Man in ploegendienst

Wie heeft ook een man die in ploegendienst werkt?



Mijn hub werkt in drie ploegen, vroeg (van 06.00 tot 14.00), laat (van 14.00 tot 22.00) en nacht (van 22.00 uur tot 06.00).

Deze week heeft hij dus heel de week nachtdienst en dat betekent dat ik om 21.00 uur alleen ben :frowning: .



Hoe kom jij je avonden door? Ik weet het een beetje niet meer zeg maar. Ik kan niet heel de avond KoKken, hoewel… :mrgreen:



Groetjes,

Judith

Hier ook eentje die af en toe snachts werkt…



Van 9 tot 6



Meestal ga ik lekker dvdtje kijken of tv en als ik echt niets meer te doen heb ga ik lekker op bed een boek lezen.,…



Ik moest er eerst erg aan wennen maar vind het nu soms wel ff lekker hoor savonds allen :oops:

Pak een studie op… avondvullende programma’s heb je daarmee :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



doe ik ook… maar dan mét man naast me… :lol: :lol:

de mijne werkt wisselende diensten dag avond nacht, maar elke week verschillend.

ik kom de avonden meestal door op kok :oops:

of surfen op het net.

tussen door wat op ruimen en dan is het alweer tijd om naar bed te gaan :mrgreen:

en met de nachtdienste heb ik het bed helemaal voor mij alleen heerlijk :mrgreen: .

in het begin kwam ik niet in slaap en bij elke geluidje dacht ik aan een inbreker maar daar heb ik nu geen last meer van gelukkig.

Ohh wat heerlijk :think:

21.00 is eigenlijk jog te laat :lol:



Nee gekke geit hoor. Hier is lief vaak sà vonds wel bij huis, soms hele periodes niet, en moet zeggen dat ik dat best fijn vind.<br /> Dan heb ik eindelijk privacy.<br /> <br /> Wat doe ik dan, lezen, tv, pc, oprommelen, was, werk, telefoneren, fotos plakken etc.

Ik bracht/breng de avonden door met internetten, tv kijken, brieven schrijven en dingen in huis doen. En idd, languit in bed liggen zonder een knie in m’n rug of een elleboog tussen m’n ribben. :mrgreen:

Mijn man heeft dan wel geen ploegendiensten maar is regelmatig en week van huis voor zijn werk.



Eerlij kgezegd heb ik er niet zoveel problemen mee, lekker rustig :mrgreen:



Wat ik doe 's avond’s: lezen, computeren, de strijk of gezellig een vriendin uit nodigen om lekker bij te kletsen.

Lekker uitgebreid onder de douche met een créme’pje, maskertje en mijzelf heerlijkontspannen en relaxen en dan vroeg naar bed, ff tv kijken en dan lekker slapen.

hier ook een die wisselende diensten draait!!!



k vermaak me door handwerken… beetje hangen… koffie drinken of gewoon schoonmaken!!!

@jen wrote:



Nee gekke geit hoor.




:mrgreen: Gekke geit…gekkigheid! :mrgreen:

@Suuus wrote:

@jen wrote:


Nee gekke geit hoor.




:mrgreen: Gekke geit…gekkigheid! :mrgreen:




Niet leuk :think: :lol:

@jen wrote:

@Suuus wrote:
@jen wrote:


Nee gekke geit hoor.




:mrgreen: Gekke geit…gekkigheid! :mrgreen:




Niet leuk :think: :lol:




Ben ik toch benieuwd…was het een woordgrapje van je of noem je het echt altijd gekke geit? :-*

Ja ook mijn man draait ploegendiensten en is zoiezo vaak weg. Ivm zn werk.



Ik doe gewoon mn dingen zoals altijd!

Ga op msn, forum, fotos bewerken, lezen, tv kijken, soms wat telefoontjes doen met vriendinnen of me ma of peetma!



Eigenlijk doe ik gewoon wat ik leuk vind :lol:

Niet anders dan als lionel er ook is alleen doe ik t dan alleen! Maar dat vind ik niet echt erg. Vooral niet als ik iets creatiefs wil doen of lekekr aan t lezen ben.



Schoonmaken doe ik niet aan savonds. Dat is voor overdag. Savonds is relax-time!

Mijn man werkt ook in de ploeg. Hij werkt nu in 2 ploegen, van 6.00 tot 14.30 uur of van 14.30 tot 23.00 uur. Nachtdiensten zal hij ws oover een aantal jaar moeten gaan doen.

Ik vind het wel lekker als hij er 's avonds niet is. Kan dan mijn eigen gang gaan. Maar vaak leven we die week helemaal langs elkaar heen en ben ik blij als het weekend is, zodat we dan samenwat kunnen gaan doen.



Liefs, Chantal.

Mijn lief is KOK ( :lol: ) Dus als hij kok’t, kok ik ook! :mrgreen:



Even zonder dollen: Hij begint dan om 13.00u en is pas na 01.00u thuis, dus ben ik ook de avond alleen. Als hij niet te vaak die late diensten heeft vind ik het wel lekker, doe ik mijn eigen dingetjes op de comp of ik spreek af met vriendinnen ofzo… lekker meidenavondje.

Heb soms ook wel een dippie hoor, dan heeft ie zoveel late diensten dat ik me best wel eens een beetje eenzaam kan voelen :oops: Dan kruip ik lekker vroeg mijn bed in met een kop thee en een goed boek! :thumbup:

Michael werkt in 1 ploeg…van maandagmorgen tot zaterdagmorgen.

Ik ben dus de hele week alleen…



En Kok, tja :angel: ik vermaak me wel.

Verder heb ik Zylom (spelletjessite) herontdekt.

tv kijken doe ik nauwelijks…de intellegentie is ver te zoeken daar.



Niet, dat Zylom nou een hoog niveau heeft, maar dat vind ik dus gewoon wel leuk.

Vaak ben ik 's avonds aan het boenen en schrobben. Overdag heb ik dan de hele dag voor Leroy…maar dat kan ik je niet aanraden hoor :mrgreen:



Ach meid, je komt er wel hoor. :-*

Mijne werkt 6 dagen dan dan heeft hij 4 dagen vrij. Zo gaat het maar door.



Dus eerste 2 dagen is van 07.00 tot 15.00 en daarna 2 van 15.00 tot 23.00 en als laatste 2 van 23.00 tot 07.00.



Moet elke keer aan die van 23.00 tot 07.00 wennen. Ook omdat er een tweede op komst is, zal ik er aan moeten wennen om snachts er uit te moeten en het dus zelf doen. Maar ik denk dat ik de ritme dan wel zal vinden.



Maar ondanks dit vind ik het toch heel prettig. Want als hij om 15.45 uur thuis komt, is hij lekker savonds bij ons. Moet hij om 15.00 uur beginnen, dan is hij om 14.00 uur weg, maar hij is dan overdag even bij ons. En wanneer zijn nachtdienst begint is hij de hele dag ook even lekker aanwezig tot zijn nachtdienst. Nee, ik vind het niet erg …



Wat ik ga doen … gewoon echt als Jelle naar bed is mijn eigen rust vinden, zit weinig achter de PC dan, maar gewoon heerlijk genieten van dvd’s of anders films. En gewoon lekker op tijd naar bedje, hij komt dan vanzelf wel thuis :wink:



Maar goed, wennen blijft het wel … 6 dagen achter elkaar werken en dan 4 dagen vrij, wel heerlijk, maar toch moet je steeds even in een ander ritme komen.

@Suuus wrote:

@jen wrote:
@Suuus wrote:
@jen wrote:


Nee gekke geit hoor.




:mrgreen: Gekke geit…gekkigheid! :mrgreen:




Niet leuk :think: :lol:




Ben ik toch benieuwd…was het een woordgrapje van je of noem je het echt altijd gekke geit? :-*




Grappig, dat ik vaak dingen afkort of verdraai, woorden shrijf zoals ik ze zeg, maar er niet bij nadenk dat anderen dat dus niet verstaan? :think: ! Dus geen foutje, maar meer grappig dialect zullen we maar zeg`n.

DIe van mij ook



7-15, 15-23 23-7 al heeft hij de nachtdienst maar 3x daarna moet hij rondes lopen van een uur of 2



Als hij 15-23 heeft vermaak ik me wat met kokken of boek of dvd. Meestal als hij zijn nacht in gaat ga ik slapen.

Wij werken allebei in de hulpverlening met wisselende diensten dus wij zijn afwisselend savond, snacht of sochtends niet thuis. Wij hebben er allebei geen problemen mee.

Mijn vriend werkt de ene week van 7 tot 15.30 uur en de andere week van 15.30 tot 23.30 uur.



De weken met avonddienst, zien wij elkaar inderdaad niet, want als hij thuis komt, slaap ik al en als ik weg ga, slaapt hij nog, dus wel ongezellig.

Maar ik heb er verder eigenlijk geen problemen mee. Ik vind het wel relaxed om zo mn eigen weekje in te kunnen delen.



Tja, zal dalijk met de kleine wel wennen zijn, want dan kan ik niet zomaar 's avonds even op de koffie gaan als hij er niet is. Dan moet (klinkt vervelend, is niet de bedoeling) ik thuis blijven, omdat de kleine slaapt. Maar daar hebben we voor gekozen, dus ik doe het graag!!!

Ik vermaak me altijd wel!



Je zult zien, het duurt even voor het went, maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan wil je niet anders :wink: