Heey thanx Lydia!!! Zo kan het inderdaad ook… (domme ik :doh: )
Maar hoe moet het dan als er aanpassingen aan het lijstje gemaakt moeten worden? Ik heb zelf het lijstje immers niet gemaakt dus ik weet ef niet hoe ik die veranderingen moet aanbrengen… :oops: :shifty:
:-* Jen
Haloo mensjes
Morgen 3 NOD spannend zeg !!
Vandaag bij mijn schoonouders en mijn ouders geweest.
Was wel gezellig Charity heeft lekker gespeeld buiten.
Verder vandaag niet zo opgefokt gelukkig wel moe en weer wat misselijk vanmorgen maar echt maar minimaal.
Morgen weer werken gelukkig vanaf morgen maar 20 uur per week ipv 30 !!!
voor alle dames die hun NOD moeten krijgen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Misschien kunnen we snel nog een paar zwangeren toevoegen.
Pupke, wat rot van je vinger. Ik heb nog nooit gehoord van een hommel die steekt. Pure pech dus.
Ik zit of zat de laatste paar dagen in mijn meest vruchtbare periode (ik weet het nooit precies omdat ik zo onregelmatig ben). Helaas is mijn dochtertje ziek en kwam er van klussen erg weinig terecht (ik heb bij haar geslapen, want koorts, niet eten maar ook niet drinken en plassen, dus elk uur beetje water gegeven en is vandaag al een stuk beter). Weer een maandje langer wachten dus vrees ik. Ik heb wel eens gehoord dat zaadcellen wel tot 10 dagen kunnen overleven dus hopelijk hebben ze de laatste keer (dinsdag) hun survivalpakket meegenomen . Als ik een cyclus van 30 dagen heb deze maand maak ik vanavond misschien nog een kansje :?
Ja, ik heb gelijk de angel eruit getrokken. Geprobeerd het gif eruit te zuigen (heb ik ooit een imker zien doen) en er toen iets van azaron opgedaan. We waren niet thuis maar in ons volkstuintje. Gelukkig hadden we wel azaron in de auto liggen.
Maar het is nu erg dik en de rest van mijn hand begint ook dik te worden. Ik heb er al ijs op gehad maar dat helpt nog niet echt.
Flink balen, hopelijk is het morgen een beetje weggetrokken.
Jammer Baukz. Hopelijk kan het toch nog raak zijn.
He Matthijs, ben je ook weer losgelaten. Begint voor jullie nu de “afwacht-periode”?
Hoi meiden,
Hier nog geen ongi te bekennen (wel steeds een beetje dat gevoel en zelfs al een keer extra naar de wc gegaan), maar mijn NOD is ook pas morgen.
Pupke, ik vind alles altijd eng dat vliegt en zoemt of bromt.
Dus deze periode is niet zo gunstig. Sterkte ermee!
Baukje, dat zou wel zonde zijn. Maar het loopt vaak toch anders dan anders. En wie weet leven ze inderdaad langer of is je eisprong later. De moed nog niet opgeven hoor
Charity, lekker dat je vanaf morgen minder kunt gaan werken :dance:
Nou, ik ga nog even bankhangen voordat de werkweek morgen weer begint.
Jensie, dat is het net…geen idee wannneer en of ik mn eisprong al heb gehad :mrgreen: "t Blijft dus gokken deze eerste maand, we wachten gewoon af!
Ook voor degenen die echt niet weten wanneer wat, hoop ik dat het gauw duidelijk mag zijn…niets is zo slopend als onzekerheid, ook als het om zwanger worden gaat!
Hier nog steeds behoorlijk grieperig, gaat heel langzaam beter.
Vanavond mijn kleine meid (5) elke keer als ik weer een mega-hoestbui had: wrijft ze met haar handjes over mijn buik en probeert me gerust te stellen…voelt voor mij heel symbolisch, omdat ze niet weet dat ik zwanger ben, en ook niet dat dat de bedoeling is (wel wil ze heel graag een broertje of zusje, maar ze is ook superblij met haar 2 bonuszusjes!)
Mandala: liiiieeeffff! Maar wat bedoel je met bonuszusjes als ik zo vrij mag zijn? Misschien had je 't al eens verteld, maar dat ben ik dan alweer vergeten…sorry. :oops:
Hey meiden ben weer terug van een weekend weg maar wel snip verkouden geworden. (koortsig en pijn in de keel)
Ik wilde meteen enthousiast typen is het niet toegestaan?!? En tot mijn verbaasing zag ik dat we inmiddels weer toe zijn aan topic 2
Nieuwe meiden bij deze welkom ook van mijn kant
@Bon: GEFELICITEERD! helemaal super :mrgreen:
@Biebels: ik kan je frustraties begrijpen, een zeur vinden we je al helemaal niet dus leeg nog steeds lekker je hart hier :hug:
En ik zou ook zeker een afspraak maken bij de HA hoor, neemt misschien ook een groot stuk onzekerheid bij je weg :hug:
@Charity: Die foto in je advatar dat is toch niet de buik die je nu al hebt neem ik aan he… :shock:
@Pupke: ik zie dat wij de zelfde NOD hebben
Ook heb ik een stukje opgevangen over hommels die steken?? Ik wist wel dat ze steken maar niet ik dacht dat het niet tot nauwelijks gebeurden.
Ik vind wespen en dazen echt vreselijk :?
Hier komen mijn vruchtbare dagen weer inzicht dus weer werk aan de winkel :mrgreen:
En omdat ik nog steeds niet weet of ik een eisprong heb, zijn we maar alvast begonnen met structureel klussen
En voor de bijna testers onder ons :thumbup: :thumbdown:
He Dragon, ben je er weer. Heb je een leuk weekend gehad? Niet teveel regen gehad?
Ik zag ook al dat wij dezelfde NOD hebben. Spannend he. Hopelijk schieten we tegelijk raak.
Ik ben nu nog ongi, vruchtbare dagen beginnen volgens mijn berekening pas vanaf het weekend. Maar je kunt nooit vroeg genoeg beginnen. :lol:
Met die hommel had ik gewoon dikke pech, ze steken bijna nooit. Ik denk dat ik hem gewoon precies vastpakte. Ik ben niet zo bang voor beestjes, alleen spinnen… brrr…daar moet ik niks van hebben.
Hey Dragon, fijn dat je er weer bent! Heb je 't verder wel leuk gehad? Ik hoop dat je je snel beter voelt!
@111 wrote:
Mandala: liiiieeeffff! Maar wat bedoel je met bonuszusjes als ik zo vrij mag zijn? Misschien had je 't al eens verteld, maar dat ben ik dan alweer vergeten…sorry. :oops:
Formele naam is stiefzusjes, maar ik heb een hekel aan dat woord.
Ik woon sinds bijna een jaar samen met mijn vriend, nadat we allebei gescheiden zijn: hij heeft 2 dochters, die om de week hier wonen, en ik heb dus al een dochter, die altijd hier is en om het weekend 2 daagjes bij haar vader is…
En heel formeel ben ik dus ook een “boze” stiefmoeder :lol:
Hey Dragon,
welkom terug…
Ik leg nu pas de link…jouw weekendje weg, en de file die ik vandaag door moest om in Eindhoven te komen: een enorm lange stoet van kevers en VW bussen en nog veel meer van dat moois! Daar reed jij dus ook ergens op weg van het zuiden terug naar het noorden! En geen wonder dat je met dit weer verkouden bent geworden: beterschap!
Zag er supergaaf uit op die A2, alleen jammer dat ik haast had (moest op tijd mijn dochter ophalen en dat lukte nu maar net, omdat ik een sluiproute kon pakken!)
Toen ik terugreed was de file nog langer…maar ik ging de goede kant op! Zag er werelds uit, heb ook ff op die site gespiekt…een super-hobby!
Suc6 met het structurele klussen!
Dragon: Hoe was je weekend? Ik zag toevallig vrijdag allemaal oldtimers op een vrachtwagen staan, ook keverd enzo, dus toen dacht ik al zullen die ook heen gaan, haha!!
Pupke: Wat een rot hommel zeg, maar dat het snel wer beter gaat met je vinger/hand.
Jensie: Ik wacht zowieso tot maandag denk ik, dus ga dan eventueel dinsdag testen…als de :evil: nog niet langsgeweest zijn. Heb nu nog geen tekens voor zwanger zijn…soms beetje misselijk…maar ja ga niet te veel hopen. Valt het ook niet al te veel tegen…dus hoop dat ik het ook vol hou, haha!!
Iedereen die bijna hun NOD hebben…ik ga voor jullie duimen
Sabrina fijn dat je weer iets minder uurtjes kan gaan werken, 20 uur lijkt mij ook ideaal!
Baukje ocherm 'n zieke thuis? Veel beterschap. hopelijk is ze er snel weer bovenop! :hug: Ik kan me ook voorstellen dat 't klussen daardoor een beetje d’r bij inschiet… (hm vreemde woordspeling
:lol: )
Zaadcellen die 10 dagen leven??? :shock: Het spijt me om je dit te zeggen, maar voor zover ik weet klopt dat niet… Zaadcellen kunnen maximaal 72 uur, dus 3 dagen, in leven blijven en 'n eicel leeft ongeveer 24 uur tenzij die bevrucht wordt (kheb me er al heel veel mee bezig gehouden en al een aantal voorlichtingsavonden e.d. achter de rug toen ik zwanger was van Elynn).
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat 't niet raak kan zijn voor jou deze keer, misschien heb je je vruchtbare dagen toch ietsje eerder gehad dan je denkt (dat kan bij mij trouwens ook nog het geval zijn). Ik
voor jou!!!
Pupke hoe is 't nu met je vinger?? Heeft de nacht goed gedaan en heb je er goed mee kunnen slapen?
Sproetje vandaag je nod, wanneer ga je testen??
111 dat wordt nog spannend voor ons allebei!!
Mandala wat lief!! :inlove: Het zou best wel eens kunnen zijn dat je dochtertje aanvoelt dat je zwanger bent hoor! Ik ben benieuwd wat haar reactie is als je 't haar vertelt!
De onzekerheid is inderdaad vreselijk, vooral als je 'n persoon bent die veel behoefte aan helderheid en duidelijkheid heeft (zoals ik :roll: ). Maar gelukkig hoef ik nu nog maar 6 dagjes af te wachten, khoop dat de tijd snel gaat…
Dragon welkom terug!! Enne, vind je dat we ons “gedragen hebben”…?
Wij zijn in het begin van deze cyclus ook maar gelijk na de :evil: begonnen met structureel klussen maar aangezien ik een hoge gevoeligheid heb voor blaasontsteking en andere infecties daarbeneden :roll: heeft dat ervoor gezorgd dat ik op een gegeven moment last kreeg van m’n blaas. Dus volgende ronde (want we gaan er wel vanuit dat we doorgaan naar de volgende ronde…) heb ik toch ovu-testen in huis zodat we alleen structureel hoeven te klussen rond m’n eisprong, anders krijg ik dalijk wéér last van die blaasontsteking… Wel jammer want ik vond’t wel wat, dat vele klussen…
Ellen het leek me leuk om tegelijk met jou te testen maar ik denk niet dat ik tot maandag kan wachten, hahaha :mrgreen: Het duurt al zo lang tot zondag (gelukkig hebben we nu wel nog maar 1 weekje te wachten, vorige week rond deze tijd zag ik zooo op tegen de “wachttijd” van 2 weken…)
Ik moet wel zeggen dat ik 't idee heb dat ik nu iets minder geobsedeerd bezig ben met het zwanger raken dan afgelopen paar weken… Maar dat zal wel tijdelijk zijn… Ik dacht altijd dat het verlangen voor een tweede kindje minder heftig zou zijn dan voor een eerste, maar dit gevoel ken ik goed; het is net zo heftig als toen we wilden aantellen van de eerste!!
Hoi meiden,
Ik kom me weer afmelden :oops:
Ik heb niet zo vaak tijd om te kijken en het is zo’n grote groep, dat ik niet het idee heb dat ik er echt aan kan deelnemen.
Dus Jensie, ik begrijp dat jij het lijstje nu weer beheert, zou je mij eraf willen halen?
Allemaal heel veel succes met het zwanger worden, ik kom nog wel een keertje spieken over een tijdje hoe het gaat.
Groetjes Garfield
Goedemorgen!
@ Jensie: Mijn hand is nog steeds dik, maar ik heb wel het idee dat het iets minder is geworden. Gister jeukte het nog niet maar het begint nu ook te jeuken, grrr. Ik heb er verder niet minder om geslapen. Ik slaap altijd wel goed.
Ik heb toch ook wel gelezen dat zaad van goede kwaliteit langer dan 3 dagen kan overleven. 10 dagen lijkt me wel erg lang, maar als alle omstandigheden goed zijn dan zullen er vast wel uitzonderingen zijn van 10 dagen. Maar ik denk dat je er beter niet vanuit kan gaan.
Hee Garfield jammer meid! Ik begrijp je wel hoor, we zijn ook met heel veel hier… En als je niet elke dag kan posten kan ik me voorstellen dat je het gevoel hebt er weinig aan te hebben omdat het dan niet bij te houden valt… Wel jammer hoor, ik ga evengoed vanuit hier voor je hopen dat het bij jou ook snel raak mag zijn, laat je ons even weten als 't zover is??
Pupke fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen slapen. Zo’n steek kan inderdaad een paar dagen jeukerig zijn, gelukkig duurt het vaak niet langer dan die paar dagen! :hug:
Ik kan me inderdaad ook wel voorstellen dat kwalitatief uitstekend zaad misschien iets langer dan die 3 dagen kan leven, maar dan zal dat inderdaad eerder 4 a 5 dagen zijn dan 10 dagen.
Biebels kun je 't lijstje even aanpassen (Garfield wil er vanaf gehaald worden) en mij de nieuwe versie mailen? Dan zet ik de goeie weer bovenaan neer. Ik zal je mijn mailadres ef pben
Hoe is het trouwens meis? Al een paar dagen niks meer van je gehoord, zijn de :evil: ondertussen langsgekomen??
Ik heb m’n trainer bij de sportschool maar eens gebeld en een afspraak gemaakt voor het opnieuw bekijken van mijn fitness-schema ivm zwanger willen worden. Hij zei dat je er pas rekening mee hoeft te gaan houden als je daadwerkelijk weet dat je zwanger bent, maar zelf vind ik het een akelig idee dat ik die eventuele eerste 2 weken van de zwangerschap het dus nog niet weet maar wel nog buikspieroefeningen e.d. aan het doen ben… Ik wil gewoon zeker weten dat ik de hele zwangerschap (dus ook die 2 eerste weken) een verantwoord sportschema heb. Wel wil ik deze keer (zolang mijn lijf het toelaat) blijven doorsporten tijdens de zwangerschap om fit te blijven en om eventuele onnodige extra kilo’s (vorige zwangerschap 25 kilo aan gekomen terwijl niet al die kilo’s nodig waren… :shifty: ) te voorkomen…
Jensie: Had wel leuk geweest om tegelijk te testen, maar ja mijn NOD is maandag, dus om nou eerder te gaan testen…tenzij ik van de week wel het idee heb dat ik zwanger ben, dan doe ik het wel eerder denk ik! Heb jij wel het idee dat je zwanger bent??
Biebels: Hoe is het bij jou?? Kom op he meid!! Je mag je verhaal altijd kwijt hier…
Hier voor de rest alles goed…denk gelukkig niet continu aan het zwanger worden!! Maar zoals vandaag ben ik vrij, dan wordt ik toch wel beetje zenuwachtig, zal het of zal het niet…en gaat het wel lukken…naja straks maar wat gaan doen, dan ben ik er ook niet teveel mee bezig.
Ellen, ik heb dat vooral als ik op mijn werk zit. Dan dwalen mijn gedachten wel wat vaker af.
Afgelopen weekend niet echt extreem mee bezig gehouden, maar als ik morgen nog niet ongesteld ben, begint het toch wel spannend te worden :shock:
Pupke, hopelijk gaat de jeuk snel weer over.
NIET aankomen
Jensie, heb jij het lijstje nu in beheer?
Ik ben 31 en we zitten in ronde 1 (1e kindje).
Mag je helemaal geen buikspieroefeningen meer doen als je zwanger bent? Als het nu niet raak is, toch nog maar even een beetje trainen dan.
Zou het echt vreselijk vinden om zo’n tijd niet te sporten
Nou, aan het werk maar weer