ook iets verhoging, dus vandaag lekker binnen blijven met haar. Maar is helemaal niet erg met dit weer.
Balen voor sproetje…tot nu toe nog geen zon gezien hier namelijk.
Oh de lucht trekt toch wat open hier!!! :lol:
zonnetje, is moeilijker dan je denkt he je niet verspreken :wink: .
:thumbup: gelukkig maar voor ons :mrgreen:
sproetje, ik hoop dat je een prachtige dag hebt vol met zonneschijn.
ellen, als ze echt erg verkouden is kun je ook ecalyptus zetpilletjes halen. Die zijn 100% natuurlijk en werken hier altijd erg goed. Hopelijk voelt je kleine meid zich snel beter. :hug:
Ayla is weer een stuk opgeknapt en de koorts is helemaal verdwenen.
Yaro is vanacht wel 2 x wakker geweest en we werden geplaagd/belaagd door een mug. #@#&*!# beesten. Yaro heeft gelukkig nergens last van want die heeft een muggennet over zijn bed. Aya heeft er ook een maar die valt helaas niet helemaal over het bed heen en ik had haar helemaal ingesmeerd maar de muggen weten toch altijd een prikplekje te vinden.
Enne dat kopen herken ik ook hoor, er zijn ook zoooooooveeeeeeel leuke dingen. Voor Yaro probeer ik het een beetje te beperken want hij groeit zo hard en draagt hier eigenlijk alleen maar rompertjes want anders is het te warm, maar voor Ayla koop ik me gek aan allemaal schattige jurkjes :inlove:
:-* Baukz
Hier schijnt de zon ook al af en toen…maar vanochtend regende en onweerde het keihard. Ik moest ook gelijk aan sproetje denken, maar ze trouwen vast pas vanmiddag en dan is het misschien toch wel mooi.
Bauz, fijn dat Ayla weer op is geknapt.
Ellen, wat zielig voor Yalissa :hug: . Heeft ze ook moeite met drinken omdat haar neus dicht zit?
40 euro vind ik wel veel voor een setje hoor, ze groeien zo hard. Ik heb zoveel gekregen dat ik eigenlijk niks meer hoef te kopen…maar af en toen een shirtje of rompertje kan ik ook niet laten liggen. In maat 74 heb ik al een hele doos vol klaar staan en zelfs ook al wat in maat 80…volgens mij hoef ik het eerste jaar nauwelijks iets te kopen. En af en toe maak ik ook nog wel iets voor d’r.
En ik heb weer een goede nacht gehad :dance: , ze kwam vanochtend weer pas om 7:45. Ik hoop dat ze die trend erin houdt.
Gister rolde ze een paar keer van buik naar rug, zelfs in haar bedje. Knap he!! :thumbup: Mam is weer trots :mrgreen: . Maar ze heeft nog steeds niet echt door wat ze doet, ze ligt gewoon hups ineen keer om :lol: .
Pupke: Ik had voornamelijk maat 56 en 62 gekregen toen en een paar 68. Dus moest nu wel wat dingen kopen…ja en 40 euro doe ik ook niet steeds hoor…is inderdaad zonde, omdat ze er zo snel uit zijn. Maar het is een rokje en dat kan zo een hele tijd aan en het leggingtje heb ik in maat 80 gekocht, lengte was goed, is dan alleen ietsje wijder, maar ik vond het wel kunnen, dus die kan ze ook nog een tijd aan.
Ze heeft tot nu toe geen last met drinken, laat misschien iets vaker los, maar krijgt wel genoeg binnen.
Lekker dat Ayla opgeknapt is.
Inderdaad Yaro voornamelijk rompertjes aan, had Yalissa ook hier met dat mooie weer. Meer heb je dan ook niet nodig he. Hoe warm is het nu bij jullie? In de winter wordt het daar zeker ook niet zo koud als hier?
Gelukkig heeft ze geen last met drinken. Als Evi haar neusje wat verstopt heeft komt het vaak weer los bij het drinken, maar echt ziek is ze gelukkig nog niet geweest. Zo zielig he die kleintjes .
Hier veel 2ehands gekregen hoor. Vrienden van ons hebben een kleintje van precies een jaar ouder (scheelt een jaar en een dag) en die zijn nog al opruimerig. Ze zeggen dat ze nog veel hebben bewaard maar ik heb echt tassen vol gekregen :shock: . Ik kon ook nog wel van mijn zus lenen maar dat heb ik gewoon afgeslagen omdat ik al zoveel heb :lol: .
Hopelijk krijgt mijn zus straks weer een meisje want meisjeskleren genoeg nu :lol: .
Ik heb wel laatst een rammelaar gekocht voor 15 euro…vond ik best veel…maar ja voor de rest hebben we weinig kosten. Bv is gratis, katoenen luiers heb ik zelf gemaakt en waren ook niet echt duur, kleertjes allemaal 2ehands…dus af en toen een speeltje kopen kan dan best. En ze vindt hem heel leuk, hij heet Leo de Leeuw…dus ik leer haar nu grommen als een leeuw…grrrrrrrrrrrr.
rrrrrrrrrrrrrr kon ze al dus grrrrrrrrrrr gaat ook al snel goed
:lol: :lol: Als ze straks heel gek gaat doen weet ik niet van wie ze het heeft hoor :liar: .
Hihi geweldig als ze dat zo kan…zit ze straks tegen iedereen grrrrrrrr :lol:
Ellen, hoe gaat het met Yalissa? Hopelijk heeft ze er niet teveel last van.
Het is hier elke dag tussen de 30 en 35 graden en in de winter kan het hier ook koud zijn maar echt vriezen doet het hier volgens mij nooit.
Hoe was het weer vandaag bij jullie? Hopelijk heeft sproetje het droog gehouden (het weer dan )
Pupke, heerlijk he die geluidjes en afentoe mag je best iets duurders kopen toch? Ayla heeft voor de kerst toen ze 3 maanden was een knuffeldoekje/konijntje gekregen van haar papa van Sigikids ook best prijzig tegen de 20 euro geloof ik. Eigenlijk deed ze er nooit wat mee maar sinds een jaar (toen had ze hem dus al 1,5 jaar) zijn ze onafscheidelijk en gaat “kokijn” overal mee naar toe. Ondertussen heb ik dus een 2e gekocht zodat ik hem ook afentoe kan wassen en ingeval ze hem verliest (is al regelmatig blijven liggen in de supermarkt, bij de kapper enz maar elke keer teruggevonden)
foto’s en filmpje (yaro kan zich omdraaien!) in het sf
hoi hoi,
meiden ik wilde weer eens uitgebreid wat van me laten horen, maar mijn vent laat zich weer horen, dus wordt weer kort…
Bedankt voor jullie lieve woorden en vele knuffels en dat er aan me gedacht wordt is altijd leuk om te horen
Wij gaan lekker op vakantie voor drie weken en hopelijk heb ik daarna weer alletijd maar ook de rust om hier weer te reageren.
tot snel! :-*
Hallo iedereen!
ef een update;
de bevalling van Mylan is goed gegaan, behoorlijk snel. Ik (en ICL en Liamama) heb jullie totdat we naar het zkh gingen nog up-to-date gehouden. Daarna in het zkh aangekomen (ongeveer 14.00u) had ik 5 cm ontsluiting, om 14.25u begonnen de persweeën en om 15.33u is hij geboren, na 4 persweeën :shock: (ef wat anders dan bij Elynn toen, dat was 2,5 uur persen…) Helemaal blauw, ons klein smurfje :mrgreen: zijn nekje zat 3 keer omstrengeld maar de navelstreng zat gelukkig vrij los dus de vk kon 'm er zo af wikkelen gelukkig. Hij begon na ongeveer 10 seconden na zijn geboorte te huilen dus gelukkig ook snel genoeg.
Na de bevalling is thuis al bijna alle directe familie gelijk komen kijken, het was intensief maar ook fijn om zo snel die mensen om ons heen te hebben om ons kleine manneke te komen bewonderen :inlove:
Ons lieffie drinkt ongelofelijk goed, we hebben het eerst geprobeerd met bv direct uit de borst te geven maar mijn tepels waren zo ongelofelijk pijnlijk dat dat helaas niet meer ging, ik raakte er helemaal uitgeput van. Gelukkig gaat het kolven me wel heel goed af dus hij krijgt nu mijn bv via de fles en dat gaat prima! Wb zijn slaap- waakritme moet hij er wel nog echt inkomen, soms is hij 's nachts vaker wakker en soms overdag maar over het algemeen gaat het prima, we hebben geen klagen eigenlijk :mrgreen: Ik heb het er wel erg druk mee (terwijl het hele huishouden nu nog voor ons gedaan wordt :shifty: :oops: tot morgen) daarom weinig kans om te posten en ik “mag” ook pas sinds gisteren naar beneden dus ook achter de pc. Nu ligt Mylan lekker in de box voor zich uit te kijken terwijl ik post en Bas is met Elynn babyzwemmen.
Ik moet zo weer gaan, kraamhulp moet nog ef mijn controles doen en daarna ga ik weer ef kolven.
Vanaf nu probeer ik het weer een beetje bij te houden hier. Iig nogmaals heel erg bedankt voor al jullie bemoedigende woorden tijdens mijn bevalling en felicitaties :-* :-* :-* :-* Ik zal binnenkort wat meer foto’s plaatsen, kan niet wachten om ons kleine wondertje te showen maar Bas wil ook snel onze nieuwe pc installeren en dan gaat het allemaal een stuk makkelijker.
Tot snel meiden, luv u!!! :-
:- Jen
o ja ik wilde ook nog ef zeggen dat de combi Mylan-Elynn supergoed gaat, Elynn is helemaal verliefd op haar broertje :inlove: echt een voorbeeldige zus!!
En Sproetje hopelijk heb je een fantastische dag gehad gisteren, ik ben benieuwd naar je verslag !!
:-* Jen
Dragon, nog even een :hug: , ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met jullie.
Fijne vakantie!!! :-
Jens, dat klinkt als een mooie bevalling. Fijn dat het zo goed gaat!!!
Blijf je wel oefenen met Mylan aanleggen, juist nu de kraamzorg er is kan ze je daar nog goed mee helpen en ook Mylan verleert het drinken aan de borst dan niet. Uiteindelijk is live voeden toch makkelijker denk ik omdat je met eerst kolven en dan de fles geven een stuk langer bezig bent :think: .
Je borsten moeten ook wennen, maar het wordt makkelijker, geloof me.
Neem nog maar even lekker je rust en ik kijk uit naar de foto’s! :-
Dragon: Fijne vakantie!!!
Baukz: Het weer viel uiteindelijk wel mee vrijdag, tenminste hier klaarde het 's middags echt op, dus hoop dat sproetje het ook droog heeft gehouden.
En wat heerlijk joh dat weer bij jou…ben niet jaloers hoor :liar:
Ben je daar nu ook al aan het werk?
Yalissa gaat wel beter weer, geen verhoging meer. Wel wat snotterig, maar heb neusdruppels enzo. Ze hoest ook wat.
Pupke: Lekker joh al die kleren die je hebt gekregen, altijd handig!!
Jensie: Dat klinkt echt als een super bevalling. En we willen graag die Mylan-spam zien :lol:
Hoi meiden,
Even snel een berichtje
We hebben een fantastische dag gehad.
Toen mijn man :inlove: mij kwam ophalen brak het zonnetje door en er is daarna geen druppel meer gevallen. We zijn helemaal happy en genieten nog volop na.
Nu eerst een weekje weg in eigen land en dan laat ik meer van me horen :mrgreen:
Sproetje heb net je foto´s zitten kijken op hyves!!!
Jullie zagen er echt heel mooi uit en idd nog mooi weer gehad.
Waar gaan jullie heen???
Veel plezier iig.
:-*
Sproetje: Oh wat heerlijk dat het zo’n geslaagde dag is geweest. Nu even lekker op vakantie. Hoop dat het weer dan ook mee zit.
Oh ik ben ook nieuwsgierig naar je foto’s…
Wat is sproetje d’r eigen naam eigenlijk :think:
Sproetje super dat jullie dag zo fijn is geweest!! Enneh… blijf vooral nog ef lekker op de roze wolk zitten samen! :inlove: Ik ben ook benieuwd naar jullie foto’s, kweet niet zeker meer of je nou in mijn hyves staat of niet maar hopelijk kom je hier ook nog een keertje spammen!! :mrgreen:
Pupke aanleggen heb ik geprobeerd maar op het moment dat je er meer onder lijdt dan dat het fijn is heeft het ook geen zin, doordat ik me aanspan door de pijn laat ik de voeding ook niet optimaal lopen en krijgt hij minder binnen. Ik heb er een veel rustiger gevoel bij om de bv met de fles te geven, al kost dat me wat meer werk. Ons ventje drinkt supergoed, hij komt goed aan sinds het begin van het geven vd fles en daarbij is nog een voordeel dat Bas hem nu ook af en toe kan voeden en dat vind ik voor hem ook heel fijn.
Hier gaat het goed, ons manneke heeft nog geen ritme natuurlijk maar soms laat hij ons toch al 3 a 4 uurtjes doorslapen 's nachts voordat hij zich weer meldt dus daar zijn we al best blij mee. Hij drinkt super en is over het algemeen heel tevreden, ook nog geen darmkrampjes gehad in tegenstelling tot Elynn toen ze een week oud was (al kan dat natuurlijk nog komen maar tot nu toe gaat het goed).
Ik zal ef Mylan-spam gaan plaatsen in het sf :mrgreen:
Jensie, klinkt als een superbevalling hoor. Jammer dat de bv niet echt lekker gaat door pijn maar wel :thumbup: top dat je dan toch de moeite van het kolven doet. Ik ga je mannetje even bewonderen in het sf…
Sproetje, wat fijn dat het weer meezat en je een superdag hebt gehad.
Hele fijne vakantie meid geniet ervan!!
Ellen, nee ik ben nog niet aan het werk, dat zal pas volgende maand worden. Momenteel is Ayla weer beter maar nu is voor de rest iedereen ziek. Ik probeer dus 's middags met de kids een beetje mee te dutten. Gelukkig slaapt Yaro 's nachts over het algemeen goed door dus kom ik ook aan mijn rust toe.
Jensie: Jammer dat het aan de borst niet lukt, maar zo krijgt hij het toch binnen. Ben je wel van plan om het nog aan de borst te proberen of helemaal niet?
Baukz: Oke dus dan begint het echte leven weer. Hebben jullie wel al een idee of je willen blijven?
Baukz ja ik ben er gewoon dankbaar voor dat ik hem mijn bv kan geven, er zijn zat vrouwen die die mogelijkheid niet hebben en ik heb dan zoiets van; als je het hebt, profiteer er dan van! (daar wil ik overigens niet mee zeggen dat ik vrouwen niet snap die uit eigen beweging geen bv willen geven terwijl ze het wel hebben hoor, is ieders eigen keus maar ik ben zelf blij dat ik het op deze manier wel aan hem kan geven!)
Ellen nee ik denk niet dat die mogelijkheid er nog in zit, ik heb nog steeds pijnlijke tepels, met kolven is het nog net te doen (op de laagste stand en in het begin evengoed even pijnlijk) maar ik heb het gevoel dat de pijn weer behoorlijk wat erger zou worden als ik Mylan weer zou aanleggen want het manneke hééft me toch een zuigkracht, auwa!! :shifty:
Afgelopen nacht heeft Mylan ons maar 1 keer wakkergemaakt voor de fles, hij sliep toch al 5 uur achter elkaar!! En vandaag ook een paar keer 4 a 5 uur dus stiekem heb ik wel een beetje hoop dat hij sneller zal gaan doorslapen dan Elynn in het begin maar als het niet zo is dan so be it, het gaat iig prima allemaal nu en daar ben ik blij mee!! :mrgreen: