Man in ploegendienst

hier ook een vriend in ploegendienst…

06.00-14.00

14.00-22.00

22.00-06.00

plus dat mijn vriend nog eens 45 minuten reistijd heeft…

dus ook ik zit ook veel alleen… nou vind ik het niet zo’n ramp aangezien ik zelf ook in ploegendienst heb gewerkt en al aan dat ritme gewend was alleen merk ik wel dat ik extreem veel ME time heb…



ik mag graag tv kijken en afhankelijk van de dienst van mijn vriend doe ik rustig aan het huishouden en ga eens hier en daar koffie leuten…

verder erg veel kok…hyves…zylom…babysite maken…



en anders lekker 3d kaarten maken…taart bakken e.d

Even voor de duidelijkheid hoor:



Mijn man werkt al een jaar of twee in deze ploegendienst, maar ik was gewoon benieuwd wat jullie 's avonds doen als manlief niet thuis is :mrgreen:

Mijn man werkt normale tijden, hij is schilder van beroep.

Maar hij heeft vaak klussen te doen, naast zijn werk.

Nu is hij bijvoorbeeld al drie weken helpen bij zijn zus en zwager die een nieuw huis hebben.

Dan ben ik zo lief om half vijf het eten op tafel te zetten.

Hij komt thuis uit zijn werk om te eten (16.30) en is dan weer snel (17.00-17.30 uur) vertrokken om te gaan klussen.



Het is voor een goed doel en men helpt elkaar in de familie, maar is niet leuk om dan een man te hebben die zoveel van huis is en als hij thuis komt te moe is om maar iets te doen… bijv. :hug: enzo…



Maar doordat ik avond aan avond alleen zit heb ik wel dit forum gevonden tijdens het surfen… :thumbup:

Mijn manneke werkt in de gevangenis. Hij heeft dus een heel onregelmatig rooster. (Dus niet de ene week dit, de andere dat) maar dat kan echt dagelijks verschillen. Hij heeft vroege diensten (van 07:00 tot 14:00) dagdiensten (van 08:00 tot 17:00) late diensten (van 14:00 tot 22:00) en nachten van 21:00 - 07:00). Nachten zijn altijd wel op rij, dus 3 of 4 achter elkaar. Maar die vroege, late en dag diensten lopen als een wir-war door elkaar. Ik kom mijn avonden wel door hoor! Lekker met een enorme pot groene thee (en ja, wel altijds vreterij en das niet slim) onder mijn dekentje en met de lt op schoot en de tv aan! hihihi.



De nachten vond ik vreselijk omdat ik zelf voor geen meter sliep! Maar hij is nu net weer klaar met 3 nachten en ik heb heerlijk geslapen! Wel stront ongezellig en koud in bed, maar dat zal ik altijd wel blijven vinden… Laat het maar lekker naast me liggen. Maar ik ben wel blij dat ik weer gewoon slapen kan…

7:15-15:15

15:15-23:15

23:15-7:15



En dat in 10 verschillende roosters. Binnenkort gaat het weer veranderen want dan komt de zondagochtend erbij en als de zondagmiddag er dan ook nog eens bij komt gaat hij de full continu in.



De ene week vind ik erger als de andere. Deze week heeft hij bv twee vroeg en twe elaat en dan een lekker lang weekend. Maar een week waarin hij 5 laat heeft of 3 laat en 3 nachten vind ik echt een ramp. In de winter vind ik het minder erg als in de zomer. Mijn man is helaas een langslaper en als hij bv nacht heeft komt hij om 6 uur zn bed uit en gaat half 11 weer de deur uit. In die paar uurtjes is het eten, opruimen, helpen met de kids, brood maken en hond uitlaten en dankan hij alweer bijna op pad.

Ik lees dat veel mannen niet hele weken hetzelfde rooster hebben. Dat lijkt me ook wel fijn :thumbup: .

Mijn man werkt dus een hele week van 06.00 tot 14.00 uur, een hele week van 14.00 tot 22.00 uur en een hele week van 22.00 tot 06.00 uur.

Plus reistijd van een uur ongeveer, dus hij is nu om iets voor 21.00 uur vertrokken…

Het lijkt me juist veel fijner als je in 3 roosters werkt. Voor mijn gevoel is daar veel beter op in te plannen/rekening mee te houden als dat je in 10 verschillende roosters werkt. Wat wel fijn is aan het rooster van mn man is dat hij soms ook door de weeks vrij is. Maar daar tegenheeft hij weer amper een heel weekend vrij.

Hier nog zo een :mrgreen:



Mijn man werkt altijd 7 dagen achter elkaar in de volgorde ochtenddienst, avonddienst, nachtdienst. De maandag en dinsdag zijn altijd hetzelfde, de woensdag en donderdag ook en de vrijdag t/m zondag. Het dagen tussendoor is wisselend maar doordat het een cyclus is van 6 weken weten we wel zeker een jaar van tevoren wanneer hij wel of niet moet werken. Das wel handig met afspraken maken :D.



Hij heeft tot een paar maanden geleden een klein jaar in dagdiensten gewerkt en dat vond ie maar niets. Met ploegendiensten heeft hij op de een of andere manier het idee dat hij meer vrije tijd heeft.



Het is dat ik thuis werk, toen ik nog buiten de deur werkte zagen we elkaar soms wel eens een paar dagen niet. Of alleen bijvoorbeeld 's morgens bij de achterdeur “Werk ze” - “Ja, welterusten!” 8).



De avonden vliegen altijd voorbij. Vanavond heb ik tv gekeken, gebeld en nu zit ik dus op KOK. En ja, omdat ik thuis werk doe ik daar vaak ook nog wel wat aan, scheelt weer overdag :D.



Hub heeft nachtdienst, heeft die even pech met de klok die achteruit gaat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hier manlief GEEN ploegendienst, maar … hij is zelden bij mij beneden 's avonds. Hij zit vaak nog te werken op zolder, daar staan zijn computers en heeft hij zijn soort van studio voor de muziek. Dus is hij vaak of afwezig of boven.



Ik vind dat geen enkel probleem hoor, vermaak me prima, kan zelf bepalen wat ik doe en wat er evt. op de TV verschijnt hihi.



Ben niet het typje dat de hele avond samen op de bank wil hangen. Heb een heerlijk gashaardje, goldenretriever en waterbed dus ik krijg het niet koud of ongezellig :mrgreen:



groetjes, Petri

@Juudje26 wrote:

Ik lees dat veel mannen niet hele weken hetzelfde rooster hebben. Dat lijkt me ook wel fijn :thumbup: .

Mijn man werkt dus een hele week van 06.00 tot 14.00 uur, een hele week van 14.00 tot 22.00 uur en een hele week van 22.00 tot 06.00 uur.

Plus reistijd van een uur ongeveer, dus hij is nu om iets voor 21.00 uur vertrokken…




3 ploegen is inderdaad fijn qua planning hoor… je kan er echt rekening mee houden qua afspraken maken e.d omdat het een vast rooster is…

mijn voorkeur gaat uit naar 5 ploegen…

daar hebben mijn vriend en ik allebei in gewerkt…

we werkten 2 dagen vroeg

2 dagen middag

2 dagen nacht

en toen hadden we 4 dagen weekend…

qua ritme is dat iets lekkerder…



maar ik zit inderdaad nu met zijn nachtdienst ook vanaf 21.00 alleen…

alleen vandaag moet hij eerder beginnen ivm opstarten van de machines en moest hij om 20.30 weg…