Marktplaats; valse biedingen grrrrrrrrrrrrrr

toevallig gister een bod op onze kinderstoel gehad en nog steeds niets terug gehoord, hoop niet dat dat zon iemand is die niets meer van zich laat horen

@lena3 wrote:

ik krijg nooit een fatsoenlijk bod. Willen ze een prima damesfiets hebben voor een paar tientjes. Ja doei, dan zoek ik wel een stalling, daar kan ik hem voor laten stelen…

Nu heb ik een bedrag overgemaakt (klein bedragje maar) voor een programma, maar nog niks gekregen. Ik geef hem nog een paar dagen en dan laat ik het maar terugstorten.

Volgens mij kun je het niet terug laten storten hoor :think:

dan moet je de persoon vriendelijk verzoeken je geld terug te storten, zo gaat dat.

daarom moet je ook nooit geen grote bedragen overmaken.

Ik vindt iedere euro teveel als je iets niet toegezonden krijgt.

succes en ik hoop dat je het nog krijgt !

gr melanie

Iets verkopen op mp vind ik ook tien keer niks.

Of je krijgt een bod van 5 euro voor een goed uitziend bobike stoeltje plus scherm en bevestigingsblok.

Of ik had een bod voor een box,zelf 2 maak geboden en ik mail gestuurd dat ik accoord ging en vervolgens niks meer gehoord.

Dus nee mp is niks voor mij.

Ik koop er wel geregeld wat,dat gaat me dan wel weer goed af.

Heb mijn advertentie er maar weer eens afgehaald, misschien dat het na de bouwvak beter gaat en dan eens proberen zonder bieden, dus alleen via de mail :think: .

Toch jammer dat zoiets handigs zo verstoord wordt…

Hier is het momenteel ook bal met op MP verkopen. :evil:

Ik heb er nu 4 artikelen op staan, en overal is best aardig op geboden.

Maar wie ik ook terugmail dat de prijs akkoord is, ik krijg gewoon geen enkele reactie terug… :evil: Bied dan gewoon niet! :roll:

Nee hoor, ik wacht ook nog even tot na de vakantie, maar dan gaat alles op Ebay. Daar zitten tenminste wel serieuze kopers (en verkopers). :thumbup:

Das idd erg irri bij marktplaats vind ik, die stomme bedragen die ze durven te bieden…ik neem trouwens bijna nooit contact op met bieders meestal hoor je toch niks, iemand die echt wil die mailt jou wel hoor,maar idd eens proberen zonder biedingen, dat werkt vaak beter :thumbup: succes ermee en ik PB je even :wink:

Ik zoek en neus regelmatig op MP. Ons wiegje komt daar ook weg. En het hangmatje voor in de box. Maar ik wissel adressen uit, haal het ter plekke op en betaal ook ter plekke. Dan heb ik de spullen nl gezien en voor de koper een garantie dat ie zijn/haar geld heeft. :thumbup:

Werkt voor beide partijen naar volle tevredenheid. :mrgreen:

Ja ik herken het ook … ik vind het echt bagger … en vooral irritant :twisted:

Heel irritant inderdaad. :evil:

Ik heb goede en slechte ervaringen met verkopen. Iemand wilde kleertjes kopen dus ik een de kleertjes uitgezocht enz en daarna hoorde ik dus helemaal niets meer. :eh:

En zo vaak inderdaad gewoon niets meer horen als ik terug mail.

Bagheera :lol: Vitrinekast heb ik gelukkig al lang verkocht. Was even een voorbeeld waar ik me erg aan geergerd had. Maar moet erbij vertellen dat ik toen zwanger was en flink last van hormoontjes had :lol: .

Het is echt te triest voor woorden wat sommige mensen durven te bieden. Krijg soms het gevoel dat mensen voor de lol zitten te bieden.

Van die autostoel en buggydrager snap ik ook niets van. Snap ook niet dat sommige verkopers denken dat ze hun spullen verkopen als ze zo belachelijk veel ervoor willen hebben. Leek mij een meer dan reëel bod.

Loop wel te klagen, maar ben toch blij met Marktplaats. Het is vaak genoeg ook goed gegaan :thumbup: . En het is gratis.

Heb maar 1 keer meegemaakt dat iemand wat op zou komen halen en niet op kwam dagen. Oké, is wel 1 keer te veel :wink: .

Hier alleen nog maar positieve ervaringen met marktplaats gelukkig.

We hebben een tent verkocht en de wandelwagen.

Voor de tent hebben we zelfs bijna de prijs gekregen die wij er voor hadden betaald :lol: (das goedkoop kamperen geweest, haha).

Maar wat een gedoe kan er zijn zeg, als ik dit zo lees. :shock:

Nou, daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :evil: .

Net netjes zitten wachten op een koper, maar eh, weer één die niet op komt dagen.

Was er al bang voor…vanochtend nog gebeld/ge-smst/gemaild voor bevestiging, maar geen reactie :wall: .

Wat is er nou zo moeilijk aan om éven een mailtje te doen dat je er toch vanaf ziet :evil: .

Wat is dit nou voor mentaliteit?

Hub heeft weekenddienst en is thuis gebleven tot een half uur na het tijdstip dat de koper zou komen, kindjes konden niet weg … :wall: .

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Ik ben dus koper en heb een bod gedaan mevr ging akkoord een paar keer gemaild over dat we willen komen kijken ze maild terug wanneer ik mail vrijdag dat het zaterdag kan of dat uitkomt en krijg niks meer terug :wall: :wall:

vorige week een bod gedaan woensdag mevr gaat akkoord ik mail terug dat we zaterdag willen komen kijken krijg ik een mail wiegje is vandaag (donderdag) verkocht en is al opgehaald :wall: :wall:

Tjemig, da’s weer andersom :think: , wat een gedoe zeg :wall: .

Gelukkig, heb ik hier geen last van gehad van beide kanten niet.

Toevallig van de week een nieuwe camera gekocht!

En voor een matsprijs. ondanks dat de verkoper na onze afspraak een veel hogere bod kreeg, kon ik hem gister toch ophalen.

En alsnog kreeg ik er super dingen voor een matsprijsje bij!!

Ja hij stelde 1 voorwaarde ik moest op het moment wel zeggen wanneer en hoelaat ik de camera op kwam halen, kwam ik deze afspraak niet na werd hij een uur later aan de volgende bieder verkocht, we waren helaas iets verlaat maar onderweg meteen gebeld dat we onderweg waren en dat we een half uur/uur te laat waren maar hier deed hij gelukkig ook niet moeilijk over…

Maar ik vind het ook te kinderachtig voor woorden dat mensen hun afspraken niet nakomen…

Wel heb ik voor 2 weken geleden mee gemaakt,

Ook was via mp gekocht netjes overgemaakt en mail met adres verstuurd, 2 dagen later mail ik heb geen geld binnen. ik nog eens controleren was er wel af :evil: ik nog eens gestuurd dat het bij mij er wal af was, krijg ik 3 dagen later weer mail echt nog niet binnen :shock:

Ik bank gebeld konden niet helpen, ik nog weer mail gestuurd en over de zeik van dat kan niet het is er echt afgeschreven, nogmaals haar gegevens meegestuurd met de vraag het te controleren.

Klopte allemaal toen nog weer is internet bankieren en ja hoor terug gestort en een mail van de bank: geachte mevr. door een storing zijn er een aantal betalingen terug gestord (2 weken later :shock: :twisted: )

Maar gelukkig is nu alles toch nog goed gekomen!!!

Wij hebben ook iets gekocht via marktplaats. Helaas op de dag van afspraak startte onze auto niet. Dus ik heb gebeld en met de vrouw afgesproken dat ze het voor ons apart zoudenzetten, dat was overmacht. De volgende dag kreeg ik een mail van meneer of we de stoel nog wel wilden, anders zette hij hem weer terug op marktplaats…

Dus weer terug gemaild over het telefoongesprek met zijn vrouw/vriendin, dat wij echt geen oplichters zijn en dat dit overmacht is.

Kreeg ik een nette mail terug dattie ons vertrouwde en dat de stoel echt voor ons was.

Hubbie moest weg met de disco en had daarvoor een auto geleend en zou bijna langs de woonplaats komen van die mensen. Dus weer gemaild of het goed was dat hij dan de stoel op kon komen halen op zaterdag en dat was geen probleem.

Op de dag zelf nog een keer gebeld hubbie onderweg was.

En inderdaad stond de stoel klaar. ( Wel super ranzig, maar daar had ik al een ander topic voor geopend :wink: )

Maar ik heb ook een bod uitgebracht en daar kreeg ik 3 weken later een reactie op:

“sorry, we waren op vakantie.”

Tja, zet het er dan niet op!

Ja of zet er in het bericht bij dat je op vakantie bent of zolang op gereserveerd :roll: Zo moeilijk is dat toch niet :lol:

Maar sommige bieders willen ook wel erg snel reactie!

Ik had er iets op staan waar mensen tegen elkaar aan het bieden waren, dat wacht ik dus even af. Haalt de hoogste bieder na 2 dagen haar bod weg met de mededeling, “verkoper reageert niet”.

Dat vind ik dus erg snel. je bent toch een dief van je eigen portemonaie als je op het eerste beste bod reageert? Of ben ik nou gek?

Verder wel redelijk goede ervaringen met MP. Gelukkig nog nooit geld kwijt geraakt of zo. Bij dingen die wat meer kosten ga ik het ophalen zodat je het kan zien.

@Jolanda wrote:

Nou, daar gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :evil: .

Net netjes zitten wachten op een koper, maar eh, weer één die niet op komt dagen.

Was er al bang voor…vanochtend nog gebeld/ge-smst/gemaild voor bevestiging, maar geen reactie :wall: .

Wat is er nou zo moeilijk aan om éven een mailtje te doen dat je er toch vanaf ziet :evil: .

Wat is dit nou voor mentaliteit?

Hub heeft weekenddienst en is thuis gebleven tot een half uur na het tijdstip dat de koper zou komen, kindjes konden niet weg … :wall: .

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!

Dat heb ik ook heel vaak!

Dan mail ik of ze nog interesse hebben en dan hoor je niks :?

Of je mailt dat je accoord gaat met het bod en dan hoor je ook niks…

@charity wrote:
Ik ben dus koper en heb een bod gedaan mevr ging akkoord een paar keer gemaild over dat we willen komen kijken ze maild terug wanneer ik mail vrijdag dat het zaterdag kan of dat uitkomt en krijg niks meer terug :wall: :wall:

vorige week een bod gedaan woensdag mevr gaat akkoord ik mail terug dat we zaterdag willen komen kijken krijg ik een mail wiegje is vandaag (donderdag) verkocht en is al opgehaald :wall: :wall:

Ja hier ook!!

Dan heb je een hoger bod gedaan dan wat ze vroegen en dan hoor je niks, zelf maar weer er achteraan en dan zeggen ze dat het allang verkocht is!

Verwijder de advertentie dan! :evil:

ik had een eenpersoons boxspring.

gekocht voor de zonnebank en toen was ik zwanger :slight_smile:

zit nu te w8en op mensne die hem op komen halen ( als t goed is!) want ik zit idd ook vaker voor jan l*l te wachten pffff