Marktplaats wat vinden jullie fijn ?

Ik vind bieden fijn, maar wel met een richtprijs.



Waar ik me wel aan erger, aan mensen die telkens 10 cent meer bieden.

Ohhh :wall: dan denk ik echt: doe eens serieus!!!

Maar als je bieden vanaf ik niem maar wat 5,- er bij zet gaan jullie dan ook onder de prijs zitten ???



Fijn dat jullie meedenken :thumbup:

ik zou er bijzetten: bieden vanaf 5 euro, biedingen eronder worden verwijderd. oid :mrgreen:

Maar als ik bijvoorbeeld erbij zet bieden vanaf is dat ook mijn prijs en is het wat mij betreft voor die prijs ook verkocht, snap je hem nog :mrgreen:



ga er in iedergeval maar wat bijzetten is wat makkelijker dan

:thumbup:

gr melanie

dan zou ik erin zetten :

Ik wil er 5 euro voor (ik zeg maar een bedrag)

Wie het eerste komt, wie het eerst maalt.

Dan zou ik bieden niet doen.

Hoi,



Ja zie omschrijving en dan kijkt er vervolgens niemand :mrgreen: hihihiihihih



ja weg is weg :thumbup: bedankt mutsy :-*



gr melanie

Ja als je een richtprijs erbij zet bied ik lager…



Als ik iets op mp zet met een richtprijs dan is die altijd hoger dan het minimale dat ik er voor wil hebben…

@Madre wrote:

Ja als je een richtprijs erbij zet bied ik lager…



Als ik iets op mp zet met een richtprijs dan is die altijd hoger dan het minimale dat ik er voor wil hebben…




ok richtprijs dat snap ik maar als erbij staat bieden vanaf toch niet :think:





gr melanie

@melanie wrote:

@Madre wrote:
Ja als je een richtprijs erbij zet bied ik lager…



Als ik iets op mp zet met een richtprijs dan is die altijd hoger dan het minimale dat ik er voor wil hebben…




ok richtprijs dat snap ik maar als erbij staat bieden vanaf toch niet :think:





gr melanie




Bij bieden vanaf kijk ik of ik het het ook waard vind, zo niet dan kijk ik verder, zo ja dan mail ik meestal met de vanafprijs…



Maar ‘bieden vanaf’ vind ik eigenlijk een beetje onzin.



Als er staat: geen onzin-biedingen ook…Meestal ga ik dan gelijk verder met kijken…



Maar dat is persoonlijk voor mij hoor…Wellicht dat ik door mijn instelling wel eens wat mis loop…

Ik heb geklikt op bieden, maar ik bedoel wel met een richtprijs… Als er alleen staat ‘bieden’ dan klik ik weer verder. Net als wanneer er staat: bieden, en de nieuwprijs was 600…

Precies…Ik vind het nooit zo interessant wat de nieuwprijs was. Toen vonden de kopers dat het waard. Maar dat zou niets uit moeten maken als je het 2e hands weg doet…Het is wat de gek er voor geeft…

@Madre wrote:

Precies…Ik vind het nooit zo interessant wat de nieuwprijs was. Toen vonden de kopers dat het waard. Maar dat zou niets uit moeten maken als je het 2e hands weg doet…Het is wat de gek er voor geeft…




Nou ik vind het wel van belang, dat betekent dus dat het niet voor een habbekrats weggaat duidelijk toch :think:





er zijn zelfs mensen bij die ook al is het nieuw vinden ze het toch tweedehands omdat ze het niet in een winkel kopen maar van een particulier :roll:

Wij verkopen veel via marktplaats…

Als wij bieden erop zetten blijft het erop staan en reageren er weinig mensen…

Als wij een richtprijs erop zetten is het binnen no time verkocht…



Als ik zelf iets zoek kijk ik ook prijsgericht…waarom? als ik eerst es moet bieden kan het lang duren voor ik antwoord krijg…mensen laten het bedrag vaak eerst een tijd staan…

Ik weet wat ik uit wil geven en kijk dus naar die prijzen,daar reageer ik op,bieden sla ik altijd over…

@nomi wrote:

Wij verkopen veel via marktplaats…

Als wij bieden erop zetten blijft het erop staan en reageren er weinig mensen…

Als wij een richtprijs erop zetten is het binnen no time verkocht…



Als ik zelf iets zoek kijk ik ook prijsgericht…waarom? als ik eerst es moet bieden kan het lang duren voor ik antwoord krijg…mensen laten het bedrag vaak eerst een tijd staan…

Ik weet wat ik uit wil geven en kijk dus naar die prijzen,daar reageer ik op,bieden sla ik altijd over…




Ik ga eens kijken of dat werkt :wink: ga boven mijn prijs zitten die ik er eigenlijk voor wil hebben, heb dus prijzen ingevult en kijken wat dat brengt :thumbup:

Ik heb gekozen voor “vaste prijs”.

Dan weet je meteen waar je aan toe bent :wink:

Daaronder bieden kan dan altijd.

Maar als je tegen elkaar opbiedt dan moet je het steeds in de gaten houden…

Ik kies anders, ik mail meestal meteen de persoon (de verkoper.).

Dat doe ik dus juist weer nooit, mailen naar de verkoper: Ik wacht altijd af of mijn bod wordt geaccepteerd en ik gemaild word…

@melanie wrote:

@Madre wrote:
Precies…Ik vind het nooit zo interessant wat de nieuwprijs was. Toen vonden de kopers dat het waard. Maar dat zou niets uit moeten maken als je het 2e hands weg doet…Het is wat de gek er voor geeft…




Nou ik vind het wel van belang, dat betekent dus dat het niet voor een habbekrats weggaat duidelijk toch :think:





er zijn zelfs mensen bij die ook al is het nieuw vinden ze het toch tweedehands omdat ze het niet in een winkel kopen maar van een particulier :roll:




Ja het is wel duidelijk, maar ik snap niet dat als iets duur was dat het niet voor een habbekrats weg kan…



De orginele koper vond het toendertijd zoveel geld waard. Heeft het veelvuldig gebruikt en verkoopt het nu om wat voor reden dan ook.



Ik als 2e hands koper wil dus een koopje en dan maakt het mij niets uit of iets 2000 euro of 20 euro heeft gekost. De waarde van wat het nieuw was en dat de orginele koper dat het dus waard vond, heeft niets te maken met de 2e hands prijs…



Maar ik weet dat er veel mensen anders over denken hoor. Die denken, ik heb er veel voor betaald dus…



Bij mij strookt die logica niet…

@Madre wrote:

@melanie wrote:
@Madre wrote:
Precies…Ik vind het nooit zo interessant wat de nieuwprijs was. Toen vonden de kopers dat het waard. Maar dat zou niets uit moeten maken als je het 2e hands weg doet…Het is wat de gek er voor geeft…




Nou ik vind het wel van belang, dat betekent dus dat het niet voor een habbekrats weggaat duidelijk toch :think:





er zijn zelfs mensen bij die ook al is het nieuw vinden ze het toch tweedehands omdat ze het niet in een winkel kopen maar van een particulier :roll:




Ja het is wel duidelijk, maar ik snap niet dat als iets duur was dat het niet voor een habbekrats weg kan…



De orginele koper vond het toendertijd zoveel geld waard. Heeft het veelvuldig gebruikt en verkoopt het nu om wat voor reden dan ook.



Ik als 2e hands koper wil dus een koopje en dan maakt het mij niets uit of iets 2000 euro of 20 euro heeft gekost. De waarde van wat het nieuw was en dat de orginele koper dat het dus waard vond, heeft niets te maken met de 2e hands prijs…



Maar ik weet dat er veel mensen anders over denken hoor. Die denken, ik heb er veel voor betaald dus…



Bij mij strookt die logica niet…




Hoi,



Kijk ik heb dus een loopwagentje te koop daar heb ik 115 euro voor betaald dat ding is nog zo goed als nieuw dan ga ik dat toch niet weg doen voor 15,-???



Het is ook apart en niet iedereen heeft het of was zo gek net als wij om daar 115,- voor neer te leggen :mrgreen: :wink:



Wel grappig als die verschillende meningen :wink: :thumbup:



gr melanie

Maar je vond het toen toch waard?



Jullie hebben het toch gekocht met de gedachte dat het de moeite waard was voor 115 euro?

Jullie wilde dat ding hebben voor jullie meisje, jullie hebben dat gekocht met de gedachte dat het een geweldig fietsje is…



Daar heb ik als 2e hands koper niets mee te maken, ik wil ‘gewoon’ een fiets…



Kijk, als er nu iemand is die 50 euro bied is het toch geweldig…Prima…



Maar op mp is gewoon echt wat de gek er voor geeft.



Het is maar net wat iemand graag wil hebben, niet wat de verkoper er voor wil hebben…



Snappie???



Ik weet het, mijn gedachtengang is wat vreemd, je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, als je maar begrijpt wat ik probeer uit te leggen…