werd door de schoolarts op me vingers getikt over het feit dat niek te dun is.
hij is 1 meter 11 en weegt 21 kilo op een leeftijd van bijna 4,5 tis een flinke beer dus in lengte iig !!! hij is alleen zo dik als een spijker.
volgens de SA moet ik hem meer en divers eten geven zodat hij aankomt… dit eet hij op een gemiddelde dag.
ochtend opstaan met 2 bruine boterhammen met korst , halvarine en divers beleg een bakkie thee en een schaaltje cornflakes met blanke of vanille vla . ( 4 eetlepels cornflakes , geen vlaschaaltje vol ofzo )
tussendoor op school een appel of ander fruit en een bekertje verdun limonade.
tussen de middag 1x per week vis meestal is dat dan een wit broodje haring met ui en een portie kibbeling of gebakken mosselen.
de andere middagen 3 bruine boterhammen met korst halvarine en divers beleg 2 mandarijnen en een beker melk.
smiddags na school krijgt ie een koekje maar meestal wilt ie een appel of een schaaltje shippies.
drinkt ijsthee tussendoor of een vruchtensapje.
avond eten prakkie alles gaat op en 5 avonden eten we echt groente aardappels/rijst/pasta en vlees / vis in het weekend is het junkfood tijd en dan eten we pizza of patatjes en soms een gewoon soeppie met brood.
nou ga mij vertellen hoe ik zijn voer meer moet gaan varieren ?
kind is vol leven is altijd bezig en kan ook zomaar ff lekker 2 uur bankhangen dmv tv kijken boekje lezen of kleuren. is altijd buiten bezig en slaapt als een roosje om 7 uur.
mijn man is net zo dik , ik maak het grapje tegen hem onder de douche dat hij zich goed moet vasthouden omdat hij anders door het putje spoelt. die kaant met gemak een heel bruin weg op een dag en eet uit een pan omdat alle borden die we hebben te klein zijn voor hem.
hij is 1 meter 90 en NET aan 80 kilo meestal komt ie niet hoger als 81,3 kg :roll: in blakende gezondheid en heeft een snelle stofwisseling.
de SA was er wel verbaasd over dat niek zoveel verschillende dingen at maar das toch alleen maar goed , al bleef ze het wel vreemd vinden dattie zo dun is.
nadat ze me had aangevallen en ik dus bovenstaande voorlag aan haar was alles prima en moest ik maar verder gaan zoals ik bezig was want dat ging wel goed :think:
maf mens.
ik zit nu dus echt met verbazing te lezen wat jou zoon allemaal eet …
zoveel krijg ik er bij jan dus echt niet in he
en dan is jan 8 …
jullie zoon heeft dus “gewoon” de bouw van zijn vader
en dat ze eerst gaat mekkeren en dan na jou verhaal over zijn vader zegt dan is het okee…
heeeel apart
en geeft jou lijkt mij even een raar gevoel
in mijn ogen eet hij veeeeeeeeel
dus ik zou zeggen niks veranderen !!
nouja ik krabbelde ook wel ff achter me oren , hij moet meer eten NOG meer :shock: !!!
hij heeft ook wel vaak zat nog het lef om te vragen voor nog een boterham of nog een beschuitje erbij maarja dan stopt dat kakement helemaal niet meer.
en zn ontlasting he , ik ben zooooooo jaloers op hem , zn drollen ruiken wel maar stinken niet , zijn niet hard en niet zacht , lang , vast en “mooi” van kleur dit 2 a 3 x per dag , mja wat erin gaat moet er ook weer uit he.
het is echt net zn papa , ik verander er niks aan meneertje heeft een gezonde eetlust zal ik maar zeggen.
als ik zou gaan minderen omdat het zoveel is wat hij eet dan doe ik hem echt te kort dan rammelt zn maag als een gek en heeft hij echt duidelijk honger en valt hij ook echt af.
toch raar dat mensen alleen naar uiterlijk kijken en de ouder direkt het gevoel moet geven alsof je bere fout bezig bent.
tja… daar zijn ze min of meer voor opgeleid…
als ze eerst gevraagd hadden naar de bouw van vader, dan was het waarschijnlijk net iets anders gegaan
maar dat doen ze dus niet
heb op het werk een jongen van 7, is ook actief en niet stevig te noemen.
in samenspraak met zijn ouders mag hij max 6 boterhammen eten
ik weet echt niet waar hij het laat hoor…
en je ziet het niet aan hem
en zoveel krijg ik niet eens weg hhahaha
zal morgen eens een foto van hem maken . tis een hollandse boeren gozert die me oren van me kop vreet :lol:
hahaha
ik ben benieuwd !!!
heb hier dus een boerenzoon die 'smorgens echt maar 1 boterham op kan hahahah
zo mijn dochter weegt 17 kilo en is 110 cm lang
dat is haar postuur
jou zoon is mischien ook zo
ben benieuwd naar foto
oke heb foto’s gevonden van afgelopen zomer zo ziet ie er eigenlijk nog steeds uit hij is alleen iets langer weer.
dit is zn vader aan de RECHTER kant en ik aan links maar dat terzijde.
en dit is niek
ik eet normaal (=niet zwanger) gesproken niet eens zoveel als jouw zoon… :shock:
Het enige wat je nog zou kunnen proberen -als je dat nodig vindt- is volle melk, roomboter (ipv halvarine) en dat soort dingen… Maar ik vraag me af of het nut heeft…
Raar dat ze aan het eind 't wel weer ok vind…
ja omdat ik toch wel stevig ben nouja heb vlees aan me botten op de foto liep ik met een zwangerschap van 12 weken.
en ik denk dat de sa ervanuit ging dat hij de bouw had van mij ofzo , tot ik vertelde over zn vader die nog meer vreet en ook niet zo dik is ,dat het miss daar van daan zou komen.
nou daar was ze het dus wel met me eens.
Ben het met je eens hoor, als je gewoon een gezond kind hebt, dat van nature nou eenmaal wat dunner is, geen probleem dan toch?
Maar mocht je echt twijfelen, dan zou je altijd eens een keer een afspraak bij een dietiste of voedingsdeskundige kunnen maken. Misschien hebben die tips voor je, of kunnen ze gewoon bevestigen dat er niets aan de hand is.
Ik zou in elk geval niet op eigen houtje nu van alles gaan veranderen aan de voeding, want zo te lezen eten jullie heel gevarieerd, lijkt me niets mis mee.
zit dit met verbazing te lezen. Hij ziet er toch prima uit! :think:
en wat hij allemaal al naar binnen werkt :shock:
Nee zou niets veranderen hoor hij heeft gewoon de bouw van zijn vader.
Oh jee, ik begin me nu alweer zorgen te maken!
Dochterlief is bijna 4 en is nu al 1 meter 4 lang en weegt: 14 kilo!
Ik zal ongetwijfeld ook wel weer te horen gaan krijgen dat ze te weinig weegt dan!
Meid: dat wat jouw zoon wegstouwt op een dag daar zou ik zeker niet veel meer bij doen hoor! Gewoon een lekker ventje om te zien, en mager is hij zeker niet (ze ik dus uit ervaring)
Wat willen ze dan dat je doet? Hem een slang in zijn maag met een trechter erop en dwangvoeden? :think:
NEe echt: ik zou lekker doorgaan zoals het gaat!
als je hier zijn bmi berekent… dan is zijn bmi 17,04… bij 17,55 heb je overgewicht… hoe kunnen ze dan zeggen dat hij te dun is?
http://www.gezondebasis.nl/pages/module.asp?MID=421&DID=15
wat een gezemel zeg van dat mens!
hij ziet er hartstikke goed uit , lekker kleur in het gezicht en een sprankelend kind!
hij lijkt trouwens op mijn zoon met zijn bouw :inlove:
die heeft nu een nieuwe zwembroek hij wilde een vette wije :mrgreen: oftewel een wijde zwembroek en als ik hem nu daat in het zwembad zie staan met zijn knokeknietjes :lol:
maar en dat heeft die van jou ook wel een mooie brede borstkas :thumbup:
nee hoor niks mis mee, en trouwens met zijn papa ook niet :mrgreen:
zit ook met verbazing te lezen.
onze zoon is bijna 4 en is 1.06 m. bij een gewicht van 14,5 kilo.
hij is dus ook te licht en eet ook ontzettend veel. maar daarentegen zit hij vol energie en moet echt vaak naar de wc.
op het cb zeiden ze als we voldoende gevarieerd eten gaven en genoeg dan was het goed.
want mijn hub en ik zijn ook mager en lang.
Ik ben trouwens na de zwschappen niet meer zo mager.
hier was hij trouwens net 3
ik zie een gezonde jongen met een gezonde eetlust… lekker laten praten hoor. Hij heeft idd papa’s bouw, beweegt veel enz.
Zolang hij gezond is, zie ik bij hem geen probleem…
Tjonge ze kunnen wel zeuren zeg, als ik de foto bekijk dan zie ik een gezond ventje hoor :thumbup: en hij eet genoeg. Hij heeft echt de bouw van zn papa vind dat ze daar ook na moeten kijken hoor hoe de ouders zijn want de kids nemen de bouw vaak over.
Mn meisje is ook te klein en licht heb net ff gekeken maar dr bmi is 14,71 maar ze is gezond en eet goed dus zorgen nee hoor, kijk na mn kind hoe die het doet ben zelf ook niet zwaar en groot en dr papa ook niet.
Ik vind dat je een heel mooi zoontje hebt,en te dun??
Mijn zoon is ruim 8,5 jaar en weegt 28 kilo en is 3 kilo te licht.
ten opzichte van zijn lengte.
Mijn jongste zoontje is 18,5 maand en weegt 15,9 kilo bij 94 cm lang.
Hij word goed in de gaten gehouden omdat hij dus 2 kilo te zwaar zou zijn.
Straks gaat het er heus wel van af(hoop ik).
Ik maak me verders geen zorgen zolang hij gezond is en goed in zijn vel zit vind ik het best.
Geniet maar van je mooie zoon hoor en laat ze maar lekker kletsen.
groetjes Bianca