Anke: Wat leuk wat van je te horen! En lekker verhuizen dus…maar ook een moeilijke stap om alles weg te doen :hug: :hug: Is toch wel een hele stap he.
Met de jongens wel alles goed?
Succes met verhuizen en met het afsluiten.
Dames hoe is het?
Sproetje, gaat alles goed met Lars?
Ellen, voor jou ook de laatste loodjes, voel je je nog goed?
Mandala, hoe is het met Koen?
Met de andere dames ook alles goed?
Hier gaat alles zijn gangetje. Lekker genoten van de heerlijke zomerse dagen, tussendoor druk met werk. En Evi is zindelijk :dance: :dance: :dance: . Zo lekker!
Toen het mooie weer begon hebben we de luier vervangen door niks :mrgreen: of een onderbroek en nu gaat het al bijna een week goed (bijna) zonder ongelukjes. Wel spannend als we de deur uit gaan maar het is buitenshuis nog niet misgegaan :dance: . Ik ben zo trots en hopelijk blijft het ook zo doorgaan.
Wauw Pupke, jouw meisje is snel…wel lekker hoor! Ik heb maanden met een potje in mijn auto rondgereden 7 jaar terug…hier doen we buiten in de tuin wel haar luier uit, maar ze heeft nog geen besef…hoop wel dat het deze zomer gaat lukken, want die poepluiers… :naughty: :naughty:
Met miniman gaat alles goed, af en toe wat last van krampjes en spugen, spruw is zo goed als onder controle, en hij is gisteren al wezen wennen op de opvang…borstvoeding gaat supergoed.
Ellen…je bent al bijna zover…spannend meid!
Hier nog een foto van afgelopen Pasen: 8 weken en helemaal mijn mannetje!
Wat een schatje en wat fijn dat de bv weer zo goed gaat. Spruw is echt vervelend, gelukkig ben je er bijna vanaf.
Wat is hij al weer grot en wat kijkt hij lekker wijs.
Evi drinkt ook nog steeds bij me…alleen vandaag wilde ze niet voor het slapengaan, dan is het ook best. Ze kroop lekker tegen me aan en viel in slaap :inlove:
Maar normaal drinkt ze nog 's avonds, 's nachts 1x en 's ochtends…“Op, draaien” zegt ze dan, haha.
We hebben dit weekend naar visite inderdaad ook met het potje rondgereden in de bakfiets :mrgreen: . Ook handig als we naar de volkstuin gaan want daar is natuurlijk geen wc. Dan zet ik haar midden in het groen even op het potje .
Ik heb nu ook een opvouwbare wc-kleiner, wilde ze eerst niet op maar gister gelukkig toch want toen had ik dus geen potje mee.
Hopelijk blijft ze het volhouden, vorige week hield ze de poep nog op maar de laatste dagen poept ze juist ook elke keer…dan moet ik op de trap gaan zitten en als ik dan vraag of ze klaar is dan zegt ze “Bijna klaar!”. Ze is zo bijdehand aan het worden :mrgreen: .
We zijn ook begonnen met bloot laten lopen. Op een gegeven moment rende ze steeds zelf naar het potje om erop te plassen, ik moest me er vooral niet mee bemoeien. Nu heeft ze er echt controle over en kan ik haar er gewoon even opzetten voor we bijvoorbeeld weg gaan en dan plast ze :dance: .
Ze geeft het ook steeds beter zelf aan nu en anders zet ik haar er gewoon op, hopelijk blijft ze het zo volhouden want het scheelt een boel was en luiers.
Echt een wijsneusje dus ook Evi…geweldig! Hier ook zo’n bijdehandje,maar wat wil je met 3 grote zussen? Kan me helaas niet meer herinneren hoe het met mijn oudste 7 jaar terug is gegaan, maar die was volgens mij op deze leeftijd echt overdag al zindelijk…de nachten heeft nog wat langer geduurd. Oeps ze huilt nu, ga haar troosten…lastig hoor alle nieuwe indrukken na een wendagje op een nieuw KDV…
Meiden, ik was dit topic een beetje uit het oog verloren (niet als enige volgens mij ).
Dank voor de felicitaties
Inmiddels is Lars alweer een maand en het gaat op 1 ding na eigenlijk allemaal super. Hij is over het algemeen heel tevreden en rustig.
Heb al heel wat glimlachen gehad na het voeden als we nog even samen zitten :inlove: :inlove:
Alleen heb ik dus al vanaf de eerste week flinke tepelkloven.
Dacht misschien spruw te hebben, maar Lars heeft het niet en volgens de ha kan ik het dan ook niet hebben. Inmiddels is de pijn iets minder, alleen nog vlak voor en na het voeden en de kloven worden iets minder, maar het gaat maar niet over. De gedachte om te stoppen met de bv is al een paar keer in me opgekomen, maarja… eigenlijk weiger ik om op te geven. Misschien anders een week kolven zodat het even tot rust kan komen… :think:
Femke vindt Lars tot nu toe lief en leuk en wil hem volop kusjes geven.
Maar een dag met de beide kids in mijn eentje vond ik wel erg vermoeiend, zeker omdat het voeden nog best lang duurt.
Mandala… wat een scheetje zeg!
En Pupke, lekker bijdehand die kleine tante ha ha…
Ellen, ik hou jou bij het 9 mnd topic in de gaten
Anke, leuk weer even wat van je te horen. Succes met de verhuizing inderdaad :thumbup:
Sproetje, volgens mij kan je wel alleen spruw hebben en je kindje niet. Misschien eens op het borstvoedingsforum vragen en op bv.com zoeken. Huisartsen weten helaas vaak (te) weinig van bv.
Heb je ook al een lk mee laten kijken of het aanleggen wel helemaal goed gaat, zo klein humpie weer aan de borst is natuurlijk ook weer wennen.
Ik had in het begin ook kloven, zo pijnlijk. Bepanthen smeren hielp bij mij en ook een beetje afwisselen met voedingshoudingen (rugby bijvoorbeeld) zodat de kloven niet steeds weer open gingen.
En je zou ook nog advies kunnen vragen bij VBN, zijn allemaal vrijwilligers, maar ze weten er wel veel vanaf.
Het begin is toch een tropentijd, wordt straks vast weer makkelijker.
Ik kan me ook best voorstellen dat het nu vermoeiend is met twee van die kleintjes. Het is nu ook weer een beetje wennen en het nieuwe ritme zoeken. Komt vast goed! :-*
dragon… nog van harte gefeliciteerd met Liam;s verjaardag…
even iets anders
ik zag dat icl weer zwanger is… ze is inmiddels 12 wkn…
ik ga snel weer op iedereen reageren… hele week ziek geweest, moet nu even de schade in huis inhalen…
Jaaa ben ik ook weer…en zie dat er weer wat meer actief zijn hier, gezellig :lol:
Mandala: Wat een heerlijk mannetje :inlove: En wat worden ze eigenlijk ook snel weer groot.
Pupke: Wauw wat goed van Evi. Hier wel meerdere keren op potje gezeten, maar moet wat regelmatiger. Maar ze doet er tot op heden niks op. Heb ook steeds zo iets er veranderd al zoveel. Toen ik wilde beginnen met het mooie weer ging ze net over naar het grote bed. Zo de baby. Straks in de zomer als het goed is verhuizen…want we hebben onder voorbehoud een huis gekocht :dance: Maar binnenkort maar inderdaad gewoon in de blote billen laten lopen, kijken hoe dat gaat.
Pitje: Weer helemaal opgeknapt en in huis alles op orde :lol:
Jaa icl inderdaad ook weer zwanger en het gaat goed :dance: :dance:
Hier gaat alles ook goed. Het schiet nu echt op. Vandaag even beginnen met de enveloppen schrijven en verder is alles wel klaar. Begin nu ook wel benieuwd te worden wanneer het gaat komen en wat het deze keer is :inlove:
Verder gaat het met Y ook allemaal goed. Ze wordt lekker wijs en steeds meer woorden achter elkaar te kletsen. Erg gezellig :inlove:
@Pattycoat wrote:
BUB!!
SMSje 15.33uur:
Om 12.55 is onze dochter en zusje Celina geboren. Ze weegt 3170 gram en is 52c. Alles gaat goed. Gaan zo naar hyuis en kennismaken met grote zus.
ellen is bevallen..
:dance: :dance: Super gefeliciteerd met jullie dochter en zusje!!
Joehoe!!! Ellen van harte met jullie meisje! Wat een mooie naam ook :inlove:
Jaaa het is al bekend…onze 2de dochter is er :dance: :dance: :dance:
Het gaat hier erg goed, heerlijk genieten :inlove:
Bevalling had een rustige aanloop en ging inene weer snel. In de nacht al gerommel en op een gegeven moment werd het iets pijnlijker, maar nog niet echt regelmaat. Om 6:15 de vk gebeld omdat het bij Y toen zo snel ging opeens. Ik zat toen op 3cm en zijn richting ziekenhuis gegaan. Daar bleef het de hele ochtend rustig en was het goed te doen. Tussen 11 en 12 werd het iets regelmatiger. Na 12-en werden ze pijnlijker. Vk was om 12:15 weer in het ziekenhuis…ze was even rondes gaan rijden. Om half 1 zat ik op 6 cm. Daarna ging het opeens snel en kreeg ik het zwaar. 12:51 braken de vliezen, 12:53 kon ik persen en na 2 persweeen was om 12:55 onze dochter geboren!!
Om 16:00 waren we weer thuis waar Y al was. :inlove:
Y is erg lief voor haar, zo lief om te zien. Gaat verder ook wel lekker haar gangetje en als C.elina huilt gaat ze even kijken bij haar :inlove:
Zal van de week even foto plaatsen, moeten nog op de computer gezet worden.
Ellen, dat klinkt als een hele mooie bevalling!! Wat lief dat Y ook zo’n trotse grote zus er is. Geniet maar van deze bijzondere tijd want een mooi gezond kindje blijft een wonder.
Wij hebben vandaag heel naar nieuws gehad van een collega van vl die na 6 maanden zwangerschap het kindje hebben verloren. En dan besef je nog eens extra dat een gezond kindje niet zo vanzelfsprekend is
Pupke: Jeetje wat erg zeg om op dat termijn je kindje nog te moeten verliezen. Dan besef je zeker weer even extra dat het niet altijd allemaal vanzelfsprekend is.
Ellen gefeliciteerd! :dance: :dance:
Wat fijn dat het zo goed gaat!
Foto foto foto :inlove:
Pupke wat vreselijk voor ze zet je inderdaad weer even op beide benen op de grond.
Hier gaat alles heel goed, Marijne loopt :inlove: Eerst nog met hele stijve beentjes. Na twee passen dacht ze ‘dit duurt echt veel te lang’ en ging dan weer kruipen Maar nu heeft ze het door en stuitert ze de hele kamer door. Want ja waarom langzaam lopen als je ook snel ‘kan’ :roll:
Begint nu wel echt een dreumes / peuter te worden, het moet vooral zelf eten, bij voorkeur mét vork :shifty: nou ja vork in ene hand en met de andere hand het eten in je mond stoppen
Kortom gaat heel goed hier. Ik ben inmiddels in mijn nieuwe functie begonnen en voel me daar echt heerlijk bij. Thuis heb ik veel meer energie over en ook meer tijd voor Marijne.
Inmiddels hebben we het ook wel over nummer twee gehad, maar we wachten nog even een paar maanden. Waarschijnlijk word ik nu een augustus stopper :oops:
Hoe gaat het met jullie?
Marlous: Jaaa wat leuk dat Marijne loopt, wat worden ze dan opeens groot he!!
En lekker dat je nieuwe functie zo goed bevalt. Je bent wel dezelfde uren blijven werken even goed?
En waarschijnlijk dus 2012 een kleine erbij :inlove:
Hier gaat het verder goed. Kraam is weer weg. Wel erg lekker weer hoor beetje m’n eigen gang gaan. Tuurlijk is het lekker dat alles gedaan wordt, maar na een week vind ik het wel weer genoeg :oops:
Vanochtend met me ma en de kids even naar het winkelcentrum geweest. C laat zich echt niet horen, vind tot op heden alles prima. Huilt ook bijna niet, soms heel zachtjes als ze honger heeft…dat was bij Y wel anders, die huilde ook niet veel, maar als ze honger had liet ze dat wel heel duidelijk weten :lol:
Ellen wat fijn dat ze zo tevreden is :thumbup:
Vind Y het ook nog leuk? Heeft ze al een beetje door dat dit een blijvertje is ?
Ik ben inderdaad wel gewoon 32 uur blijven werken maar dan is het werk ook af. Hoef ik dus niet meer thuis te werken en lopen te stressen dat het allemaal niet gaat. Echt heerlijk, wat een opluchting.
Mooie is, mijn opvolgster én mijn oud-manager zeggen inmiddels, deze baan is echt niet te doen in 4 dagen.
Vanmorgen nog een complimentje van mijn nieuwe manager gehad dat het zo goed gaat, da’s ook altijd wel weer fijn 8)
Mijn dropje :inlove: :inlove:
Wat een moppie :inlove:
Altijd leuk om te horen dat je het goed doet :thumbup: Ook lekker dat je thuis ook echt vrij bent.
Ja Y vindt het nog steeds leuk. Gaat eigenlijk gewoon heerlijk d’r gang en is voor C heel lief. :inlove: