Mama's die fulltime werken??????

@Cell wrote:

Ook al ben ik thuisblijfmama, dan nog. Stel dat ik morgen mijn droombaan krijg aangeboden, dan zou ik zo willen gaan werken, maar niet meer dan zoveel uur dat de kinderen maar maximaal 3 dagen naar een opvangsituatie moeten.



Dat heeft niets te maken met wel of niet werken of bevooroordeeld zijn ofzo.



In die zin kan ik natuurlijk ook stompzinnig gaan roepen “logisch dat werkende mama’s er helemaal voor zijn” :roll:




Cell, ik bedoel het niet als diskwalificatie. Natuurlijk zijn thuisblijfmama’s tegen fulltime werken. Als jij ervoor kiest om thuis bij de kinderen te blijven, dan maak je een duidelijke keuze die precies tegenovergesteld is aan fulltime werken. Dan kun je op 2 vingers natellen dat jij niet snel zou adviseren om fulltime te werken. Logsich…



Het is niet logisch dat werkende mama’s ervoor zullen zijn. Die vinden het niet verkeerd om te werken, maar dat wil niet zeggen dat ze zouden kiezen voor een fulltime baan.



Als je in een dilemma zit, kun je het beste overleggen met mensen die in hetzelfde straatje redeneren als jij, omdat die argumenten gebruiken die jou aanspreken. Iemand die vreselijke last van heimwee heeft, ga je niet vragen waar je eens op vakantie zult gaan: Australie of China…



“Logisch” is geen diskwalificatie, “stompzinnig” wel.

Tja, ik vind dat dus krom geredeneerd.



Beetje kip/ei discussie.



Het enige wat je namelijk kan doen is goed beargumenteren waarom je full time zou WILLEN werken… is het nodig? Nee, wat dan wel?

Dan lees ik dat het mama’s droombaan is, dat is dus in wezen een egoistische reden.

Ik ben totaal niet TEGEN werken en soms kan het gewoon niet anders.

Maar ik blijf me gewoon werkelijk afvragen wat een kind, waar vaak voor gekozen is als ouders, er aan heeft als mama en papa beide meer van huis zijn dan thuis met als enkele reden dat het HUN droombaan is…



Mogen de kinderen dan ook opzoek gaan naar droomouders die hen de droomopvoeding geven?



Men moet van goede huize komen wil je zo een keuze goed kunnen onderbouwen. Zeker als er van noodzaak om rond te komen geen sprake is.

Wat wil men dat de kinderen later zeggen…

Ik heb zo een respect voor mijn ouders, die zorgden voor ons, waren er voor ons, deden het huishouden en werkten ook nog een aantal dagen per week of wil je dat ze zeggen “hoe mijn ouders waren?, pff geen idee, ze waren er zelden”



Dat heeft niets te maken met mijn keuze om thuis te blijven, dat is gewoon normaal redeneren met het welzijn van een gemiddeld kind in het achterhoofd.

In die zin vind ik het wel een stomme opmerking om te stellen dat je als thuisblijfmoeder nooit of te nimmer achter een full time werkende moeder zou staan. Dat ligt mijns inziens aan 2 factoren… argumentatie en behoefte/noodzaak



Een vriendin van mij werkt namelijk ook fulltime, waarom? omdat het bij haar heel zwart wit is. Of ze werkt fulltime, of ze werkt niet. In haar beroep is er geen mogelijkheid tot parttime werken tenzij ze morgen de jackpot wint en zich in kan kopen in een maatschap.

Dat vind ik zelf dan weer een goede reden om toch fulltime te werken.

Ter compensatie is ze in het weekend dus alleen maar met haar gezin bezig, niets geen verjaardagen of dergelijke. Die heeft dus zo ongeveer haar priveleven opgeofferd om toch haar beroep te kunnen uitoefenen.

Nog meer meewerkend nieuws… heb even gebeld met het KDV.

manlief had het gister nl over flexuren en dat ie veeeeeeeeeeel duurder waren dan…



Dus dat zat me ook nog erg hoog en liep idd al te denken aan weer oppas aan huis. Maar wie niet vraagt wie niet weet hahaha.



Wat blijkt…flexuren zijn net zo duur als de gewone uren.

Doordat het om een zesweekselijks rooster gaat is het supermakkelijk inplannen en vormt dus helemaal geen probleem. Geen verandering voor de kids en dus ook geen meer kdv maar meer thuis.



geef me nog 1 reden om niet te solliciteren :wink: :mrgreen:

Louise, ik zou ook gewoon gaan solliciteren. Zoals Lena al zegt, je kunt tegen die tijd nog eens gaan nadenken over hoe de opvang te regelen.



Ik moet vanaf maart verplicht 90% werken, dus dat wordt vier dagen creche voor beide kindjes. Vanaf september zou ik eventueel weer een stapje terug kunnen doen.



Ik ben in opleiding voor huisarts, dus even stoppen totdat de kindjes ouder zijn is geen optie. En dan maar geen kindjes hebben? Ik denk niet dat ik op dat soort onzinnige opmerkingen ga reageren.



Ergens in 2010 ben ik klaar en dan kan ik minder dagen werken voor meer geld (wie wil dat nou niet?). Ook kan ik dan diensten gaan waarnemen etc. Het is hier dus even bikkelen, maar ik weet zeker dat ik en mijn kindjes er niet minder van worden.



Wij hebben een super creche en ik heb toevallig net contact gelegd met een Amerikaanse die misschien wat oppaswerk zou willen doen (dit ivm met het Engels spreken van onze zoon, dat willen we in NL graag op peil houden). Dus dat zou dan bijv drie dagen creche en 1 dag een Engels sprekende oppas aan huis worden.



En als de kindjes groter worden en naar school gaan, wordt het natuurlijk ook weer anders.



Succes in ieder geval met je beslissing!

O Louise wat goed van die flexuren!



Ik heb heel wat vrienden die flexibele opvang nodig hebben (en sommigen werken beide fulltime) en dat is echt ideaal, zeker met diensten zit je toch vaak hele dagen thuis of kan je man thuis zijn.



Zij hebben meestal max drie dagen creche per week nodig.



Ik zou zeggen succes met solliciteren :thumbup:

Ik zou in elke geval er voor gaan …

Je mag ook 32 uur werken ipv 36 uur.



Gewoon doen dus !



(zeker als het je droombaan is, want hoe vaak krijg je nou zoiets ?)

Ik kan hier echt hoop van krijgen he!!! Helemaal enthousiast!!!



Dames dank dank dank!!! Ik ga ff met mijn sollicitatie bezig!!!

@Cell wrote:

Maar even heel zwart wit, zou je 36 uur gaan werken, verdeeld over 5 dagen (overdag) waardoor de kinderen nagenoeg fulltime bij een ander zijn. Dan heb ik zo mijn twijfels of het welzijn van desbetreffende kinderen voor gaat.

Daar hoef ik geen thuisblijfmoeder voor te zijn, kwestie van een optelsom.




Cell, hiermee ben ik het helemaal met je eens hoor! Heb laatst door detachering ergens anders gezeten, ze hebben me een maand alleen maar dagdiensten laten draaien. Ik heb toen gezegd, of jullie geven me onregelmatige diensten, of ik meldt me ziek!

Want 36 uur in de dagdienst is m.i. ook niet vol te houden. Daarom ben ik zo blij met de ploegendienst! :lol:

Daar ben ik het dus ook helemaal mee eens!!! Maar juist omdat dit inderdaad de ploegendienst is, ben ik dus meer overdag thuis en kan ik er dus meer voor de kids zijn!! Als iedereen slaapt wordt ik niet gemist :wink:

Louise, rest mij nog één vraag: Op wat voor een functie ga je eigenlijk solliciteren?? :mrgreen:

Heb ik dat niet gezegd??? :oops: :oops:

Als secretaresse (typegeit) op de centrale spoedopvang!!! :mrgreen:

Centrale spoedopvang? Bedoel je de HAP of de SEH?

Toch niet in Grunn?

Louise,



Klinkt goed al met al.



Mijn antwoord was ook een beetje als reactie op lena d’r zeggen dat het wel logisch zou zijn dat je als thuisblijfmoeder “tegen” zou zijn.

Vind dat altijd zo ontzettend flauw zeggen.



T lijkt erop dat je er goed over nadenkt, je hebt je kdv mee, je kan juist vaker thuis zijn dan nu als je ploegendiensten gaat draaien… allemaal pro’s toch.



Ben nu idd ook benieuwd wat jou droombaan behelst. :wink:

ha ha, nee cell, jij klinkt inderdaad helemaal niet bevooroordeeld :mrgreen: .



dat een thuisblijfmoeder geen voorstander is van fulltime werkende moeders is een pleonasme. Sorry dat ik dat opmerkte. Jouw excuses voor de kwalificatie ‘stompzinnig’ zie ik met grote vreugde tegemoet :lol: .



enniehoe, laten we louises topic niet verder bevuilen met weer dezelfde verhalen die we al 1000 keer gehoord hebben. Belangrijkere zaken: is je brief al klaar? :mrgreen:

[quote=“lena3”.



dat een thuisblijfmoeder geen voorstander is van fulltime werkende moeders is een pleonasme. [/quote]



En dat is natuurlijk echt grote LARIE!!!Om dit soort uitspraken kan ik me echt kwaad maken. Omdat je een bepaalde keuze maakt ben je toch niet perse geen voorstander van iets anders???



In bepaalde gevallen zal het best opgaan, maar in even zoveel gevallen ook helemaal niet. Dus pleonasme??? :think: :think: :think:





Ik ben nu even parttime werkend, ook lange tijd fulltime thuis gezeten, maar ik zeg hier ook: ga er voor!!! :thumbup: Hartstikke leuk dat je je droombaan hebt gevonden, super!!! Ik hoop dat het gaat lukken met je sollicitatie!!

Hanneke…



Ik denk dus dito…

Kan best inschatten wat het voor impact kan hebben als iemand met een gezin weer volledig gaat werken.

Niet in elke situatie kan ik me daar in vinden, maar in evenzoveel gevallen ook wel. Louise verduidelijkt haar nieuwe baan en het lijkt me idd goed te doen zo.

Ze vraagt om meningen, die krijgt ze, goed toch.



En Lena… je kan lang wachten met vreugde, ik heb jou niet als persoon stompzinnig genoemd, maar je opmerking is dat in mijn ogen wel.

“Flauw” is een synoniem voor stompzinnig… t is maar net hoe je het leest.

En pleonasme… ach, mijns inziens kan je een vegetarier best vragen of jij vanavond kip of biefstuk zal gaan eten. Het word wat anders als je een vegetarier gaat vragen of hij kip lekkerder vind dan biefstuk. Dan nog zou hij dat kunnen beantwoorden als hij voorheen gewoon vlees at.



Thuisblijfmoeders die voorheen gewoon werkten, al dan niet fulltime, kunnen best goede argumenten hebben die Louise verder helpen. Daar vroeg ze ook om.



Nogmaals, Louise… klinkt goed, spannend ook als je daarmee je droom kan combineren met een gezin.

Het beste van 2 werelden, dat is voor velen een utopie. :thumbup:

Louise, succes met solliciteren!

Hallo dames,



dank voor jullie lieve reacties!! De brief in inmiddels klaar en door meerdere personen bekeken. Allemaal hebben ze hem goed gekeurd!!



Ik hoop toch niet dat hier door mijn vraag enige ruzies zijn ontstaan, want dat was zeker niet mijn bedoeling!!!



Ik vroeg ieders mening om voor mezelf een zo duidelijk mogelijk beeld te krijgen en alle voors en tegens naast elkaar te zetten!!! Dat is door iedereen hun mening gelukt!!! Ik heb er inderdaad heel goed over na kunnen denken en ben zelfs al zo loos geweest om het KDV te vragen hoe zij hierin kunnen staan.



Zonder jullie was ik vandaag nog lang niet zover geweest als nu…en kijk waar ik ben…heb notabene de brief al getypt en klaar staan om verzonden te worden. Gisteravond rond deze tijd was ik er van overtuigd dat het niet door ging vanwege de uren!!!



Kortom dames, ik ben jullie erg dankbaar!! Dankbaar voor jullie ongezouten mening waar ik heel duidelijk om heb gevraagd!!!



Dus ik kan niet anders zeggen dan “BEDANKT”!!!



En nogmaals, ik hoop toch echt niet dat ik hier een zeer kwaadaardige discussie hebt ontvlamt…want dat was echt NIET mijn bedoeling!!!



Voor iedereen een dikke :-* en uiteraard laat ik weten hoe alles afloopt :mrgreen:

Ik werk niet fulltime en moet er zelf ook niet aan denken eerlijk gezegd want als ik het werk(25 uur) en het huishouden plus kids allemaal optel dan kom je zelfs boven die uren allemaal uit…Dus nee geen fulltime voor mij :smiley: