Ik zou echt wel aan de deur gaan en daar flink bonje maken, dit zou ik zeker niet pikken.
Hoi,
Ik begrijp echt wel dat je boos bent , maar dit lost echt niets op, waarschijnlijk zit jij daarna op het politie bureau, errlijke mensen trekken altijd aan het kortste eind :?
Dat is misschien wel zo, maar als ik toch iets koop en ze sturen het mij kapot op.
Ik zou echt wel aan de deur gaan en daar flink bonje maken, dit zou ik zeker niet pikken.
Hoi,
Ik begrijp echt wel dat je boos bent , maar dit lost echt niets op, waarschijnlijk zit jij daarna op het politie bureau, errlijke mensen trekken altijd aan het kortste eind :?
Dat is misschien wel zo, maar als ik toch iets koop en ze sturen het mij kapot op.
Laat ik het echt niet bij zitten.
Wie weet hoeveel ze hebben betaald daarvoor !!
Dat snap ik, maar wat je beter kan doen is zoals hier al beschreven aangifte doen, want isschien heb je wel iemand tegenover je die niet zo "fris "is als je begrijpt wat ik bedoel.
Hoi,
Dat snap ik, maar wat je beter kan doen is zoals hier al beschreven aangifte doen, want isschien heb je wel iemand tegenover je die niet zo "fris "is als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik snap die reactie van romata heel goed, ik zou dat ook willen maar niet doen. Ben als de dood dat er dan opeens een gek voor je neus staat. :mrgreen:
Ik kreeg 2 weken geleden ook een mail, voor onze oude kinderkamer. Voor 100 euro wouden ze hem opkomen halen, nou is prima! Ze zouden me een belletje/sms doen over het tijdstip. Kon een uurtje verschillen, ook prima. Adres gestuurd EN telefoonnummer. Kwamen niet opdagen he, stront vervelend! Ik gemaild of ze nog intresse hadden, anders verkocht ik hem aan iemand anders. Ja dat hadden ze, maar weer niet gekomen. Weer gemaild, wat ze nou precies van plan waren. Weer kreeg ik excuses of ze hem mochten halen. Heb gezegd dat ik 2keer wel ver vond gaan, en best even af hadden kunnen zeggen. Heb vriendelijk verteld dat iemand anders hem gekregen had. Want er zijn twee weken overheen gegaan, en twee keer niet aan een afspraak houden… De groeten! :roll: Ze vonden het niet redelijk, ik had best nog een week kunnen wachten volgens hun. Ja eh, ik blijf niet bezig… En alles moest natuurlijk ook van mijn kant komen, dus zo belangrijk was het blijkbaar niet…
Hoi,
Ik snap die reactie van romata heel goed, ik zou dat ook willen maar niet doen. Ben als de dood dat er dan opeens een gek voor je neus staat. :mrgreen:
Ik kreeg 2 weken geleden ook een mail, voor onze oude kinderkamer. Voor 100 euro wouden ze hem opkomen halen, nou is prima! Ze zouden me een belletje/sms doen over het tijdstip. Kon een uurtje verschillen, ook prima. Adres gestuurd EN telefoonnummer. Kwamen niet opdagen he, stront vervelend! Ik gemaild of ze nog intresse hadden, anders verkocht ik hem aan iemand anders. Ja dat hadden ze, maar weer niet gekomen. Weer gemaild, wat ze nou precies van plan waren. Weer kreeg ik excuses of ze hem mochten halen. Heb gezegd dat ik 2keer wel ver vond gaan, en best even af hadden kunnen zeggen. Heb vriendelijk verteld dat iemand anders hem gekregen had. Want er zijn twee weken overheen gegaan, en twee keer niet aan een afspraak houden… De groeten! :roll: Ze vonden het niet redelijk, ik had best nog een week kunnen wachten volgens hun. Ja eh, ik blijf niet bezig… En alles moest natuurlijk ook van mijn kant komen, dus zo belangrijk was het blijkbaar niet…
Ik snap haar reactie ook heel goed, alleen lost het niets op, mijn man is ook zo, van ik ga er naar toe, maar jij hebt altijd de pech en de rotzakken gaan er lachend vandoor :evil:
Maar wat betreft het kamertje , ze hadden de eerste keer toch kunnen bellen :think: dus hun eigen schuld klaar , sommige doen het ook om te pesten hoor, vast laten houden en niet ophalen :wall:
Ik ben de zolder ook aardig aan het leegruimen en maak het nu ook eens allemaal mee. Voorheen ook wel af en toe eens wat verkocht en dat ging eigenlijk altijd wel goed, maar nu…
Eigenlijk idd wat er hier al beschreven wordt.
Je accepteerd bod en je hoort vervolgens niets. Of je hoort wel wat, maar er gebeurd vervolgens niets.
Je accepteerd bod en ondertussen wordt er meer geboden (ik zet hem pas op gereserveerd wanneer ik de terugbevestiging heb dat het geboden bod ook betaald gaat worden). Baal, baal, maar eerlijk is eerlijk, ik was al blij met dat eerste bod. Zet ik hem op gereserveerd en vervolgens wordt er nog een hoger bod geboden (ik heb nu 15 euro gekregen en het hoogste bod was 35, geen idee dat het nog zoveel waard kon zijn :lol: )
Nog een keer balen, had ik maar niet zo snel moeten reageren. Ik ben wel benieuwd wanneer het gehaald wordt, maar die meneer was wel zo slim om het geld vast over te maken.
En dan heb je ook nog mensen die iets graag willen hebben, geld willen overmaken, zodat ik het kan versturen en dan zie ik aan het adres (in dit geval dan) dat het vlakbij mijn schoonouders is (zit een pondje tussen), waar we toch wel regelmatig komen. Opper ik dus, of ik het op het pondje moet zetten (bij wijze van spreken). Was voor haar niet handig maar haar vriendin werkt in het dorp van mijn schoonouders… Vervolgens niets meer gehoord. Ook niet na nog 2 mailtjes van mij. En dat terwijl de verzendkosten hoger waren dan wat ze kocht. Ik vind dat gewoon zo zonde van het geld.
Ik heb het wel eens meer gedaan, toen bleek ze te wonen vlak langs de snelweg waarop mijn man bijna dagelijks rijd. Of het een idee was dat hij het kwam droppen. Toen bleek dat haar man in dezelfde plaats werkt als mijn man en vervolgens bleek dat ze voor hetzelfde bedrijf werkte :lol: We hebben de mannen het toen maar verder laten afhandelen. :lol:
Oja, van de week ook geboden op iets (beetje lage kant) en tot mijn verbazing werd het geaccepteerd. Ik gelijk gereageerd om het op te halen. Ik heb niets meer gehoord en advertentie was 2 dagen later opeens verdwenen :shock: Ik snap best dat ze een hoger bod gehad heeft gehad en daar op in is gegaan (ik had 25 euro geboden en het gaat meestal zo rond de 40 euro of soms nog wel hoger weg) Maar ik vind dat ze mij daar op zijn minst een mailtje over had kunnen sturen. Dan had ik gebaald, nu vind ik het gewoon onbeschoft.
Uiteindelijk elders voor 30 euro gekocht en zij kwam er ook achter dat ze meer had kunnen krijgen (werd platgebeld) maar gelukkig mocht ik hem nog steeds kopen voor 30 euro. :dance:
En dan heb je ook weer die mensen die er erg lang over doen. De mail niet dagelijks lezen, het druk hebben, weet ik veel. Zucht… het is dat het niet in de weg staat, er ook niet volop belangstelling is (spelletje). Ik stuur dan dus maar weer een mailtje met de vraag of ze nog steeds intresse hebben omdat ik het anders weer van gereserveerd af haal. Gelukkig krijg je soms dan ook wel weer bericht terug, met een reden waarom en dan weer afwachten wat er verder gebeurd :roll:
Best tijdrovend, dingen verkopen op MP. Volgens mij kun je beter ermee op de rommelmarkt staan. Is het misschien wat minder waard allemaal, maar ben je het volgens mij wel sneller allemaal kwijt.
Nu vind ik ook wel dat degene van 35 euro hem zou mogen hebben, maar nu kreeg ik gisteravond een mailtje dat ze op vakantie is en dat ze pas op 6 juni terug komt en het dan pas op wil halen.
Ik baal best wel, want ik wil het best wel vasthouden, maar ik ben bang dat zij hem over 2 weken niet op komt halen. Dan loop ik een ander goed bod mis. :?
Ik vind het niet zo handig om te gaan bieden en vervolgens op vakantie te gaan hoor! Tenzij ze internetten met de foon en in ieder geval kunnen laten weten dat ze het wel willen…maar in veel gevallen krijg je 2 weken later ineens een mailtje dat ze er weer zijn…beetje aso…
Maar goed…de andere kant is wel dat mensen er soms ook niets aan kunnen doen dat ze niet meer reageren.
Ik had wat biedingen gedaan en vlak daarna crasht onze laptop…in minder dan een week hadden we een nieuwe,maar toch…het duurde even. Had de codes van m’n webmail nog niet,dus kon ook niet ergens anders mn mail in…tja…jammer dan…dan zal het wel al verkocht zijn tegen de tijd dat ik weer online kan…
Bleek iemand mn bod te hebben geacepteert ondertussen. Ik heb toch een mail gestuurd met reden van late reageren en excuus…was allemaal prima en kon het alsnog op komen halen.
Het is altijd wat he met dat Marktplaats. Maar ik heb er al veel verkocht en gekocht dus over het algemeen ben ik er wel blij mee. Ik heb ook wel dingen verkocht dat ik dacht… zal ik het weggooien of bij het grof vuil zetten? Een simpel goedkoop kastje bijvoorbeeld. Beetje beschadig maar in een schuur ofzo goed bruikbaar. Toch maar erop gezet en gelijk verkocht. Toch handig.
Ik wacht meestal 1 dag met op een bod reageren want misschien krijg ik een hoger bod. Maar ik heb ook wel eens een mail gehad van iemand die het aso vond dat ik nog steeds niet gereageerd had. Die had de ene avond een bod gedaan en de volgende middag kreeg ik die mail.
Nou…waarom verbaas ik me nu weer dat op MP elke keer weer bewezen wordt dat de normale fatsoensnormen daar niet gelden???
In het echte leven ga je ook niet zo met elkaar om (hoop je dan, bij sommige vraag ik het me af…).
Ik heb er weer een:
-Bod gedaan op iets.
-Donderdag kwam de mail dat mijn bod akkoord was.
-Vrijdag (gisteren) las ik di email en antwoord terug dat ik Vandaag (zaterdag) zou bellen voor een afspraak.
-Wil vandaag dus bellen,lees eerst m’n mail…en ja hoor…weer zo eentje. Ze heeft het al verkocht! Lees: binnen 1 dag na akkoord! Schrijft ze er nog doodleuk bij: "ik had niets meer gehoord!
En zo gaat het verhaal verder. Voor mij geen ramp, hebben nog alle tijd om iets leuks te vinden en zo niet,dan kopen we het wel nieuw. Om het geld gaat het me zeker niet. Ik vind het alleen zonde als 2e-hands nog net zo goed kan zijn en ik wil het vaak toch nog schilderen…dat doe je met nieuw niet zo snel…
Het heeft me weer heugelijk verbaasd dat iedereen van zichzelf zou zeggen dat ze graag netjes handelen,maar waar komen dan steeds al deze onverlaten vandaag?
Ik kan van mezelf eerlijk zeggen dat ik niet zo met mensen omga. Pas als ik langer dan een week niets gehoord heb,dan neem ik aan dat er geen interesse meer is…
Ondertussen ga ik vrolijk verder…heb gelukkig al veel normale mensen getroffen,dus het kan wel!
Die had de ene avond een bod gedaan en de volgende middag kreeg ik die mail.
Hihi...sommige mensen kunnen zich echt totaaaaaaaaaaaaal niet inleven in anderen......tja iemand die de hele dag thuis zit achter de computer en verder geen moet te doen heeft..die raakt na 1 dag al geirriteerd......moet je maar boven staan....