@manouk: Ik werk nu wel in een sector waar ik het lactatieverlof mag opnemen, dat is niet in elke sector zo. Het kan zijn dat het ook maar 2,5maand is hoor, want door het verplicht thuiszitten op voorhand, verlies ik wel iets van bevallingsverlof, maar dat lactatieverlof, dat blijft wel normaal!
Ja, hier is het de bedoeling idd dat het kleintje 4 dagen/week naar de creche of OM gaat. Mijn ouders werken nog beiden fulltime en zouden ook echt niet elke dag willen oppassen. Joris zijn ouders mss wel, maar die wonen te ver uit de richting om de kinderen te brengen, dus wordt het opvang. Ik ben er helemaal niet tegen, want daar worden ze erg sociaal van. Mar aan de andere kant mis je ook wel een deel van hun ontwikkeling. Maar in Belgie is het veel meer regel dan uitzondering, dat kinderen naar creches gaan ed. Hier zijn ellenlange wachtlijsten voor de OM en de creche.
joehoe ben ik ook weer, volgens mij de 12 weken voorbij :dance:
Desiree prachtige tafel en jose geinspireerd, jullie hebben leuke dagen gehad.
Ik duim voor komende eitjes en wegblijvende rode monsters. Er kan er wel weer eentje door vind ik.
Karma van Harte meid, wat een fantastisch nieuws.
Over schulden. Ik ben net als Karma de baas over de knip, geen hoge uitgave zonder overleg, ongeveer 10 euro per dag gaat naar boodschappen. Vriend en ik werken fulltime en wij hebben beide een enorme klapper gemaakt door onze huizen te verkopen en samen er één voor terug te kopen. Al dat geld zit in het huis zodat we een relatief lage hypotheek hebben, Maar waarom zo zuinig aandoen nu… Ik ben met de overgang van mijn baan 450 euro netto minder gaan verdienen :shock: Van ambtenaar naar de gehandicapten zorg, harder werken, meer verantwoording maar minder verdienen.
En ik heb een super fijne auto (mini), waar ik met mijn goede salaris toendertijd makkelijk voor kon sparen, maar vriend zijn auto gaat het nu begeven dus nu hebben wij een schadeauto uit Belgie gekocht en die gaat hij met een vriend opknappen. Zo hebben we een goede auto dadelijk voor een zacht prijsje :thumbup: Wij doen dus momenteel ons best om uit de schulden te blijven.
Chel die stoelen kosten bij ikea maar 8 euro toch? zou er geloof ik niet tweedehands moeite voor doen, maar volgens mij was je al gestopt.
Tot Later
ja twaalf weken en 1 dag :dance:
:dance: :dance: :dance: :dance:
bij Ikea zijn die stoelen 12,50 en zo’n eetblad 3 euro ofzoiets :thumbup:
tsja dat is toch weer een dag boodschappen :mrgreen:
Hallo weer!
@Tinka: Wat knap dat je het wat “rustiger” aan kan doen nu. Scheelt vast
een hoop stress.
@Manouk: Ja, dat weet ik, maar de meiden die nu over zijn hebben
allemaal wat tegenwerken. Chelleke en Desiree hebben nog het meeste
kans. Bij hun duurde het eerste kindje lang, maar dat hoeft niet te
betekenen dat dat nu weer zo zal gaan. Tinka en jij zijn aan het ontpillen :?
en ik heb steeds een te korte LF… Ik hoop het wel natuurlijk. Ik ben echt
benieuwd. :shifty:
Jullie ook minder aan het opletten? :mrgreen: Minder frustrerend is ook niet slecht.
En mijn vriend is meestal verantwoordelijk voor de keuken. Hij is gek op
koken. Hihi… Ik dus absoluut niet.
@Jane: Ik had je idd. gisteren al gefeliciteerd! Maar nogmaals:
:dance: Gefeliciteerd!!! 12 Weken!!! :dance:
@Chelleke: Zijn die stoelen maar 15,50?! :shock: I love Ikea! :lol:
Ga weer verder…
Bye Bye
gefeliciteerd Jane! Twaalf weken al :shock:
@karma: goh, het is maar omdat de cyclus niet duidelijk is, dat het me lukt, anders was het niet waar denk ik…
Enneum, nu zijn we weer niet bedrijvig genoeg om het ei zeker niet te missen. Wij moeten er echt wel op letten :shifty:
:-* :-* :-*
bedankt voor jullie complimenten voor mijn herfst-tafereeltjes. komt niet vaak voor dat ik even tijd heb voor wat creatieve ideeën. maar dankzij de dora dvd toch even tijd gehad :oops:
even een update over mijn sv. hij is vanmiddag geopereerd. ze hebben een pacemaker bij hem ingebracht. na de nodige onderzoeken zijn ze erachter gekomen dat zijn hart nog maar voor 15% werkt :shock:
die verpleegster bleek dus toch gelijk te hebben :snooty: ze weten alleen nog niet goed hoe het heeft kunnen ontstaan. hoe het nu met hem is weet ik niet, hubbie is naar hem toe. maar als het goed gaat mag hij zaterdag misschien weer naar huis :dance: maar dan begint het revalideren nog. hij moet flink afvallen en een ander probleem is dat hij niet meer mag auto rijden en waarschijnlijk wordt hij nu helemaal afgekeurd. zal allang blij zijn als hij weer opknapt en weer wat kan gaan doen
voor ons betekent dit ook een probleem want mijn schoonouders kunnen nu (voorlopig) niet meer oppassen. we moet nu dringend zoeken naar een goed vorm van oppas want mijn moeder kan ik hier niet allemaal mee opzadelen.
ben dus al aan het rondneuzen voor een gastouder oid. dat past het beste bij onze onregelmatige werktijden. ik heb alleen geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat. iemand van jullie ervaring met gastouders(bureau)?
wbt de schulden, wij hebben ook schulden, zal een andere keer hier even over uitweiden, hubbie komt net weer thuis dus tijd voor koffie!
fijne avond iedereen!
Wow dat is heftig mama desiree, nog maar 15 procent :shock: Hopelijk gaat het met revalideren helemaal goed en knapt hij snel weer op
@Jane: gefeliciteerd met het behalen van de 12 weken mijlpaal!
@Tinka: lactatieverlof? Wat goed! Dat hebben wij hier niet maar zou heeel erg welkom zijn zeg.
Wat die studietoelage betreft, die heb je hier ook wel, alleen gaan de kosten van inschrijfgeld niet naar beneden als je weinig geld hebt. Mijn ouders hebben een deel van mijn studie bekostigd maar konden echt niet alles betalen. Door wat tegenslag en een verkeerde keuze liep ik ook nog 2,5 jaar vertraging op en de toelage is maar voor maximaal 4 jaar, dus toen moest ik alles (incl kamerhuur) zelf betalen van een suf bijbaantje. Ging helaas niet lukken Maar de studie is gelukt en daar heb ik de rest van mijn leven plezier van! :dance:
Ik hoop trouwens drie dagen te kunnen gaan werken. Lijkt me meer dan genoeg met zo’n klein pukkie! Die dagen gaat de kleine dan naar de opvang. Ik ben ook niet tegen opvang voor peuters enzo, maar vind het voor de ontwikkeling van een kleine baby eigenlijk niet goed. Ik zie helaas geen andere mogelijkheid daar mijn (schoon)ouders gewoon nog veel en onregelmatig werken.
@ Desiree
Zo 15% is niet veel meer :shock:
:hug: voor jullie
@ All
Wat een luxe eigenlijk hè dat ik heel de dag zelf voor mijn mannetje kan zorgen :oops:
En krijg nog geld ook :shifty:
Ben blij dat ik die keuze nooit heb hoeven maken
@Chelleke :mrgreen: :mrgreen: lucky you
Zo kun je 't ook bekijken, ik vind het een moeilijke keuze… Ik denk ook sterk aan 3 dagen.
@mama_desiree :hug: :hug: ik hoop dat 't snel opknapt! Ik kan je helaas geen tips geven.
@Jane, gefeliciteerd!!
Hier al heel wat cijfertjes op een rij gezet. Het is erg de moeite waard om eens flink te bezuinigen :roll:
yep bezuinigen kan geen kwaad. wij doen eigenlijk heel zuinig, wij gaan zelden winkelen of zo. Soms zie ik mensen die elke zaterdag de stad in gaan en met tassen thuiskomen dat doen wij eigenlijk bijna nooit. nu scheelt het ook dat ik er geen klap aan vind winkelen, maar nu ga ik bijvoorbeeld zaterdag schoenen kopen voor mijn schat omdat gympen nu wel te koud worden zijn winter jas kreeg hij van de oma’s en in Turkije hebben wij heel veel leuke spijkerbroeken voor hem kunnen kopen.
Tinka ja eigenlijk wel fijn dat je er minder mee bezig bent al heeft dat dan weer niet zo’n fijne oorzaak. Heb je voor jezelf een datum in je hoofd dat je naar de gyn gaat?
Karma oh heerlijk zo’n man die voor je kookt. Ik ben jaloers, ik merk toch wel dat veel dingen op mijn schouders liggen, ik geef daarom opdrachten dan weet ik zeker dat hij ook wat doet. Lees… de was ophangen het vuilnis boodschappen doen etc. Als ik dan vergeet het huis opruimen en ik kom thuis is het een zooi. Dus hij is weinig zelfstandig haha maar ik ben de strijd er om moe dus dan maar zo.
Hij kan trouwens fantastisch koken, maar ook daar moet ik echt om vragen heel af en toe verrast hij me met een feestmaal :drool: en een puinzooi van een keuken. Ach voor de rest is hij geweldig hoor ik mis hem hij is al een paar dagen weg. :inlove:
tot later was vandaag vrij, maar ga toch een paar uurtjes werken.
@desiree: weet je al meer van je SV?
@jane: ja, Joris is ook zo,ik moet het allemaal vragen, anders gebeurt er niet veel :mrgreen: Maar kan hem ook niet missen!
Ik ga sowieso in maart naar de gyn als het dan nog niet gelukt is. Maar als ik niet deftig meer ongesteld word, ga ik eerder terug. Ze zei me bij men vorige afspraak ook, dat als je echt een vreemde cyclus hebt, ze je sneller helpen…
Wij zijn ook geen fanatieke shoppers. Maar als je alles op een rijtje zet, dan gaat er wel veel uit aan etentjes, weekendjes, café, dagjes weg enz. Als je daar een vast budget voor kiest, dan kan het ook ‘op’ gaan. Nu is het pas op als de rekening leeg is dat gaan we anders doen :lol:
@Jane, hier ook geen hele zelfstandige man wat taakverdeling betreft. Daarom vroeg ik Karma ook wat haar vriend zijn verantwoordelijkheid is. Koken vind ik geen probleem om te doen en ik ben ook degene die het huis graag schoon heeft, dus dat doe ik. Mijn vriend heeft de hond als vaste taak en het vuilnis en daarnaast als ik het vraag :shifty:
Dus thuis komen in een spontaan schoongemaakt huis zit er hier ook niet in.
Dat is ook wel iets om aan te denken bij wie er minder gaat werken. We zouden allebei 4 dagen kunnen doen, of ik 3 en hij 5. Maar als we beide 4 doen en ik moet na een dag werken het huis nog opruimen, lijkt me niet zo’n succes :naughty:
Ik heb sinds gister een wat raar gevoel in mijn buik, een soort lichte menstruatiekrampen.
bij de seks deed 't gewoon zeer, net alsof hij tegen m’n baarmoedermond aankwam en dat irriteerde
Nu zou mijn cyclus deze ronde 30 dagen kunnen zijn en dan zou ik nu 14 dagen voor NOD zitten, kan het daar iets mee te maken hebben? Het zou ook zomaar niet zo kunnen zijn natuurlijk :shifty:
@Tinka, écht vreemd is 'ie wel nu!! Ja toch?
Ik
dat je deze ronde in ieder geval normaal je menstruatie krijgt. Dit is zo raar…
@Karma, waar beeeeeeen je?? Jij bent er 's morgens vaak vroeg bij?!
Hallo Meiden
@Chelleke: Nog 4 dagen!!! Spannend!!! Ik duim op volle toeren hoor!!!
@Tinka: Ja, ik kon het idd. ook makkelijk naast mij neerleggen toen mijn LF
nog niet lang genoeg was. :think: Je maakt jezelf minder gek met (valse) hoop.
Nu is mijn LF op het randje… :eh: De ene maand is die wel lang genoeg en de
andere weer niet. :? Ik hoop deze maand dat hij lang genoeg is, maar ik
probeer mijzelf toch niet teveel te verheugen… :?
@Desiree: Phoe, das niet niks zeg! Heel veel beterschap toegewenst. :thumbup:
Hopelijk gaat het na de operatie een stuk beter met hem.
Hoe gaat het verder bij jou? Al wat positieve signalen dat er misschien
iets moois aan het groeien is daarbinnen?
@Opvang: Wij kiezen dus ook niet voor de opvang en daarom blijf ik de
eerste jaren thuis. Ik ben ook blij dat we die keuze hebben. Het nadeel is
wel dat al ons spaargeld (en dat is/was best veel na 10 jaar goed doorsparen)
langzaam verdwijnt, maar daar hebben we dus bewust voor gekozen. Als
ik kijk naar mijn twee kleine meisjes :inlove: dan zal dat spaargeld mij een worst
wezen. Echt mijn kinderen zijn mijn meest waardevolle “bezit”!
Daar kan
geen geld tegenop. :inlove:
@Jane: Hihi… Herkenbaar hoor, dat deel van opdrachten geven. Maar hij
is inmiddels goed “(her)opgevoed” en ik hoef nog maar amper iets te
zeggen. :mrgreen: Het zijn gewoon net kleine kinderen af en toe.
Ook ik hou helemaal niet zo van shoppen, vind het maar vermoeiend. :mrgreen:
Verder zijn wij ook behoorlijk zuinig. Ik vind veel dingen gewoon het geld
niet waard, dus koop ik het maar niet. (Zoals nieuwe kerstballen elk jaar
om de boom een nieuwe look te geven… :? Ik ben hier echt de enige die
dat niet doet. Al mijn vriendinnen willen elk jaar een andere kleur. Ik vind
dat ook mooi, maar zonde van het geld…)
@Manouk: Hierhier is iek!! :mrgreen: Goed idee hoor om je geld wat in
de gaten te houden. Er gaat vaak een hoop op aan kleine dingen idd.
Ik heb dat gevoel ook rond de eisprong. Ik denk dat je ei eraan komt
meid! Wat doe je hier nog? Ik duim voor je!!!
(Misschien een ovutest doen? O, o, o, :naughty: Karma, niet mensen op ideeën brengen…)
Het kleine lijstje:
Bombariegirl...............34.1 weken
José............................29.4 weken
Jane............................27.5 weken
Klaproos......................27.1 weken
Moon84.......................24.6 weken
MB1976.......................24.6 weken
Huggie........................19.1 weken
Chelleke......................4 dagen
Desiree.......................10 dagen
Karma.........................14 dagen
Manouk.......................18 dagen
Tinka...........................22 dagen
Wachtend op Beebje.
Wachtend op NOD (Eisprong is al geweest.)
Wachtend op NOD (Eisprong moet nog komen.)
Hier begint het ook echt dichterbij te komen. Mijn buik doet pijn (een
kramperig/zeurend gevoel) en ik loop leeg. :sick: :mrgreen:
Hopelijk komt ei snel. Ik ben benieuwd wat mijn ovutest straks zegt...
Ik denk dat hij vandaag nog negatief zal zijn, maar morgen al wat donkerder. :pray:
Bye Bye
Weer even snel een berichtje van mij
Chel & Desiree… ik duim voor jullie heel er voor een positieve test!
Karma, manoek en tinka… voor jullie duim is voor een extreem vruchtbaar eitje en dat die zaadjes nu eindelijk eens hun tomtom aanzetten en de juiste weg inslaan!
Ik heb al eens verteld (geloof ik) dat ik best wel een hele nare ervaring heb gehad met een gastouder, maar er zijn zoveel gastouders die het wel gewoon met liefde doen!
Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Ma, di en wo lekker gewerkt en dus de afgelopen twee dagen lekker vrij.
De kinderen hebben bij mijn moeder op de camping gelogeerd, maandag een lampion gemaakt en woensdag naar Slagharen geweest, vanavond is de lampionnentocht over de camping (vervroegde 11 november zeg maar ;)) Dus wij gaan vanavond weer terug en blijven dan ook slapen.
Ik heb helaas een nieuw contract gekregen, ze hadden het foutje ontdekt in mijn andere contract… ik verdiende namelijk wel erg veel.
Maar ga er nu ruim 4,- per uur op achteruit bruto… Had toch wel enigzins een compensatie ofzo verwacht, maar helaas.
Ik kan er wel tegenin gaan, want ik heb natuurlijk al getekend, maar ik heb nog een week voor mijn proeftijd voorbij is en dan zou ik volgende maand waarschijnlijk niet terug hoeven komen.
Ik had liever mijn oude contract gehad en dan voorlopig geen loonsverhogingen ofzo. Maarja… niets meer aan te doen.
Ik ga wat spullen inpakken voor vanavond en morgen en zondag is mijn hubbie alweer jarig, dus we hebben weer een lekker druk weekend!
Liefs,
@Sam: Dat is flink balen zeg! Jammer dat ze het foutje ontdekt hebben. Wel
leuk dat het toch wel bevalt! Ook een oppas kunnen vinden dus voor de
herfstvakantie. Super!
Meid, feliciteer je mannetje zondag van mij en een fijne dag gewenst!
Hoi Sam! Fijn je hier nog eens te zien!
Jammer dat ze het foutje gevonden hebben in je contract idd! Maar zoals je zegt, als je er tegenin gaat, zal je niet hoeven terugkomen na de proef periode…
Ik hoop ook dat die zaadjes hun tomtom gaan gebruiken Joris heeft net een nieuwe, mss een goeie invloed op de zaadjes :mrgreen:
Wij zijn vandaag naar de sauna geweest, was best wel leuk Maar toch ook niet voor heel vaak hoor :shifty: