~~~ Mei/Juni stoppers 2009 deel 4 ~~~

@Manouk wrote:

@Jose, hahahaha :thumbup: :clap:

Zo, heb toch maar gereageerd op het sex-topic, kijken of er nog reacties komen :roll:

Kwam er nog een bekende tegen ook :wink:

:angel: :mrgreen:

Er is gereageerd hoor :mrgreen:

@Manouk wrote:

Kwam er nog een bekende tegen ook :wink:

Een bekende uit het dagelijks leven, uit je “echte” leven zeg maar? Dat lijkt me maf!

Ik ben blij! :mrgreen: Ik heb een mooie zwarte spijkerbroek, een spijkerrokje en een bruine legging gescoort (allemaal met lekker veel buiruimte, zit nog wel een beetje gek). Verder heb ik een normale trui gekocht (wel een maatje groter, dus een beetje op de groei) en een vestje dat aan de bovenkant wordt dichtgeknoopt en onder dan een beetje openvalt. Geen positievestje, maar kan wel zo gebruikt worden natuurlijk.

Verder heb ik me vandaag een beetje laten inspireren door mama_desiree en heb ik een soort herfsttafeltje gemaakt in de woonkamer, met kaarsen en van die grote denneappels die ik eens meegenomen heb uit Frankrijk. Gezellig :mrgreen:

Leuk!! Dus wel geslaagd zo te lezen :stuck_out_tongue:

Nee, was een bekende van hier Chelleke :lol: Een bekende uit real life ben ik nog niet tegengekomen, dat lijkt me ook erg maf haha.

Leuk Jose!!! Shoppen voor jezelf en de kleine!

@chelleke: die onderste, is die niet van IKEA? Daar hebben ze nu supermooie bedjes enz! Van het ‘kabouter plop’ type :mrgreen:

@karma: ja, de banner :mrgreen: :mrgreen:

Uhm, wie vergeet ik nou nog allemaal? :oops:

Oja, Karma: ik duim dat jij een braaf ei hebt deze maand! 8)

@ Jose

Jij is blij :dance:

@ Manouk en Jose

Ik heb hier wel een bekende uit real life :mrgreen:

Sweatest en ik kennen elkaar al vanaf de peuterspeelzaal of was het de kleuterschool? :think:

Nouja iig heeeeel lang.

Maarja wij vinden dat soort praat niet zo maf :mrgreen:

@ Tinka

Ja dat is zo’n Ikea stoel. Damian zit daar best lekker in als we ergens op het terras zitten (vaak hebben ze dat soort stoelen)

Mams gaat 'm gewoon nieuw bij Ikea halen want op MP betaal je er bijna net zo veel voor :eh:

Damian is nog steeds niet helemaal oke.

Hij moppert wat snellen en zijn temp was op 18u 37.9 inclusief een hele fijne luier :sick: :mrgreen:

Er zijn wel meerdere interessante topics te vinden, maar die ik uitzoek zijn een beetje stil…

Zo kwam ik ook een topic tegen over schulden. Ik heb alles doorgelezen en toen gereageerd, maar dat heb ik net maar weer weggehaald haha. Ik heb er toch wat moeite mee om dat van mezelf bloot te geven ook al kent niemand mij persoonlijk :wink: Er zijn wel veel die zo’n topic lezen… Ik heb 't gevoel dat ons topic door wat minder mensen gelezen wordt :angel:

Nou ja, mochten jullie geinteresseerd zijn :wink:

Hier ook schulden…

Zelf heb ik een studieschuld, ik moest alles zelf betalen en heb 2 studies gedaan. Dit heb ik gebruikt om van te leven. Dit is opgelopen tot 11.000 euro, dat ben ik nu aan het aflossen. Van huis uit hadden wij het niet ruim en ik heb goed met geld leren omgaan. Ik heb een hekel aan schulden, maar het kan soms zo uitkomen. Als je er weloverwogen voor kiest, dan moet het kunnen vind ik. Als je maar snel aflost, want het kost altijd geld! :naughty:

Mijn vriend heeft een schuld van 25.000 voor … en heeft jaren alleen maar rente betaald :shock: Hij is er veel makkelijker in dan ik en wil ook niet bezuinigen op abonnementen van tijdschriften, telefoon, of internet :naughty:

Dus dat is nogal eens onderwerp van gesprek hier. :think:

Daar heb ik nog niks over gelezen, dat er binnen een relatie verschillend over gedacht wordt. Ik vind dat best lastig.

Zal ik mijn reactie van 't sex-topic hier ook plaatsen? Of hoort dat daar te blijven?

@Chelleke, beterschap voor Damian!!

Ja, jij hebt wel een bekende hier. Dat lijkt me echt wennen. Maar jij bent ook wel heel open, ik heb last van internetvrees :wink:

Meiden ik lees nog steeds mee hoor, heb alleen even wat dingen aan mijn hoofd en weinig puf om te reageren :oops:

Ja misschien wel te open :oops:

Soms denk ik wel eens, kan het ff wat minder :mrgreen:

@huggie :hug:

Ow :frowning: Dat is helemaal lullig!! Als je 't niet zelf hebt uitgegeven :frowning:

Zo heeft mijn vader 5.000 euro van mij ‘geleend’, maar dat heb ik nooit meer teruggezien :roll: Is heel goed voor de familiebanden :liar:

Nou echt wel :liar:

Hai hai allemaal :mrgreen:

@Manouk: Ik wist in eerste instantie het verschil ook niet hoor. Ik dacht

dat het hetzelfde was. :oops: Maar bij een vlokkentest nemen ze een

stukje placenta weg om te onderzoeken en bij een vruchtwaterpunctie…

Vruchtwater. :wink: Hihi…

Verder heb ik je linkje bij de favorieten gezet en zal ik die eens doorlezen

als ik eens niks te doen heb. :wink: Lijkt mij idd. een leuke topic. :lol:

Ook die over schulden ben ik wel tegen gekomen. En wij hebben hier een

klein beetje hetzelfde probleem. Geen schulden gelukkig, maar wel dat

ik “beter” met geld kan omgaan dan mijn vriend. Grote aankopen wil ik

meteen betalen en dus spaar ik voor iets en ga het dan kopen. Hij koopt

liever meteen en betaald dan (met rente dus) af. En zo wel meer dingen.

Gelukkig beheer ik het geld en dat is maar goed ook. (Is hij het trouwens

ook helemaal mee eens, want hij weet wel dat hij er anders binnen no

time een zooitje van gemaakt heeft. :mrgreen: )

Maar het is wel vervelend als je niet op een lijn zit op dat gebied. :?

@José: Leuk dat je geslaagd bent met shoppen. :inlove:

@Tinka: Hoe gaat hij met jou? Wat ben je nu van plan?

@Chelleke: Hier nog een hoor. Ik vind dat soort praat ook niet maf! :lol:

En Damian nog steeds niet lekker? :frowning: Wat vervelend voor hem (en jou

natuurlijk :wink: ).

En wat een rotstreek van je schoonvader. Wat was de reden hiervan dan?

Hebben jullie het er wel eens over gehad met hem? Flink balen hoor…

Nog 5 dagen he? Spannend!!! Al positieve voortekenen? :pray: :pray: :pray:

@Huggie: :hug: :hug: :hug:

Het kleine lijstje:

Bombariegirl...............34.2 weken
José............................29.5 weken
Jane............................27.6 weken
Klaproos......................27.2 weken
Moon84.......................25.0 weken
MB1976.......................25.0 weken
Huggie........................19.2 weken

Chelleke......................5 dagen
Desiree.......................11 dagen

Karma.........................15 dagen
Manouk.......................19 dagen
Tinka...........................23 dagen

Wachtend op Beebje.
Wachtend op NOD (Eisprong is al geweest.)
Wachtend op NOD (Eisprong moet nog komen.)

Hier nog geen ei gezien. :wink: Ei speelt verstoppertje... :naughty: Ei!

Maar we wachten verder rustig af en zorgen dat er een ontvangstcomité
in de ontvangsthal aanwezig is voor een warm onthaal. :mrgreen:

Bye Bye

Hier ook schulden hoor. Studielening omdat ik van bijbaan alleen niet rond kon komen. Ben ik nu aan het afbetalen en dat gaat echt nog wel even duren. Verder nog een dorlopend kredietje waar we maar niet van afkomen :roll: En dan de hypotheekschuld, maar die tel ik niet als schuld hihi :wink: Gelukkig staan we wel op 1 lijn wat schulden maken betreft. Eind 2008 moesten we onverwachts een andere auto, maar we waren net verhuisd en hadden er echt geen geld voor. Toevallig deed de vriendin van mijn oom haar auto weg en omdat zij goed in de slappe was zaten hoefden we niet meteen te betalen, maar hebben we een regeling getroffen. Toen hebben we ales op alles gezet die auto af te betalen, omdat we gewoon niet nog meer schuld willen en zeker niet bij familie. In een half jaar was het gelukt! :dance: Omdat dit zo goed is gegaan hebben we ons voorgenomen na de geboorte van de baby hetzelfde te doen met het dorlopend krediet. Dan hebben we daarna alleen nog mijn studielening en de hypotheek. Bij elkaar enorme bedragen, maar wel “veilige” leningen.

Chelleke en Manouk, wat een ongelooflijke rotstreek van jullie (schoon)vaders,. Dat doe je toch niet bij je kind (of bij een ander) :naughty:

@chelleke: wat voor opleiding heb je gedaan?

En beterschap voor Damian, hopelijk knapt hij snel weer op.

@Karma: ik duim voor je ei!

@ Karma

Damian is gelukkig aan het opknappen

gister voor het slapen gaan was het 37.7

Hij vond het wel weer nodig bij vannacht wakker te houden :thumbdown:

De reden? Geen idee, hij moest van alles betalen enzo.

Ik weet het niet precies.

Praten met hem erover gaat bijna niet want mijn sm weet van niks :roll:

Maar mijn sv palmt Rob toch wel in, Rob is daar erg gevoelig voor, vooral bij zijn ouders natuurlijk.

Ik vind hem een beetje een aal :oops:

Nee hier geen zwangerschapgevoelens of tekens :roll:

Stout eitje heb je :naughty:

Whahaha inderdaad zorg maar voor een goede ontvangstcomite :mrgreen:

@ Jose

Ik heb mijn mbo diploma paardenhouderij gehaald en daarnaast deed ik nog paraveterinair (dierenartsassistent) maar daar moest ik mee stoppen omdat ik het niet meer kon, lichamelijk (en geestelijk was ik ook op, ik moest altijd heel hard knokken voor school door ziektes e.d.)

Ook heeft mijn faalangst meegespeeld.

We moesten voor 3 vakken en presentatie houden (1tje in het engels, daar ben ik heel slecht in) en dat kan ik dus echt niet :oops:

Ben acuut gestopt met school :oops:

Wat zonde dat je door de reuma eigenlijk niets met zo’n mooie opleiding kunt doen zeg :hug: En faalangst is echt heel erg vervelend. Ik vind een presentatie in het engels houden ook wel een erg hoge eis hoor! Kan me voorstellen dat je dat echt niet zag zitten :hug:

Ik had net wat raars, ik zat een nieuw topicje te lezen en toen kwam ik ineens iemand tegen die ik “ken” van een ander forum (wat niet over kinderen gaat). Heel maf

@Huggie :hug: :hug:

Ik ben wel benieuwd wie er deze ronde een bankje doorschuift!

@Chelleke :pray: :pray:

Wat een leuke opleidingen!! Jammer ja, dat je er niks mee kunt doen. Zijn lichamelijk ook zware opleidingen volgens mij. Ik moet bij je verhaal denken aan de havo, daar moest ik bij engels ook presenteren. Vreselijk! Ik heb me ziek gemeld. Toen moest ik het inhalen, als enige voor de hele klas. Daar werd 't alleen maar erger van. Ik heb dit aangegeven bij de lerares en mocht 1 op 1 een gesprek met haar houden :mrgreen: Ik ben niet zo’n groepsspreker :oops:

@Karma, een stukje placenta??? Dat klinkt wel een beetje eng, doen ‘ze’ dat met een naald?

Goed dat je je welkomstcomité klaar hebt staan!!

Wij zijn er niet zo mee bezig nu, nou ja ik, vriendlief was 't al niet hihi. Maar dat bevalt goed!! Ook dan is er in theorie bij mij altijd een ontvangstcomité :mrgreen: alleen ben ik er niet bewust mee bezig dat we het ontvangstcomité aan moeten vullen :angel:

Oh… wat houdt dat dan in, dat jij het geld beheert?? Wij hebben hier allebei (nog) onze eigen rekening en inkomen. Ik hou er wel zicht op dat alle rekeningen, ook die van hem, betaald kunnen worden, anders wordt zelfs dat een zooitje :shifty:

@Jose, goed bezig dus! Ik voel de hypotheek en studieschuld ook minder als schuld dan het doorlopend krediet. Ik zou dus ook het liefst het doorlopend krediet eerst wegwerken, maar wij hebben dat allemaal gescheiden en het doorlopend krediet is van hem. Die schulden hadden we al voor we samen waren en we gooien nog niet alles op 1 hoop.

Lijkt me heel vreemd, om een bekende tegen te komen! :shock:

@Jose wrote:

Ik had net wat raars, ik zat een nieuw topicje te lezen en toen kwam ik ineens iemand tegen die ik “ken” van een ander forum (wat niet over kinderen gaat). Heel maf

Dat kan inderdaad heel gek zijn

@ Manouk

Fijn dat dat 1 op 1 kon :smiley:

Nee dat groepspreken is ook niks voor mij :shifty:

Hello

@José: Thanx! :smiley: En herkende die ander jou ook of dat niet? De wereld

is soms heel klein.

@Chelleke: Vervelend idd. dat Rob zich zo laat inpalmen, wel een beetje

begrijpelijk, maar toch. :? Wel balen…

Ik duim toch verder dat je over een paar dagen een mooie test in je

handen hebt! :wink:

@Manouk: Ik ben ook benieuwd wie er evt. doorschuift als er al iemand

doorschuift tenminste… :think:

En ze nemen idd. een stukje placenta weg. :shock: Ik zou dat ook een eng

idee vinden en er is ook een risico dat het een miskraam veroorzaakt.

Niet iedereen kiest ook voor zo’n test. Ik weet trouwens niet precies hoe

ze dat doen. Een vruchtwaterpunctie doen ze wel met een naald via de

buikwand, klinkt ook eng. :shock:

Mijn vriend is er ook niet zo mee bezig hoor. Ik vertel hem dus ook

niet wanneer mijn ei springt. Ik wil namelijk niet dat hij zichzelf dwingt

om te sexen. Zo wil ik geen kindje maken. :wink: Ik wil dus ook geen sex

als ik geen zin heb, alleen omdat er een ei op komst is. Gelukkig hebben

wij best vaak gewoon zin, dus een ei missen zullen we niet snel. :mrgreen:

Dat ik het geld beheer houdt in dat ik alle bankpasjes heb, alle rekeningen

betaal, de administratie bijhou, ook belastingen enzo regel, geld op de

spaarrekeningen van de kids stort, geld naar familie overmaak,

boodschappengeld in mijn portemonnaie heb. Hij en ik krijgen een

deel “zakgeld” om vrij te besteden, de rest betalen we alles van en wat

overblijft gaat naar de spaarrekening. :wink: We overleggen wel alles

natuurlijk, hoeveel we naar familie overmaken bv, of als we iets groters

willen kopen, maar ik ben de verantwoordelijke voor die kant van onze

relatie en dat werkt voor ons het beste.

Nou, ik ga maar eens verder hier.

Tot gauw…

Bye Bye

@karma: wat ben ik van plan… ja, wachten he :mrgreen: Ik heb zelfs nog geen slijm gecontroleerd, het lijkt wel of ik er minder mee bezig ben nu, omdat het minder vlot loopt…

Als het na deze maand nog zo vaag is allemaal en ik geen bloeding krijg, dan ga ik zeker naar de gyn!

Ow, hier zijn best wel veel mensen met schulden he! Ik denk dat het in Nl ook echt anders gaat dan in Belgie…

Als je hier gaat studeren kan je een studietoelage krijgen als je kan bewijzen dat je ouders erg weinig verdienen en je dus zelf moet opdraaien voor de kosten. Dan wordt je inschrijfgeld dus heel laag.

Maar over het algemeen betalen ouders hier het studiegeld van de kinderen en wordt dat niet teruggevraagd. (toch niet bij alle mensen die ik ken)

Verder hebben wij geen enkele lening lopen, want het eerste autootje dat we hadden, was gekregen van Joris zijn moeder en vader en nu hadden we genoeg gespaard om dat te kunnen vervangen (kwamen hoge kosten aan)

Ik besef ook wel dat wij het echt getroffen hebben. Wij huren een huis van mijn grootmoeder en moeten dus geen heel hoge huur betalen. Het is hier niet erg groot, maar we kunnen dan verder wel ruim leven zonder op de centjes te moeten letten en nog lekker te sparen. We werken wel allebei, joris fulltime en ik 80% (ben 1 dag per week thuis) Dat ga ik ook zo houden als de kleine er is. Van het ogenblik dat ik zwanger ben, ben ik wel thuis en val ik terug op een ziekenkasuitkering. Of dat veel is, weet ik niet echt. Na de bevalling ben ik normaal drie maanden thuis en daarna nog twee maanden lactatieverlof (ben heel erg pro borstvoeding, dus ik eis mijn twee maanden op :mrgreen: )

Ik hoop dat jullie allemaal vlot uit de schulden geraken hoor! Maar jullie zijn toch allemaal goed bezig heb ik de indruk! :slight_smile:

@Karma, Tot nu toe schuift er elke maand één door, dus deze maand ook :thumbup: :pray: :pray:

Beide onderzoeken klinken inderdaad wel eng, maar zijn wel belangrijk denk ik! Hangt er ook vanaf hoe je er zelf over denkt.

Vorige rondes was ik er heel bewust van en dus deden wij 't om de dag, absoluut niet met tegenzin. Nu ben ik er niet zo mee bezig en doen wij 't tot nu toe zeer vrijwillig ook ruim voldoende :wink: Het voelt alleen veel relaxter nu :mrgreen:

Op zich wel een goed systeem met het geld, zou hier ook wel kunnen werken :smiley: denk ik. Alleen geen idee wat te reserveren voor zakgeld…

Voor welke kant van de relatie is je vriend verantwoordelijk?? :wink:

@Tinka, bevalt het jou ook om er iets minder mee bezig te zijn?? Ik vind het erg bevrijdend.

In NL krijg je ook een studietoelage, maar dat is voor één studie. Als je meerdere studies wilt doen, moet je zelf voor de kosten opdraaien.

Jij blijft 4 dagen werken als je een kleintje hebt?? Ik ben er voor mezelf nog niet uit. Wij werken nu allebei 5 en dat wil ik niet zo houden.

Gaat je kleintje dan 4 dagen naar de kinderdagopvang?

5 !! maanden met verlof??? Ik ga verhuizen naar Belgie haha. Wij hebben hier toch maar 2,5?