Marktplaats; valse biedingen grrrrrrrrrrrrrr

Ken je dat???

Zet je wat spulletjes op MP, ja hoor…tjsakkaaaaaaaaa het bod waar je op zat te wachten :dance: .

Langzaam waan je je al in de winkel op zoek naar een vervangend nieuw exemplaar…je mailt de bieder terug dat je accoord gaat met het bod enz enz, wachten op die mail terug of het moment dat ze de “waren” op komen halen en afrekenen natuurlijk!!!

Maar eh…niks mail terug…niks geen koper op het afgesproken moment :think: :wall: .

Ik word er knettergek van!!

Welke lolbroeken zitten op elke advertentie te bieden, maar kopen nooit iets :evil: .

Irritant gedoe :x …

Kopen via marktplaats gaat me goed af, maar verkopen…pfffffffffffffffff zal eens blij zijn met een serieuze bieder… :wall:

Ben ik nou de enige die dat heeft???

Hoi,

nee, je bent niet de enige, gebeurd heel veel hoor, of ze komen niet opdagen :wall:

Of je krijgt iets thuis gestuurd vies, vaal of kapot vlekken, haren noem het maar op :sick:

Ik adverteer heel veel op mp en 9 van de 10 zijn niet sirieus, of ze willen het voor een prikkie.

Ik ga zaterdag trouwens een wijn kastje ophalen, via mp :mrgreen: :dance:

Heb het toevallig juist gehad met ons bed :evil: :evil: 3x Geplaatst en 4 biedingen gehad maar 0 reaktie terug! 3e Keer ook bij gezet, alleen bieden bij serieuze interesse en nu wordt (als het goed is :pray: ) donderdag het bed gehaald :thumbup: Maar kan daar ook heeeeeeeeeel slecht tegen!!! Ook als ik achteraf nog van gedachten verander dan mvil ik dat altijd nog even naar de adverteerder, dan weet die ook waar ie aan toe is :thumbup:

Ik heb nog nooit iets te koop aangeboden, maar ik heb het andersom.

Staat er: “t.e.a.b.” bij een super afgeragde autostoel. Dus ik bied via de mail 15 €, krijg ik helemaal niks meer te horen!

Grrrr zet er dan bij hoeveel je minimaal in gedachte hebt! Of heb dan minstens het fatsoen om even terug te mailen!!

Ik kan hier zooooo boos om worden! Ik kan toch niet RUIKEN dat die zeikerds minimaal 100 € willen hebben voor wat achteraf een 15 jarige autostoel blijkt te zijn? :evil: :evil:

:lol: :lol: Ja die ken ik ook, idd geef dan aan wat je graag minimaal wilt hebben, daar kan ik tenminste wat mee :roll:

Precies! Het ergste blijkt dan achteraf dat die kinderstoel code /02 heeft, hij is dus verboden omdat hij zo oud is dattie niet meer voldoet aan de veiligheidseisen van nu.

Dat ze dan die stoel maar steken waar de zon nooit schijnt!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hallo dan :shock: :hand: Laat ze hem er dan idd maar in steken :mrgreen:

hoi,

soms is dat ook zo hoor, ziet het er niet uit, je zou het bij wijze van spreken nog niet weg durven geven :shifty:

ik reageer ook niet bij iedere bieder, pas als ze mailen wel .

ik heb vaak 5 of meer pagina,s vol, dan blijf je aan het mailen :wink:

Ik krijg de meubels ook niet verkocht :wall: mijn schoonvader had het op een senioren forum of zo gezet, er belde een vrouw, die bood, 300,-

mijn schoonvader zei, mel het vloog eruit, hij had gezegt, ik heb het toch ook niet gepikt :oops:

gr mel

oke :?

Ik heb heel enthousiast allemaal mensen zitten mailen die een bod hadden gedaan op mijn advertenties. Zat me al te verbazen dat er maar zo weinig weer reageerde. MAar dat gebeurt dus vaker :? . Heb nog niet zoveel ervaring met marktplaats :wink: .

Weer wat geleerd :mrgreen:

Maar hoe doen jullie dat dan? Gewoon het bod weghalen als ze niet meer reageren binnen een paar dagen ofzo?

hoi,

ligt eraan of het een bod was wat je ok vondt , dan wel als het te laag was dan weer niet :wink:

je hebt trouwens ook uitstellers . die het over 2 maanden pas willen of zo, of zeggen ik hb het betaald, en dat dus gewoon niet hebben gedaan, zo kan ik wel eventjes doorgaan, nooit wat versturen voordat je je centen hebt :snooty:

gr mel

Dat doe ik wel :wink: Ik wacht meestal 3 dagen omdat sommigen alleen maar op werk internetbiedingen doen :lol: Ja die heb je echt hoor :wink: En dan snap ik dat je mss parttime werkt, maar na 3 dagen moet je toch een keer je mail gelezen hebben en ben ik er klaar mee… En bij teveel onzinbiedingen en te ver op MP komen, verwijder ik de hele advertentie en maak ik een nieuwe :thumbup: maar ik doe ook niet heel veel op MP, heb dus geen 5 pagina’s die ik hoef te verversen :lol:

Ook een puntje van ergernis :shifty: Mensen die dus 5 pagina’s vol hebben en waar dan op verschillende data 4 of 5 keer hetzelfde op aangeboden wordt :wall: Verwijder dan je oude advertenties, ik vind dat persoonlijk heel irri :shifty:

ja, dubbele advertentie,s :evil: heb ik ook zo,n hekel aan.

ik heb echt allemaal verschillende spullen en geen dubbele :angel:

hier ook 3 hooguit 4 dagen en dan weghalen .

gr mel

@Jolanda wrote:

Ben ik nou de enige die dat heeft???

Nee, ik vind het ook vreselijk irritant. Ik zet er tegenwoordig in de advertentie bij dat als er na 48 uur niet gereageerd is op mijn mail dat het bod dan wordt verwijderd. Want vaak bieden ze wel lekker hoog, waardoor anderen (die wel serieus zijn) misschien niet meer bieden.

Had er nu ook bij gezet, minimaal zoveel bieden en alle onzinbiedingen worden verwijderd…

Heb met kopen gelukkig nog nooit een probleem gehad, maar ga het wel meestal ophalen.

Heb ook wel eens iets op speurders gezet, lijkt wel of men daar serieuzer is.

Maar dit keer heb ik daar een prijs bijgezet en dan krijg je nog een bod van de helft :roll: .

Zoveel heb ik nog niet op MP gezet, maar ik snap dan niet waarom sommigen van alles via Mp verkopen, bij mij schiet het gewoon niet op :wall: .

Het is geen rotzooi of oud of zo :think: .

wij hebben een tijd geleden onze eettafel met stoelen verkocht via marktplaats, en waren daar heel erg blij mee!!!

want…we kregen voor onze stoelen alleen al meer terug als dat we ze 10 jaar terug gekocht hadden :dance:

maar inderdaad gebeurt het vaak dat er niet terug word gereageerd op een mail die je de verkoper hebt doorgestuurd en dan heb ik ook zoiets van ggrrrrr :twisted: :twisted:

Heb al aardig wat gekocht via Marktplaats. En dat gaat gewoon leuk.

Maar kan soms ook geirriteerd raken als ik spullen via Marktplaats wil verkopen.

Heb vaak geen reactie gehad op mailtjes die ik stuurde als ik met een bod accoord wilde gaan. Het is toch een kleine moeite om terug te mailen. En als iemand daar geen zin in heeft, zou die desnoods het bod kunnen verwijderen zodat meteen duidelijk is dat er geen interesse meer is.

Als de 3e of 4e bieder pas reageert, gaat er zo wel onnodig veel tijd overheen :wall: .

Onzinbiedingen verwijder ik gewoon. Want heb al meerdere keren meegemaakt dat andere bieders met kleine bedragen over zo’n onzinbieding heen gaan :roll: .

Heb afgelopen maand wat duurdere spullen via Marktplaats verkocht. Had een bedrag in mijn hoofd dat ik er gewoon voor wilde hebben. Had geen zin in lagere biedingen, dus had het bieden uitgeschakeld. En in de advertentie gezet dat het een vaste prijs was.

Nee, krijg ik heel wat mailtjes met daarin een bod met de helft of minder van mijn vraagprijs :roll: .

Waren echt geen hoge prijzen die ik vroeg, want wilde er niet te lang mee blijven zitten. Heb wel uiteindelijk alles verkocht :mrgreen: .

Ik verkocht een keer iets waar veel op geboden was. Uiteindelijk vond ik het genoeg en bood het artikel aan de hoogste bieder aan. En deze ging ermee akkoord en zou nog mailen wanneer hij langs zou komen om het op te halen. Diezelfde dag had de andere bieder waar hij tegenop had zitten bieden zijn biedingen verwijdert. De hoogste bieder zag dat en mailde mij wanneer hij het op kwam halen en dat hij zoveel minder zou betalen omdat iemand anders zich terug had getrokken :shock: .

Ik ging daar dus mooi niet mee accoord :naughty: . En kreeg een mailtje terug met iets erin van “nou oké dan” :lol: .

@Minnie wrote:

Heb al aardig wat gekocht via Marktplaats. En dat gaat gewoon leuk.

Maar kan soms ook geirriteerd raken als ik spullen via Marktplaats wil verkopen.

Heb vaak geen reactie gehad op mailtjes die ik stuurde als ik met een bod accoord wilde gaan. Het is toch een kleine moeite om terug te mailen. En als iemand daar geen zin in heeft, zou die desnoods het bod kunnen verwijderen zodat meteen duidelijk is dat er geen interesse meer is.

Als de 3e of 4e bieder pas reageert, gaat er zo wel onnodig veel tijd overheen :wall: .

Onzinbiedingen verwijder ik gewoon. Want heb al meerdere keren meegemaakt dat andere bieders met kleine bedragen over zo’n onzinbieding heen gaan :roll: .

Heb afgelopen maand wat duurdere spullen via Marktplaats verkocht. Had een bedrag in mijn hoofd dat ik er gewoon voor wilde hebben. Had geen zin in lagere biedingen, dus had het bieden uitgeschakeld. En in de advertentie gezet dat het een vaste prijs was.

Nee, krijg ik heel wat mailtjes met daarin een bod met de helft of minder van mijn vraagprijs :roll: .

Waren echt geen hoge prijzen die ik vroeg, want wilde er niet te lang mee blijven zitten. Heb wel uiteindelijk alles verkocht :mrgreen: .

Ik verkocht een keer iets waar veel op geboden was. Uiteindelijk vond ik het genoeg en bood het artikel aan de hoogste bieder aan. En deze ging ermee akkoord en zou nog mailen wanneer hij langs zou komen om het op te halen. Diezelfde dag had de andere bieder waar hij tegenop had zitten bieden zijn biedingen verwijdert. De hoogste bieder zag dat en mailde mij wanneer hij het op kwam halen en dat hij zoveel minder zou betalen omdat iemand anders zich terug had getrokken :shock: .

Ik ging daar dus mooi niet mee accoord :naughty: . En kreeg een mailtje terug met iets erin van “nou oké dan” :lol: .

Ja maar altijd zetten mensen er een hoger bedrag op dan ze in hun hoofd hebben. En misschien ben ik dan raar ofzo, maar IK kan niet ruiken wat jij er dan minimaal voor wilt hebben!

Meestal bied ik ( via de mail) onder het bedrag wat ik ervoor wil uitgeven, om zo tijdens het onderhandelen tot een mooie middenprijs te komen.

En als er dan vage foto’s geplaatst worden met een onleesbaar label, vertrouw ik het zaakje niet en bied ik minder dan de helft, anders zou de foto wel duidelijk gemaakt zijn denk ik dan!

Dan kun jij vinden dat het een onzinbieding is, en het gewoon verwijderen, maar je kunt dan ook de mensen even terug mailen en onderhandelen over de prijs.

Ik heb vaak geen enkel idee wat ik moet bieden op spullen en zet er zomaar wat op.

Ik heb bijvoorbeeld 5 € geboden op een wat roestig en aardig verbogen buggydrager voor op de fiets.

Nieuw kosten ze 16 €. In de advertentie stond: t.e.a.b. hij moet weg!

Dat ding zou ik zelf nieteens gratis weggeven, maargoed.

Ook helemaal niks meer van gehoord terwijl er nog helemaal niemand op geboden heeft.

Nou dan moeten de mensen helemaal maar niet adverteren vind ik, als ze nieteens het fatsoen kunnen opbrengen om een reactie te geven op een bod. En andersom natuurlijk ook, als de verkoper accoord gaat met de onderhandelde prijs, moet je ook het fatsoen hebben om het dan te bevestigen ipv ook niks meer te laten weten of het niet op te halen. :roll:

Nee ik ga dan liever naar een rommelmarkt, dan weet je tenminste dat je ter plekke kunt onderhandelen en WEL een reactie krijgt.

Dan kun je ook meteen duidelijk zien hoe het spul er aan toe is en vaak kun je het daar nog stukken goedkoper krijgen dan op marktplaats!

Als ik in de advertentie zet vaste prijs, dan is het voor mij ook een vaste prijs. En valt er echt niet te onderhandelen :wink: .

En met onzinbiedingen heb ik het niet over artikelen die nieuw niet meer dan een paar tientjes gekost hebben. Maar ik heb bijvoorbeeld een vitrinekast op Marktplaats gezet die nieuw 80 euro was en kreeg toen biedingen als 1 euro, toen 1,5 euro. Terwijl het nog geen jaar oud was, er geen krasje op zit en er duidelijke foto’s bij staan. Alles stond ook in de advertentie.

Dat is toch voor iedereen duidelijk dat dat een onzinbieding is :think: .

Ik vind dat een onfatsoenlijk bod en sorry maar dan ga ik echt niet mailen ik vind 1 euro te weinig.

oooow, bedoel je dat? Sorry, Nee dan is 1 € inderdaad een onzinbod! Dat mensen dat durven zeg? :shock: :shock: Ik dacht dat je met een onzinbod iets anders bedoelde, bijvoorbeeld wat ik met die autostoel meemaakte, die mensen vonden mijn bod van 15 € ook een onzin bod, ze wilden er 100 € voor hebben.

Ik ben nog niet zo thuis op marktplaats geloof ik. :oops:

Heb je die vitrinekast er nog opstaan? Wij zijn daar namelijk naar op zoek.

ik krijg nooit een fatsoenlijk bod. Willen ze een prima damesfiets hebben voor een paar tientjes. Ja doei, dan zoek ik wel een stalling, daar kan ik hem voor laten stelen…

Nu heb ik een bedrag overgemaakt (klein bedragje maar) voor een programma, maar nog niks gekregen. Ik geef hem nog een paar dagen en dan laat ik het maar terugstorten.