Nou die Wikipedia heeft de wijsheid in pacht! Mijn vrienden zijn wel hun kindje kwjt en ook aan wiegendood! t kindje was bijna twee of twee ik weet het zo niet meer. Er is nooit een aanwijzing gevonden waarom dit kindje is overleden, mensen rookten niet, aten gezond etc etc.
Dat is erg verdrietig voor jouw vrienden.
Verder staat dat los van Wikipedia denk ik.
Het CBS geeft aan dat er inderdaad 1-5 gevallen zijn geweest van kinderen die na 1 jaar overlijden zonder verklaarbare oorzaak.
De kinderarts bij mij in het ziekenhuis geeft echter aan dat er dan toch vaak wel een oorzaak congenitaal aanwezig is, dat het kindje overlijdt, ook al wordt het door artsen niet herkend of geen oorzaak voor wordt gevonden.
Wij hebben dus een earosleep dekmatrasje over het matras liggen en ook wij hebben heel hard ons hoofd erin gedrukt om te kijken of je nog kon ademen, maar dat lukte prima.
Onze beide kinderen hebben hevige reflux gehad en zijn (wellicht door de reflux) buikslapertjes en ik ben super blij met de earosleep, we hedden ze uiteindelijk overal voor gekocht (kinderwagen/wiegje en ledikantje). Gaf me toch een beter gevoel dan gewoon het matrasje.
Je kan ze op 60 graden wassen en ik had onder de earosleep nog een extra molton liggen, zodat als er een paar druppels door het vele spugen op kwam, of langs de zijkant liep, het niet op het matrasje kwam. Over de earosleep alleen een jersey hoeslakentje. Baby 3 gaat hier weer via dezelfde formule in het wiegje liggen.
Een aerosleep met een molton eroverheen lees ik hier…dan haal je dus iig de ademende functie van de aerosleep weg en blijft alleen matrasbeschermer over.
Over een aerosleep hoort dat hoeslakentje met gaatjes en eigenlijk niks anders.
Wij hebben een matras met afritsbare hoes. Daarop een aerosleep en daaroverheen zo’n hoeslakentje met gaatjes. Mijn dochtertje draait nu op haar buik in bed en blijft zo liggen dus er ligt ook geen hydrofiel in haar bed. De aerosleep gaat hier zeer regelmatig in de was en hij is zo weer droog. Ik vind het een ideaal ding, vooral voor doorlekken, het matras eronder is gewoon als nieuw daardoor.
Een aerosleep met een molton eroverheen lees ik hier…dan haal je dus iig de ademende functie van de aerosleep weg en blijft alleen matrasbeschermer over.
Ik had het over een earosleep met een molton erONDER Of had je het niet tegen mij? Mijn dochter spuugde zoveel dat er wel eens druppeltjes doorheen gingen en langs de zijkant langs het matrasje liep. Daarom heb ik een molton eronder gelegd om die paar druppels en het straaltje aan de zijkant op te vangen!
wij hebben ook een afritsbare hoes op de matras (van prenatal) maar wat is dat een lastig om te wassen en te drogen, je kind moet toch zeker 1 nacht op de vulling liggen.
aerosleep was je, mag ik de droger, maar ook zonder droger is hij binnen een paar uur droog…
en mij gaf en geeft het nog steeds een veiliger gevoel omdat we buikslapers hebben…
moltons heb ik nooit iets gevonden omdat er toch iets in zit dat het geen vocht doorlaat…
en helaas blijven mijn kinderen nooit netjes boven de molton liggen, die liggen de hele tijd te draaien…
moltons heb ik nooit iets gevonden omdat er toch iets in zit dat het geen vocht doorlaat…
Niet zeikerig bedoelt maar gewoon voor de duidelijkheid, anders denk je dadelijk nog dat er zoveel mensen zijn die een bedzeiltje gebruiken
Je zult ipv Molton een bedzeiltje bedoelen denk ik, een molton is juist er voor bedoeld om vocht op te nemen, niet om het tegen te houden en is per definitie gemaakt van natuurlijk geweven stof als (geruwd) katoen of wol, vaak in de vorm van een hoeslaken dat je om je matras heen doet zodat dit het eerste vocht opneemt ipv je matras. Molton is andere benaming voor “zacht”.
Een bedzeiltje is vaak gemaakt van een combi van katoen en polyurethaan (soms ook enkel van plyurethaan of ander soort kunstofvezel), minder tot niet ademend en op een manier geproduceerd dat het waterdicht/afstotend is met de intentie vocht tegen te houden, dit leg je doorgaans tussen het molton en het matras.