Marktplaats vraagje

Ja ook omdat ik het leuk vind hoor.

Soms bieden ze echt belachelijke prijzen :hand:

En soms krijg je komische mailtjes terug.



Vorig week kreeg ik van iemand een mailtje.

Ik ben een bijstands moeder op zoek naar mooi betaalbaar merkkleding :angel:



Ik heb haar terug gemailt dat ze dan op de juiste adres is en dat zij mij een redelijke bod mag doen en dat we dan misschien tot een deal kunnen komen.

En wat denk je … ze heeft 2 setjes gekocht :angel:

Als ik iets heel graag wil dan bied ik niet…Dan mail ik rechtstreeks naar de verkoper. Ook al vragen ze om te bieden, dan vraag ik hen wat ze ervoor willen hebben, vaak ben ik dan toch degene die het kan kopen!



Werkt vaak iets persoonlijker, dan alleen bieden!

@victoria wrote:





Oh echt :shock:

Ik krijg altijd het geld en verstuur het dan netjes

Krijg bijna altijd een leuke reactie, tegenwoordig in mijn gastenboek :thumbup:

Ik heb niets te klagen over MP :angel: 8)



Maar ik zou ze gewoon mailen.

Maar je weet het antwoord eigenlijk al, verkocht en gereserveerd :wink:




Ik ook hoor, ik ga ook pas inpakken als ik het geld heb gehad, en stuur de mensen dan een mailtje dat ik het geld heb ontvangen en dat ik het dan en dan ga versturen…eigenlijk nooit problemen mee gehad!

Doe ik precies zo. Werkt idd vaak heel snel en goed. Van een bieding komt vaak veel minder…

Gewoon mailen dus, doe ik sowieso altijd.



:-* M-tje

Afhankelijk van de advertentie breng ik een bod uit en stuur ik een begeleidend mailtje of ze mijn bod in overweging willen nemen of evt. een tegenbod willen doen.

Ik doe dit ook als er al een vraagprijs bij staat, veel mensen zetten hoger in dan ze er uiteindelijk voor willen hebben en vragen staat vrij.

Als de vraagprijs echt het minimale is wat ze er voor willen hebben dan wordt dat meestal wel via mail duidelijk gemaakt en afhankelijk van het bedrag en of ik het item echt hard nodig heb bedank ik ze vriendelijk en laat de eer aan iemand anders.

Als ik echt geen benul heb van een richtprijs mail ik eerst met de vraag welke prijs ze in gedachten hebben.



9 van de 10 keer krijg ik wat ik wil hebben voor de prijs die ik geboden heb.



Helaas zijn er mensen die nooit reageren op e-mails, tja die blijf je houden en ook mensen die zomaar zonder opgaaf van reden het item aan iemand anders verkopen of zomaar iets niet op komen halen :wall:

Helaas wil het hoogste bod niets zeggen bij Marktplaats, wil je zeker zijn dat een hoogste bod ook betekend dat je het item mag ophalen of laten verzenden dan kun je beter op eBay kijken.

Daar komt met het hoogste bod voor de koper de verplichting om het item te kopen en voor de verkoper om het aan de hoogste bieder te verkopen.



Mag ik vragen wat het was dat je zocht? :oops:

zie gw :wink: :-*

ik heb jullie advies opgevolgd…





ennnnn





het mailen werkt :shock: :o :dance:



zo het er nu naar uit ziet heb ik um :mrgreen:

( ok het is een andere, waar ik ook op geboden had, en die ik nog mooier vond ook nog eens een keer :inlove: :dance: )



het bod stond geen reactie, en dus nu op mijn mail binnen 10 minuten :dance: :dance:





nu even kijken hoe het afloopt…ik ben met haar tegenvoorstel accoord gegaan :shifty: en gelijk mijn gegevens gegeven :shifty:





:pray:





lang leve KOK :mrgreen: :-*

Een geinteresseerde kan de verkoper ook mailen dus het kan ook op die manier verkocht zijn.

Helaas mag het. Ze hoeven niet aan de hoogste bieder te verkopen.

Ik heb ook wel eens een deal met iemand gemaakt en even later stond er een iets hoger bod. Voor een paar euro vond ik het ook niet netjes om de vorige af te bellen. Die zou die avond komen en ik moest de adv. nog op gereserveerd zetten. Zo gaat het wel vaker.

Ben ik nu de enige die nieuwsgierig is wat je hebt gekocht, of bijna hebt gekocht? :shifty: :wink:

@Tirsa wrote:

Ben ik nu de enige die nieuwsgierig is wat je hebt gekocht, of bijna hebt gekocht? :shifty: :wink:




Ik ben helemaal niet nieuwsgierig :naughty:

En hoef het dan ook echt niet te zien :naughty:















































hahahahhahahha :liar:

en geloofde jullie mij :angel:

@Tirsa wrote:

Ben ik nu de enige die nieuwsgierig is wat je hebt gekocht, of bijna hebt gekocht? :shifty: :wink:




JA! :liar: :liar: :liar:

Als ik iets zoek en het staat erop mail ik meteen, of ik bel ze op als er een telefoonnummer bij staat…



Ik heb eigenlijk alleen maar hele goede ervaringen met mp…



Op 1 keer na, volledig aan mijn kant. Dat was van mijn achterwand die ik verkocht had… Die man was een erg naar persoon… Waarom geen idee, maar het voelde niet goed… Bleek bij thuiskomst dat de wand niet paste bij hem, maar ik durfde hem niet meer te ontvangen en heb het afgehouden… (brrrr)



Maar voor de rest alleen maar aardige lui tegengekomen…in al die jaren…

dit heb ik gekocht…en JA het is rond :dance:

een paspop :angel:



Ik heb er ook 3 :mrgreen:



wat heb jij betaald :angel: