~~ MEI-STOPPERS 2008 (deel 5) nu al 13 zwangeren! ~~

Ooooh sproetje, wat een vervelend nieuws van je moeder zeg. Hoop maar dat het bij 1 operatie kan blijven. :hug:



Wendy meid; :hug: :hug:



Mandala; lastige situatie zeg. Wel lief van zijn moeder dat ze hem en kleindochter dan in huis nemen. Wel heel duidelijk maken dat als het niet gaat dat ze je dan bellen en je haar dan op komt halen.

Vervelend hoor :hug:

Heb het mijn dochter verteld en ze begrijpt het gelukkig. Ze wil zelf heel graag gaan, en is nu al een mooie tekening voor haar papa aan het maken.

Ze vindt het jammer dat haar poes Gijs niet mee kan, maar de belofte dat we dat een andere keer doen, maakt weer veel goed!



Mijn eerste reactie was ook om haar hier te houden, maar ik weet dat het zowel voor haar als haar vader niet goed is als ze elkaar langer dan 2 weken niet zien. We hebben 2 jaar geleden afgesproken alles in haar belang te regelen, en het is een leuke spontane meid, mede door de manier waarop wij met elkaar om zijn blijven gaan, en dan kan ik (en moet ik) af en toe mijn eigen gevoel daarbij uitschakelen en over die drempel heen stappen.

Mandala, nogmaals petje af hoor.

Ik zie op mijn werk helaas alleen maar voorbeelden van hoe het niet moet! :snooty:



En wat mijn moeder betreft, hoop ik ook echt dat het bij die ene operatie kan blijven.

Bij ons weet trouwens nog niemand dat ik zwanger ben. We wilden het met 9 weken vertellen omdat we dan met de schoonfamilie hebben afgesproken bij ons thuis, maar in die periode zal mijn moeder waarschijnlijk dus geopereerd worden. Nu maar even bedenken hoe en wanneer we het aan mijn familie vertellen :think:

@ Mandala, fijn dan je ex-schoonmoeder zo meehelpt. Dan kun je er ook iets meer vertrouwen in hebben dat het goed gaat.



@ Zonnetje, we hebben inderdaad proefgereden in de huiskamer. Wel lomp groot hoor zo’n kinderwagen. Wordt wel even wennen om daarmee op stap te gaan.



@ Wendy, :hug:



@ Sproetje, naar nieuws van je moeder. Ik heb een goede vriendin die nu hetzelfde meemaakt met haar moeder, heel vervelend. :hug:



@ ICL. Sterkte!! Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven en we blijven voor je :thumbup: :thumbdown: hoor! :-*



Pff, ik heb steeds meer moeite om kleren uit te kiezen. Ik had een grote tas zwangerschapskleren van mijn zus gekregen om te lenen. Maar de broeken zijn allemaal veels te lang en ik kan de schaar er niet inzetten omdat ze zelf ook ooit weer wil gebruiken. En m’n zus was in de zomer zwanger dus er zitten veel topjes en t-shirts bij die nu te koud zijn.

Dus nog maar wat maken of kopen want hiermee red ik het niet. :?

Mijn kleren beginnen ook al aardig strak te zitten.

Maar om nou met 6 weken al zw.schaps kleding te gaan kopen :think:

Toch zal ik een alternatief voor mijn lievelingsspijkerbroek moeten gaan zoeken… :?

Mandala goed van je dat je eerst aan je dochter denkt :thumbup:



zonnetje welkom thuis en alvast weer een fijne vakantie :mrgreen:



sproetje, wat akelig van je moeder zeg, hopelijk blijft het bij die ene operatie. :hug:



Wendy, wat ontzettend rot voor je :hug:



jensie geniet maar van je weekend lekker uitrusten! En hier alles bijhouden en meekletsen is geen verplichting he

al zijn we altijd blij wat van je te horen :stuck_out_tongue:



ICL het bovenste geldt natuurlijk ook voor jou :hug:



Vandaag mijn echo gehad en alles zag er goed uit het hartje klopte mooi (ik heb ook even mogen luisteren) en de beeb zat vrolijk rond te springen :smiley: . Over 3 weken krijg ik weer een echo voor een nekplooimeting. De foto staat in het sf



:-* Baukz

Pupke kan je die spijker broeken niet een stukje omslaan ?



De meeste zwangerschaps broeken krijg je niet in lengte maten zijn er maar een paar dus ik sla ze ook om. Moet zeggen heb er nu ballerina’sonder staat leuk en vanavond mijn pumps en dat staat ook leuk.



En topjes kanje een truitje met lange mouw onder doen of met korte mouw gewoon een trutjedie je al heb die zitten dan te hoog maar dat zie je niet want daar zit dat lange topje overheen.vind ik ook vaak leuk uitzien wel natuurlijk een beetje passend he.

Bij mij is een broek wel 15 of 20 cm te lang…te lang om om te slaan. Dat vind ik geen gezicht. Dan lijk ik helemaal zo’n dwerg.

Positiespijkerbroeken heb ik er 2 van gekocht, die maak ik gewoon korter, maar moet er nog 1 doen. Dan heb ik er 2, dat is wel goed. Maar 2 broeken is toch echt te weinig dus ik wil er toch wel minimaal 1 bij maken (om te beginnen).

Dan nog een rokje erbij maken en 2 jurkjes heb ik al gemaakt. Dan moet ik toch een heel eind komen.

Maar nu is het gewoon nog even schipperen. Het positiejurkje wat ik heb gemaakt is heel leuk geworden, kan ik zowel casual als netjes dragen dus dat is ideaal. Maar mijn buik is nog net wat te klein om hem mooi te hebben zitten.

Ik probeer zoveel mogelijk kleding te maken die ik goed kan combineren bij elkaar zodat ik met een klein aantal kledingstukken toch heel verschillende combi’s kan maken. Komt wel goed…moet gewoon nog even wennen dat ik bijna geen keus meer heb.

ben ook weer paraat :smiley:



Net terug van mijn2 daagse cursus en moest hier even spieken.

Er is veel geschreven dus kan niet overal op reageren.



Een :hug: voor degene die dat nodig hebben want zag wel wat verdrietige zaken voorkomen helaas.



Vanaf nu haak ik weer aan bij jullie geklets :mrgreen:



Maandag de echo, ik hoop zo dat alles goed weg is en het er goed uit ziet.

En ik wil zo graag een gezond kindje in mijn buik, lijkt wel of na de 2e miskraam het verlangen nog sterker is geworden…

gevonden!



Ik heb wat mooie berichten voorbij zien komen (en mooie echo’s gezien in het showforum!), maar ook wat verdrietige berichten… Iedereen die het nodig heeft: :hug: !

Charity: begreep ik nu goed dat je vandaag jarig bent? In dat geval: gefeliciteerd! :mrgreen: Leonie is vandaag 2 geworden, we hebben een gezellige dag gehad!!

@Biebels wrote:

gevonden!



Ik heb wat mooie berichten voorbij zien komen (en mooie echo’s gezien in het showforum!), maar ook wat verdrietige berichten… Iedereen die het nodig heeft: :hug: !

Charity: begreep ik nu goed dat je vandaag jarig bent? In dat geval: gefeliciteerd! :mrgreen: Leonie is vandaag 2 geworden, we hebben een gezellige dag gehad!!




Nee ik ben zondag jarig nog even wachten dus.

hallo dames!

Ik heb jullie weer gevonden hoor !

Wat is er vreselijk veel geschreven zeg, maar ja dat krijg je als je twee weken weg bent…en deze weken was het twee dagen werken en twee dagen cursus dus dat was ook best druk.



en er gebeuren best wel heftige dingen dus voor iedereen :hug: :hug: :hug: :hug:



Dragon gefeliciteerd! wat goed dat er al een hartje te zien was!



Charity alvast gefeliciteerd!



Mandala ik ben vandaag 29 geworden dus ook hier mag het lijstje worden aangepast!

En of er nog andere dingen aangepast mogen worden…ik heb werkelijk geen idee. De vakantie is goed besteed :inlove: :inlove: maar nou kreeg ik ineens vreemde ideeën bij het chlorwater in het zwembad. Weet iemand of dit iets doet vanbinnen??? Meestal weet ik dat soort dingen wel maar nu heb ik echt geen idee :oops: :oops:

Biebels; gefeliciteerd met Leonie !!!

Hebben jullie het vandaag gevierd of het weekend?



Marlous jij ook gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Ik weet niet of het chloorwater slecht zou zijn. Heb zelf ook veel gezwommen de afgelopen dagen dus hoop het niet

Dit heb ik net op babyboom gevonden via google dus we hoeven ons geen zorgen te maken…





Er zijn geen reden om niet te gaan zwemmen in je zwangerschap. In principe kun je zwemmen totdat de bevalling begint. Je baarmoedermond (met slijmprop) vormen namelijk samen met de vliezen een barrière. Zij zorgen er voor dat er geen bacteriën via je vagina bij de baby kunnen komen. Pas als je vliezen zijn gebroken is deze barrière weg en zouden er bacteriën in je baarmoeder kunnen komen. En pas dan ontstaat er een kans op infecties. Het is dus verstandiger om niet in een (zwem-) bad te gaan als je vliezen zijn gebroken.



Maar zolang je vliezen niet zijn gebroken kun je dus zonder problemen genieten van het zwemmen in een zwembad. Het lijkt me zelfs erg verstandig, omdat zwemmen een goede manier is om je conditie op peil te houden, soepel te blijven en je jou lichaam er niet te veel mee belast.

Ja, maar Marlous is nog niet zwanger…dus ik denk dat ze iets anders bedoeld. :wink:

Nee, natuurlijk maakt dat niets uit. Sperma zwemt gewoon helemaal omhoog richting eitje. Je vagina is gewoon afgesloten.

Je loopt toch ook niet vol met water als je gaat zwemmen, dus dat chloorwater maakt niks uit. :lol: :lol: Moet er wel om lachen hoor.

Ja, dat is ook zo. Ik ook niet hoor alleen ik bedoel hiermee wel te zeggen dat het niet uitmaakt en dat je baarmoedermond dicht is als er een vruchtje ontwikkeld en je je dan geen zorgen hoeft te maken.



Ik zit zelf vaak in bad en heb het de afgelopen weken maar even niet gedaan omdat ik ook het idee had dat het er dan door het water uitkomt.



Hahahaha, maar wat je zegt. Je loopt toch ook niet vol met water …hihihi ik zie het al voor me.

O, ja ik dacht dat je dacht dat ze al zwanger was door je antwoord.



Nou ja, gelijk na daad een vaginale douche ofzo nemen is misschien niet zo handig, maar voor de rest moet het niks uitmaken. :lol: :lol:

Ik heb me in ieder geval gewoon gewassen overal en trouwens ook gezwommen in die dagen (van de bevruchting).

En nee, niet vol gelopen en ook de zwemmertjes van mijn vriend zijn de goede kant op gezwommen en hebben hun zwemdiploma gehaald.:mrgreen:

Hahhahahaha, hoop dat ze bij mij ook de goede kant op zijn gezwommen.

hallo dames



Ik spring hier weer binnen. Ben jullie absoluut niet vergeten maar heb vakantie dus wat minder tijd om alles bij te houden.



We zijn lekker enkele dagen naar de Elzas geweest. Heerlijk zonnetje en lekker genoten. En de voorbije dagen nog de laaste spullen geregeld voor de bruiloft, mijn broer trouwt morgen. Ik ben getuige en Kate is bruidsmeisje.



Hier hoop ik dat jeroen zijn zwemmertjes de juiste richting kiezen. Heb bij de ooievaar in de Elzas een afspraak gemaakt voor binnen 9 maanden, ik hoop dat het helpt.

2 jaar geleden heeft het toch geholpen, dus wie weet.



Heb hier weer goede en nare berichten gelzen. Een dikke :hug: voor iedereen die er eentje kangebruiken.



En ik spring zondagavond wss weer even binnen.



Groeten

Isle

Isle gezellig dag morgen.



Hoop dat de ooievaar goed naar jullie afspraak heeft geluisterd :wink: