mei-stoppers 2008 (dl 4): 16 zwangeren!!

@Pupke wrote:

:hug: Misschien moet je het een beetje loslaten er niet teveel mee bezig zijn. Ik begrijp wel dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan maar dit is ook niet goed voor je.

Hoe vervelend een MK ook is, je krijgt hem niet voor niets. Ik heb in mijn hoofd geprobeerd te houden dat er dan iets verkeerd gaat in de ontwikkeling van het vruchtje en dat het daarom fout gaat. Niet iets waar JIJ wat aan kan doen maar iets wat fout gaat in de natuur. De natuur lost dat vanzelf op zodat alleen de goede vruchtjes blijven zitten.

Je bent nog helemaal niet zolang bezig dus houd moed!

Misschien de volgende keer niet te vroeg gaan testen maar gewoon de :twisted: afwachten (als ze komen). Dat zorgt alleen maar voor frustratie.

Ik heb dus niet te vroeg getest… ben nu 1 dag overtijd…bovendien… ik hoef eigenlijk niet te testen als ik zwanger bent (alleen om ook de bevestiging nog eens te krijgen met een test), want ik voel het direct na de bevruchting aan mijn hele lijf! Ik weet dat dat dus heel stom klinkt, maar ik heb dat nu in totaal 4 keer gehad… Toen ik zwanger raakte van Nynke, in juni (eindigde na +/- 6 weken in een miskraam), in juli (eindigde na 4,5 week in een miskraam) en dus 2 weken (onbedoeld, omdat we een maandje rust zouden nemen en ik dacht mijn ei al gehad te hebben) geleden dat de klachten weer begonnen (en dus een vaag positieve test…). En dat de natuur het vanzelf oplost: IDD, maar na een aantal keren achter elkaar(zonder normale menstruatie ertussen), zakt bij mij toch echt wel de moed in de schoenen. In het ziekenhuis was het ook: de MK-en komen door je leeftijd… Nou, en bedankt!!!

Owww meid,… :cry: Ik heb nog nooit een miskraam gehad, en kan dus niet zeggen dat ik begrijp hoe je je voelt, maar ik kan me je frustratie wel voorstellen. Ik denk aan je, en blijf voor je duimen! Dat je lijf en de natuur maar gauw eruit zijn wat ze eigenlijk willen!!! :pray:

Dikke :hug:

Ja ik snap dat het frustrerend is maar je lichaam kan je ook voor de gek houden, zeker als je er zoveel mee bezig bent.

En elke keer een MK is moeilijk, helaas krijg je er geen reden bij en blijft het onduidelijk hoe dat komt. Een verhoogde leeftijd geeft inderdaad een verhoogd kans op een MK, het hoeft niet de oorzaak te zijn maar het kan wel. :hug:

Moed houden hoor. :thumbup: Het gaat echt nog wel lukken.

Makkelijk gezegd dat je lichaam je lekker voor de gek kan houden. Ik begrijp je reactie, want ik zou zelf ook zo reageren als ik niet zelf zo gevoelig voor hCG zou zijn denk ik.

Nogmaals: wij waren deze maand dus helemaal niet bezig om zwanger te worden, sterker nog, wij wilden deze maand gaan overslaan, zodat mijn lichaam even tot rust kon komen na 2 keer achter elkaar een MK. Ik dacht dus een paar dagen eerder al mijn ei te hebben gehad en tja, daarna raak je niet meer zwanger, hoe graag je ook zou willen. En boem, twee dagen na het achterwege laten van de cd-tjes was ik moe, misselijk, last van maagzuur en begonnen mijn (.)(.) te steken en voller te worden en 5 dagen na mijn vermoedelijke ei, had ik een klein beetje roze aan mijn wc-papiertje (was niet meer van de MK, want dat was toen helemaal gestopt en bovendien… hoe kan je lichaam dat facken)… dus wishfull thinking… DENK HET NIET!!

ICL…ik weet gewoon niet wat te zeggen…heb je de afgelopen weken bewonderd om de manier waarop je dingen opschrijft en beschrijft, het wordt je allemaal niet makkelijk gemaakt. Persoonlijk heb ik onwijze moeite met het feit dat het op jouw leeftijd wordt gegooid, zonder dat er verder op een normale manier iets onderzocht is.

En ja, je lichaam kan je voor de gek houden, maar de zaken die jij beschrijft, zijn gewoon feiten, en dan is het om ‘gek’ van te worden.

Van mij een :hug: verder weet ik even niet wat ik tegen je kan zeggen.

Of je lichaam je nou voor de gek houdt of je voelt het allemaal goed aan…dat verandert niets aan de situatie. Je mag er boos en verdrietig om zijn en ik geef je een dikke :hug: maar het is nu eenmaal zo…

Zwanger worden blijft een wonder en ik gun het je van harte…

Je kunt dit soort dingen nu eenmaal niet dwingen. Het is moeilijk te geloven dat het 3x achter elkaar misgaat maar het hoeft niet altijd een duidelijk aanwijsbare reden te hebben.

Ik wil niet hard overkomen en ik begrijp erg goed dat je er kwaad om wordt maar het lost niets op. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel erg voor je vind maar ik denk dat je moed moet blijven houden. Heb er vertrouwen in dat het nog wel gaat lukken. :hug:

icl wat rot meis!!! ik kan niet anders doen dan je heel veel :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: sterkte wensen en hoooopen dat het niet gaan doorzetten en nog een innestelingsbloeding zal zijn! :pray: :pray:

Hier nog steeds bloedverlies, wel maar een beetje en nog steeds geen buikpijn… Ik ga wel ef naar de ha zo vanwege andere klachten, vertel er later wel over.

:-* :-* Jen

@Pupke wrote:

Of je lichaam je nou voor de gek houdt of je voelt het allemaal goed aan…dat verandert niets aan de situatie. Je mag er boos en verdrietig om zijn en ik geef je een dikke :hug: maar het is nu eenmaal zo…

Zwanger worden blijft een wonder en ik gun het je van harte…

Je kunt dit soort dingen nu eenmaal niet dwingen. Het is moeilijk te geloven dat het 3x achter elkaar misgaat maar het hoeft niet altijd een duidelijk aanwijsbare reden te hebben.

Ik wil niet hard overkomen en ik begrijp erg goed dat je er kwaad om wordt maar het lost niets op. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel erg voor je vind maar ik denk dat je moed moet blijven houden. Heb er vertrouwen in dat het nog wel gaat lukken. :hug:

Nee hoor, ik word niet kwaad op jou!! Ik begrijp je reactie opzich wel. Het enige waar ik moeite mee heb, is dat mijn verhaal in twijfel wordt getrokken door heel veel mensen. Zelfs de gyn waar ik na de 2e MK kwam, wilde zelfs beweren dat het helemaal niet mogelijk was, 2x (en nu dus vermoedelijk 3x) achter elkaar een MK en al helemaal niet zonder normale cyclus er tussendoor. Maar ja… als je hCG na een MK nog maar heel laag is (zoals in mijn geval de 1e x nog maar 39)… dan ben je dat heel snel kwijt. Zelfs na een bevalling is het hCG binnen enkele dagen minder dan 5 (en dan is de waarde op het moment van de bevalling, tussen de 3640 en 117.000). Ik zou haast zeggen: als ik het vliesje heb gevonden, zal ik er een foto van maken, zodat je het zelf kan zien… (maar dat gaat me nou eigenlijk net iets te ver…)

ICL: wat klote dat je in het ziekenhuis niets wijzer bent geworden en nu dit weer! dikke :hug: :hug:

111: hoe is het nu met je vader? hopelijk viel het allemaal een beetje mee. :hug:

Charity: fijn dat je uiteindelijk toch een kuurtje hebt gehad, maar raar dat je daar zelf zoveel moeite voor moet doen. Als ik hier soms lees ben ik toch erg blij met mijn HA en gyn.

Dragon : morgen echo!!!.. we verwachten een prachtige foto van je kleintje (of mischien wel kleintjeS) Ik mag vrijdag ook weer!!

Jensie: balen dat je nog steeds bloed verliest, maar geen buikpijn is toch een goed teken. Hier blijven de :thumbup: :thumbdown: toch nog even draaien voor je voor een goede afloop.

Ik ga ook naar de jonge gezinnen beurs, maar ik spreek altijd met Ank af op de dag dat zij er moet werken, als ze dan klaar is gaan wij even een rondje doen :smiley: , weet dus nog niet welke dag.

Gisteren even gaan shoppen want mijn kleine meisje wordt zondag alweer 2 jaar!!! Verder nog steeds zwak, ziek en misselijk, maar het is voor het goede doel! :smiley: (toch hoop ik op een beetje beterschap binnenkort)

:-* voor iedereen,

Baukz

ICL, ik geloof je wel hoor maar wat heb je eraan, het verandert niets aan de situatie…Het is gewoon balen en ik denk dat een gyn liever heeft dat je nog even zelf probeert. Of wil je zelf graag gelijk in de medische molen terecht komen? Lijkt mij nl. ook niet alles en ook veel frustratie geven.

Ik heb nou niet de indruk dat ik de mmm in hoef om zwanger te worden (één keer een natte dweil en ik ben zwanger)… maar wel om uit te laten zoek, wat er mis gaat elke keer. Als er nl. WEL een oorzaak wordt gevonden, kan daar wellicht iets aan gedaan worden of je weet iig waar je aan toe bent. En dan kan je je er eventueel bij neerleggen of het risico aanvaarden dat de kans heel groot is dat het weer mis gaat. Dat is natuurlijk ook zo als er geen oorzaak wordt gevonden, maar dan is het maar uitgesloten.

Zelf ben ik een beetje bang dat het mogelijk komt door de medicijnen die ik in de afgelopen jaren heb gebruikt. (diverse slaapmiddelen, diverse zware pijnstiller, waaronder morfine-pleisters en tramadol en dan ook nog in behoorlijke hoeveelheden en omeprazol). Van omeprazol kan je een vitamine B12 insufficientie krijgen, waardoor je weer een verhoogd risico hebt op miskramen (B12 is nodig voor de celdeling, de innestelling en de aanleg van het zenuwstelsel). En dat wil ik uitgesloten hebben… snappie.

Ja, maar ik vraag me af of ze ook echt kunnen onderzoeken dat het daaraan ligt. Als dat zo is zullen dat heus wel gaan onderzoeken maar ik snap van een gyn ook dat hij liever heeft dat je nog even blijft proberen.

:wall: :wall: Ze kunnen iig prikken op vitamine B12…

Meiden, we zitten inmiddels alweer bijna op pagina 54…

Omdat ik er even genoeg van heb, wil ik graag het lijstje weer kwijt. Wie biedt zich aan? het is heel simpel en als je niet weet hoe je het lijstje aanpast en hier post, geef ik je met alle plezier uitleg :mrgreen: … als ik er maar even vanaf ben :wink:

Baukz: Ik hoop morgen zeker een zeer mooie foto te kunnen plaatsen :mrgreen:

Al ben ik een paar uur geleden behoorlijk lelijk van de trap gedonderd, en nu wat meer ongi achtige krampen heb.

Ik heb geen bloed verlies dus ik ga er vanuit dat de frummel nog veilig en wel op zijn plekje zit.

Ook ben ik nu echt ziek :frowning:

Ik heb nu zo’n heerlijke zwoele stem :roll:, houd er niets meer in, snotter er op los, voel koud aan en tevens heb ik koorts.

Voel me echt ff ellendig.

Heb van de huisarts Emesafene gehad, hoor hier goede berichten over dus hopelijk helpt het allemaal wat.

Maar er gebeurt, gebeurt er ik zit morgen op poli 20 voor mijn echo :inlove:

ik kreeg net eenbrief van essent ik verwachtte wel dat ik wat zou terug krijgen had gedacht 600,- maar het zijn er 1221,-

kunnen we mooi de kinderwagen,box en kleerkast voor Charity van kopen en natuurlijk de verf voor de kamers wat een heerlijke meevaller

krijg ook nog 297,- van de belasting terug van 2007 dus loopt aardig op nu ik word nog slapend rijk haha

:shock: Dat is is toch even mooi verdient dacht ik zo :thumbup:

Helaas hebben wij niet van zulle meevallertjes

Dragon, jaaa ik begrijp wat je bedoelt, al moet je er kruipend heen maar je zal je echo krijgen haha :smiley: . Over dat van de trap vallen, ik zou me niet al te veel zorgen maken je beebje zit nu het nog zo heeeel klein is volgens mij uitstekend beschermd hoor. Toch schrikken he :o

Charity, das nog eens een meevaller, zo wil ik er ook wel een paar

alhoewel ik nu natuurlijk ook gewoon betaald krijg van mijn werk en al 3 weken thuis zit :oops:

moet ik wel bij zeggen dat ik 6 maanden gewoon heb betaald terwijl ik er niet meer woonde en ik daar op de flat echt weinig gebruikte.

hihi Baukz ik zit al vanaf juni thuis en krijg gewoon betaald jeetje heb ik toch nog ergens geluk in.

Nog niemand die het lijstje over wil nemen??