~~~ Mei/Juni stoppers 2009 deel 4 ~~~

Hallo,

Hier niet zo’n fijne nacht gehad. :zzz:

Damian wou weer even niet slapen (2x)

Maarja verder alles oke!

@ Karma

Geen idee of het nu ook zo lang zal duren :think:

We hebben toevallig zondag afgesproken dat we gewoon weer naar een jaar gaan tenzij de reuma weer heel slecht word.

@ Allemaal

:-* :hug:

@ Desiree

Kom maar op met je ei :slight_smile:

Moet nog zoveel doen maar heb zo geen zin :oops:

@Chelleke, wat raar dat die 3 mensen niet allemaal een zelfde oordeel hadden over het zaad… :think:

Het is in ieder geval inmiddels bewezen dat 't wel werkt! :dance: :dance:

De hsg-behandeling heb ik ook iets over gelezen op 't forum, dat is een pijnlijke behandeling toch??

Ik hoop dat je binnen het jaar zwanger bent!!

Jij ook :hug:

@mama_desiree, jij bent na een half jaar naar de HA gegaan en toen?? Ik ben erg nieuwsgierig :slight_smile: als je 't niet wilt vertellen dan is dat natuurlijk ok :wink:

Succes met je ei!

@Karma, ik vind het wel een beetje frustie om te ontpillen…

Ik ben de draad nu ook kwijt. Haha, dus ik ga niet alleen proberen los te laten, maar nu moet ik ook nog geduld hebben tot m’n cyclus weer normaal wordt haha. Want ben ik dan tot die tijd verminderd of misschien wel helemaal niet vruchtbaar?

De assistente van de HA zei toen met m’n blaasontsteking ook al dat ik 't ontpillen een half jaar de tijd moest geven. Maar in de bijsluiter van de pil staat dat de hormonen na een paar dagen wel uit je lichaam zijn… :wall:

Maar een half jaar is toch 6 maanden, of is dat 6 rondes?? Haha, dat is bij mij niet hetzelfde :wink: Na 5 rondes zit ik denk ik wel ong. op 6 maanden, dus dan kan ik natuurlijk alvast naar de HA :oops:

hier nog steeds geen :evil: dus ik denk echt wel dat ik geen :evil: meer krijg deze maand…

We gaan maar goed opletten en beginnen klussen de komende weken he… Meer zit er niet in… Als ik volgende maand weer geen :evil: krijg, dan ga ik toch maar naar de gyn… Want dat is niet echt normaal dan

@Manouk wrote:

De hsg-behandeling heb ik ook iets over gelezen op 't forum, dat is een pijnlijke behandeling toch??

Prettig is anders :wink:

Ik vond het niet echt fijn (lees heel erg vervelend) en werd er ook een beetje misselijk van enzo.

Die vloeistof is niet zo erg maar dat getrek aan je baarmoedermond :silenced: :roll:

Hier hoef je met 6 mnd niet aan te komen bij de ha.

Die zeggen dat je het een jaar moet proberen.

Tenzij je iets hebt natuurlijk.

Vreemd hoor Tinka :eh: :hug:

die hsg, is dat die doorgankelijkheidstest?

Ja, echt vreemd hier :roll: Ben benieuwd wat de komende weken ons zullen brengen!

@Chelleke: hopelijk slaap je vannacht beter :hug:

@Manouk: volgens mij heeft ontpillen niks te maken het verdwijnen van de pilhormonen uit je bloed, maar met het opnieuw instellen van je eigen cyclus. Die hormonen zijn inderdaad na een paar dagen verdwenen, maar als je lang de pil hebt geslikt is je lichaam mogelijk “vergeten” hoe je cyclus hoort te zijn.

De meningen verschillen echter over het fenomeen ontpillen. Ik heb al meerdere artsen horen verklaren dat dit medisch gezien niet bestaat. Vrouwen met een regelmatige cyclus krijgen die direct na het stoppen met de pil weer terug, vrouwen met een van nature onregelmatig cyclus blijven ook na het stoppen met de pil onregelmatig. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen :roll:

Ik heb zelf geen problemen gehad met ontpillen overigens. Ik heb 4 jaar de pil geslikt, daarna 5 jaar een mirena spiraaltje gehad en toen nog 3 jaar de pil geslikt.

Ik heb toch zoiets grappigs te vertellen. Roel heeft al sinds zijn zestiende ofzo een groepje jongens (inmiddels mannen) met wie hij goed bevriend is. Het is een groepje van vier, van wie er drie inmiddels getrouwd en/of samenwonend zijn. De vierde is nog vrijgezel. Twee van de drie hebben al een kindje van nu (bijna) twee. Afgelopen weekend vertelde Roel hen over onze zwangerschap en ze reageerden eigenlijk alletwee een beetje vreemd. Roel kreeg er een vervelend gevoel van, maar kon de vinger er niet opleggen wat het nou was. Bij stel 1 kwam al snel de aap uit de mouw, zij verwachten ook een kindje en wel op 16 mei! Ze wilden het nog niet vertellen, maar vonden het zo bijzonder (wij zijn uitgerekend op 19 mei) dat ze het wel wilden vertellen. Stel twee kwam gisteren alsnog terug op het gebeuren: ook zij blijken een kindje te verwachten, op 21 mei!!! :shock: :lol: Bizar he, met z’n drieën zijn we dus uitgerekend op 16, 19 en 21 mei. Hoe toevallig is dat? Ik heb echt nog nooit zoiets gehoord! :lol: :mrgreen:

zo leuk Jose! Ik hoop ook samen zwanger te worden met een vriendin!

@jose, wat bijzonder!!! Gaaf hoor!

Arme vriend nr. 4, die is nog single? Hahaha, die mannen praten straks alleen nog maar over de dikke buiken :wink:

Wat het ontpillen betreft, kan ik niet zoveel zeggen over hoe mijn cyclus was. Ik ben eigenlijk gelijk gestart met de pil vanwege acne en ongelooflijk hevige menstruaties.

Nu stellen die menstruaties niks voor. Met de pil was 't ong. 5 dagen, zonder pil eerst 4, toen 3 en nu was 't na 2 dagen eigenlijk wel klaar… Raar he?

Hihi dat is leuk Jose :mrgreen: :smiley:

Hoi hoi :smiley:

@Desiree: :pray: Ei, spring!!! :mrgreen: Geef je even een gil als je kan verhuizen

naar de ROZE WACHTBANK? Suc6 met … :think: Hopsen! :mrgreen:

@Chelleke: Ik hoop iig dat het niet zolang duurt! :wink: Wel vaag idd. dat

verschillende artsen en onderzoeken verschillende uitslagen

hebben… :think: Ach, uiteindelijk is het toch gelukt en met een heel

mooi resultaat… :wink: Hoe ging het vannacht met Damian?

@Manouk: Wij 3-en (Tinka, jij en ik) hebben dus alledrie te maken met een

niet stabiele cyclus. Jullie door het “ontpillen” en ik door de BV. Balen,

maar het is niet anders. :frowning: Ik zit ook te wachten tot ik een vruchtbare

cyclus krijg, maar dat kan nog wel even duren, omdat ik niet van plan

ben de BV te stoppen om zwanger te worden. Mijn kleine meid mag zelf

bepalen hoeveel, wanneer en tot hoelang ze drinkt. Geduld… (Waar kan

je dat kopen? :mrgreen: )(Of heeft iemand wat voor mij over? :lol: )

@Tinka: Geen :evil: deze maand? Hoe ga je dat doen met je banner

dan? Ik hoop toch dat ze snel komen, dan heb je tenminste een duidelijke

eind en begin van een cyclus. Lijkt mij wel prettiger. :wink:

@José: :lol: :lol: :lol:

Het kleine lijstje:

Bombariegirl...............35.3 weken
José............................30.6 weken
Jane............................29.0 weken
Klaproos......................28.3 weken
Moon84.......................26.1 weken
MB1976.......................26.1 weken
Huggie........................20.3 weken

Tinka...........................-6 dagen :pray:
Chelleke......................13 dagen

Desiree.......................19 dagen
Karma.........................23 dagen
Manouk.......................27 dagen

Wachtend op Beebje.
Wachtend op NOD (Eisprong is al geweest.)
Wachtend op NOD (Eisprong moet nog komen.)

Guess what? :think:

Ik heb niks te melden!!! :mrgreen:

Die zagen jullie niet aankomen he!? :lol:

Bye Bye

Goeiemorgen meiden,

Goh ik heb een paar dagen zonder internet gezeten, maar kreeg helemaal ontwenningsverschijnselen :stuck_out_tongue:

Heb nu dus weer gewoon internet :smiley:

Moet ook even helemaal wennen aan dat nieuwe werkritme, ben 's avonds echt gesloopt.

Morgen even iets korter dan normaal werken, want zoonlief heeft een toneelstukje op school, tja dat wil ik dan niet missen als dat niet hoeft.

Morgen ook een verjaardag, dus weer een lekker druk dagje, scheelt in ieder geval dat ik vrijdag dan gewoon weer vrij ben en volgende week ma, di en wo werken en dan lekker de kinderen ophalen van de camping.

Het is wel even rommelen hoor met de kinderen… Probeer ze dan ook wel verder zoveel mogelijk rust en regelmaat te geven, want er is zoveel veranderd de afgelopen weken.

Maandagavond zijn we weer bij de Mw geweest en verliep ontzettend goed. Hij vond dat we goed bezig waren en het deed hem goed dat we een stuk relaxer binnen kwamen dan de vorige keer.

We merken zelf ook dat het steeds wat beter lijkt te gaan tussen ons en dat doet ons natuurlijk ook gewoon goed.

Ik lees overigens wel zoveel mogelijk mee, maar denk dat ik wel wat minder kom reageren. Ik merk dat ik er nu wel steeds meer moeite mee begin te krijgen dat we gewoon echt niet meer voor een derde gaan en dat het misschien ook niet meer komt. Dus neem me niet kwalijk als ik even een paar dagen niet van me laat horen… :s

Tinka, mijn duimen draaien overuren! :smiley:

-xxx-

@manouk ik heb gelukkig een erg fijne HA. hij heeft me eerst een paar maanden laten temperaturen om te kijken hoe mijn cyclus verloopt. daarna moest ik bij hem terug komen. aan de hand van die temperatuurcurves kon hij zien dat mijn eisprong erg onregelmatig is waardoor je moeilijker zwanger kunt worden. hij heeft me toen doorgestuurd naar de gyn. daar de nodige onderzoeken gehad en toen begonnen met clomid. daar ben ik toen zwanger door geworden.

@chelleke, hoe moeilijk kan het zijn om zaadjes te beoordelen :? maar ik weet waarover je praat. hubbie heeft ook zaadonderzoek gehad en de ene gyn zei van niet goed, de andere vond het wel weer goed genoeg :roll:

er is iig iets moois uit voortgekomen!

@jose wat leuk! samen beppen over de zwangerschap, heerlijk toch!

@karma kan nog niet met zekerheid zeggen of ei al gesprongen is, heb nog wel wat pijn in mijn onderbuik. ik hoop dat het ei gesprongen is want er is bezoek voor het eitje :wink:

@broekie fijn dat het goed gaat bij de MW!

ik kan begrijpen dat je het niet zo leuk meer vind om hier zo vaak te komen :hug: ik hoop dat jullie alles gauw op de rit hebben en misschien over een hele tijd nog over een derde kindje kunnen nadenken.

maarre, zolang je zin hebt ben je welkom om mee te lezen en/of te schrijven

fijne dag nog iedereen, ik moet straks weer werken.

doei doei!

@ Karma

Het ging vanavond niet slecht.

Om 00:15 begon Damian weer te brullen.

Speen enzo gegeven maar hij was natuurlijk weer boos

en alles belander weer op de grond…nou daaaaag Damian :wink:

Uiteindelijk is hij in slaap gevallen tot 8.30 :slight_smile:

Geduld…wat is dat :think:

@ Broekie

Fijn dat je weer internet hebt :thumbup:

Fijn dat het steeds beter bij jullie gaat :dance:

En euh…we nemen je zeker niks kwalijk hoor meis :-

@ All

:-
:hug:

@broekie: thx! Ik begrijp wel dat je wat afstand neemt hoor! Maar ik ben wel blij dat het zo goed gaat met jullie en dat het werk je bevalt!

Hier nog steeds geen :evil:

Ga stilletjesaan terug beginnen temperaturen, en als ik dan binnen vier weken geen stijging of :evil: gezien heb, dan ga ik naar de gyn.

Ik HAAT dit echt :roll:

Hello Ladies :smiley:

@Sam: Fijn meid, dat het MW zo goed uitpakt! Ik ben echt heel blij voor

jullie alle2 (eigenlijk alle4 :wink: ). Nu de financiële situatie even wat

stabieler, maar dat zal met jouw salaris erbij ook wel snel verbeteren en

dan hebben jullie het toch mooi allemaal weer voor elkaar gekregen. Super!!!

@Desiree: Ik hoop dat het bezoek met open armen ontvangen

wordt. :wink: Ik ben benieuwd wat ei gaat doen (of al heeft gedaan). Wil

je al verhuizen of blijf je nof even zitten? :mrgreen:

@Chelleke: Wat een gedoe steeds met dat (niet) slapen van Damian. :doh:

Trek jij het wel een beetje? Of maak je je er niet zo druk om? :wink:

@Tinka: Tja, wat moet je nou met zo’n cyclus. Je hebt (helaas) het

record “vage cyclus” op je naam staan nu. :? Ik hoop toch dat de

:evil: :evil: :evil: snel komen. Echt irritant! :hug:

Hier nog steeds geen teken van vruchtbaarheid, dus wachten we maar

verder. Ik hoop zo dat mijn ei eerder komt dan de 26ste, want dan maak

ik misschien nog een kansje, maar goed ik bekijk het tegen die tijd wel.

Eerst maar eens een ei, daarna ga ik wel rekenen. :mrgreen:

Meiden, misschien tot later…

Bye Bye

Kom maar op met je ei :pray:

Wbt Damian, ik maak me er niet zo druk om,

komt vanzelf wel weer helemaal goed :smiley:

Ga lekker eten. :-*

Gelukkig maar! Druk maken heeft ook geen zin. :wink:

En lekker gegeten? :drool:

Ik ga ervandoor. Mijn oudste dochter moet voetballen. :smiley:

Hoe was het voetballen?

Eten was prima, boerenkool.

Lekker bij paps en mams gegeten want Rob had/heeft de avonddienst

@Chelleke wrote:

Hoe was het voetballen?

Koud!!! Vooral voor de mama’s en papa’s. Voor de meiden viel

het wel mee, die renden de hele tijd heen en weer… :wink:

@Chelleke wrote:
Eten was prima, boerenkool.

:drool: :drool: :drool: Jammie!

Ja wat is het toch weer koud aan het worden hè :?