~~~ MEI-JUNI stoppers 2009 ~~~

Hoi dames,

Even vanaf het werk. Had gisteren geen puf om te reageren. Reageer nu ook even kort, want er is veel geschreven.

Sofie en Tinka: Welkom. Het wordt al een leuk groepje hierzo.

En wat heb ik lieve kindjes voorbij zien komen :inlove:

Wat betreft ongeduldig zijn. Zoals ik al eerder had geschreven heb ik dat nu nog meer als bij de eerste. Misschien ook omdat mijn menstruatie nu niet regelmatig is en de vorige keer wel en ik er dus nu niks van kan maken. Wat betreft het slijm, ik hou het niet echt iedere dag bij, maar je merkt het inderdaad wel (lekker praatje).

Ik ga maar eens wat doen, ik moet nog vijf dagen werken voor we op vakantie gaan (deze week 2 en volgende week 3) en er moet nog heel veel gebeuren.

Groetjes Melanie

@Chelleke wrote:

@Tinka wrote:
een eerste idd! Ik ben echt ongeduldig, dus zes maand moeten proberen zou echt erg zijn :oops:

Misschien heb je geluk, wij deden bij Damian 20 maanden over

maar mijn bij mijn schoonzus was de eerste schot raak :wink:
20 maanden :shock: dat overleef ik niet :shifty: (maar als je ervoorstaat, dan moet het wel he…)

blijkbaar is de slijmcontrole wel frequent gebruikt he? :shifty: ik voelde me al een freak :mrgreen:

Goedemorgen allemaal

@Sofie: :smiley: Binnenkort dus haar allereerste verjaardag. :wink: Ga je nog iets speciaals doen om het te vieren?

@Slijm/Afscheiding: Ik heb er persoonlijk helemaal geen problemen mee. Binnen mijn vriendenkring hebben

wij het er ook gewoon over met elkaar. :smiley: Het is toch een manier om jezelf lichamelijk beter te leren kennen.

Ik heb persoonlijk heel lang mijn lichaam min of meer genegeerd en ook op sexueel gebied had ik weinig eisen,

maar echt genieten deed ik ook niet. :frowning: Door meer naar mijzelf te kijken en te onderzoeken heb ik mezelf beter

leren kennen en voel ik mij veel vertrouwder met mijzelf. Daar is ook de sex veel beter door geworden en dus de

relatie met mijn vriend ook. :wink: Maar goed, dat ben ik en ik voel mij er gewoon ook prettig bij. Daar gaat het

uiteindelijk ook om, wat je zelf prettig vindt. :wink:

Hier begint het weer wat op te klaren, dus gaan we vandaag maar even naar de kinderboerderij. :smiley: Zijn we

al een tijdje niet geweest.

Meiden, tot later maar weer. :smiley:

Hoi!

We zijn op vakantie als ze jarig is

opa’s en oma’s en andere visite komen daar naar toe

Het is een klein uurtje en zo zijn hun ook een dagje uit

@Tinka wrote:

blijkbaar is de slijmcontrole wel frequent gebruikt he? :shifty: ik voelde me al een freak :mrgreen:

Hihi nee hoor :wink:

Owja en je overleefd het wel hoor,

ik moet zeggen, het wachten is het waard geweest.

Maarja dat is makkelijk l*llen achteraf :wink:

Ook leuk zo de verjaardag vieren Sofie, doet de vriendin van mijn moeder ook met de dochter.

Hihi, ik ga die slijmcontrole ook doen hoor. :lol: Ik heb er al wat over gelezen en ga het goed in de gaten houden.

@Sophie: Leuk om de verjaardag van je dochter zo te vieren! Doen jullie dat ieder jaar zo? Oh, domme vraag, terwijl ik het opschrijf bedenk ik me dat dit haar eerste verjaardag wordt :doh: Alvast veel plezier he!

hahahaha Jose

Nadeel is dat je dus rond dr verjaardag

de vakantie moet plannen. En er kunnen al veel weg zijn

voor vakantie

Voordeel is dat ze altijd vrij heeft :mrgreen:

nou ik niet, althans niet aktief dat gaat mij toch een beetje te ver ik heb een nogal romantisch idee over zwanger worden en daar past die methode niet bij haha,

welkom sofie en tinka.

Meiden ik snap het goed hoor ongeduldig zijn. Je hebt een keuze gemaakt en dan mag het ook gebeuren, een beetje een wachtperiode is ook heel spannend en leuk en zeker als je het samen hier op het KOK doet.

Ik heb niets te klagen werd meteen zwanger, maar ik heb hier ook meegemaakt dat dat niet voor iedereen is weggelegd, dan deel je dus echt lief en leed met elkaar.

Dus voor iedereen de wens dat het snel raak mag zijn en dat het ook goed mag blijven gaan.

Karma is heel mooi geworden, als je die bobbel blijf zien toch even klagen ook al heb je de lijst erbij gekregen. Wij hebben hier met 4 maand ook prof foto’s laten maken is ook heel mooi geworden en ja ook een rib.

oma betaalde mee die had er namelijk ook belang bij :mrgreen:

Sofie dat word een hele leuke verjaardag. Is toch heel speciaal hoor. Tenminste ik vond het heel speciaal. En mijn kleine ook.

liefs

@ tinka en sofie, welkom!

wb de slijm methode, had ik nog nooit van gehoord, wist niet dat er een touw aan vast te knopen was aan hoeveel slijm je verloor en hoever je in je cyclus bent??? misschien toch iets meer in gaan verdiepen, met mijn onregelmatige cyclus kan het miss wel handig zijn.

wb het ongeduld :roll: . ik heb het nu veel erger. voordat ik zwanger was van Elize had ik dat nog niet zo. pas toen we in de medische molen kwamen werd het erger. toen was ik er ook elke dag mee bezig omdat ik elke dag moest temperaturen, bloedonderzoeken en echo’s laten doen. dat was best heftig. en na een jaar toch zwanger, dankzij de clomid.

probeer er nu ook zo relaxed mogelijk over te doen maar op dit ogenblik nemen de hormonen en mijn emoties het over. ( ben dan ook ontzettend ongesteld :roll: :thumbdown: )

ben in gedachten al een lijstje aan het maken wat we allemaal moeten doen om het babykamer klaar te maken en hoe we het gaan inrichten en dat Elize dan in peuterbed moet gaan slapen en of we willen weten of het een jongen of meisje wordt en dat ik zeker weer wil proberen om bv te geven… en zo kan ik nog even door gaan :oops:

pff, ik ben aan koffie toe, mijn hormonen slaan op hol :shock:

meiden, een fijne avond en tot later!

Hier ben ik weer vanaf het werk :oops:

Ben er net zoals mama_desiree al beschrijft ook behoorlijk mee bezig. Zat gisteren ook al bezig wanneer we de zolder gaan verbouwen en wanneer Emma naar haar nieuw kamer gaat en of ze nog in een ledikantje blijft slapen en of we die dan van mijn broer gaan lenen enz.

Wat zijn vrouwen toch rare wezens…

Zo ga maar eens een blokje om met de collega’s

nou mooie gedachtes door jullie gaat het bij mij ook wel kriebelen, al weet ik een hoop ook al wel.

beep krijgt nog even geen eigen kamer, dus eerst een half jaar in de wieg bij ons, we willen niet weten wat het wordt we hebben al een meisjesnaam en bijna een jongens naam. haha wij waren er al mee bezig.

desiree het kan maar zo dat je lichaam nu wel weet wat het moet doen en dat de mm jouw dit keer bespaart blijft.

mb lekker hoor hier kletsen stiekem onder werktijd.

Hier toch ook al bezig over hoe en wat met de kamers enzo :oops:

Ik mis een zolder en dat is toch best lastig :oops:

Damian gaat wel gelijk naar zijn nieuwe kamertje en de baby meteen naar de kamer waar Damian nu is.

We veranderen de kamer natuurlijk wel, want dat vind ik leuk :mrgreen:

Damian zijn kamer word denk ik brandweerthema want mama is gek op brandweer :oops:

Het is dat het niet mogelijk is voorbij anders was ik op mijn 18e al bij de brandweer gegaan :smiley:

Ik heb zo’n heel gaaf brandweerbed gezien, maar misschien is dat toch te veel van het goede :mrgreen:

zag dat er ook al augustus stoppers zijn, eigenlijk zou ik daarbij horen, maar omdat ik mijn spiraal in mei heb laten weghalen en als het nu komt is het ook prima. En het is hier natuurlijk ook al wel echt gezellig.

:mrgreen:

nou chel jullie zijn er ook al uit dus haha.

@Sofie: Zo kan je het ook regelen natuurlijk. Onze meid wordt 16 juli 2 jaar, maar wij gaan bijna elk jaar naar mijn familie in

het buitenland, dus voor ons feestje gaan wij op vakantie. :wink:

@Jane: Ik vind het wel leuk om in de gaten te houden, maar zal niet mezelf dwingen te vrijen als ik vermoed dat mijn ei eraan

komt. :naughty: Daar ben ik ook wel romantisch in. Maar ik ben over het algemeen ook wel snel zwanger. Mijn vriendin was al bijna een jaar

bezig en is toen eens op haar cyclus gaan letten en heeft daar positief gebruik van kunnen maken. Ik kan mij wel voorstellen

als het niet 1,2,3 gaat dat je rond je eisprong een beetje zin gaat maken. En deze keer heb ik juist helemaal geen haast. Hihi…

Het is een hele spannende periode die ik nog één laatste keer hoop mee te maken, dus daar wil ik echt van genieten, dus ik heb geen

bezwaar tegen wachttijd. :wink: De foto met bobbel was trouwens van Chelleke. :wink:

@Desiree en Melanie: Ik heb momentjes op de dag dat ik er even bij stil sta, dan schieten de ideeën en zorgen door mijn hoofd.

Het is ook allemaal ontzettend spannend. :wink: Het is misschien juist ook goed om daar al zo over na te denken. Het hoeft nog niet

allemaal in detail, maar een beetje globaal weten wat er allemaal moet gebeuren straks en hoe je dat gaat aanpakken is toch niet slecht.

@Chelleke: Had je die liefde voor brandweer al als kind? Hihi… Wel grappig. Ik zou het gewoon doen. Als hij later groter is kan hij

vertellen wat hij zelf leuk vindt en misschien is hij tegen die tijd ook besmet met het brandweer virus :wink: en wil hij zijn kamer zo houden.

ja dat stukje over die foto’s was inderdaar voor chelleke :oops:

Ik heb meetsal ook meer zin rond de eisprong :wink:

ik heb even bij mat care gekeken daar kocht ik toen mijn zw testen. Daar zijn ze super goedkoop en een heel setje voor een paar euro. Dat bestaat dus nog steeds. Ze adverteerde zelfs met een test die je al 6 dagen voor je menstruatie kunt doen :shock: Bizar he?

Soms bekruipt me ook weer een angstgevoel: ‘zijn we niet te jong’ ? Kunne we het wel aan? Wat gaan de mensen zeggen :lol: enz…

Maar eigenlijk willen we het toch wel heel graag hoor!

Als het nu niet van de eerste keer lukt, is het ook niet erg nattuurlijk, maar ik zie mezelf geen maanden wachten ook niet. Dan ga ik ovulatietesten kopen denk ik :mrgreen:

Ik heb ook wel eens bij matcare testen gekocht. Die zijn idd. stukken goedkoper. :wink: En die testen van 6 dagen

ken ik, al geloof ik het niet zo. :think: Maar ik heb ze nooit geprobeerd, dus kan ik er niet over oordelen. :naughty:

@Tinka: Ik denk dat die angsten en zorgen er gewoon bij horen. Deze beslissing is

niet niks. Daar hebben we volgens mij allemaal wel last van. :wink:

oja, en zo’n vroege test zou ik ook niet durven doen, de angst voor de teleurstelling is dan te groot…

Ik werk in een labo, dus kan altijd een collega vragen om bloed te nemen, maar dat durf ik ook niet goed, tenzij ik niet ongesteld zou worden…

Ik snap ook niet goed dat je het in bloed eerder kan zien als op de urinetest, want in bloed zeggen ze dat je positief bent vanaf ene hCG van 25 en dat is ook de detectielimiet van de urinetesten…