Marktplaats wat vinden jullie fijn ?

Hoi,



Ik snap jou ook wel, maar het is zgan , dus doe ik het niet voor een prikkie weg :wink:



maar jij begrijpt mij niet :think: of wel :wink:



gr melanie.

Ja begrijp je heel goed, maar voor mij als koper werkt het niet zo dus…

@Madre wrote:

Maar je vond het toen toch waard?



Jullie hebben het toch gekocht met de gedachte dat het de moeite waard was voor 115 euro?

Jullie wilde dat ding hebben voor jullie meisje, jullie hebben dat gekocht met de gedachte dat het een geweldig fietsje is…



Daar heb ik als 2e hands koper niets mee te maken, ik wil ‘gewoon’ een fiets…



Kijk, als er nu iemand is die 50 euro bied is het toch geweldig…Prima…



Maar op mp is gewoon echt wat de gek er voor geeft.



Het is maar net wat iemand graag wil hebben, niet wat de verkoper er voor wil hebben…



Snappie???



Ik weet het, mijn gedachtengang is wat vreemd, je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, als je maar begrijpt wat ik probeer uit te leggen…






Ik ben het helemaal met Madre eens!



Duikt nu weg, sorry Madre :mrgreen:

Ik had die reactie geplaatst, maar wil er ff op terug komen: Soms (vaak?) vind ik het toch wel fijn dat ik weet hoe duur iets heeft gekost (dat is een verkeerde zin he? :think: ) want dat zie je niet altijd aan de foto. Zoals nu: ik wil graag een stapelbed voor de kids, maar wel een degelijke! Dus liever niet die van Ikea… Maar ze lijken wel op elkaar. Nu heb ik een paar grenen stapelbedden gezien, en die zijn best duur. Die zijn dus ook heel stevig. Maar je hebt ook andere houten, die lijken erop, maar zijn toch niet zo stevig…



Dus dan lees ik toch liever de nieuwprijs, dan dat ik een bed ga ophalen en daar pas zie dat ie er niet zo stevig uitziet… ( En ik weet, hoe duur iets is zegt niet altijd alles, maar een bed van een echte meubelwinkel of de Ikea, kan wel degelijk verschil maken :wink: )

@mamy wrote:

@Madre wrote:
Maar je vond het toen toch waard?



Jullie hebben het toch gekocht met de gedachte dat het de moeite waard was voor 115 euro?

Jullie wilde dat ding hebben voor jullie meisje, jullie hebben dat gekocht met de gedachte dat het een geweldig fietsje is…



Daar heb ik als 2e hands koper niets mee te maken, ik wil ‘gewoon’ een fiets…



Kijk, als er nu iemand is die 50 euro bied is het toch geweldig…Prima…



Maar op mp is gewoon echt wat de gek er voor geeft.



Het is maar net wat iemand graag wil hebben, niet wat de verkoper er voor wil hebben…



Snappie???



Ik weet het, mijn gedachtengang is wat vreemd, je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, als je maar begrijpt wat ik probeer uit te leggen…






Ik ben het helemaal met Madre eens!



Duikt nu weg, sorry Madre :mrgreen:




:hand:

Ik heb bieden gekozen.

Ik doe meestal een bod waarvan ik denk dat het object waard is voor mij, het liefst nog wat er onder zodat ik wat speelruimte heb.



Daarna stuur ik een nette mail naar de verkoper met de vraag of ze het bod willen overwegen, of evt. een tegenbod willen doen en dat ik hoop op een positieve reactie.

Het zelfde doe ik overigens ook met een object waar een vaste prijs voor staat met een mail erbij dat ik me er van bewust ben dat ik onder hun prijs zit, maar of ze toch alsjeblieft mijn bod willen overwegen.

Ik heb er vrijwel nooit problemen mee gehad.

En als ze niet willen zakken dan bedank ik ze vriendelijk, zeg ik dat ik hoop dat ze snel een koper hebben gevonden en zoek ik verder, of als ik het écht nodig heb en kan betalen dan accepteer ik de prijs die ze vragen.



Ik heb iig nog nooit problemen gehad en zelfs een paar complimenten dat ik vriendelijk over kwam, zelfs als ik besloot het object niet te kopen.



Als ik zelf iets verkoop, vind ik het zéér onbeschoft om korte nietszeggende mailtjes te versturen of alleen maar te bieden zonder bijbehorende mail althans zo komt het op mij over.

Zo’n zinnetje als: “Ik wil het wel hebben. gr. Piet”

Daar kan ik helemaal niks mee :?

Ik ga het liefst gewoon naar de winkel…



Bieden vind ik sowieso irritant…

Ik heb in een advertentie van mij bieden gezet.

Nu krijg ik een mailtje van iemand met de vraag wat ik er voor wil hebben.

Hoe moet ik nu handelen?



Ik wil er graag 30 euro voor hebben, maar zal ik dan 35 tegen haar zeggen? Dan kunnen we nog zakken, maar misschien kapt zij er dan gelijk mee ?? :?

@Anita-1982 wrote:

Ik heb in een advertentie van mij bieden gezet.

Nu krijg ik een mailtje van iemand met de vraag wat ik er voor wil hebben.

Hoe moet ik nu handelen?



Ik wil er graag 30 euro voor hebben, maar zal ik dan 35 tegen haar zeggen? Dan kunnen we nog zakken, maar misschien kapt zij er dan gelijk mee ?? :?




Gewoon zeggen dat je er 30,- voor wil bijvoorbeeld ex verzend kosten .

als ze willen zakken wat niet vaak gebeurd althans bij mij niet dan zeg ik dat ik er dat wel voor wil hebben :wink:



succes!



gr melanie

ik zou 35 zeggen en als ze het te veel vind kan je zeggen dat je tot 30 euro wilt gaan! :wink:

Of je hebt de kans dat ze niets meer laten horen :wink:

ik heb in mijn mailtjes ook altijd staan:



zoals u vroeg is dit ongeveer het bedrag wat ik wil hebben voor het product.

Gelieve hoor ik van u of het bedrag passend is en anders graag een tegenbod!



zo weet ze waar jij aan zit te denken, en hou je de kans voor de bieder/belangstellende ook open om een tegen bod te doen :wink: :angel:

Wanneer ik iets zoek, probeer ik altijd eerst uit te zoeken wat het nieuw waard is en vervolgens waarvoor het ongeveer verkocht wordt op MP.

Ligt eraan wat ik zoek, maar als er weinig prijsverschil is (in mijn ogen) dan koop ik het toch vaak liever nieuw in de (web)winkel. (en dus niet zgan)

Als ik dan besluit te willen kopen via MP, dan wil ik uiteraard zo goedkoop mogelijk uit zijn. Ik bied dan waarschijnlijk ook aan de lage kant, maar niet TE laag. Net zoals de koper er een zo hoog mogelijk bedrag voor wilt hebben, wil ik er zo min mogelijk voor betalen :wink:



Soms hoor je nooit iets over je bod, terwijl je ook niet overboden word. En andere keren wordt het geaccepteerd, overboden of krijg je een mail met het minimum bedrag wat ze er graag voor willen hebben of iets dergelijks (onderhandelen)



Ik bied vaak op meerdere tegelijkertijd (indien mogelijk) en meld ook altijd weer netjes als ik geen intresse meer heb (trek bod in, of indien al mail, mail ik netjes terug)



Ik houd dus wel van het bieden. Vraag mij soms zelfs af of ik er niet een sport van moet gaan maken. Weleens wat gekocht voor 10 euro waar anderen echt niet minder dan 20 of 25 euro voor wilde hebben. Zo zou je toch als je er tijd in wilt steken, winst kunnen maken :lol:



Maar goed. Als ik zelf iets op MP zet, dan zet ik dat ook altijd op bieden. Eigenlijk zonder een prijs wat ik er minimaal voor wilt hebben. Minimaal wil ik er namelijk de hoofdprijs voor krijgen en die krijg ik toch niet :wink: Zoals hier al eerder gezegt, vaak is het toch wat de gek er voor wilt geven.

Als ik het echt te weinig vind, dan verkoop ik het gewoon niet, probeer het opnieuw, blijf er mee zitten, probeer het later weer (en dan toch voor weinig) of geef het weg aan een bekende die ik het dan weer wel gun :eh:



Tja…

schatrijk word ik er niet van.



Binnenkort weer koninginnedag en rommelmarkten. We geven elk jaar wel weer een paar dozen weg met goede spullen die wij niet meer nodig hebben. Vorig jaar ben ik van te voren maar eens begonnen om dingen die eventueel de moeite waard zijn om die eerst proberen te verkopen via MP. Zo toch nog wat geld bij elkaar gekregen (wat met boodschappen doen ook zo weer weg was :roll: :lol: ) wat we anders gesponserd hadden aan de korfbal waar we niet eens meer lid van zijn.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hoi,



als er een richtprijs bij staat, hoeveel zou je ongveer af kunnen wijken ?





gr mel

er is het e,e,a veranderd op mp qua dat je bieden vanaf in kunt vullen hoe ervaren jullie dat ?



Ik heb zoiets hoe lang moet je bieden tot er iemand een keer acoord gaat vooral als het iets is wat gewilt is :think:

zie vaak bieden vanaf staan en dan nog na dagen krijg je geen antwoord :?



dus uiteindelijk nog een beetje onduidelijk.



Hoe ervaren jullie het ?





gr melanie.

Maakt mij niks uit bied altijd gewoon nee heb je ja kan je krijgen vind ik altijd.

En hoor je niks dan zou ik gewoon verder zoeken naar wat je zocht toch.

Vind MP echt leuk gewoon leuke dingen scoren voor weinig geld haha.

Nog leuker als winkelen want daar kan je niet onderhandelen hahaha.

Al moet ik wel zeggen kleding heb ik nog nooit gekocht via MP dat vind ik niks.

wel nu nog voor me zoontje maar goed dat houd straks ook wel op natuurlijk maar ze groeien nu gewoon zo snel vind ik.

we hebben hier wel wat dingen van MP gehaald en dat waren dingen met biedingen, maar meestal neem ik direct contact op met de verkoper als de biedingen nog laag staan.

Verkopers happen vrij snel :oops:



Wij hebben zo voor weinig een glijbaan, een wip walvis (van little tikes), maar ook een grenen halfhoogslaper… voor 30 euro… terwijl wij inmiddels via mail een akkoord hadden werd er door geboden tot over de 100 euro… die mensen baalden heel erg, maar hebben ons toch het bed gegund.

Goed schuren en aflakken en voor 35 euro een nieuw bed :thumbup:

@mamaMarije wrote:

we hebben hier wel wat dingen van MP gehaald en dat waren dingen met biedingen, maar meestal neem ik direct contact op met de verkoper als de biedingen nog laag staan.

Verkopers happen vrij snel :oops:



Wij hebben zo voor weinig een glijbaan, een wip walvis (van little tikes), maar ook een grenen halfhoogslaper… voor 30 euro… terwijl wij inmiddels via mail een akkoord hadden werd er door geboden tot over de 100 euro… die mensen baalden heel erg, maar hebben ons toch het bed gegund.

Goed schuren en aflakken en voor 35 euro een nieuw bed :thumbup:




Ik stuur de mensen ook altijd een mail hoor doe nooit mee aan de biedingen zodat mensen maar blijven bieden daar heb ik geen zin in idd.

Wel aardig dat je het bed nog wel kreeg.

Wij hebben eens voor een caravan een bod afgesproken hun vonden het goed maar moesten dan wel gelijk komen, was echt een uur rijden snel oppas geregeld want zelf wouden we andere dag komen maar dan kon ze niet beloven dat ze hem nog had.

Dus wij daar krijgen we te horen wat we ervoor willen geven want er was veel meer geboden maar wat zeiden ze niet.

Ik was nog wat omhoog gegaan maar ook dat was te weinig en ja dan houd het gewoon op ga niet in de schulden voor een caravan.

maar wat was ik kwaad zeg brrrrrrrrrr laat ze me daar zo’n eind voor komen bah echt gemeen vind ik dat.

Als ik iets heeeeeel graag hebben wil, mail ik direct !

anders ga ik mee met bieden met de kans dat je het misloopt :wink:



zo hebben we al heel veel centjes bespaard :thumbup:



gr mel