matrasje voor baby

Hallo,

ik ben op zoek naar een matrasje voor in het ledikantje maar zie door de bomen het bos niet :wink:

ik weet dat de maten goed moeten aansluiten op de binnenmaten van het ledikantje (60X120cm). Waar moet je verder opletten? :think:

bij Pren*tal hebben ze een hoop verschillende matrasjes.

omdat ik zelf nogal allergisch ben voor stofmijt vind ik het belangrijk dat het mastrasje zoveel mogelijk stofmijt buiten houdt. en verder?

Hoe hebben jullie een keuze gemaakt?

en zijn er goede of juiste slechte ervaringen met bepaalde matrasjes?

hoii

ik moet je eerlijk zeggen dat wij bij onze dochter simpel weg gewoon een anti allergies matras hebben gekocht mocht ze idd een allergie hebben.

verder ben ik nie in de verkoop praatjes getrapt over wiegendood etc… klinkt allemaal mooi maar ik heb ik het bedje side sleeper neer gelegd en na iedere voeding heb ik me dochter omgedraaid (ivm plat wornd hoofdje)

dit is mij prima bevallen en ga dit bij me tweede precies zo doen

groetjess

Heeft iemand ervaringen met matrasjes van de Ikea??? En wat is het verschil tussen matrassen van de ikea en bv prenatal? Ik ben ook op zoek en geloof als die verkoop verhalen ook niet. Mijn moeder zegt dat wiegedood voorkwam omdat matrasjes bij elke baby gebruikt worden en dus van alles in ging zitten aan bv ongedierte, maar het is gewoon belangrijk dat je en nieuw matrasje koopt en volgens haar maakt het niet uit waar je het koop ikea of prenatal.

Ben benieuwd wat jullie zeggen!!!

hoii

wat ik weet uit me ervaring van toen ik bij prenatal werkte… is dat de matras maat van ikea afwijkt van de standaard kan zijn dat dit inmiddels aangepast is maar zou het weel ff checken voordat je mis koop doet…

zepassen wel trouwens standaard in de ledikantjes van ikea

groetjess

Ikea-matrasjes wijken af van de standaardmaat inderdaad. Ik heb, omdat ik een Ikea-bedje heb dus ook een Ikea-matrasje gekocht voor 40,-. Bij prenatal wilden ze me er eentje aansmeren van 110,- Nu vind ik dat niet te veel geld als het om mn kindje gaat (je wil natuurlijk het allerbeste) maar vraag me af of ze niet iets te veel inspelen op onze angsten (wiegedood e.d.), ik heb het gevoel van wel namelijk. Wat mij betreft is mijn matrasje net zo goed als ieder ander duurder matras.

De matrasjes zijn 60x120 en dat is volgens mij een standaard maat. Ik denk dat het inmiddels verandert is want heb er al meerder mensen over gehoord. Hema en andere zaken hebben overtrekken voor matrassen van 60x120cm dus geen probleem denk ik.

Groetjes

Karlijn

Ps ben bang dat ik een beetje het topic van elisaatje aan het vervuilen ben, sorry.

nee hoor, helemaal niet :smiley: het is ook belangrijk om te weten dat je de goede maat hebt toch.

we willen inderdaad een ikea ledikantje en de binnenmaat daarvan is 60 x 120 cm. de matrasjes van Prenatal zouden daar dus ook in moeten passen.

de vraag blijft nog: waar vind je objectieve, betrouwbare info over welke matrasjes goed zijn? en of eentje van 110- inderdaad beter is dan 40,-? :think:

ik zal eerlijk zeggen dat ik nooit heb opgelet over allergieen enz enz.

ik heb een matrsje voor bijde kids bij de markt vandaan en deze waren maar 19euries. ze slapen er goed op en nergens last van qua allergien enzo.

bij leen bakker hebben ze een goed matras, met een anti-alergische bovenlaag voor 40 euro

juistem fietje, die hebben wij ook! en de hoes is afritsbaar en wasbaar, wel zo fijn.

Trouwens LB heeft ook ERRUG leuke lakentjes, dekentjes, hoesjes etc voor het bedje, niet duur ok

succes elisaatje, laat je niet te veel opnaaien door die enge verhalen, een matrasje is een matrasje. zo lang je maar geen 2e handse neemt.

Groetjes

Carina

Wij hebben een matrasje 60/120 gekocht voor €70 en die was in de aanbieding…

Luchtregulerend,

anti allergie

en iets met waterafstotend geloof ik.

Was normaal 145 euro nu 70 euro…

Ik ben zelf allergisch voor huisstofm. vandaar anti allergie…

Maar voor de rest let ik nergens spciaals op…

Aangezien ze iedere maand weer iets nieuws verzinnen ivm veiligheid…

Grt en succes

Wij hebben wel een Ikea ledikantje maar een gewoon matrasje hoor… paste allemaal prima en hoefde dan ook geen matrasje van de ikea te kopen.

ik heb een matrasje van 99 euro het is een comtex, was net zo perfect als de duurdere versies.

Ze zeiden wel dat het slim was om niet van die veren te kiezen.

Wij hebben bij het kamertje meteen een matrasje gekocht.

Koudschuim vulling, afwasbare hoes en anti-allergisch behandeld ofzoiets.

Kostte volgens mij ong. 70 euro. Er waren veeeel duurdere maar ook goedkopere matrasjes te krijgen.

We hebben dus maar de gulden middenweg genomen…

ik geloof eigenlijk niet dat huismijt allergie nou overdraagbaar is bij geboorte…

meer dat je dat krijgt door danwel te steriel behandeld worden als babie of juist in te stoffige omgeving, evanals roken bij beeb in de buurt (bib en bub)

voor ons matrasje hebben we niets gedaan, gewoon die van anne meindert gehouden.

mijn ledikantje is voor mijn geboorte (27 jaar terug) door mijn grootvader (anne) gemaakt, en wijkt volledig af van alle maten, de man wist niet anders dan dat een bedje een bedje was :mrgreen:

en is iets van 55/110. maar goed, de mensen van jan sikkes hebben voo ons een matrasje op maat gemaakt, en ik had niets te willen over allergie/ koudschuim/afritsbare hoeslakens,

ik was al blij dat het matrasje paste :oops:

om mn punt te maken,

een matrasje is een matrasje, zolang je er zelf gewoon op kunt ademen (test het zelf, voel je jezelf stikken, dan is het niet zo n goed matras)

en zolang de bovenlag absorberend is (denk aan de spugende baby en een poeltje spuug, trekt dit weg of blijft het staan? (- leve de absorberende moltons)

en prijzen…

zoalng ze je maar bang genoeg maken, betaal je meer :wink:

aanleg voor allergieen is erfelijk. of ook waarvóór je allergisch bent erfelijk is weet ik eigenlijk niet :think: interessante vraag!

bedankt voor alle reacties, ik ga wat rondkijken.

tips altijd welkom!

Ik lees mee omdat wij ook binnenkort een matrasje gaan kopen voor de ledikant. Jasper past nu nog in z’n wiegje (40x90cm :wink: ). Daar hebben we overigens bij de Prenat*l een standaard matrasje voor gekocht dat zij dan op maat gemaakt hebben(aangezien standaard matrassen veel te kort waren…)

En hoewel Jasper er prima op slaapt vind ik wel dat het erg gevoelig is voor doorliggen: je kunt nu al zien waar hij precies met z’n hoofdje ligt en dat terwijl hij er net 4 maanden in ligt en ik het ook al een keertje heb omgedraait. Dus voor het ledikantje wil ik betere kwaliteit, aangezien hij daar langer in ligt… :shifty:

Ben ik mooi verkeerd voorgelicht over die Ikea-matrasjes :? . Nou goed, het maakt niet eens zoveel uit want als ik had geweten dat andere matrassen ook in het Ikeabed zouden passen, zou ik er evengoed eentje daar gekocht hebben, vermoed ik.

@eisblume wrote:

En hoewel Jasper er prima op slaapt vind ik wel dat het erg gevoelig is voor doorliggen: je kunt nu al zien waar hij precies met z’n hoofdje ligt en dat terwijl hij er net 4 maanden in ligt en ik het ook al een keertje heb omgedraait. Dus voor het ledikantje wil ik betere kwaliteit, aangezien hij daar langer in ligt… :shifty:

Dit hadden wij ook. Rhodé heeft ook in het familiewiegje gelegen, en ik heb toen ook bij de prenatal een matrasje op maat laten maken. Ze heeft er een half jaar in gelegen, en hoevaak ik het matrasje ook keerde…je zag duidelijk waar ze had gelegen! Erg slecht vind ik dat.

Nu hebben wij een matrasje van de prenatal met koudschuim en volgens mij pocketvering. Het was wel een iets duurdere (€80,- volgens mij), maar ze ligt er al ruim 1,5 jaar in en waarschijnlijk nog wel een jaartje, dus ik vind het erg belangrijk dat ze goed ligt!

@rhode wrote:

@eisblume wrote:

Dit hadden wij ook. Rhodé heeft ook in het familiewiegje gelegen, en ik heb toen ook bij de prenatal een matrasje op maat laten maken. Ze heeft er een half jaar in gelegen, en hoevaak ik het matrasje ook keerde…je zag duidelijk waar ze had gelegen! Erg slecht vind ik dat.

Nu hebben wij een matrasje van de prenatal met koudschuim en volgens mij pocketvering. Het was wel een iets duurdere (€80,- volgens mij), maar ze ligt er al ruim 1,5 jaar in en waarschijnlijk nog wel een jaartje, dus ik vind het erg belangrijk dat ze goed ligt!

En, is deze beter? Want die had ik ook gezien en dan haal ik die ook :wink: