MAMMUT serie van ikea

Mijn dochter was 1jr rn 8mnd toen de tweede kwam, wij hebben de kamer ook “doorgeschoven” en voor haar een groter bedje gekocht.



Ik heb de HEMNES commode en ik zou nu voor het rode bedje gaan HERMELIN.

ik zie in doorschuiven echt geen probleem, het is allemaal duur genoeg.

Als je hem eerst naar een ander kamertje doet, maar in zijn eigen bedje en dan de baby eerst een paar weken in een wiegje, dan valt het wennen wel mee hoor!

Merel33, wij hebben dit weekend net A.nouk haar kamertje afgemaakt, met alleen maar Mammutmeubeltjes. Het is nog kaal, de gordijnen en posters/schilderijtjes moeten nog opgehangen worden (erg steriel nog met die kale muren) Als je wilt kan ik foto’s maken vanmiddag, kun je het even zien :slight_smile: Ik vind het iig degelijk spul, deels hout, deels plastic, en het doet niet al te kil aan als je het verder zelf een beetje leuk aankleed.



Ik moet nu naar de tandarts, maar kijk vanmiddag even of ik wat foto’s kan maken, als je daar iets aan hebt :slight_smile:

Ik vind de mammut serie helemaal niets! (sorry voor de mensen die het wel hebben).



Kim is toen ze 1 jaar en 9 maanden was verhuisd naar een nieuwe kamer met een groot bed (Hemnes van Ikea). Een bedhekje erbij en er zijn nooit problemen geweest! Ook een Hemnes dressoir erbij als commode en het werkt echt perfect. Commode hebben we nu niet meer nodig, maar gebruiken we nog steeds als kledingkast en nu staan er gewoon allemaal leuke dingetjes op!

Wat ik wel leuk vind aan de Mammut serie is de tafel met stoeltjes en krukjes.

die zijn erg stevig, zo’n krukje houdt mij zelfs nog :shock:



maar voor een bedje zou ik ook niet gauw gaan nee.

dan hou ik meer van hout.

Esther, t bed is van hout hoor, alleen knalrood/roze hout :lol: De kasten zijn ook hout, alleen dat zithoekje is van plastic :wink:



En dan nu naar de tandarts… :roll:

hier heeft lindsay het junior bed van mammut en de kledingkast…



zag de vraag staan of het stevig was. euhh ik heb er ook in gelegen naast linds toen ze ziek was… :mrgreen:

de kleding kast bied ook heerlijk veel ruimte… ik heb wel het gecobineerd met andere spulletjes niet alles compleet van ikea



want dat koele herken ik dan ook wel… maar heb op der kast bijv foam dora stickers geplakt

dora kleed op de grond voor een beetje sfeer

Wij hebben wel de tafel en de stoeltjes/krukje ervan maar verder vind ik het kwa slaapkamer niet heel leuk…

Via mp hebben wij het Vikare Kinderbed gekocht en heb deze zelf geverft

Ons Mammutkamertje, het is nog niet af, de aankleding mist nog. Maar met een beetje fantasie kun je je inbeelden wat het eindresultaat wordt :wink:



Boven het bed komt een grote (ingelijste?) poster, voor de ramen komen nog gordijnen (met cartoon-elfjes), op de vloer nog een rood kleedje (denk ik)





De kast (hout)





Het bed (hout, nachtkastje is wel plastic)





Commodekastje (hout) en tafel met stoel en kruk (plastic), boven de kast komen nog 3 haakse plankjes (ook van Mammut) te hangen, met wat boeken en knuffels erop. De spiegel en het schilderijtje op het kastje moeten nog opgehangen, en op het kastje komen ook allemaal rommeltjes





De muren, ramen en vloer zijn nog niet aangekleed, en haar spullen en knuffels zijn nog niet over (tis echt net af), dus het leeft nog niet echt, maar misschien geeft dit een beetje een idee. Ik vind het niet heel kil, als je gordijntjes, knuffels, speelgoed en posters erbij denkt, vind ik het zelfs warm aandoen :wink: Maar misschien jullie niet :wink: (en dat mag natuurlijk :slight_smile: )

Misschien heb je zo een beeld :slight_smile:



Wat het doorschuiven betreft, dat hebben wij dus wel gedaan. Expres vroeg, zodat het niet in 1 keer komt, zodat we dat beeld van ‘oprotten voor het broertje/zusje’ vermijden. Ze is nu al over naar haar nieuwe kamer, en dat is voor nu spannend genoeg. Pas over een poosje gaan we de babykamer weer aankleden (wieg en ledikant weer opbouwen, en wat rommeltjes vervangen om t toch een beetje nieuw te maken) Tegen die tijd is haar nieuwe kamer al helemaal gewoon (hoop ik :wink: ), en is de komst van een broertje/zusje een losstaand iets. Dat hopen we tenminste :wink:



Succes met je beslissingen!

zag het ooit in de ikea winkel en liep er niet warm voor.





maar…



Nu zie ik de net geplaatste foto’s van Niek! en denk ik: wauw !!! wat mooi.

ook al ga je nog details bijdoen qua aankleding, ik vind het echt al knap !!!

vooral het behang maakt het, denk ik…





Merel, een antwoord waar je wellicht niets aan hebt, maar wou het toch ff melden…

liefs

Gerda

@merel33 wrote:



ik heb nog nooit iets van ikea gehaald






Hihi, wist niet dat ze nog bestonden… :mrgreen:



Die Mammut serie, is toch met die grote kleurrijke meubels?







Edit: Zie het nu bij Niek.



Ik vind het opzich een leuke serie, krijg er altijd zo’n Alice in Wonderland gevoel bij.

Heb het ook in het echt gezien bij Ikea.



Denk dat Robn er te oud voor is, maar vind het wel wat hebben.

Zo bij Niek gezien ziet het er super leuk uit.

de ikea lijkt mij ook wel erg handig maar als ik daar een uur voor moet gaan rijden met een kind van 9 maand dan geef mijn portie maar aan fikkie hoor. gelukkig word er hier binnenkort in de buurt ook een geopend in zwolle dat is 15 min rijden …dan ben ik er vast ook niet meer weg te slaan :mrgreen:

@Niek! wrote:

Esther, t bed is van hout hoor, alleen knalrood/roze hout :lol: De kasten zijn ook hout, alleen dat zithoekje is van plastic :wink:



En dan nu naar de tandarts… :roll:




Echt??



ik heb het wel eens zien staan in de winkel, maar het leek echt hetzelfde materiaal als de krukjes :think:

maar ik heb er niet aan gezeten ofzo, dus weet het ook niet zeker.



dus je zult wel gelijk hebben!

@merel33 wrote:

de ikea lijkt mij ook wel erg handig maar als ik daar een uur voor moet gaan rijden met een kind van 9 maand dan geef mijn portie maar aan fikkie hoor. gelukkig word er hier binnenkort in de buurt ook een geopend in zwolle dat is 15 min rijden …dan ben ik er vast ook niet meer weg te slaan :mrgreen:




ja daar zit ik ook op te wachten!!!



Hier ook altijd een uur rijden (amersfoort of Groningen)

O, Merel, als je naar Ikea gaat zou ik zowiezo zonder kind gaan :shifty:



wij hebben 1x noa mee genomen maar dat was geen succes, kind heeft er niks aan en je kunt niet zo makkelijk uit de voeten, omdat het er meestal erg druk is.

kleine tip… :wink:



bovendien als je overal even wilt neuzen ben je zo uren kwijt en de meeste kleintjes worden daar niet vrolijk van.

of hij moet een makkelijke slaper zijn…

sophie vind het juist erg leuk in de ikea! die kijkt haar ogen uit, al van kleins af aan…

wil ze wel zo lang in de buggy dan? of laat je haar loslopen?



hier is het geen succes…

beide… buggy en los lopen afwisselen. bij de kinderafdeling mag ze altijd los lopen. net zoals bij de "banken"bijvoorbeeld. Maar bij al dat serviesgoed zit ze zeker te weten in de buggy

@marloes vip wrote:

@ Niek, heb jij aandelen in de Ikea? haha, ik herken nog wel meer dingen die daar vandaan komen.




Ehm, ja, dat zag ik ook toen ik de foto’s terugkeek :oops: De waarheid? Ik heb (nouja, had…) een pl**rishekel aan Ikea :angel: De laatste tijd begin ik een beetje warm te lopen (sinds het hebben van een kind), want Ikea=handig+betaalbaar, maar vroegah vond ik het NIKS! En ik ben nog steeds niet overtuigd fan hoor, en ik vindhet een drama om doorheen te lopen… Geloof dat mijn eerste keer Ikea was toen A.nouk 1 was ofzo, met iemand anders mee. Toen zag ik die Mammutspullen en wist dat ik dat wilde voor A.nouks peuterkamer. Gelukkig vond zij het ook leuk een jaartje later (zelf laten uitkiezen uit allemaal plaatjes met houten, metalen en ikea-bedjes),dus kocht ik het voor haar… Via Marktplaats :lol: :lol: :lol: Daarna kreeg ze dat schoolbord van iemand kado. Het enige dat ik tot nu toe zelf gekocht heb bij Ikea, is het beddengoed voor dat peuterbedje, en een hoop Daimtaart :drool:



Maar voor deze foto’s kan ik wel wat reclame-vergoeding vragen :lol:



Esther, t is van dat beplakte hout, heeft een naam, maar als zwangere, demente troela, kom ik daar nu ff niet op. Hout met zo’n laagje kunststof, dat je, als je hard je best doet, eraf kan peuteren. Waar al die goedkope witte waaibomenkasten van gemaakt zijn, maar dan een solide variant. Helemaal duidelijk zeker zo? :mrgreen:

ik weet welke je bedoelt Niek, heet dat niet MDF platen? of spaanplaten?

met idd zo’n laagje erover.



weet ook niet zeker hoe dat heet :think: