Marktplaats ergenis

Dat is echt lullig ja, aangezien limburg niet naast de deur ligt nee! :shock:

Hou op ,…schei uit,…loop ongelovelijk te balen.

Vorige week positiekleding aangeboden en met iemand een leuk bedrag afgesproken.

Was nog bijna zo goed als nieuw maar ik wil er graag vanaf dus ze kon het voor een prikkie overnemen.

TOen mailde ze dat er een probleem was met haar bankpas en het overmaken iets langer ging duren.

Nou ja kan gebeuren dus ik een week gewacht.

Kreeg ik een keurig mailtje dat ze een nieuw pasje had en het de volgende dag zou overmaken.

Krijg ik de volgende dag een mailtje dat ze van een vriendin al positiekleding had gekregen en dat van mij niet meer wilde… :evil:



Haaaaaaaaallo wij hebben al een overeenkomst en heb al een week langer gewacht en flikt ze me dit.

Heb toch zeer vriendelijk verzocht om het geld alsnog over te maken omdat we een bindende overeenkomst hebben maar ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten :evil:





Als iemand nog nieuwe positiekleding in mt S en M zoekt :wink:

@niek1 wrote:

Hou op ,…schei uit,…loop ongelovelijk te balen.

Vorige week positiekleding aangeboden en met iemand een leuk bedrag afgesproken.

Was nog bijna zo goed als nieuw maar ik wil er graag vanaf dus ze kon het voor een prikkie overnemen.

TOen mailde ze dat er een probleem was met haar bankpas en het overmaken iets langer ging duren.

Nou ja kan gebeuren dus ik een week gewacht.

Kreeg ik een keurig mailtje dat ze een nieuw pasje had en het de volgende dag zou overmaken.

Krijg ik de volgende dag een mailtje dat ze van een vriendin al positiekleding had gekregen en dat van mij niet meer wilde… :evil:



Haaaaaaaaallo wij hebben al een overeenkomst en heb al een week langer gewacht en flikt ze me dit.

Heb toch zeer vriendelijk verzocht om het geld alsnog over te maken omdat we een bindende overeenkomst hebben maar ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten :evil:





Als iemand nog nieuwe positiekleding in mt S en M zoekt :wink:




Via mp in het niet bindend via ebay wel :wink:

inderdaad wel lullig ja.





gr melanie

Volgens mij is een mondelingen acceptatie ook bindend en ik neem aan dat de mail daar ook onder valt,…toch?

Ach ja,…we zoeken gewoon weer verder naar eerlijke kopers :wink:

ik heb al zovaak gehad dat ik iets beloofd heb aan iemand en dat iemand anders er dan meer voor wil geven, maarja beloofd is beloofd, jammer voor die paar euro’s. 1 keer was het wel wat meer dan een paar euro’s maar zelfs toen had ik zoiets van: tja je ging eenmaal akkoord en je moet maar afwachten of die ander het wel echt komt halen ook :slight_smile:



vind het ook asociaal om het dan gewoon te verkopen als je het al aan een ander beloofd hebt :think:



enne wie zegt dat je met de persoon die het bod heeft geplaatst in onderhandeling bent gegaan (reactie op de post van joos), dus wie zegt er nu dat je dom bent, misschien heb je wel een ander die nog meer had geboden via de mail :lol:

@niek1 wrote:

Volgens mij is een mondelingen acceptatie ook bindend en ik neem aan dat de mail daar ook onder valt,…toch?

Ach ja,…we zoeken gewoon weer verder naar eerlijke kopers :wink:




Nee bij mp werkt dat helaas niet zo :?



Ik vindt het ook niet netjes hoor laat ik dat voorop stellen en ze heeft je nog eens extra lang laten wachten, ik vindt het echt schandalig !!

ondertussen had je het misschien wel 10x kwijt geweest.



Succes alsnog er zijn genoeg mensen die het wel willen :wink: :thumbup:



gr melanie.

In de voorwaarden van MP staat duidelijk iets beschreven over het handelen…het is en blijft vrijblijvend en je bent tot niets verplicht! Dus ook niet als er in de mail staat dat iemand iets komt kopen…het is GEEN contract. Dus…pech gehad…



Ik heb ooit iemand een slaapbank beloofd…ze wilde er veel geld voor geven,maar ik wist dat de bank dat geld niet waard was…hij was verder nog goed,maar ik licht niemand op! Dus een lager bedrag afgesproken.

Uiteraard vond ze dat prima…de dame wilde de bank komen halen. Ondertussen bleven de biedingen komen. Ik had de boel al op gereserveerd gezet en reageerde netjes op de mailtjes dat de bank al gereserveerd was…

Krijg ik 2 dagen voordat de koper de bank wilde komen halen op zaterdagavond 22.00 uur een telefoontje (hoezo onbeschoft tijdstip):

“Ik wil de bank graag hebben! Ik bied 100 euro meer!”

ik: “De bank is al verkocht en hij is dat geld niet eens waard”

Zij"Ja maar ik heb hem echt heeel hard nodig!"

Ik: “De vrouw die hem koopt ook!”



Goed…de bank is ook netjes opgehaald door de eerste bieder,maar wat aso om er als 2e bieder zo achteraan te bellen!



Tip voor iedereen: Bedenk je 3x voor je iets GRATIS op MP zet!

Ik heb tuintegels, verhuisdozen en babykleding gratis op MP gezet…

Ik werd PLATGEBELD en PLATGEMAILD!

Het hield niet op! Ook na gereserveerd niet!

Ik moest zowat een hele admin gaan bijhouden van wie er als 2e aan de beurt was als er nog wat over zou blijven…

Voicemail berichten of ik terug wilde bellen e.d. meeeeeeeeeeeeen…



Ik heb weer een alding spullem staan,maar die gaan NIET meer op MP!

De vorige keer dat ik kleding weggaf kwam een dame na 4 x mailen en 3 afspraken verzetten aslnog niet opdagen! Echt lullig voor alle mensen die ik afgewezen had omdat ik zeker wist dat ze zou komen!

@mandy_d. wrote:

In de voorwaarden van MP staat duidelijk iets beschreven over het handelen…het is en blijft vrijblijvend en je bent tot niets verplicht! Dus ook niet als er in de mail staat dat iemand iets komt kopen…het is GEEN contract. Dus…pech gehad…



Ik heb ooit iemand een slaapbank beloofd…ze wilde er veel geld voor geven,maar ik wist dat de bank dat geld niet waard was…hij was verder nog goed,maar ik licht niemand op! Dus een lager bedrag afgesproken.

Uiteraard vond ze dat prima…de dame wilde de bank komen halen. Ondertussen bleven de biedingen komen. Ik had de boel al op gereserveerd gezet en reageerde netjes op de mailtjes dat de bank al gereserveerd was…

Krijg ik 2 dagen voordat de koper de bank wilde komen halen op zaterdagavond 22.00 uur een telefoontje (hoezo onbeschoft tijdstip):

“Ik wil de bank graag hebben! Ik bied 100 euro meer!”

ik: “De bank is al verkocht en hij is dat geld niet eens waard”

Zij"Ja maar ik heb hem echt heeel hard nodig!"

Ik: “De vrouw die hem koopt ook!”



Goed…de bank is ook netjes opgehaald door de eerste bieder,maar wat aso om er als 2e bieder zo achteraan te bellen!



Tip voor iedereen: Bedenk je 3x voor je iets GRATIS op MP zet!

Ik heb tuintegels, verhuisdozen en babykleding gratis op MP gezet…

Ik werd PLATGEBELD en PLATGEMAILD!

Het hield niet op! Ook na gereserveerd niet!

Ik moest zowat een hele admin gaan bijhouden van wie er als 2e aan de beurt was als er nog wat over zou blijven…

Voicemail berichten of ik terug wilde bellen e.d. meeeeeeeeeeeeen…



Ik heb weer een alding spullem staan,maar die gaan NIET meer op MP!

De vorige keer dat ik kleding weggaf kwam een dame na 4 x mailen en 3 afspraken verzetten aslnog niet opdagen! Echt lullig voor alle mensen die ik afgewezen had omdat ik zeker wist dat ze zou komen!




Ik zet er dus ook nooit geen telefoon nummer bij :wink:

Weet je ik wil dus best wel eens wat gratis weg geven, maar dan wil ik wel zeker weten dat het mensen zijn die het echt echt heel erg nodig hebben, vaak komen er mensen erop af die het gewoon weer door verkopen, zo jammer.

en de mensen die het echt kunnen gebruiken vragen er vaak niet om, schaamte / trots, ik weet het niet :think:



Mensen die bedel oproepen zetten reageer ik dus ook niet op.





Maar ja, dat mensen wel een meer bieden dan het waard is heb ik ook wel eens gehad hoor, ligt eraan hoe hoog het bod is maar je kunt een lager bedrag afspreken net zoals jij gedaan hebt of incl verzend kosten.





Gr melanie.
Weet je ik wil dus best wel eens wat gratis weg geven, maar dan wil ik wel zeker weten dat het mensen zijn die het echt echt heel erg nodig hebben, vaak komen er mensen erop af die het gewoon weer door verkopen, zo jammer.
en de mensen die het echt kunnen gebruiken vragen er vaak niet om, schaamte / trots, ik weet het niet

Mensen die bedel oproepen zetten reageer ik dus ook niet op.



Jeetje..alsof je in m'n hoofd zit! Ik plaats net dus een topic in de huiskamer voor tips waar je gratis spullen kan brengen (dacht er door dt topic weer eens aan). Ik heb weer e.e.a. liggen wat weg mag,maar precies om de reden die jij nu beschrijft zet ik het allemaal niet meer op MP. Op bedel-advertenties ben ik ook wel eens ingegaan.....nooit meer iets op teruggehoord....

Ik vond de inhoud van de mails die ik op mijn advertenties kreeg ook best lastig....de afnemers probeerde me er allemaal van te overtuigen dat zij het het meeste nodig hadden....ik wil die afweging helemaal niet maken! Wie ben ik om te bepalen welk verhaal het zieligst is...dus helaas..geen MP meer.....

Ja inderdaad :wink:

@Noasmama wrote:

@niekie wrote:
ik heb de laatste tijd ook veel verkocht op mp, maar als ik een bod krijg en ik ga ermee akkoord dan zet ik hem direct op gereserveerd, zodat een ander geen bod hoeft te doen.

wil de eerste bieder het toch niet om wat voor reden ook, dan haal ik dat eraf en kan een ander weer bieden.




En toch zal het je verbazen hoeveel biedingen en mailtjes je nog krijgt op iets dat allang op Gereserveerd staat… :roll:




oh daar heb ik dan nog geen ervaring mee, maar ikmoet ook zeggen dat als ik met iemand in onderhandeling ben, het naar diegene gaat.

ik zou het zelf ook waardeloos vinden als ik met iemand aan het onderhandelen ben, of het rond heb om voor een paar euro aan de kant gezet te worden

Uiteindelijk hebben we gisteren een heel mooi pooh huisje met glijbaan en zwembadje opgehaald! Dat is allemaal goed gegaan terwijl de aanbieder al hogere biedingen had gehad! En zo hoort het! :mrgreen:

heb een flitser te koop staan.

en was al bezig met onderhandelingen met een mevr.

en kijk vanmorgen op mijn mail.

heb ik een mailtje staan van een meneer. met het volgende.

Stuurt u mij u rekeningnummer maar, dan maak ik u *** euro over.

vriendelijke groet meneer. :shock: :shock:

het gaat nu om 10 euro meer dan de vorig bieder (maar ook al was het 50 euro gewest) nee dat doe ik dus niet.

dus heb meneer een mail gestuurd:

Geachte meneer,

Op dit moment ben ik al met een andere bieder aan het onderhandelen.

Deze heeft dus voorrang! mocht dit alles niet doorgaan dan stuur ik u meteen een mail of u nog belangstelling heeft in de flitser!

groet…

Ik vind dit dus erg asociaal hij had toch eerst kunnen vragen of ik de flits nog had?



voor de rest net gisteravond marktplaats gisteravond even flink vol gegooid :mrgreen:

@MamaMarianne wrote:

heb een flitser te koop staan.

en was al bezig met onderhandelingen met een mevr.

en kijk vanmorgen op mijn mail.

heb ik een mailtje staan van een meneer. met het volgende.

Stuurt u mij u rekeningnummer maar, dan maak ik u *** euro over.

vriendelijke groet meneer. :shock: :shock:

het gaat nu om 10 euro meer dan de vorig bieder (maar ook al was het 50 euro gewest) nee dat doe ik dus niet.

dus heb meneer een mail gestuurd:

Geachte meneer,

Op dit moment ben ik al met een andere bieder aan het onderhandelen.

Deze heeft dus voorrang! mocht dit alles niet doorgaan dan stuur ik u meteen een mail of u nog belangstelling heeft in de flitser!

groet…

Ik vind dit dus erg asociaal hij had toch eerst kunnen vragen of ik de flits nog had?



voor de rest net gisteravond marktplaats gisteravond even flink vol gegooid :mrgreen:




Dat gebeurd zo vaak joh, het is echt schandalig , maar weet je hoeveel mensen er toch op ingaan :wink:



Nu wordt er denk ik weinig verkocht op mp vanwege koninginnedag :wink:

Ik merk het zelf ook :?



gr melanie.

ja ach heb er geen drukte mee heb alles in verhuisdozen gedaan na op de foto te hebben gezet.

en op de dozen mp. en wat er inzit dus ik weet waar ik moet zoeken, :slight_smile:

@MamaMarianne wrote:

ja ach heb er geen drukte mee heb alles in verhuisdozen gedaan na op de foto te hebben gezet.

en op de dozen mp. en wat er inzit dus ik weet waar ik moet zoeken, :slight_smile:




Dat is wel makkelijk, maar heb je ook kleding???

Want dan moet je wel weten wat er in de doos zit, voor eventueel verzenden :wink:



Op zich mag ik niet klagen hoor, en op het forum zijn het vaak dezelfde mensen die spulletjes van me kopen :thumbup:

Weg is weg toch :wink:





Maar het ene is weg en het ander komt weer binnen net een gigantische doos van h&m binnen gehad :dance: :dance: :dance: :dance:



gr melanie

@melanie wrote:

@MamaMarianne wrote:
ja ach heb er geen drukte mee heb alles in verhuisdozen gedaan na op de foto te hebben gezet.

en op de dozen mp. en wat er inzit dus ik weet waar ik moet zoeken, :slight_smile:




Dat is wel makkelijk, maar heb je ook kleding???

Want dan moet je wel weten wat er in de doos zit, voor eventueel verzenden :wink:



Op zich mag ik niet klagen hoor, en op het forum zijn het vaak dezelfde mensen die spulletjes van me kopen :thumbup:

Weg is weg toch :wink:





Maar het ene is weg en het ander komt weer binnen net een gigantische doos van h&m binnen gehad :dance: :dance: :dance: :dance:



gr melanie




Ja heb ook kleding ga ik straks uitzoeken op maat.

geslacht en dan foto met nummer maken en zelfde nummer op de doos :mrgreen:

Wij hebben momenteel onze auto op MP staan, een vraagprijs van toch een paar duizend euro, daarvoor moet je ook betalen op MP.

Er reageren wel mensen op, nu hebben wij iemand terug gemaild dat hij voor dat bedrag mag komen kijken,… hoor je niets meer :wall:

Het gaat verdikkie niet om een speelgoed auto!



Verder een campingtoilet telefonisch verkocht, hij bood de vraagprijs, maar niks meer gehoord! :evil: Hij staat nu in de auto voor de koninginnenmarkt morgen :mrgreen:



Ook ik ga altijd met de eerste die ik het heb toegezegd in zee, ik schrijf wel altijd in de mail tot wanneer ik wacht en doorga met de volgende bieder!

Dan reageren serieuze bieders altijd sneller heb ik gemerkt!

Ik had laatst een overeenkomst met iemand over een computerkast. Die mensen hadden hem ook netjes op gereserveerd gezet, maar ik werd ineens overboden. Ben toen hals over kop die kast gaan halen voordat ze hem aan die ander zouden verkopen. Had het er ook nog over met die mensen toen ik er was, maar zij zeiden dat hij op gereserveerd stond en ze de afspraak met mij hadden. De kast staat nu mooi bij mij in de woonkamer.



Had laatst zelf een grote wandkast op mp staan, maar we kregen geen biedingen en ik had de advertentie al een aantal keer verlengd. Tot we vorige week ineens een bod kregen en daar zijn we mee akkoord gegaan. Die mensen zouden diezelfde avond al komen dus ik moest snel die kast helemaal uitruimen. Toen ging er ook wel even door me heen…als die mensen niet komen :evil: , maar ze waren netjes op tijd gelukkig.



Heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Een ander soort ergernis, maar wel een die ik ook regelmatig tegenkom…



Weinig gedragen staat er mooi bij :? :roll:



*********



edit beheer; link verwijderd