Matras-ledikantje

Vanavond heeft onze zoon zijn bedje ondergekotst. Dus ook op zijn matrasje (vies en nat).

Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat je matrasjes heb die een speciale hoes hebben?

Of hoe doen anderen dat? Iemand tips qua matras (plus eventueel bescherming?).

Wij hebben op net matras, een bedzeil, dan een molton en dan nog een hoeslaken. Dat bedzeil beschermd ook als je kind door zou lekken etc, bedoel je at??

Bedzeil vindt ik nogal eng idee… :oops:

Bedoel je een aerosleep?

Die is het ja… kon maar niet op de naam komen. :oops:

@Kwakje wrote:

Bedzeil vindt ik nogal eng idee… :oops:

Ik weet niet wat jedaar eng aan vind, maar dat isecht nergens voor nodig :oops:

Maar je hebt je antw. al zie ik :thumbup:

Wat voor soort bedzeil gebruik jij? En gebruik jij het over het hele matrasje?

Wij hebben toen het ledikant en het matrasje gekregen, dus niet echt verder op zoek gegaan naar iets anders.

Een ademende, ik heb 1 van de babydump, die is 50 bij 90 die leg je meteen op het matrasje, dan de moltonhoeslaken en gewone hoeslaken eroverheen, ideaal voor alser ongelukjes gebruren, komt het niet op het matrasje.

hier bewust gekozen voor een afritsbare hoes van de matras… dus we kunnen het matrasje nog verder ontleden!

bevalt goed, regelmatig een wasbeurte en vooral met deze ongelukjes houden we het bed fris. Was wel 20 euro duurder, maar het is het wel waard geweest!

Dus dat adviseer ik nu aan iedereen!

Bedzeil raadt ik af! dan was ik liever tien keer extra dan dat ik ooit mn kindje vind, zeil blijft zeil, en is plastic en ademt niet, hoort voor mijn idee niet thuis in een ledikantje.

En ik vraag me af hoe comfortabele het slaapt, het ademt voor geen ene meter als je dan een beetje zweet…

Waar heb je die vandaan?

Het is een moltonzeil, die je gwn kan wassen en ik snap niet wat er niet fris aan is en waarom je er inprincipe zo vreemd over doet? Ik vraag me ook serieus af hoe je er op komt dat het van plastic is?

Edit, ik lees dus wiegendood net.

Een moltonzeiltje voor een ledikant. Het zeiltje komt op het matras en beschermt het tegen doorlekken van de luier. Het moltonzeiltje is waterdicht, luchtdoorlatend en zorgt voor een hygiënische bescherming van het matras.

De moltonzeiltjes worden gemaakt van 100 % katoen. Ze zijn in elk jaargetijde te gebruiken. Het moltonzeiltje is 50 x 90 cm en dus geschikt voor een ledikant.

@Sennapen wrote:

Het is een moltonzeil, die je gwn kan wassen en ik snap niet wat er niet fris aan is en waarom je er inprincipe zo spastisch over doet? Ik vraag me ook serieus af hoe je er op komt dat het van plastic is?

moltonzeiltjes worden in het kader van wiegendood ontraden… ze zijn niet luchtdoorlatend, dus zou een kindje er met het gezichtje in komen liggen kan het stikken.

Ook kan er warmtestuwing ontstaan, doordat de kleine de warmte niet kwijt kan in/door het matras.

Ook in babytijd, mocht een kruikje lekken en je hebt er een moltonzeiltje onderliggen … blijft het kokend hete water op het zeiltje staan en dus lange tijd in aanraking met het lichaam van je kindje.

Hier hebben we ze niet gebruikt.

Ja dat las ik net, maar je legt het zeiltje toch niet zo hoog als het hoofdje. Vind het dan wel vreemd dat ze worden verkocht als ze in verband staan met wiegendood. :roll:

Ow en die kruiken hebben we amper gebruikt dus, maar dat krijg je dus met een zomerkindje :wink:

er wordt natuurlijk wel meer verkocht wat niet per definitie goed is voor kinderen.

Nee oke, maar je koopt ook niet alles natuurlijk. Volgens mij stond dit zelfs op de uitzetlijst. We hebben het met Roan 2,5 jr gebruikt…

Hmmm :think:

hij staat idd op die uitzet lijst,

ik heb zo’n mini versie de alleen onder haar billen tot beneden ligt… moet eerlijk zeggen dat ik het altijd een beetje eng vind…

kruiken ook nog nooit gebruikt

stond idd ook op de uitzetlijst hoor… maar die heb ik met een pak zout genomen :mrgreen: .

Zo vond ik vanaf het lezen 6 hydrofielen bijv. optimistisch weinig.

En dat zeiltje heb ik wel bij staan kijken… maar voelde niet goed.

@teun wrote:

hij staat idd op die uitzet lijst,

ik heb zo’n mini versie de alleen onder haar billen tot beneden ligt… moet eerlijk zeggen dat ik het altijd een beetje eng vind…

kruiken ook nog nooit gebruikt

zelfs dat wil ik ontraden! hoe ik mijn kind wel eens ehb aangetroffen, wat een zeer beweeglijk jongetje!! op de kop, odner de dekentjes!! ik wil er niet aan dneken wat er was gebeurd als daar een mini zeiltje onder had gelegen!!

je kan niet voorzichtig genoeg zijn, vooral als je er niet dichtbij in de buurt bent. Een kindje ligt daar boven te liggen!!

Sorry… mijn gevoel zegt gewoon dat ik het moet zeggen hier… :oops: :oops: Ik snap zo niet dat het nog steeds wordt verkocht. (net zoals bobike vrij uit gaat omdat de hele wereld zegt dat daar absoluut geen kindje uit kan vallen! terwijl het wel zo is! )

ja ik moet zeggen dat ik er ook elke keer met bed verschonen een rotgevoel bij heb :oops:

gelukkig draait mijn dochtertje echt amper in haar slaap.

ik vind het ook zo stom, hoezo zetten ze zulke dingen dan op zo’n lijst? natuurlijk is het geen verplichting etcetc… maar naïef zoals ik ben, wil je dan alles “goed” doen, terwijl je eigenlijk gewoon naar je gevoel moet luisteren toch :roll:

vanaf morgen gaat hij eruit!