meerdere testen als positief waarom?

Moet dit topic hier??? :slight_smile:



Ik vroeg het me gewoon af… ik zat van die topics met geplaatste testen, harstikke leuk. Ik zag ook reacties waarin meerdere positieve testen stonden en toen vroeg ik het me toch echt af.



Als je eerste test positief is, al is het dan maar een heeeel vaag streepje, waarom zou je dan nog meer testen nemen?? Want hoe je het ook went of keert… een beetje zwanger bestaat niet, het is ja of nee dus zelfs het vaagste streepje is gewoon ja en niet een beetje.



Misschien mis ik iets? Vroeg het me gewoon af :slight_smile:

@sterredag wrote:

Moet dit topic hier??? :slight_smile:




Ik denk zomaar dat dit topic verplaatst gaat worden naar zwanger worden :wink:

Maar om je vraag te beantwoorden: hoe meer hcg, hoe donkerder het streepje. Hoe donkerder het streepje, hoe zekerder ik er van werd.
Inderdaad, een streep is een streep maar ik wilde altijd wel eerst een goede zien voor ik er in wilde geloven :wink:

Of het woord "zwanger" natuurlijk. Het liefste met een 3+ :mrgreen:

ik ga hem inderdaad maar verplaatsen :wink:

@Matsjo wrote:





Maar om je vraag te beantwoorden: hoe meer hcg, hoe donkerder het streepje. Hoe donkerder het streepje, hoe zekerder ik er van werd.

Inderdaad, een streep is een streep maar ik wilde altijd wel eerst een goede zien voor ik er in wilde geloven :wink:



Of het woord “zwanger” natuurlijk. Het liefste met een 3+ :mrgreen:




Dus jouw mening is dat je het eigenlijk gewoon niet kan geloven dat het echt zo is, en het dus dan nog maar een keer doet? :slight_smile: en hoe donkerder het streepje is, hoe meer je durft te geloven? :slight_smile: Ik vind het wel grappig om te zien. Ik ben zwanger, ik ben nog zwangerder, ik ben nog veel zwangerderder :slight_smile:

Zo vreemd is het niet volgens mij. Je maakt jezelf er wel gek mee en het kost je geld, maar ik snap het wel.

En ik heb het ook gedaan :oops:



Vooral als je wat miskramen achter de rug hebt wil je het wel een beetje in de gaten houden.



Een streepje is zwanger, maar ook in geval van een heel vroege miskraam (door die stomme vroege testen) kan hcg worden aangetoond. En dan nog maar eens testen, klopt het wel, wordt het streepje donkerder, neemt het hcg toe?



Ik denk dat iedereen zichzelf er vooral gek mee maakt 8)

bij de zw.schap van de jongste heb ik 2 testen gedaan.

1 ‘gewone’ met een streep (nou ja 2) die ik kon bewaren… en later nog 1 van CB waar ‘zwanger’ in verschijnt.



Puur voor de fun en dat je de foto van die laaste test leuk kan bewerken/ gebruiken :lol: .

@sterredag wrote:

@Matsjo wrote:




Maar om je vraag te beantwoorden: hoe meer hcg, hoe donkerder het streepje. Hoe donkerder het streepje, hoe zekerder ik er van werd.

Inderdaad, een streep is een streep maar ik wilde altijd wel eerst een goede zien voor ik er in wilde geloven :wink:



Of het woord “zwanger” natuurlijk. Het liefste met een 3+ :mrgreen:




Dus jouw mening is dat je het eigenlijk gewoon niet kan geloven dat het echt zo is, en het dus dan nog maar een keer doet? :slight_smile: en hoe donkerder het streepje is, hoe meer je durft te geloven? :slight_smile: Ik vind het wel grappig om te zien. Ik ben zwanger, ik ben nog zwangerder, ik ben nog veel zwangerderder :slight_smile:




Nee dat is niet mijn mening. Het is hoe ik ben. Gewoon graag duidelijkheid hebben.

En nee ik denk echt niet dat ik met een donkere streep meer zwanger ben dan met een lichte streep :? Ik snap ook wel dat het zó niet werkt. Maar ik vind het wél fijn om te zien dat ie duidelijker wordt en mijn hcg dus goed stijgt.

@lydia, ja dat klinkt serieus wel heel logisch in zo’n geval, je wilt dan idd zien of je HCG meer wordt of niet en dan is het toch een serieuse aangelegenheid, bedankt voor die toelichting.



@mamaMarije,

Dat is ook wel heel leuk ja, zo’n test die zegt zwanger doet dan toch net dat beetje extra en idd leuk idee voor fotobewerking :slight_smile:

denk idd dat het meestal onzekerheid/ongeloof is.



hier bij de eerste 1 test, was duidelijk, daarna niet meer getest. Bij de tweede was ik zo verbaasd dat het gewoon echt in 1 keer raak was, dat ik er twee testjes aan heb gewaagd (en die had ik toch liggen, dusss) (ow ja, en eerste test was in de avond, ik wilde hem ook gewoon zien knallen met ochtendurine 8) ). En toen ik twee weken (?) later amper iets merkte van dat ik zwanger was, heb ik nog een testje gekocht. toen die ook dubbel en dwars uitsloeg, vond ik het wel welletjes geweest :mrgreen:

Hier alleen meerdere testen eraan gewaagd bij negatief en wegblijvende menstruatie



was zo gewend dat de testen negatief bleven dat als ze positief waren ik dat wel geloofde :wink: en ze werden ook alle 3 heel snel positief

@Angel & L.O.S wrote:

Hier alleen meerdere testen eraan gewaagd bij negatief en wegblijvende menstruatie



was zo gewend dat de testen negatief bleven dat als ze positief waren ik dat wel geloofde :wink: en ze werden ook alle 3 heel snel positief


Hier precies zo, ik heb ook nooit meerdere testen gedaan (ja die van mezelf en eentje van mvm dus in die zin dan 2)

Kan me wel voorstellen dat mensen het gebruiken om de voortgang van hun zwangerschap te zien, aangezien het hcg stijgt en de streep donkerder wordt dat je op die manier vertrouwen krijgt dat het de goede kant op gaat, maar dat is ook maar in het prille begin natuurlijk.

Ik moet zeggen dat ik het ook niet heb gedaan, meerdere dagen achter elkaar testen.



Alleen één goedkope om te zien of ik zwanger was, en daarna één dure waar het streepje zichtbaar op blijft.



En ja, dat voelt dan toch wel weer als een bevestiging :slight_smile:



Maar zeker als het lijntje heel dun en amper zichtbaar is kan ik me heel erg goed voorstellen dat je een paar dagen achter elkaar test! (Ook al staat er nog zo duidelijk in de bijsluiter dat een streep een stréép is)

Zelfs in het zkh waar wij testten, wisten ze het niet zeker! Wij waren daar in de MMM en ik zou daar beginnen op de zoveelste dag van de ongi met injecties dus ik kom daar met een tas vol met spullen van de apotheek en het enige wat ik kon zeggen was: het is gestopt…



Dus plassen in een potje en testen met een verpleegkundige erbij (voor velen van jullie is dit al een oud verhaal, hahaa!) en hoe lang we ook keken, we gingen van alles zien, tot aan paarse olifantjes aan toe! :mrgreen: Maar was het nou wel of geen streep?!

Nog een test geprobeerd maar hetzelfde… Toen zei de verpleegkundige: kom over 2 dagen maar terug! :shock:

Ja, dus echt niet! Ben je jaren bezig en ben je misschien zomaar zw dan wil je het weten ook! Dus toen een arts erbij gehaald en die zag het ook niet op de test en toen hebben we bijna een bloedtest afgedwongen :shifty:



En jawel! In het bloed zat een minieme hoeveelheid hcg, dus zw!

Heb ik ook gedaan hoor. Ik kon er gewoon echt met mijn verstand niet bij dat ik werkelijk zwanger was.

Crien paarse olifantjes tellen niet als zijnde streepje. 8) :lol:

Maar eigenlijk klopt het hele donkere streepjes verhaal niet als je de bijsluiters zou mogen geloven. De dikte, breedte, kleur van de streep zegt niets over het hormoon…yeah right! Ik heb al zooooveel testen gedaan! En bij mij was altijd te zien of het hormoon steeg of daalde. Tel daarbij op dat CB zelf een test op de markt heeft gebracht met een termijnindicatie…dus maak de rest de kat maar wijs. :mrgreen:

Het enige dat een test niet kan is voorspellen of het een goeie zwangerschap is. Een doorgroeiende placenta en een windei daarbij (dus een leeg vruchtzakje geen groeiende embryo) geeft ook steeds meer hormoon af en dus krijg je ook steeds een donkderder streepje.

Euhm ik ben dus serieel tester… :oops:

Vind het bijzonder om te lezen hoe dat bij andere mensen werkt :slight_smile: Vond het zo apart, maar ik snap het nu helemaal hahaha.

Ben je zelf zwanger of zwanger geweest?





Bij mn eerste dochter testte ik wel tig keren. Niet gelijk maar weken erna alsnog. Bij deze zwangerschap heb ik maar 2x kruitvattesten van 2voor5 euro. Omdat ik week ervoor hele lichte streepjes had, wilde ik na een week checken hoe mijn HCG waarde was. Die bleek overduidelijk te zijn. En daarna was het voor mij al bevestigd.

Gewoon omdat je zo blij bent en je nog blijer wordt als je weer een streepje ziet :inlove:

Sluit me helemaal bij Pe aan, ik vond het gewoon leuk om meerdere testen te doen en de streep steeds donkerder te zien worden :mrgreen:

@Mariiyelle wrote:

Ben je zelf zwanger of zwanger geweest?





Bij mn eerste dochter testte ik wel tig keren. Niet gelijk maar weken erna alsnog. Bij deze zwangerschap heb ik maar 2x kruitvattesten van 2voor5 euro. Omdat ik week ervoor hele lichte streepjes had, wilde ik na een week checken hoe mijn HCG waarde was. Die bleek overduidelijk te zijn. En daarna was het voor mij al bevestigd.




Ik ben 2 x zwanger geweest, van mijn oudste test via huisarts gedaan, omdat ik geen geld had om er 1 te kopen.



Bij de tweede idd gewoon zo’n zelftest gedaan en ik had gewoon een streepje. Heb er zelfs nooit bij stil gestaan om het nog eens te doen, ik keek gewoon naar de test die ik al gedaan had :slight_smile: Die ik nog steeds heb hoor trouwens.