hier ben ik, nog steeds zonder koekjes :oops: Nee, gisteren echt geen tijd meer gehad…
Oma ligt in het ZH, al van vorige week en we moesten nog even op bezoek. Ze zijn haar binnenstebuiten aan het keren, want ze heeft hartritmestoornissen, een hoge bloeddruk en inwendig bloedverlies. Vandaag heeft ze een darmonderzoek, maar ze zal daar ten vroegste morgen de uitslag van weten waarsch he.
Dan savonds deed m’n ma een tupperware-demo en dat was ook wel gezellig. Weer teveel geld opgedaan :shifty: maar wel allemaal nuttige spullen natuurlijk.
Oja, mijn temp was vanmorgen 36,9 Dus wie weet is dat eitje gesprongen, maar ik weet het toch niet goed hoor. Heb ook iets langer geslapen en is maar 0,2 graden hoger dan de 36,7 die ik al gehad heb.
@chell: gelukkig voelen jullie je al beter!
@desiree: fijn dat je SV geen last heeft van het kastje en duimen voor vader hoor!
@karma: ja, ik denk niet dat jij bang moet hebben dat je onvruchtbaar bent he, maar ik snap ook wel dat je wil dat het elke maand een kansje heeft!
Ik ben toch ergens ook wel bang dat het niet vanzelf zal lukken hoor… Ik ga maar terug naar de gyn als ik na 11 november nog niet ongesteld ben geworden. Dan zal het nog wel een week of twee duren eer ik terecht kan en dan weet ik zeker of ze al dan niet nog doorkomen he.
Hopelijk heb ik tegen dan al een posi-test in handen, maar dat zal wel niet :roll:
Beterschap voor je oma :hug:
Pffff ik zit al dagen te dubben over die mg prik :roll:
Ik val in de risicogroep (door de reuma en 1 van mijn medicijnen) en zou dus die prik moeten halen (krijg ook ieder jaar de normale griepprik) maar ik ben zo’n schijt wijf en kan mezelf zo goed gek laten maken door al die griezel verhalen :oops:
Maar nu las ik dat je het ook niet mag als je zwanger wilt worden.
Maar nu ben ik dan ook weer bang om de mg te krijgen en mezelf kennende ben ik gelijk bang dood te gaan :oops:
Dus ben ik al dagen met die prik bezig, zo niet leuk.
Ik hoop dat ik voor de prik een positest in mijn handen heb, dan is de keuze al voor me gemaakt :oops:
Maarja dat zal wel niet, mijn NOD is pas de 25e :shifty:
Ik vind het maar K*T om het even duidelijk te verwoorden :mrgreen:
@chell: ik heb ze laten zetten op mijn werk, niet de gewone enkel de mexicaanse. Je mag em zelfs laten zetten als je al zwanger bent, maar dat zou ik nu precies niet doen. Maar zolang je nog niet zwanger bent maakt het toch echt niks uit hoor.
Het advies is om het niet te doen als je zwanger wilt worden of als je minder dan 12 weken zwanger bent.
Ik twijfelde ook erg over die prik en heb met de huisarts overlegd. Hij raadde aan om het wel te doen, dus ik ga volgende week een prikje halen, maar ik vind het eng hoor. Heb nog nooit een griepprik gehad. En dan met die kleine baby in mijn buik :shifty:
Ik vind overigens dat ze er in Nederland rijkelijk laat mee zijn! De epidemie is al in volle gang en de vaccinaties gaan nu zo’n beetje beginnen :roll:
Ja gek is dat dan weer hè
Dit stond elders op het forum
We hebben vandaag nieuwe folders gekregen, speciaal gericht op zwangeren...
De volgende vrouwen mogen de vaccinatie niet hebben:
- vrouwen die op het moment van de vaccinatie minder dan 13 weken zwanger zijn
- vrouwen die niet weten of ze zwanger zijn
- vrouwen die binnen 2 maanden zwanger willen worden
Nouja ik wacht mijn oproep maar eerst eens af :wink:
Zo even verplicht achter de pc zitten :mrgreen: wachtend tot mijn vloer weer droog is.
Hier boodschappen gedaan en gezogen en gedweild.
Mijn kereltje slaapt nog lekker, die had vanmorgen weer 38 graden. :roll: Snap er niks van.
Vanmiddag mijn oproep gehad van de mgprik.
Werd gelijk misselijk.
Nouja ik wacht maar even af, heb mijn reumaconsulente gemaild of ik 'm echt mag met mijn medicatie want ook daar gaan spookverhalen over rond.
Verder niks te melden :shifty:
Iedereen een :hug:
en diegene die er extra 1 kunnen gebruiken :hug:
Bedankt voor de :hug: Niet dat ik hem momenteel heel erg nodig heb, maar het voelt gewoon wel fijn
Vergeet ik trouwens nog helemaal op het berichtje van Tinka te reageren :oops:
Klinkt niet lekker hoe het met je oma gaat. Veel sterkte en beterschap voor haar.
Ik duim dat je niet naar de gyn hoeft, maar straks gewoon een mooie test hebt, of dan in ieder geval een goede menstruatie. Als dit vage gedoe maar ophoudt. Ik snap echt niet hoe het kan dat je gewoon ineens helemaal niet meer ongesteld wordt, maar niet zwanger bent. Zo vaag! :hug:
@Chelleke, wat apart zeg met Damian. Dan weer wel verhoging/koorts en dan weer niet. :naughty: Beterschap voor hem! :hug:
@Karma, blote :shock: voeten??!! Ikke niet, ik heb het meestal koud en mijn handen en voeten zijn altijd onderkoeld. :mrgreen: Heel vervelend!!
Ik heb ook al vanaf de pubertijd de ‘angst’ dat ik niet vruchtbaar zal zijn, gek he? Ik hoop zooo dat we dat wel zijn samen!!
@Desiree, dat klinkt als een heerlijk relaxed weekend!! Dat wil ik ook wel! Goed nieuws van je schoonpapa :thumbup: , nu je papa nog!
@Jose, ik vind donker ook niet erg, maar de kou wel :snooty: Doe mij maar donkere warme dagen, vind ik ook gezellig! :kaars: :dance:
@Tinka, goed idee om 11-11 een afspraak te maken!! Een positest zou beter zijn!
Beterschap voor je oma.
Krijgt iedereen een oproep voor een mg-prik dan? Dat heb ik even gemist.
@Manouk wrote:
Krijgt iedereen een oproep voor een mg-prik dan? Dat heb ik even gemist.
Nee volgens mij niet, alleen chronisch zieke, zwangeren enzo :think:
Ja, dat klopt
Heb ik even opgezocht :thumbup:
dankjewel voor de beterschapwensen voor m’n oma!
@jose: ja, ikv ind het ook zo vaag. Ik ging naar de gyn, om mezelf gerust te stellen, dat deed ze dan ook. Ze meette (of is het mat) een follikel van 1.4mm of is het 14mm, weet het niet zo goed. Dus ik was ergens ind e helft van m’n cyclus, m’n eitje zou de week erna ergens gaan springen. En ik ben niet meer ongesteld geworden. Nu dus geleden van 7 sept. Ik had zo ongeveer een cyclus van 30 dagen dus ik tel maar ineens twee maanden bij, dan zijn we 7 nov. als ik dan nog afwacht tot de 11e, vind ik dat ik lang genoeg gewacht heb…
Maar mss denk ik er dan wel anders over. Want als ik nu naar de gyn ga, begint er mss een hele rompslomp aan testen enz. :eh: Ofwel doen ze nog niks, maar daar ga ik ook niet gelukkiger van worden denk ik dan.
Bah!
En er worden net veel baby’s geboren op het hondenforum waar ik op zit.
Eerst een meisje: Anouk, dan een meisje Mayte, nu een jongen Jitse. Allemaal mensen die ik ook irl al wel ontmoet heb. En er moet dus nog een geboren worden één van de dagen en dan ook nog iemand die ik neit zo goed ken op het forum, die nu al ff niet gepost heeft en dus waarsch bevallen is.
Maar 2 van die meiden hebben ook een vol jaar nodig gehad om zwanger te worden.
Ja leuk is anders :hug:
ik voel me effe zielig :shifty:
@ tinka :hug: (ook voor je oma) erg is dat hé?(die zwangeren enzo) overal zie ik zwangeren of baby’tjes die geboren zijn :roll: vorige week had ik een dienst met toevallig alle drie mijn zwangere collega’s, pff dat vond ik toen niet echt leuk…
Want als ik nu naar de gyn ga, begint er mss een hele rompslomp aan testen enz
het is misschien niet het leukste maar op die manier kunnen ze vaak wel een oorzaak vinden. hoe eerder ze het weten hoe eerder jullie duidelijkheid hebben :thumbup:
@mg-prik had me net op het werk opgegeven voor die prik maar als je die prik niet mag halen als je zwanger wilt worden dan doe ik het denk ik toch maar niet :think: zal volgende week maar eens met de HA bellen....
@chelleke :hug: voor damian, stomme koorts :naughty:
verder weinig nieuws. oja. de :twisted: :twisted: zijn weg sinds maandag dus er kan weer geklust worden. mijn verkoudheid is bijna weg maar ik heb wel hubbie en Elize aangestoken. hubbie is ook al weer aan de beterende hand maar Elize nog niet. ze heeft ook nog bijna geen weerstand. dit is pas de tweede keer of zo dat ze verkouden is.
's ochtends is het het ergste want dan moet ik al die groene snotkorsten wegboenen en uit haar haar kammen :sick: en dat vind ze niet leuk, dus begint ze te brullen met als gevolg nog meer snot :roll:
ach, het is heerlijk om moeder te zijn!
ik ga nog ff een wasje ophangen en dan lekker onder de warme wol.
morgen als het goed weer is de stad in. cadeautje halen voor mijn schoonzusje, die is volgende week jarig. morgenavond komt er iemand langs om een offerte te maken voor een dakkapel, ben benieuwd wat zoiets kost.
fijne avond nog en welterusten!
@Tinka wrote:
ik voel me effe zielig :shifty:
:hug: :hug: :-*
@ desiree
:hug: voor Elize
Damian had vanavond een lekkere luier :sick:
Toch maar weer in zijn mondje gevoeld.
AUW…dat was mijn vinger weer, doet nu nog pijn :roll:
Maar er broeit (voor mij re onder) een kies, dus dat verklaard misschien dan ook wel die temp schommelingen en zijn buien.
Hij heeft het nog niet eerder echt van zijn tanden gehad, maarja misschien nu wel hè
Ga zo mijn bedje maar eens opzoeken
goeiemorgen!
Ja, Desiree, dat zou ik ook erg lastig vinden, als ik moest werken met drie zwangere dames!
Daarom dat ik ook stiekem hoop dat ik iets vroeger zwanger ben als twee vriendinnen die ook aant proberen zijn. Ze zijn allebei nog niet lang bezig. Dus ik wil eerst :mrgreen:
Over die testen bij de gyn, das mijn mening op zich ook, maar het is wel erg belastend denk ik, al die testen. En wat als er dan niks uitkomt :think:
Wat zielig hier, al die zieke kindjes! Vriendin haar kleintje was ook zo ziek (of is het nog steeds) twee oorontstekingen en daarbij nog een bronchitis. Ze lag echt heel de dag zielig in de zetel en dat voor een peuter van 1,5 jaar.
Oja, m’n temp vanmorgen, 36,7 :?
ooooo meiden ik ben helemaal in shock!!!
ik voelde allerlei vage dingetjes ondanks mijn menstruatie die ik had gehad( die eigenlijk niet zoveel voorstelde) en vanochtend toch maar een keer naar dat stemmetje in mijn hoofd geluisterd en een test gedaan. puur om mijzelf gerust te stellen dat ik alles verbeelde :shock:
was (en ben) zooo in shock dat ik vanochtend geen hap door mijn keel kreeg en op mijn benen stond te trillen toen ik uit de wc kwam. heb er net nog een test tegen aan gegooid en die was ook positief. hoe groot is de kans dat je twee keer vals positief test???
pfff, ik moet echt even bijkomen. heb de HA al gebeld maar die is vandaag afwezig :roll: misschien dat ik straks een vk ga bellen. ik weet niet hoelang ik nu zwanger ben en of die bloedingen misschien innestel bloedingen waren.
goed, ik ga het telefoonnummer van de vk maar eens opzoeken!
tot later!!!
Hallo meiden
@Desiree: Gelukkig dat ales de goede kant op gaat met je vader en
schoonvader! Ik zal voor je vader duimen volgende week.
Jouw kleine meissie ook ziekjes?! Bah! Geef haar maar een dikke :hug: !
@José: Gefeliciteerd met de geboorte van je draakje! :inlove:
@Chelleke: Tja. die prik… Ik val niet onder de risicogroep, maar zou
hem niet doen voordat ik er alles vanaf weet. En de info die ik tot nu
toe heb gelezen… Versterkt mijn gevoel om het niet te doen, zelfs niet
als ik zwanger zou zijn. Mijn kinderen krijgen hem ook niet. Dit vaccin is
weer zo ontzettend snel gemaakt en op de markt gegooid, dat het nooit
genoeg getest kan zijn geweest naar mijn gevoel. Ook lees ik dat er kwik
en andere troep doorheen zit… Of dit klopt? :? Geen idee, maar ik zou
echt eerst alle feiten willen weten en tot die tijd geen vaccinaties hier.
Moeilijk he!? :doh:
En vreemd zeg, die temp van Damian… Misschien hikt hij tegen een
griepje aan en wil het niet doorzetten. :think: Beterschap! Oh… Ik lees het
al, een kiesje. Aha, dat verklaart het wel idd. Hopen dat hij snel doorkomt.
@Manouk: Die koude handen en voeten had ik ook altijd toen ik nog
rookte, maar sinds ik gestopt ben heb ik daar geen last meer van. :dance:
En ik hoop met je mee! Chelleke, Desiree, Tinka, jij en ik allemaal
- voor 1 januari 2010!
@Tinka: Wat! :o Geen koekjes? En ik had er zo’n trek in! :mrgreen:
Meid, ik ben er van overtuigd dat jullie gewoon zwanger kunnen worden
hoor. :hug: Eerst je lichaam de tijd geven om haar natuurlijke cyclus te krijgen
en dan begint het echte tellen eigenlijk pas. Ronde 1 dus. Niet eerlijk
en heel vervelend, maar het is niet anders. Ik zit met het zelfde
probleem… Maar het kan geen kwaad om even langs de gyn te gaan
hoor. Gewoon voor de duidelijkheid.
Maar kan begrijpen dat je baalt van al die zwangeren en net geboren
beebjes om je heen. :hug: Misschien lukt het je om er anders tegenaan
te kijken, een beetje dromend van zo zal het binnenkort ook bij jullie
zijn. :think:
Beterschap met je oma! Hoe gaat het nu met haar? Hebben ze de
uitslagen al binnen?
Enne zieke kindjes zijn niet leuk! Als ze echt ziek zijn doen ze niks meer.
Als ze een beetje ziek zijn hangen ze de hele dag om je heen, heel
huilerig en hangerig, das ook zielig hoor, maar echt ziek is echt triest.
Het kleine lijstje:
Bombariegirl...............32.2 weken
José............................28.3 weken
Jane............................25.6 weken
Klaproos......................25.2 weken
Moon84.......................23.0 weken
MB1976.......................23.0 weken
Huggie........................17.2 weken
Manouk.......................5 dagen
Chelleke.....................21 dagen
Desiree.......................22 dagen
Tinka...........................10 dagen
Karma.........................24 dagen
Wachtend op Beebje.
Wachtend op NOD (Eisprong is al geweest.)
Wachtend op NOD (Eisprong moet nog komen.)
Wachtend op een goede cyclus.
Hier niks te melden. We wachten (alweer) op een ei. Als ik van een cyclus
uitga van 27 dagen, dan zou 28 november mijn NOD zijn. Als mijn ei voor
uiterlijk 17 november (Chelleke's verjaardag! :wink: ) springt zit ik goed, :pray: maar
daar ga ik dus niet vanuit. :(
Maar goed, :pray: en :thumbup: :thumbdown: kan geen kwaad. :wink:
Tot straks...
Bye Bye
AHHHHHHHH DESIREEEEEEE!!!
Wat Een Verrassing!!!
:dance: :inlove: Gefeliciteerd!!! :inlove: :dance:
Ik Gun Het Je ZOOOOOO!!!
Haj haj
@ Tinka
Germ dat kindje van je vriendin :hug:
Bij ons kwam ook niks bijzonders uit de onderzoeken,