ik vond het ook echt raar van dat mens voor het mooie … mocht er nog wel een kilo of 5 bij dan was hij goed in lijn met zn lengte / gewicht .
maarja mooie koekies worden er niet gebakken en zoals het nu gaat sla ik meestal achterover van me stoel door de hoeveelheid wathij wegstouwt.
vind het alleen maar jammer dat er altijd wel iets te klagen valt …
zeg nou eens een keer nou mevrouw uw zoon ziet er gezond uit doet het goed het gaat prima :thumbup:
ipv … mevrouw kan ik u even spreken over het gewicht van u kind want dat is toch wel aan de lichte kant , ik adviseer u om hem MEER en gevarieerd voedsel te geven.
helaas is het nooit goed.
**** gelukkig gaan we dalijk weer de consultatie bureau periode in over een week of 20 hoop ik en dan krijg je niks dan alleen maar , dit is niet goed dat gaat niet goed ****
snap wel dat mama’s die net moeder zijn geworden echt helemaal potje nerveus worden en denken dat ze helemaal verkeerd bezig zijn , gelukkig heb ik een gladde rug en lullen ze maar een end weg , als het mis gaat trek ik zelf wel aan de bel , maar jammer is het wel hoor.
Ik word zo s…tziek van cb-artsen en schoolartsen! Sorry, moest het even kwijt :oops:
De ene week is het zus en de andere week is het zo, wanneer zou de dag komen dat ze allemaal op 1 lijn zitten. Niet iedereen is hetzelfde toch? De een is klein, de ander groot, de ander zwaar en de ander niet zwaar…ze kunnen beter kijken of iemand wel de goede voedingsmiddelen binnenkrijgt. En zo te lezen krijgt jouw kind die zeker naar binnen. Petje af daarvoor.
Ik heb een neefje van bijna 8, geen idee hoe lang hij is maar hij weegt misschien 17 kg (mijn dochter van bijna 4 is zwaarder) en hij eet best veel maar wordt gewoon niet zwaarder, precies mijn broer van vroeger en dat is helemaal goed gekomen.
En tegen mijn schoonzus wordt gezegd: maakt u zich niet druk mevrouw, in dit dorp zijn de meeste kinderen te zwaar!
Een kilo of vijf erbij :shock: Dat kan toch niet, het lijkt me dat hij dan wel erg zwaar wordt. Ik vind het helemaal niet dun op de foto’s, en zijn lengt/gewicht lijkt me prima. Nina is 1.10 en weegt 19,5. Ze is echt niets te licht hoor, ook als ik met vriendjes en vriendinnetjes vergelijk die hier komen is ze echt niet de dunste.
Tjee, wat zal ik dan wel niet te horen krijgen :think:
Mijn meisje is bijna 4 en is 1M1 en weegt 15,5 kilo…
@Greetje14 wrote:
Tjee, wat zal ik dan wel niet te horen krijgen :think:
Mijn meisje is bijna 4 en is 1M1 en weegt 15,5 kilo…
Gewoon tegelijk met mij gaan, over 2 dgen 4jaar , 1 meter 4 lang en maar 14 kilo hihi :mrgreen:
Dan valt de jouwe nog heel erg mee toch? :dance:
Jeetje wat een gezeur op cb’s!! :roll:
Broes wordt in juni 4 jaar, is 108 cm groot en weegt 18 kg, daar hebben ze niets over gezegd dus wat mij betreft hebben ze gewoon altijd iets te zeuren! :-*
bij dave was het ook nooit goed…
moest zelfs een keer terug komen omdat HUN verkeerd hadden gewogen ( bleek later) hij zou zogenaamd zijn afgevallen :roll:
ik heb niets met ze…ik ga voor de prikjes en de meetmomenten verder niet… heb het helemaal gehad met ze
jopuw mannetje ziet er prima uit… wat je zegt… ene oor in andere direkt weer uit. :thumbup:
Zie gewoon gezonde ventjes op die foto’s hoor.
't is wel even geleden, maar op de lagere school bij de schoolarts (hoe oud was ik? jaar of 8 á 10?) kreeg mijn moeder ook te horen dat ik meer moest eten, ik moest maar aan de pap of muesli 's ochtends en dat soort dingen. Nou na een paar pogingen is dat mooi weer gestaakt .
En vanaf de puberteit kwam het vet op de ‘vrouwelijke’ plekken vanzelf, en ik heb er inmiddels meer van dan me lief is… (wil 5 kilo kwijt )
Als ie goed eet, vrolijk en gezond is: niks aan doen!
Tjeeee wat een gezemel…
Mijn zoon is 6. Hij is 1.22 en weegt 20,5. Het is een heel actief mannetje, en eet stukken minder dan jouw kereltje.
Hij heeft de bouw van mama (helaas is de pubertijd bij mij een omkeerpunt geweest, maar tot die tijd was ik gewoon ook dun), en kan eten wat hij wil.
Ook wij eten gevarieerd, met veel groenten, volkoren producten, aardappelen. Gewoon gezond in mijn ogen. Oke mijn zoontje snoept wel behoorlijk, maar dat is ook te remmen hoor.
Ik heb soms het idee dat die cb en school artsen zomaar wat roepen, omdat ze niet gewoon positief kunnen zijn. Er is altijd wel iets aan te merken op kinderen, ouders of iets. Belacheljk eigenlijk.
het hoort een adviserend en veilig orgaan te zijn, en je hoort keer op keer dat mensen er ontzettend onzeker vandaan komen.
Jouw zoon ziet er super goed uit, niks te dun, gewoon een fit en actief kereltje! Lekker laten zoals het is hoor!
Hmz… Sascha is bijna 5 (heb alleen echt geen idee hoe lang ze is) en weegt 14,5 kilo… (ok, ze is net ziekig geweest maar heeft de laatste drie dagen weer normaal gegeten)
Haar eetschema:
's morgens 1-2 bruine boterhammen en een beker thee
fruit en sap (roosvicee, maar dan de neppe)
's middags 1-2 bruine boterhammen met melk-yogi mengsel)
tussendoortje (koekje, snoepje) met sap
warme maaltijd, das nooit echt heel veel
voor het slapen een beker melk…
Maar ik zit dus wel met het feit dat ze zo iel is en zo weinig reserves. 21 kilo lijkt me echt niet heeeel erg magertjes hoor…
Tjonge, je zoon lijkt gewoon op zijn papa !
Ik heb ook even Thomas zijn BMI berekend maar zelfs in het meest gunstige geval van berekenen (ik weet niet precies hoe groot en hoe zwaar Th is, maar volgens mij nog geen 110cm en 16kg) heeft hij ondergewicht :shock: .
Op het cb zeiden ze altijd “hij heeft de bouw van zijn vader”, maar… is dat dan niet te makkelijk gedacht? :think:
Ik zelf heb overgewicht dus kan me er niets bij voorstellen, mijn broer heeft ook ondergewicht en die maakt zich al wel zorgen om Th.
SL zit echt net op het randje van ondergewicht met haar 82 en krappe 10kg.
Wanneer moet je je er eigelijk zorgen om maken? :think: