~~~ Mei/Juni stoppers 2009 deel 4 ~~~

@jane wrote:

Jose hier voor de gehandicapten zorg en ook daar wordt flink bezuinigd bah. Ik werk er nu een jaar, maar nog geen gesprek voor een vast contract. heb dus ook nog niet gezegd dat ik zwanger ben. Knijp hem wel een beetje als ik dit zo hoor.

Als het goed is, wordt je contract stilzwijgend verlengd als je niet minimaal 1 maand voor het aflopen van je contract iets hoort. Als jij een jaar contract had en er nu een jaar werkt is je contract dus gewoon verlengd. Ik zou het gewoon even navragen als ik jou was.

@Chelleke: balen van je camera! :hug:

Joehoe vergeten jullie onze showforum niet :oops: :mrgreen:

goeiemorgen!

Ik kom me ff melden voor ik naar het werk vertrek. Druk weekend gehad, dus niet veel meegekletst hier.

@karma: veel klusfun gewenst!

Mijn temp is nog laag en er wijst nog niks op een komend eitje… AFwachten dus :roll:

werkse tink,

Dank je jose ja ik heb een afspraak met p&o gemaakt voor dinsdag dan ga ik dat en nog zo eens vragen. Ik heb bij mijn manager al wel aangegeven 3 keer dat er een gesprek moet plaatsvinden, maar elke keer ja dat moet nog gepland worden of het zit in de planning, maar 16 oktober ben ik er een jaar en ik kan mijn zwangerschap niet zo heel lnag meer geheim houden. Komt nog bij dat ik het eerste contract nooit getekend heb omdat er veel fouten in stonden, maar volgens mij als je maandelijks salaris krijgt heb je een arbeidsovereenkomst en die word dat ook na een jaar verlengd neem ik aan.

Hoe is het met jou? weten ze het op je werk?

Chel ik ga een kopje koffie halen en dan ga ik eens kijken.

niet boos worden op camera. Breng hem weg voor reparatie want dit is ruk denk je oh leuk even foto’s kijken en dan is het onscherp. bah

hm kom zo weer terug. heb vandaag late dienst.

@ Tinka

Werk ze

@ Jane

Goed dat je een afspraak hebt gemaakt :thumbup:

Hier moesten we eigenlijk zwemmen maar Damian voelde warm aan

dus heb ik maar even getempt, 38.7 :roll:

Daar balen we ontzettend van want die onderwaterfotograaf komt vandaag :frowning:

Helaas, maar 38.7 vinden we toch echt te hoog om mee te gaan zwemmen, niet dan?!

Nou ja dat is ook een toevallige pech een paar weken geleden zou ook de onderwater fotograaf komen bij o op zwemles en ook hij was toen snotterig en niet lekker zijn we ook niet gegaan. Balen is dat he, maar beter hoor om niet te gaan als hij niet lekker is is hij ook vatbaarder voor andere virussen en voor dat je weet weet zit je maanden lang met een verkouden kind.

Beterschap voor D. :hug:

Hey ik mis Karma die zit altijd klaar met de koffie rond deze tijd. Karma ik ben er hoor de koffie staat klaar :mrgreen:

Hihi… Ik hoor iemand koffie zeggen… :drool: :mrgreen:

Ik kom eraan, even mijn kleinste monstertje in bed gooien. :wink:

Goeiemorgen,

@Chelleke, wat jammer dat Damian ziek is :frowning: Maar ik zou ook thuis blijven met hem, eerst maar beter worden!!

Ik was het showforum eigenlijk alweer vergeten ja :oops:

Maar ik las dat je sz niet werkt Chelleke met 4 kids, heeft haar man dan zo’n goede baan? Of leveren die vogels zoveel op.

Als ik naar onze financien kijk, dan zouden we nu al niet rondkomen van 1 inkomen… Doen wij dan iets verkeerd? Het gaat dan om een modaal inkomen, daar zou je theoretisch zelfs met een gezin van rond moeten kunnen komen toch.

@allen, kunnen jullie dat?

@jane wrote:

Nou ja dat is ook een toevallige pech een paar weken geleden zou ook de onderwater fotograaf komen bij o op zwemles en ook hij was toen snotterig en niet lekker zijn we ook niet gegaan.

Balen is dat he, maar beter hoor om niet te gaan als hij niet lekker is is hij ook vatbaarder voor andere virussen en voor dat je weet weet zit je maanden lang met een verkouden kind.

Beterschap voor D. :hug:

Hey ik mis Karma die zit altijd klaar met de koffie rond deze tijd. Karma ik ben er hoor de koffie staat klaar :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja inderdaad een stomme timing :naughty:

Maarja nu zit hij lekker Dora te kijken :inlove:

Hoi hoi :mrgreen:

Goed, nu wil ik wel een bakje, Jane. Hmm… :drool:

@Manouk: 2010 pas? :stuck_out_tongue: Jij hebt geduld. :thumbup: Ik hoop heel hard met je

mee dat je ze niet meer nodig hebt dan.

En ik ben bij een vriendin langs geweest, koffie leuten, markt over

en veel kletsen en lachen. Het was heel gezellig. :mrgreen:

Ook wij leven van 1 inkomen met 4 kids. Mijn vriend verdiend redelijk

goed, maar wij kunnen ook niet jaren zo verder gaan hoor. Alle extra’s

(verjaardagen, uitjes, reparaties, geld naar Bosnië en Kenia sturen voor

familie, etc.) doen wij van ons spaargeld. Daar hebben wij voor gekozen,

omdat we dan toch ons gezinnetje konden uitbreiden (en ik thuis kon

blijven) zonder teveel moeilijkheden. Verder kopen wij veel boodschappen

bij de goedkopere winkels, (echte) aanbiedingen slaan wij masaal in :mrgreen:

en vlees kopen wij bij de halal slager. Dan kopen wij meteen 30 kilo

vlees voor niet al teveel geld. Ook groenten kopen wij bij de Marokkaan.

Dat scheelt enorm. Luiers: c1000 merk bevalt mij prima. Ook laten we de

auto meestal staan en fietsen eigenlijk overal heen. Tja, het kan wel,

maar ik ga wel weer beginnen als de jongste straks naar de kleuterschool

gaat. Dat is ook een van de redenen dat we de kids zo snel na elkaar

proberen te krijgen. :wink: Kan ik ook eerder weer aan de slag. Hihi…

@Chelleke: En staat de crosstrainer al boven? :wink: Ik zal zo even

kijken in ons SF. :smiley: Enne ik zou ook mooi thuisblijven hoor, 38.7 is iets

te… Wel ontzettend balen hoor!

Heeft je camera geen garantie meer trouwens? :think:

@Desiree: Jee, wat een opmerking zeg. Niet erg professioneel. :?

Hoe gaat het nu met hem?

@Jane: Het gaat echt snel he?! Al bijna de eerste mijlpaal gehaald! En

dan begint het wachten op gefladder. :wink: En de 20 weken mijlpaal

idd. Spannend allemaal!

@Tinka: Bedankt! :mrgreen: Ik duim voor een mooi TinkaEI (en snel een

beetje). :pray: :pray: :pray:

Het kleine lijstje:

Bombariegirl...............34.5 weken
José............................30.1 weken
Jane............................28.2 weken
Klaproos......................27.5 weken
Moon84.......................25.3 weken
MB1976.......................25.3 weken
Huggie........................19.5 weken

Chelleke......................8 dagen
Desiree.......................14 dagen

Karma.........................18 dagen
Manouk.......................22 dagen
Tinka...........................26 dagen

Wachtend op Beebje.
Wachtend op NOD (Eisprong is al geweest.)
Wachtend op NOD (Eisprong moet nog komen.)

Verder doen we ons best. :mrgreen: Hopelijk komt ei deze maand haar
perfecte match tegen... :pray: Jullie bedankt voor het :pray: .

Tot straks...

Bye Bye

Hoi meiden,

Ik wil even laten weten dat ik nog steeds met jullie mee lees en aan jullie denk. Heb alleen niet zoveel te vertellen (en voel ik me ook wel een beetje bezwaard om met zwangerschapsverhalen aan te komen (ik weet het hoeft niet)).

Hier gaat alles goed, niet misselijk, minder moe, nog wel veel hormonen (nogal emotioneel zullen we maar zeggen :smiley: ) en een flinke buik. Verder druk bezig om de zolder te gaan verbouwen, zodat de computer/studeer/boekenkamer naar zolder gaat en E.mma naar die kamer kan. Dit weekend gezocht voor een bed en behangpapier voor haar kamer. Ze is helemaal op het PIP-behang gevallen: is voor kamer E.mma zei ze gelijk :inlove: , maar daar moet ik nog maar eens over nadenken. Ik zal er zo eens een foto van plaatsen.

Groetjes Melanie

het gaat om het rechtse behang (roze met rode bloemetjes), ik weet het nog niet, is wel heel zoet:

:cry: :cry: ik had een heel verhaal geschreven, drukte ik op backspace ging de hele pagina terug ipv dat een letter werd gewist :cry:

In het kort kwam het er op neer dat wij geen spaargeld hebben, maar wel schulden. Daarom is het leven van 1 inkomen ook niet zo waarschijnlijk voor ons. Ideaal zou zijn wanneer we eerst schuldvrij zijn en dan sparen, maar dan zijn we jaren verder… En geduld is ver te zoeken :wink:

Nu zit ik in de afweging hoeveel ik dan ga werken. Vriendlief wil graag dat we ruim kunnen leven, ik vind het belangrijker dat er veel tijd voor de kleine is. In de eerste jaren maakt het zo’n kleine niet uit of we extra’s kunnen betalen toch?

Maar ik heb ook nog geen beeld van wat het allemaal kost, je moet ook heeel veel kopen he?

@Karma, dat geduld is mezelf opgelegd geduld. Van nature ben ik heeel geduldig :liar: :liar:

Leuk, zo’n dagje Amsterrdam!! Klinkt gezellig!

@Melanie, ik vind zwangerschapsverhalen écht leuk om te lezen hoor! Alles is nieuw voor mij, dus dan kun je me vast voorbereiden :wink:

Dat behang zou ik zeker niet op 4 muren plakken, maar 1 is misschien wel een optie? Dan hou je de rest rustig. Of je doet aan de onderkant van de muur druk behang en aan de bovenzijde rustig behang.

Wat is het hier rustig :o :roll:

:silenced: waar zijn jullie?? :silenced:

@ chelleke, :hug: voor Damian en voor de camera. ze zou naar een foto speciaalzaak kunnen gaan of naar een goede fotograaf misschien dat hun er naar kunnen kijken.

@ manouk, wij zouden het niet redden met maar één inkomen. dat komt omdat hubbie niet erg veel verdient. ik verdien met mijn 25 uur in de week bijna net zoveel als hij met zijn 40 uur :shock:

we kunnen nu leuk leven, hoeven niet te veel op de centen te letten. we sparen elke maand wat en dat gaat goed zo. misschien moeten we als er een beebje komt wat meer op de kleintjes gaan letten maar ik denk dat het prima te doen is voor ons.

vooral in het begin ben je voor kinderen veel geld kwijt. kinderkamer, wandelwagen, kleertjes, en later de luiers, nog veel meer kleertjes want ze groeien er zo uit :roll: en evt. flesvoeding. je kan het jezelf zo duur of zo goedkoop mogelijk maken, wat je zelf wil.

@mb1976, fijn dat alles goed gaat met je :smiley: wbt het behangetje :think: alle muren is misschien een beetje te, zoals manouk al schreef misschien een of twee muren en de rest effen wit of licht roze :inlove:

op dit ogenblik heeft mijn schoonvader (eindelijk) een onderzoek, dus even afwachten hoe dat afloopt :pray:

vanochtend even creatief geweest en een beetje de herfst sfeer in huis gehaald. hier het resultaat:

fijne dag nog!

ik ben er nog heel erg even. helemaal een niet op 4 muren misschien als band rond het kamertje of een klein muurtje en dan leuke roze details. Ik vind het een super behang. Snap e.mma heel erg goed.

Manouk ik bergijp dat ook jij net als Sam in zwaar weer verkeert. Lastig hoor zulke overwegingen. Wij zouden niet in ons huis kunnen wonen zonder twee salarissen dus hier ook min of meer verplicht full time aan de bak, maar ik hou van werken niet altijd, maar meestal wel en ik zou het heerlijk vinden de luxe te hebben om te kunnen kiezen, maar dan zouden we de boel moeten verkopen en klein moeten gaan huren dan zou ik kunnen stoppen en ik vraag me af of ik dan gelukkiger zou zijn.

ik ga nu werken doegie

Wat heb je dat leuk gedaan Desiree! Ik heb afgelopen weekend ook met kalebasjes en dat soort spul aan het frobelen geweest, maar ben nog niet helemaal tevreden. Ik zie dat jij ook boomschors en mos gebruikt hebt en dat ziet er erg leuk uit. Van de week maar weer eens wat decoratiemateriaal erbij halen, ik ga je een beetje na-apen :slight_smile:

@Manouk: wij kunnen ook niet van 1 salaris rondkomen. Nou ja, ik denk dat het wel zou kunnen, maar dan moeten we er wel veel voor laten en dat willen we niet. Ik blijf dus na de bevalling gewoon werken, maar ga wel minder uren maken (ik denk 24). Ik zou ook niet willen stoppen met werken want ik vind mijn werk veel te leuk en vind het ook zonde van de energie die ik in mijn opleidingen heb gestoken.

@Melanie: ik vind pip behang leuk, ik steun Emma helemaal! :lol: Maar ik zou inderdaad net als de andere meide al voorstellen kiezen voor dit behang gecombineerd met iets neutralers.

@mama_desiree, wat leuk!! Crea-bea geweest! Dat zou ik ook wel willen :slight_smile: maar dat zit niet zo in mij :oops:

Misschien moet ik 'ns ergens wat creativiteit gaan kopen, want dat is als mama ook nooit weg natuurlijk :wink:

:pray: :pray: voor je schoonvader!!

@Jane, dat staat ook nog op ons wensenlijstje: een groter huis :lol:

Het zware weer valt op zich wel mee, alleen zijn er wel schulden en daar werken we nu hard aan. Hoe eerder die weg zijn, hoe beter!

Ik vind werken ook erg leuk, maar sta (nog) niet heel enthousiast tegenover kinderdagopvang oid… :think: Niet dat ik er ervaring mee heb :wink:

Jullie wel?

@ Manouk

Rob zijn zwager verdiend niet slecht maar toch vragen wij ons altijd af hoe hun dat allemaal doen.

De kinderen dragen bijna altijd merkkleding, hele grote auto en dat soort dingen.

Er word ook wel heel veel betaald door de schoonfam. van mijn sz.

Wij hebben dan wel 2 inkomens, ik krijg een uitkering, dat geluk heb ik dan weer, maar wij redden dat toch ook niet hoor op die manier.

Nou hebben wij het ook niet slecht hoor maar wij kunnen niet een volle kast Espritkleding bij wijze van betalen.

Hoeveel zo’n vogel opbrengt weet ik niet, goedkoop zijn ze geloof ik niet.

Hier trouwens ook schulden, we hebben allebei een lening voor de auto afgesloten :oops:

En ik moet mijn studiefinaciering terug betalen, alleen betaal ik nu een deel rente, dus er word nog niks afbetaald zag ik laatst :roll:

@ Melanie

Fijn dat alles goed gaat :thumbup:

Wbt je behang, ik zou het niet weten, is indedaad wel heel zoetjes hihi

Maar misschien in het geheel wel heel mooi

@ Karma

Jaja de crosstrainer staat boven, hihi

Nu nog even goed in elkaar zetten :oops:

We komen er wel, haha

Wbt die camera, neu die heeft geen garantie meer, die heb ik alweer een jaar of 4 ofzo? :think:

@ Desiree

Leuke crea’s :slight_smile:

:pray: voor je schoonpapa

Good evening ladies :smiley:

@Melanie: Ik zou ook een muur doen en de rest rustig. Of je knipt er

ruiten (of andere vormen) uit en plakt die op het “rustige” behang. Daar

kan je ook creatief mee zijn. Maar wel super dat E. het zelf heeft uitgekozen. :inlove:

@Manouk: Tja, ruim leven is wel makkelijker, maar niet noodzakelijk

(tenminste als we met ruim leven de extra’s bedoelen). En hoeveel een

kleine kost heeft ook met jezelf te maken. Ik zou zelf nooit een

babykamer willen van 1500,- of een kinderwagen van 900,-, maar dat

ben ik. Dat vind ik het geld niet waard, ook al zijn sommige spullen echt

prachtig. Je zou je een beetje kunnen oriënteren op de basisspullen om te

inschatten hoe duur het voor jullie zal worden. Een kind heeft niet veel “nodig”.

@Desiree: Gelukkig dat je schoonvader eindelijk onderzocht wordt. Al wat

over gehoord? Ik duim voor goede uitslagen!

@Chelleke: Ik heb je foto’s bekeken hoor! :wink: Enne heb genoten

hoor! :inlove: Wat een koppie! :smiley:

Hier alles rustig. Ik verlies wat roze afscheiding… Ik denk dat het een ovulatiebloeding

is. Ik zou het anders ook niet weten…

Nou, ik ga op de bank ploffen.

Tot morgen maar weer…

Bye Bye