Zo meiden. Ik ben dan wel flink afwezig, maar vond nu toch echt dat er iets aan het lijstje gedaan moest worden!!!
Ik heb van de meeste van jullie de NOD uit kunnen rekenen!! (hoop ik) Maar niet voor allemaal.
We hebben ineens 3 zwangeren!!! Angel en Wolkje zijn intussen ook zwanger geworden!! Gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance: Graag hoor ik jullie uitgerekende datum!!!
En graag hoor ik dus ook bij wie het niet klopt, of ontbrekende gegevens!!!
Zo dames!
Ik heb dus niet 20 pagina’s bijgelezen :oops:
Dus ik ga heel ego een verhaaltje over mezelf vertellen!!
We zijn met Kim bij de orthopeed geweest, om de foto’s van haar heupjes te bekijken.
Ze heeft dus aan beide heupjes heupdysplasie. Dat betekend dat de heupgewrichten niet goed ontwikkeld zijn. Dus daar moet iets aan gedaan worden.
Dus, we moesten voor Kim een spreidbroek halen!! Eigenlijk zou het beter zijn om dag en nacht de spreidbroek aan te doen, maar omdat Kim al wat ouder is, is dat niet mogelijk. Dus moeten we hem bij ieder slaapje aan trekken.
We moesten rekening houden met een week geen nachtrust, maar onze lieve schat is er gweoon gelijk lekker mee gaan slapen!!! Dat was super!! Tot ze ontdekte hoe die broek uit moet!!! Dat is nu steeds het eerste wat ze doet en dan legt ze haar beren er in!!!
Mijn moeder gaat nu een slaapzak maken waar ze in past met spreidbroek en dan kan ze hem ook niet meer uit trekken.
Toen we bij de arts zaten, vroeg hij of het meer in de familie voor kwam. Dus ik vertel dat ik wel altijd beenlengte verschil heb gehad en sinds de zwangerschap behoorlijk last van mijn heupen. Hij adviseerde mij een foto van mijn heupen te laten maken!
Als ik dus heupdysplasie heb, ipv bekkeninstabiliteit, dan kan ik geopereerd worden en zijn waarschijnlijk mijn klachten over!!
Maarja, wie weet ben ik wel zwanger!! Als ik niet zwanger ben, ga ik dus eerst laten onderzoeken of ik misschien heupdysplasie heb en dan weet ik nog niet wat ik doe als het wel zo is. Ik denk haast dat ik me dan eerst ga laten opereren, voor we aan een tweede beginnen!!
Even afwachten dus!!!
Wie weet ben ik nu wel zwanger en kan ik helemaal geen foto laten maken!!!
He Joepie, wat balen zeg, heupdysplasie. Maar wel fijn dat Kim er zo goed op reageert!
Ik zie dat vandaag je niet-ongi dag is. Spannend
Wanneer ga je testen?
Volgens mijn eigen berekeningen zou ik op 29 mei uitgerekend zijn. Ik ga vrijdag maar eens naar de dokter en dan meteen een afspraak maken bij de verloskundige.
Ik ben wel echt super onzeker. Ik heb ontzettende pijn aan m’n (.)(.) dus dat is in ieder geval een goed teken.
Ik heb ook een constant zeurend gevoel in m’n onderbuik en dat maakt me toch wel een klein beetje bang.
Het is mijn eerste keer dus ik weet helemaal niet wat ik voelen moet.
Ik kan helaas niet meer doen dan gewoon afwachten. :kaars: :kaars:
Selma : aan de éne kant is het goed dat ze dit vlug gevonden hebben :thumbup: gelukkig heeft ze er geen last van ,wat een knappe meid heb je :inlove: ik zal duimen op het resultaat dat je graag wil hebben :kaars: :-*
heb net een testje gedaan en nog steeds negatief :? dus volgende week naar de gyn,best eens na laten kijken of ik geen PCO heb want het zou nu al 2de keer zijn dat mijn cyclus overslaat dit in een 1/2 jaar :shock:
Chipie, ze hebben het juist te laat ontdekt!
Bij de meeste kindjes met heupdysplasie wordt het al binnen een half jaar ontdekt. Dan kunnen ze zonder problemen dag en nacht een spreidbroek aan en dan is het verholpen.
De tijd dat ze een broek aan moeten is ongeveer gelijk aan hun leeftijd. Dus als het bij 4 maanden ontdekt zou zijn, had ze 4 maanden een spreidbroekje gehoefen. Nu moet ze dus 18 maanden een spreidbroek en dan is het de vraag of het helpt. Als het niet geholpen heeft, moeten we kiezen of we haar laten opereren, wat ik geen keuze vind, want als we het niet doen is de kan zeer groot dat ze op veel te jonge leeftijd al versleten heupen heeft en dus een kunstheup zou moeten.
@Bian25 wrote:
Meiden, ik zal jullie ook even op de hoogte stellen. esmee is gister opgenomne in het ZH.
Bij de juli-mama’s (dreumesgebalbbel) of bij mama van 2 (babybabbelaars) staat het verhaal…moet zo weer naar het ZH, heb dus geen tijd om het hele verhaal te typen…
liefs,
joepie : ik bedoelde ermee dat als het bij jou hetzelfde geconstateerd wordt dat het bij je dochtertje nog vroeg was om het op tijd te zien
bij ons als onze beebs worden geboren is dit het eerste waarop ze letten en hebben ze enkel al het vermoeden worden er foto’s genomen
weet nog bij mijn 2 oudsten dat dit standaard werd gedaan bij meisjes,nu mogen ze dit niet meer doen wegens besparing :wall:
Bian : sterkte meid wat een nachtmerrie zeg :hug: geef je meisje maar een dikke knuf en zoen van mij en angelina :hug: :-* hou ons op de hoogte hé meid als je de tijd hebt natuurlijk :hug:
@Veerle wrote:
Voor het geval jullie mij misten: ik ben zondag opgenomen in het ZH, maar hieronder vind je mijn verhaal… sorry dat ik even niet op iedereen reageer, maar als ik me beter voel, typ ik wat meer.
Ik ben vandaag uit het ZH ontslagen.
Zaterdagavond kroop ik bij mijn weide onder de draad door en kreeg toen ineens enorme buikpijn. Die is afgezakt naar een draaglijk (naja) niveau en we zijn op een gegeven moment maar naar bed gegaan.
's Nachts werd het erger en erger en in de morgen had ik ook nog koorts erbij (38.4). Toch maar de HApost gebeld dat ik naar het ZH wilde, maar nee: ik moest eerst bij hen opdraven, dat kon om 9.10u.
Daar konden ze alleen maar zeggen dat mijn pijn niet normaal was en ik ben doorverwezen naar de gyn in het ZH.
In het ziekenhuis zaten we om 9.30u en er werd gelijk vanalles bekeken (voorgeschiedenis enzo) en er werd bloed getapt omdat ze verwachtten dat ze konden gaan opereren (was het geen BMtrubbels, dan zou het heel goed een blindedarm kunnen zijn).
Na de nodige echo’s zagen ze dat er in mijn BM resten placentaweefsel zaten, die gegroeid waren en waren gaan ontsteken. Die middag werd ik nog gelijk ge-her-curreteerd onder camera en echotoezicht.
Het was een moeilijke ingreep, omdat mijn baarmoeder erg week was (had nog een HCG van 32), maar toch goed gelukt.
Omdat ik geen witte bloedlichaampjes meer over had, moest ik tot aan vanochtend blijven.
Het gaat nu redelijk goed, voel me wel wat slapjes, maar gaan buikpijn meer en ik vloei ook eigenlijk niet.
Op 12 okt. moet ik voor controle terug naar het ZH, maar zodra ik stop met vloeien (en dat is denk ik snel) mogen we weer door voor de volgende!
Da’s een beetje in een notendopje wat er gebeurd is.
Bian en Veerle, allebei heel erg veel sterkte :-*
Veerle : meisje toch sterkte hoor :hug: :-*
Volgende deel gevonden.
Maarre jeetje wat een verhalen, Bian en Veerle, veel sterkte de komende tijd.
Ik kom morgen weer terug, of misschien vanavond.
Kussss, Es
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ik ben zwanger :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Ik had het echt niet gedacht!!! Ik had het helemaal van me af gezet!! Had niet eens een test in huis. Dacht vanmiddag: laat ik maar eens een test meenemen. En die vergat ik nog bijna. Dus ik moest weer terug!!!
Ik dacht: ik test morgen wel…maar thuis kon ik het toch niet laten!!!
San was al thuis…snel getest en hij werd direct dik en duidelijk positief!!!
Ik kan het niet geloven!!!
:inlove: :inlove: :inlove:
Veerle jeetje wat een toestand weer zeg!!! Doe het rustig aan meid!!!
Veel sterkte :-*
Bianca,
Héél véél sterkte met Esmée!!!
Ik hoop dat ze snel weer opknapt!!
:-*
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH JOEPIE DE POEPIE, JOEPIE ZWANGER!!! WAT GAAAAAAAF!!!
Mei geniet ervan!!
Dikke :-*
jeeeeeeeeeeeeeeetje joepie wat gaaf gefeliciteert meid
wat ben ik blij voor je :inlove: geniet er met volle teugen van :-*
Jeetje, Bian en Veerle heel veel sterkte! :hug:
Joepie: GEFELICITEERD MEID!!!
Geniet er maar van! :dance: :dance: :dance:
Heee gaaf Joepie, gefeliciteerd. En dan te bedenken dat je er niet zo goed in geloofde.
Gaaf hoor.
Kusss, Es
JOEPIE: GEFELICITEERD MEID!!!
Veerle & Bian: heel veel sterkte meiden :hug: We zijn hier voor jullie.
:thumbup: :dance: gefeliciteerd joepieeeee :dance: :thumbup: