Mama's die fulltime werken??????

ik werk zelf ook full time in het kleuteronderwijs( 8-16.00) en fenne gaat naar een onthaalmoeder!

Ben bij haar geweest tot ze 8 maanden oud was en dan een tijdje parttime gewerkt omdat er gewoon niet meer uren waren in de school voor mij en dan weer full time! We hebben natuurlijk best veel vakantie en goede uren eenmaal ze zelf naar school gaat!!

Maar ik moet zeggen dat hier in belgië veel mama’s toch wel full time werken! Ik begrijp sommige reacties wel maar dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uitmaken! In het onderwijs heb je vaak niet te kiezen…ik ben niet vast benoemd en dan neem je wat je krijgt om aan het werk te kunnen blijven.

Nu heeft mijn meid geluk want ik ben nu sinds april weer verwijderd omdat ik zwanger ben, dus zij heeft mama al veel thuis gehad!



succes met je keuze

Ik heb vanmorgen nog een mailtje gestuurd en gevraagd of het echt 36 uur was of dat 32 ook mogelijk is.

Ik kreeg toen als reactie: als jij de persoon bent die wij zoeken, maken we van 32 uur geen probleem. Dat vond ik heel positief!!!



Dames wat heerlijk jullie reactie allemaal!!! Super!!! En inderdaad daar vroeg ik ook om!!! Ik ervaar het ook absoluut niet als negatief!!!

Maar neem aub van mij aan dat ik het belangrijkste in mijn leven, mijn kids, absoluut niet vergeet!!! Mijn kids gaan ook voor!!! Dat is exact de reden waarom ik deze keus zo moeilijk vindt!!!



Maar het verhaal van Kantjeboord klopt ook exact!!

Ik ben overdag vaker thuis dan nu…dus waar het grotendeels op neer zal komen is dat als ik er niet ben, papa er is.

Ik moet 4 of 5 dagen van het KDV afnemen omdat ik ook overdag gepland kan worden. Maar er zal geen week zijn dat mijn kids ook 4 of 5 dagen naar de KDV gaan.



En als ik dan zo es bekijk heb ik er zeker omdat ik dan overdag meer thuis ben, ook meer voordeel van!!!



Ik heb als tip gekregen, gewoon te solliciteren en dan maar te zien waar het schip strand. Nee zeggen kan altijd nog!!!

tuurlijk, de thuisblijfmama’s vinden het geen goed idee, lijkt me logisch.



Maar als je zegt ‘mijn kinderen gaan voor’, dan klinkt dat alsof je je kinderen iets naars aandoet als jij die droombaan aanneemt. Is dat zo volgens jou?



Als het jouw droombaan is, en je denkt dat je het rond krijgt met goede oppas, dan zou ik het zeker doen. Je krijgt altijd meer spijt van kansen die je hebt laten liggen dan van dingen die je wel gedaan hebt.



Ik heb steeds 24 uur gewerkt en ben nu tot mijn verdriet werkloos (werk nog maar 6 uurtjes :cry: ), maar ik ken wel mama’s die 4 of meer dagen werken en die daar heel gelukkig mee zijn en die een heel leuk gezin met leuke kids hebben. Ik merk wel twee dingen aan hen. 1) ze zijn energiek en positief. Dat zijn kenmerken die je gewoon van jezelf moet hebben. 2) ze besteden alle rotklusjes uit; de tijd die ze thuis zijn, zijn ze ook met hun gezin bezig, niet met klusjes en dingetjes. Neem een werkster, laat je boodschappen bezorgen, breng je beastingaangifte naar je accountant en shop via internet. Met een droombaan van 36 uur kun je dat betalen :mrgreen: .



Ik zou zeker solliciteren. Als je het niet wordt, hoef je niet te dubben. Maar als je niet solliciteert, blijf je altijd twijfelen of je de goede keuze hebt gemaakt. En als je het niet rond krijgt met oppas, dan kun je altijd nog weigeren.



(kan jeman niet minder gaan werken trouwens? dat is hier wel de afspraak, als ik weer meer ga werken, gaat hij weer minder werken)

Iena: ik kan hier maar 1 ding op zeggen :mrgreen: :mrgreen: Geweldig geschreven :thumbup: :mrgreen:

Uh of manlief minder kan werken…uh in die zin dat hij als het nodig is de kids wegbrengt of ophaalt!!! Tot nu toe doe ik dat eigenlijk altijd, behalve dan 1x in de twee weken op woensdag omdat ik dan om zeven uur begin.

nee, in de zin dat hij een dag thuis is, bedoelde ik.

Maar als hij zou halen en brengen, zou jij inderdaad makkelijker vier dagen van 9 uur kunnen maken. Dat is ook nog een idee.

Hij is in die zin wel vrij om es te zeggen dat ie thuis werkt!! Maar echt minder werken gaat niet voor hem!!



En dagen van 9 uur…ze hebben vaste diensten daar!! Maar als het 32 uur wordt is het gewoon 4 dagen…das iets meer dan ik nu werk!!!



Het wordt steeds duidelijker voor me hahaha want als ik het zo bekijk…4 dagen waarvan 2 dagdiensten en 2 late diensten dan ben ik maar 2 dagen van huis en is paps de andere twee dagen thuis…dat is al beter dan nu…

tuurlijk, de thuisblijfmama's vinden het geen goed idee, lijkt me logisch.


Op zich heb je gelijk...dat is en blijft een kwestie van keuzes en meningen.....ik ben wel een werkende mama (met veel plezier),maar vind 36 uur ook teveel...niet alleen voor de kids,maar vrnl mijn eigen energie-niveau......ik persoonlijk zou er niet gelukkiger onder worden..

Hier is de verdeling 44% EN 80% maar verdeeld over 7 dagen...

Ik werk nu 2,5 dag (normaal 3...OV),mijn man werkt 32 uur onregelmatig.....de ene week zijn we om beurten thuis,dan heeft hij toevallig vrij op mijn werkdagen en zal je net zien dat hij het hele weekeind weer werkt..de andere week zijn we er beide....
Heerlijke balans vinden wij.....EN werken EN beide evenveel thuis zijn voor de kids....alleen samen tegelijk thuis zijn is nog wel eens wat lastiger........daar heb je vakanties en vrije dagen voor....
Dan nog is hij vaak overdag gewoon thuis........dus dat hij 32 uur werkt merken de kids vaak niet eens....behalve dan dat papa smorgens altijd even moet slapen.......

Zoals ik het verhaal van Louise lees werkt ze nu niet,vanwege de "verveling" wil ze iets doen....misschien zie ik het verkeerd,maar daaruit proef ik dat het financieel geen noodzaak is,maar dat het eerder een persoonlijke buitenkans is.......dat is natuurlijk (als het klopt wat ik denk) een mooie situatie........wie weet biedt dat kansen voor haar man ook mogelijkheden om vaker thuis te zijn als hij dat wil......desnoods eerst door ouderschapsverlof op te nemen (2 kids is 2x ouderschapsverlof) als het later allemaal niet blijkt te werken,dan kan hij altijd weer terug.......

Beide 80%....zou ideaal zijn toch? Dan is de opvang misschien heel makkelijk met een flexibele oppas te regelen...

Hoe dan ook..succes met solliciteren!!!!! Ga ervoor zou ik zeggen...

@Louise wrote:

Hij is in die zin wel vrij om es te zeggen dat ie thuis werkt!! Maar echt minder werken gaat niet voor hem!!



En dagen van 9 uur…ze hebben vaste diensten daar!! Maar als het 32 uur wordt is het gewoon 4 dagen…das iets meer dan ik nu werk!!!



Het wordt steeds duidelijker voor me hahaha want als ik het zo bekijk…4 dagen waarvan 2 dagdiensten en 2 late diensten dan ben ik maar 2 dagen van huis en is paps de andere twee dagen thuis…dat is al beter dan nu…




Heeft hij geen recht op ouderschapsverlof dan?

4 kortere dagen kandig zijn ivm ophalen KDV…



Ik hoor namelijk vaker dat mannen op hun werk zeggen geen recht te hebben op ouderschapshapsverlof…dacht dat dat wettelijk vastgelegd was of CAO bepaalt…tenzij je een bijzonder hoge functie hebt,maar dan nog kan het vaak wel…of juist dan…



Goed…zoals je het zelf nu aangeeft klinkt het ideaal…maar gaat uitslapen wel lukken dan? Of zijn het geen hele late diensten??

Dan valt het allemaal wel mee…

Mandy:



Ik werk wel hoor :mrgreen: 24 uurtjes Echter daar is het zo rustig dat ik meer dan de helft van de tijd kan gaan zitten kletsen en dat verveelt me dus!! Ik wil graag met een voldaan gevoel naar huis gaan anders kan ik net zo goed thuis gaan zitten. Daar heb ik dan nog meer te doen.



Dit speelt onderhand al een jaar. Ben niet iemand die zomaar solliciteerd omdat ze zo graag weg wil!! Nee wat daarvoor heb ik het nog wel teveel naar mijn zin!!! Maar dit is een vacature waar ik al heel lang op zit te wachten…het enige puntje is de uren!! Maar als ik de kracht ben die zij zoeken dan willen ze terug naar 32 uur.

@mandy_d. wrote:

tuurlijk, de thuisblijfmama’s vinden het geen goed idee, lijkt me logisch.




Op zich heb je gelijk…dat is en blijft een kwestie van keuzes en meningen…ik ben wel een werkende mama (met veel plezier),maar vind 36 uur ook teveel…niet alleen voor de kids,maar vrnl mijn eigen energie-niveau…ik persoonlijk zou er niet gelukkiger onder worden…


Daarom denk ik dat Louise dit gesprek beter kan voeren met jou en andere werkende mama's, dat bedoel ik maar.
Je vraagt een vegatariër ook niet of je vanavond kip of biefstuk zult eten :wink: .
Ik zou zelf trouwens ook niet meer dan 4 dagen willen werken. Evt 4 dagen van 9 uur. Maar dat heeft er ook veel mee te maken, dat ik die energie niet heb. Ik heb meer rust aan mijn hoofd nodig en meer slaap :wink: .

Maar het ziet er dus naar uit Louise dat het misschien best zal kunnen zonder dat je je kinderen minder zult zien? Dat zou helemaal mooi zijn!

ik kan natuurlijk niet aangeven of het ideaal is, maar voor mijn gevoel is het wel zo dat de kids dan meer thuis zijn dan op het KDV.



Ik heb in mijn leven nog nooit ploegendiensten gedraaid…maar het lijkt me wel wat!!! En meer dan dat!!! Of ik het ga redden?? dat zal moeten blijken als ik de kans krijg!! :mrgreen:

bij 32 uur zijn het 4 dagen en dat zou voor mij te doen zijn!! :mrgreen:

klinkt positief :thumbup: :smiley:

Oke, dit is me verteld qua rooster!!



Ze hebben een zesweeks rooster waarin je 10 dagen dagdiensten hebt,

7 late diensten en 4 a 5 nachtdiensten. In die zesweken dus…het kan wat verschillen hoor zei ze. + je hebt nog een keuzerooster…je kan dan aangeven wanneer wel en wanneer niet.

Ben je al op gesprek geweest dan?

nee hahaha dat heb ik gewoon gevraagd!!! Ik moet nog officieel solliciteren!! :mrgreen: :mrgreen:

doe dat dan! :mrgreen:

Ook al ben ik thuisblijfmama, dan nog. Stel dat ik morgen mijn droombaan krijg aangeboden, dan zou ik zo willen gaan werken, maar niet meer dan zoveel uur dat de kinderen maar maximaal 3 dagen naar een opvangsituatie moeten.



Dat heeft niets te maken met wel of niet werken of bevooroordeeld zijn ofzo.



In die zin kan ik natuurlijk ook stompzinnig gaan roepen “logisch dat werkende mama’s er helemaal voor zijn” :roll:



Ik vind werken prima, vind een vorm van opvang prima… maar het gaat mij om het aantal dagen/uren dat je kind dan elders is dan thuis. En dan met name de eerste 4 jaar.

Daarna gaan ze ook 5 dagen in de week naar school en daar zijn ze dan ook van huis. Al zou ik 5 dagen BSO ook erg heftig vinden, zeker als ik zie wat de verschillen zijn met kinderen thuis en op de BSO.



Als je door ploegendiensten te draaien en dus ook nachten maakt waarin je partner dan thuis is en de kids slapen. Waardoor het aantal effectieve uren dat je weg bent voor direct contact met de kids gewoon goed in verhouding is, dan zou ik het zeker overwegen.

Maar even heel zwart wit, zou je 36 uur gaan werken, verdeeld over 5 dagen (overdag) waardoor de kinderen nagenoeg fulltime bij een ander zijn. Dan heb ik zo mijn twijfels of het welzijn van desbetreffende kinderen voor gaat.

Daar hoef ik geen thuisblijfmoeder voor te zijn, kwestie van een optelsom.

Ploegendienst is echt wel mee te vallen.

Iemand zei dat je met ploegendienst minder ‘thuis’ zou zijn, ik ben er niet mee eens. Mijn man werkt ook in ploegendienst, 6 dagen werken en dan 4 dagen vrij. Juist hij moet 2 ochtenden tot 3 uur werken, 2 middagen van 3 tot 11 en smorgens is hij met de kinderen ook gewoon gezellig thuis. Dan twee nachten van 11 tot 7, maar hij is de eerste dag dat hij de nacht in gaat de hele ‘dag thuis’, dus ik vind het eerlijk gezegd uitstekend te combineren.



Zo fijn zelfs dat ik kan werken, als hij een baan had van 9 tot 5, zou ik deze baan die ik leuk vind niet kunnen doen, want anders is het niet haalbaar qua tijden of de kinderen moeten langer naar de ‘oppas’.