Marktplaats vraagje

Ik heb op marktplaats op iets geboden en ben de hoogste bieder ( en nee geen 50 cent hoger maar een paar euro)



en toch is het ding gereserveerd, en niet aan mij.



mag dat?

en zo ja: gebeurd dat vaker?



had ik dan moeten mailen?

nogal hoger bieden is toch duidelijk genoeg :think:



ik heb ook geen mail gehad dat ze het aan een ander aan wilde bieden…:eh:

Misschien had de verkoper net al een deal gemaakt met diegene voordat je je bod deed…



Ik denk niet dat diegene dan opeens die afspraak zou afzeggen omdat iemand een paar euro hoger biedt…Of het moet een hebberig mens zijn… :wink:

Dit overkomt mij ook regelmatig. En ja het mag. Er zijn namelijk ook mensen die via de mail een bod doen en daar ben je ook vrij in immers ?



Ik heb ook diverse dingen op MP staan en hoe mensen bieden is mij om het even. Ik zorg er wel voor dat ik tijdig de advertenite reserveer en voel me niet geroepen de hoogste bieder te mailen. Het zou misschien wel zo duidelijk zijn maar het kan ook zijn dat de hoogste bieder ver onder mijn prijs zit.

:think: advertentie is van de 8ste dec, eerste en enige andere bod is op 9 en ik op 11…zou dus kunnen :think: hmmmm :think:



maar het gereserveerd is vandaag pas geplaatst… :think:



ow en er stond geen richtprijs bij de advertentie…









ik dacht dat mailen opdringerig was…maar ik heb mijn lesje geleerd :wink:

Men kan ook mailen en dan zie je het bod dus niet…



Wellicht heeft diegene wel meer dan jou geboden, maar dat weet je niet.

misschien heeft ze gewacht met reserveren tot ze het geld van die ander had… dat doe ik namelijk altijd wel. Er zijn zoveel mensen die niet reageren op een mail dat je akkoord gaat, dat ik gestopt ben met meteen op gereserveerd te zetten.

Ik heb het regelmatig bij dingen die ik aanbied.

Veel gaat per mail. Ik probeer dan zsm het op mp op gereserveerd te zetten, maar soms gebeurd het ook weleens dat ik het vergeet :oops:



Ik zet er bewust geen richtprijzen bij, mensen gaan ALTIJD onderbieden :shifty:

ik hoor het al…ik moet nog veel leren 8)





tnx meiden :-*








  • gaat nu met een pruillip in een hoekje zitten balen dat ze dat ding niet heeft :?

Of ze heeft het alsnog aan de buurvrouw verkocht en helemaal niet via MP. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden…

Als ik het echt wil hebben, mail of bel ik altijd, dan heb je het meest directe contact en weet je wat diegene er minimaal voor hebben wil…

maar ben ik dan zo’n muts dat ik het niet netjes vind dat ze mij niet benaderd :think:



ik doe dat nl wel :shifty:













moet wel zeggen dat ik vaak :eh: zit over mensen op marktplaats :silenced:

( heb ik iets verkocht, gegevens doorgegeven, doos klaar…en dan niks…mail je er achteraan…neeeejjjjj hoeft nie meer, iets anders gekocht :roll: als je al uberhaupt een reactie krijgt :roll: , niet doorgeven dat iets is aangekomen, veel minder betalen dan afgesproken enz enz enz )

waarom mail je alsnog niet?

vragen staat vrij, je kan altijd vragen of dat gene er nog is?

en dat je ev bereid bent om nog verder te onderhandelen :think:

:think: goed idee



doet ik morgen wel…





dan is mn toon minder vinnig :angel: 8)

@Guusje wrote:

maar ben ik dan zo’n muts dat ik het niet netjes vind dat ze mij niet benaderd :think:



ik doe dat nl wel :shifty:













moet wel zeggen dat ik vaak :eh: zit over mensen op marktplaats :silenced:

( heb ik iets verkocht, gegevens doorgegeven, doos klaar…en dan niks…mail je er achteraan…neeeejjjjj hoeft nie meer, iets anders gekocht :roll: als je al uberhaupt een reactie krijgt :roll: , niet doorgeven dat iets is aangekomen, veel minder betalen dan afgesproken enz enz enz )




Oh echt :shock:

Ik krijg altijd het geld en verstuur het dan netjes

Krijg bijna altijd een leuke reactie, tegenwoordig in mijn gastenboek :thumbup:

Ik heb niets te klagen over MP :angel: 8)



Maar ik zou ze gewoon mailen.

Maar je weet het antwoord eigenlijk al, verkocht en gereserveerd :wink:

owwww vic…ik wil dat ook :shifty:

ik ben na 1 ronde aanbieden op mp al weer gestopt :snooty: werd er moedeloos van :oops:

Ik denk dat het een kwestie is van geduld hebben op MP.

Niet te gretig willen zijn en altijd een aardige mail sturen, zelfs als mensen een bod doen van € 1,50 :roll: voor iets wat € 119,00 nieuw is :roll:



Ik mail altijd, bedankt voor uw bod.

Mijn vraagprijs is … bla bla bla.

Maar omdat ik een webwinkel heb, en dus ook het linkje mee mail, krijg ik vaak een aardige mail terug.

Ze zien ook vaak meerdere dingen en kunnen zo verzendkosten besparen.

Of ze willen de maten weten, of willen langs komen om het te passen.

Dat is misschien wel anders als het particulier is :wink:

ja wil net zeggen… jij bent een bedrijfje…



mp is zo…vrijblijvend zeg maar :angel:









wel :thumbup: dat het zo goed loopt…maar had ook niet anders van je verwacht 8)









en ja, die brave mailtjes stuur ik ook :roll:

maar ja ik hou er maar over op…ik ga maar eens :zzz:



bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven :-*

@victoria wrote:

Ik denk dat het een kwestie is van geduld hebben op MP.

Niet te gretig willen zijn en altijd een aardige mail sturen, zelfs als mensen een bod doen van € 1,50 :roll: voor iets wat € 119,00 nieuw is :roll:




Hmpf, zulke mensen neem ik nooit serieus en gooi ik er zonder pardon af. Mensen die ver onder de prijs bieden en dit niet redelijk is, daar waag ik geen mailtje aan hoor !
Maar gezien je :roll: doe jij dat ook niet ;)

Jawel die mail ik echt :angel:

Heel serieus doe ik dat :mrgreen:



Ik krijg 9 van de 10x antwoord terug :angel:

Haha echt ? :mrgreen: