mega aankomen tijdens zwangerschap

haai meiden

ik ben momenteel bijna 20 weken zwanger van ons eerste

kindje. maar ik ben al 10 kilo (!!!) aangekomen!! :think:

is dit niet een beeeetje veel? hoeveel zijn jullie aangekomen en hoe ver ben je?

Tja, wat noem je veel, 10 kilo met 20 weken vind ik niet mega. Bij mij kwam er gedurende beide zwangerschappen iedere week ongeveer 1 kilo bij. Dus ik zou blij zijn met 10 kilo op 20 weken.

@cees77 wrote:

Tja, wat noem je veel, 10 kilo met 20 weken vind ik niet mega. Bij mij kwam er gedurende beide zwangerschappen iedere week ongeveer 1 kilo bij. Dus ik zou blij zijn met 10 kilo op 20 weken.




ohw… ook in het begin zo dan?

ik hoor van iedereen dat je aan het eind echt veel aan gaat komen…

dus ik dacht oh jeeeeee maar dan word ik mega.



hoeveel ben je in totaal aangekomen dan?

Beide keren bijna 30 aangekomen :slight_smile:

ooh dan valt t nog mee :slight_smile:

ik sprak laatst een dame die vroeg of ik 7 maanden was.

ze zei dat zij 6 kilo was aangekomen in de hele zwangerschap.

dus ik dacht eventjes oeppss

@brie wrote:

ooh dan valt t nog mee :slight_smile:

ik sprak laatst een dame die vroeg of ik 7 maanden was.

ze zei dat zij 6 kilo was aangekomen in de hele zwangerschap.

dus ik dacht eventjes oeppss




Tja bij de jongste kwam ik ook slechts 6 kilo aan in de hele zw.schap… bij de andere heren 10,18 en 11 kilo…

Eet je veel of eet je anders?



Ik was bij Katie 10kg aangekomen en bij Gioya 6kg. Ik viel zelfs af bij de laatste. Terwijl ik dezelfde eetpatroon had.

@Mariiyelle wrote:

Eet je veel of eet je anders?



Ik was bij Katie 10kg aangekomen en bij Gioya 6kg. Ik viel zelfs af bij de laatste. Terwijl ik dezelfde eetpatroon had.




ik eet veeeeeeeeeeel maar eigenlijk deed ik dat altijd al wel haha. het is dat ik een snelle stofwisseling heb/had(?) want ik at altijd teveel en te ongezond en nou eet ik voor mijn doen aardig gezond en kom ik zooooveel aan. stom! haha

30 kg aangekomen, is niks van blijven hangen :angel:

@brie wrote:

ooh dan valt t nog mee :slight_smile:

ik sprak laatst een dame die vroeg of ik 7 maanden was.

ze zei dat zij 6 kilo was aangekomen in de hele zwangerschap.

dus ik dacht eventjes oeppss




Zou me er niet druk om maken. Niemand is hetzelfde, de ene komt veel aan en een andere bijna niets.

Precies, ieder mens is anders! Waarschijnlijk vindt jouw lichaam het nodig om veel reserves aan te leggen.

Weet niet wat je voor je zwangerschap woog. Volgens mij komen slanke vrouwen gemiddeld ook meer aan omdat ze minder reserves hebben maar dat is gemiddeld he :wink:



En met dit weer zou het ook kunnen dat je gewoon veel vocht vasthoud.



Is wel je suiker al gecontroleerd? Neem aan van wel, daar geen afwijkingen in?

Hier bij zoon `18 kg aangekomen.

Wat baalde ik. Iedereen zei wat veel etc. Maar ja… wat doe je eraan?

Ik had dan ook mega ongezond (veel chocolade.) Iets met een tik tijdens zwangerschap.



Bij dochter kwam ik 7,5 kg aan, dronk voornamelijk water en voornamelijk at ik fruit en salade’s.

Maar ik bewoog ook veel meer door zoonlief.

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal 25 kg aangekomen en die zijn er allemaal weer afgegaan. Nu loop ik bij de gyn omdat ik zwanger ben van een tweeling en de gyn heeft me tot nog toe niet gewogen, dus ik zou t nu niet weten (van mijn eigen weegschaal is de batterij leeg). Zo lang je niet veel meer eet dan anders, kun je er weinig aan doen. Het komt vanzelf wel weer goed.

@brie wrote:

@cees77 wrote:
Tja, wat noem je veel, 10 kilo met 20 weken vind ik niet mega. Bij mij kwam er gedurende beide zwangerschappen iedere week ongeveer 1 kilo bij. Dus ik zou blij zijn met 10 kilo op 20 weken.




ohw… ook in het begin zo dan?

ik hoor van iedereen dat je aan het eind echt veel aan gaat komen…

dus ik dacht oh jeeeeee maar dan word ik mega.



hoeveel ben je in totaal aangekomen dan?




2 keer 40 kilo. Bij de eerste was ik na 8 weken 5 kilo zwaarder. Bij de tweede heb ik niet zo nauwkeurig bijgehouden.



Ik ben bij de tweede wel bij de dietiste geweest ivm het aankomen, maar ik at goed, dus daar lag het niet aan.

Heb je soms een lage bmi (normaal gesproken)?

Ik kwam bij de eerste ook vrij snel aan (vond ik zelf). Zat rond 20 weken op ca. 7 kilo erbij dacht ik, terwijl ik niet raar/veel at. De vk zei dat dat bij mij ook normaal was, omdat ik voor de de zwangerschap een wat laag bmi had. Dus dan gaat je lichaam snel reserves opbouwen. Totaal werd het trouwens iets van 13 kilo erbij (met bijna 37 weken), dus viel erg mee.

Suiker zou je idd nog wel even kunnen laten checken.



Maar als je gewoon gezond leeft en de baby groeit goed zou ik me er niet druk om maken, gaat er vast wel weer af!

Thanks voor alle reacties! Ik was 60 kilo en ben 1.77 m dus idd een wat lager BMI

Misschien dat t is idd dat ik flinke reserves opbouw Whaha maar hopen dat de winter

Niet te koud wordt anders krijg ik dubbelop reserves!!



Ik heb nu wel uit zelfbescherming nul koekjes in huis gehaald (mn vriend

Noemt me ook wel koekiemonster) dus dat zou al moeten schelen dacht ik zo.

Dus als tussendoortjes niet 1 (ah toe nog 1 en nog 1 en…) koekje maar knakebrot

Met smeerkaas :P.



Verder gewoon lekker blijven genieten. :inlove: [/code]

Owww dan ben je lekker slank en zou ik me helemaal geen zorgen maken met een paar kilo meer. :mrgreen:

Er is een topic waarin forummers melden hoever ze zwanger zijn en hoeveel ze zijn aangekomen.



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=63378



En dan zal je wel zien dat er heel veel verschil is.

Maar ook daar kwamen we tot de conclusie dat dames met een laag BMI in de regel wat meer aankomen tijdens de zwangerschap, dan dames die een wat hoger BMI hebben.



Maak je dus niet teveel zorgen. :wink:

Bij mijn eerste was ik in totaal 33 kg aangekomen.

Nu ben ik op 18,5 week en ongeveer 10 kg aangekomen. Nu zijn dit er wel twee en ik eet veel meer dan bij de 1e zwangerschap… Maar het kan nog alle kanten op… :oops:

Ik ben bij beide kids 14 kilo aangekomen. Bij m’n oudste kwam ik met name in het begin vd zwangerschap aan en minder op het eind. Bij mijn jongste kwam ik in het begin amper aan en op het eind haalde ik alles in!



En 10 kilo bij 20 wkn vind ik niet megaveel