Mama's van krullenkoppies

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 2,5 heeft niet alleen een volle dikke bos haar (van papa :inlove) maar ook nog prachtige krullen (van euh…)

Alleen…wat moet ik daar nou mee? Kort knippen helpt duidelijk niet dus ik laat ze groeien, maar nu heeft hij dus een ontplofte bos op zijn koppie…het ziet er slordig en pluizig uit en dat vind ik zooooo zonde!

dus…hoe verzorg je zo’n krullenbos? Laatst wat conditioner van mama geprobeerd…hielp niet. Lichte gel oid…helpt nauwelijks en wax voelt zo vies en vet op dat kleine koppie. Kammen = pluizenbol…

Hellup :roll:

I had ook een hele krullenbol en ik gebruikte een grove borstel en krullenspray van Andrelon. Zat altijd prima. Eerst haartjes doorkammen met wat water en dan de krullenspray erop en met mijn handen doorkammen.

Nu verliest hij zijn krullen maar niet zijn streken…

:mrgreen:

Mss kun je het hier en beetje zien?

Hier ook een enorme krullenbol :inlove:

Wij hadden een conditioner van de kapper…weet zo ff de naam niet en ligt boven…was errug prijzig :oops: , maar rook heerlijk en je glééd daarna echt met de kam door zijn haar.

Overigens hebben wij het nu al wel een paar keer bij laten knippen. Zijn krullen lijken minder te worden, maar nog steeds heeft hij een lekker bekkie hoor :inlove:

Hier heeft manlief een mega bos krullen, waarvan hij niet wist dat hij ze had, omdat hij zijn haar voor mij pas lang heeft laten groeien. :wink: Ik heb een vriendin met krullen gevraagd wat zij gebruikt, en wij gebruiken nu iets soortgelijks:

Allereerst van Andrelon de shampoo en conditioner uit de serie Perfecte Krul. Daarnaast hebben we een haarmasker gekocht voor krullen, dat hij eens in de twee weken gebruikt. En hij gebruikt elke dag de Booster Spray voor krullen, ook van Andrelon. Sindsdien gaat zijn haar zichtbaar vooruit! Niet meer stug, pluizig, en vol knopen, maar mooi vol en glanzend! :thumbup:

Hoi,

Hier ook een mama van een krullenbol… Wel mooi hoor maar inderdaad het begint nu erg te pieken en we weten niet zo goed wat we ermee moeten… Knippen of lang laten groeien.

Er komen nu ook geregeld klitten in maar lees hier al goede tips om die voor te zijn…

grts patricia

ik heb zelf krullen, ik gebruik wel een wat duurdere shampoo ( kérastase olio relax of olio curl, in combi met een olie waarvan de naam me even ontschoten is, moet ik even nakijken )

in elk geval krullen niet droog doorborstelen,dan gaan ze dus pluizen want je borstelt de krul eruit

als de haren nat zijn ontklitten en dan de lokjes even met de vinger samenkrullen, als je snapt wat ik bedoel, en dan gewoon laten drogen aan de lucht, GEEN föhn dan ontploft bij mij de boel hihi

Voor mijn krullenbol gebruik ik sinds kort olie van de kapper.

Ik gebruikte tot voor kort krul control van andrelon maar dat was geen doen meer :silenced:

Nu spray ik dr haar nat, een drupje (!!!) olie in mn hand wrijven en dat kneed ik in dr haar.

Aan de lucht laten drogen en hopla… weg pluizenbol.

Dan als het droog is de puntjes nog even weer met olie en dan klaar…

de rest van de dag gegarandeerd een mooi koppie krullen.

Naam van de olie is: orofluido

Ik was momenteel met alleen shampoo, maar denk dat het tijdpperk conditioner er aan zit te komen :lol:

@Kris: ik ben ook wel even benieuwd naar jouw olie… :mrgreen:

mijn krullenbol :inlove:

J. was een enorme krullenbol ooit, helaas zakken de krullen eruit waardoor hij nu meer een slag in zijn haar heeft. Wat ik echt hét middel vond voor kleintjes met krullen: babyolie! Geen dure shampoos of conditioners, gewoon wat druppeltjes (niet te veel!) babyolie in je handpalm en door de krullen kneden. Houdt ze soepel en geeft een fijne glans, zonder dat het vet wordt. :slight_smile:

Hier ook een meisje met een krullenbol en redelijk lang haar.

Wij gebruiken:

Andrelon shampoo en crémespoeling voor krullen

Na het wassen spray ik er een speciaal goedje in dat ik bij de kapper heb gekocht (naam geen idee, zou ik kunnen kijken). Om het goed te kunnen uitkammen en niet zo pluizig is.

En na het kammen Andrelon Krul Control Creme.

Indd nooit droog kammen, altijd nat spuiten en dan kammen.

Toevallig vorige week naar de kapper geweest, ze had elke keer 3 lange krullen onder de rest van het haar uitkomen, zag er niet uit. Nu alles mooi op 1 lengte laten knippen, en krult alles nog mooier :inlove:

Geen krullekopjes als kids helaas (jongste heeft nog zo goed als niks, hopelijk komt het nog :wink: ), maar zelf wel krullen.

Het enige wat bij mij werkt is wassen met Andrelon shampoo perfecte krul. Als ik maar 1 keer met andere shampoo was, dan is het pluizig of gaat het plat zitten. Na het wassen schuim van Andrelon perfecte krul erin, en 's morgens ook. Dan zit het prima. Maar ik weet niet of je dat al kunt gebruiken voor kinderen (tja, waarom niet natuurlijk)

Goh, die andrelon shamppo is wel een topper geloof ik :lol:

Heel veel goede tips voorbij zien komen, en ga beginnen met de goedkoopste (want nog in huis), babyolie!

D., Doe jij het in vochtig of in droog haar?

tsja ik vind die andrelon dus echt :thumbdown: krijg er berg van …ikke dus he…maar heb wel een hele gevoelig hoofdhuid hoor dus zegt niet alles haha

mijn olie pooh, argan olie, dat wordt niet vet maar geeft heerlijk veel lucht in mn krullen, weet niet hoe het werkt maar ik vind het wonderspul :mrgreen:

Die orofluido heeft mijn zusje idd ook, maar dat vind ik een beetje prijzig om ‘uit te proberen’ op het haar van mijn peuter :wink:

Als babyolie niet werkt kan ik natuurlijk wel een keer een beetje van mijn zusje proberen :thumbup:

Ik zie trouwens echt geweldige foto’s met krullenkoppies :inlove:

Tip van onze kapper was een paar drupjes babyolie (niet teveel, dan ziet het er ook weer niet uit) door de punten kneden :thumbup:

@Lily2006 wrote:

Goh, die andrelon shamppo is wel een topper geloof ik :lol:

Heel veel goede tips voorbij zien komen, en ga beginnen met de goedkoopste (want nog in huis), babyolie!

D., Doe jij het in vochtig of in droog haar?

Beide, maakte hier geen verschil. :slight_smile:

hier ook een krullen bol(alhoewel ze stijl haar aan de voorkant heeft hihi)

ik doe haar elke dag onder de douche…ene dag geen shampoo andere dag wel…dan kam ik haar zodat alle klitten eruit zijn.

In de ochtend maak ik het nat en doe er zwitsel gel in(dit in de punten)

eigenlijk zou ik het wel 10x nat moeten maken gedurende de dag omdat het toch nog weer pluizig word…

Weet niet hoe ik het anders beter kan doen zodat de krullen er mooier uit komen en het ook verzorgd blijft…

Het is nog niet een hele flinke haardos.nog wat dun en soms lijkt het of het eruit zakt /gaat…andere keer lijkt het weer krulliger te worden…

ik had een krullenbol :?

maar omdat er zoveel klitten in zaten toch een keer naar de kapper…

alle krullen zijn weg nu… :cry:

vanochtend de babyolie geprobeerd… t zag er niet uit hihi…maar moet bekennen had weinig tijd!