Mama's die fulltime werken??????

Hallo hallo meiden,



Ik ben een mama die 20-24 uur per week werkt!!

Nu komt zo’n beetje mijn droombaan voorbij echter is die voor 36 uur!! (toch niet zo’n droombaan??).



Dub dub dub gaat het nu in mijn hoofd!!! Wat moet ik nou???



Zijn hier mama’s die fulltime werken?? En dan misschien ook nog in de ploegendienst??



Ik hoor heel graag jullie ervaring hiermee en hoe jullie het geregeld hebben met de kinderopvang!!



Uiteraard jullie mening geven mag ook hoor!!! Zit ik heel erg op te wachten!!!

Hoi Louise!



Hier een mama die 80% werkt in de ploegendienst. Daarnaast ook een nevenfuctie, dus extra diensten. = bijna fulltime dus.



Wij hebben altijd een oppas aan huis gehad. vond ik ideaal. Geen gesleep met kleine kinderen in de vroege morgen. veel minder stress voor mij.

Ook vond ik het belangrijk dat ze in hun eigen omgeving waren. als ze klein zijn zal het nog wel meevallen, maar als ze groter worden willen ze toch ook wel met vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt spelen. Wordt wat lastig als je de kinderen een eind moet wegbrengen naar een gastouder of zo.



Het is even zoeken, maar ze bestaan echt, oppassen die ook onregelmatig willen opassen!

Zodra ik mijn rooster had, maakte ik ook het rooster voor de oppas.



Mijn werk brengt ook met zich mee dat ik precies weet hoe laat ik moet beginnen maar nooit met 100% zekerheid kan zeggen of ik op mijn eindtijd ook echt weg kan.



Koester mijn oppas dus wel, chocoladeletter met sinterklaas, iets leuks met kerst etc.

Ik ga straks ook weer werken, en ga waarschijnlijk weer fulltime werken… Hoewel… Als het me lukt als ik zolang bij Jazz weg kan blijven…Maar ik werk ook onregelmatig… Ik weet dat er flexibel kinderopvang bestaan… En daarbij mijn man is rond 5e klaar dus dan kan hij Jazz halen… Weet niet hoe dat bij jou zit…

nadeel van oppas vind ik dat er maar heel weinig goeie bestaan… En dat je echt voor de 100% haar moet kunnen vertouwen…

@Daantjuh wrote:

nadeel van oppas vind ik dat er maar heel weinig goeie bestaan… En dat je echt voor de 100% haar moet kunnen vertouwen…




Klopt, we hebben ook één keer onze neus gestoten. er is niets gebeurt, maar we zijn met één oppas niet verder gegaan.

Ik werk fulltime en mijn man werkt ook fulltime. Helaas niet in ploegendiensten, want dat vind ik niet prettig omdat je al zo weinig tijd doorbrengt met je gezin.



Thijs gaat als wij werken naar opa en oma en zij brengen hem dan ook naar school.



Maar die optie hebben niet zoveel mensen.



Sterkte met je beslissing.

Ik heb altijd vanaf de geboorte van mijn jongste zoon (nu 2,5) gebruik gemaakt van een oppas aan huis!!! Een schat van een meid, vreselijk gek met de kids en de kids met haar!! Alleen was ze vaak ziek, bleek een persoonlijkheidstoornis te hebben, waardoor ik onverwachts heel vaak vrij moest nemen!!



Door deze ervaring hebben wij toen besloten voor een veiligere opvang te kiezen en dat is dus de buitenschoolse opvang voor dochterlief en kinderdagverblijf voor zoonlief. Niels was net 2 toen we daar aan begonnen. Dit jaar april is ie voor het eerst heen geweest en hij vind het geweldig!! Lian vind het ook erg leuk!!



Waar ik dus eigenlijk niet meer voor wil kiezen omdat we daar toch een best slechte ervaring mee hebben gehad is oppas aan huis. Al ben ik het wel roerend eens met de voordelen die kantjeboord noemt! Maar ik heb er in het verleden te vaak mee in de knel gezeten waardoor ik te vaak mezelf moest ziekmelden of gewoon vrij moest nemen!!



Dus de enige optie die wij dan hebben is te kiezen voor 5 dagen BSO en Creche. Manlief werkt ook fulltime maar geen ploegen dus daarmee komen wij dan rond. Echter wil ik dat…dat is DE hamvraag!!! Is me dat die baan echt waard??? Pffffffffffff ik vind het toch maar wat hoor!!! Ik zie mezelf er al helemaal lopen en het helemaal naar mijn zin hebben…totdat ik aan mijn kids denk!!!



Ga es ff met manlief praten!!! Hij staat er niet onwelwillend tegenover in ieder geval…hij wijst het niet direct af!!! Maargoed de ploegendienst heeft natuurlijk ook voordelen!! (als je de na’s even vergeet :wink: :mrgreen: ).



Nou ik pieker rustig verder hahaha!!!



dank voor jullie reacties trouwens!!! Super!!!

jammer dat ik niet in veendam maar in appingedam woon, anders had je iig goede opvang :mrgreen:



kan je geen advies geven… wil je wel succes wensen met welke keus of stap je ook maakt, tis niet makkelijk, lijkt me :-*

Hey Louise,



Moeilijke keuze zeg hhmm, ik werk zelf 4 dagen van in totaal 30 uur per week. Opzich vind ik het meevallen maar ook echt mijn max.



Ik zou gewoon de voor en nadelen tegen elkaar leggen en goed nadenken wat je wil, vooral omdat dit je droombaan is. 36 uur is best veel, hoop dat je een goede beslissing maakt :thumbup: Succes

Oei een droombaan :shifty: Ik kan me voorstellen dat je in dubio zit. Wel niet wel niet ? Als de opvang voor je kinderen idd maar 200% is en je voelt je er verder lekker bij dan doen!

Persoonlijk vind ik 36 uur best wel veel maar het hangt er ook vanaf hoe die ploegendiensten eruit zien.



Ik kan je alleen geen ervaringen vertellen, ik heb in het begin met de kinderen maximaal 20 uur gewerkt en ben zolang het kan nu gestopt tot de kinderen naar school gaan. Maar ik wil me laten omscholen om in het ziekenhuis te gaan werken. Iets doen wat je altijd al wilde…mijmermijmer…Veel succes met je keuze en met het vinden van een flexibele en betrouwbare opvang, gaat vast lukken :thumbup:

Even los van het oppas verhaal…weet je of 32 uur bespreekbaar is? Vaak is dat wel zo…OF…36 uur in 4 dagen werken (lange dagen dat wel,maar misschien scheelt t met opvang).



Of…als het echt je droombaan is en het nog aardig verdiend, zou je man misschien een dagje kunnen gaan minderen? Of eerst ouderschapsverlof opnemen om te kijken of het bevalt?



Succes! Mij lijkt full-time erg pittig…maar dat is onze mening…wij werken beide part-time,dus kunnen niet uit ervaring spreken…puur uit gevoel…

Ik werk fulltime 40 uur officieel, helaas merk ik dat het de laatste tijd toch wel meer als 40 uur is. Gelukkig heb ik een baan waarbij ik 's avonds thuis nog wat kan doen als Ivan slaapt.



Soms moet ik naar het buitenland voor mijn werk, maar dit is gelukkig vaak niet meer dan 3 dagen dus nog te regelen thuis.



In mijn vorige functie had ik ook wel eens onregelmatige diensten, dit vond ik moeilijk te combineren omdat het slecht te plannen was(Het was vaak korte termijn planning).



Ivan gaat 4 dagen naar KDV en is lekker 1 dag met pappa thuis.

Hallo meiden,



Ik heb eigenlijk geen idee of 32 uur bespreekbaar is. Heb het er gister met manlief over gehad en vinden allebei 36 uur toch wel erg veel.

Daarbij stoot het me enorm tegen de borst dat ik mijn kids dan voor 5 dagen moet plannen op het KDV ondanks dat we daar zeer waarschijnlijk vanwege de onregelmatigheidsdiensten geen gebruik van maken.



Na een nachtje slapen zie je dingen toch wat helder(der) en vanmorgen toen ik weggging (papa brengt op woensdag de kids naar het KDV) kwamen beide kids op mij voor een extra kusje…op zo’n moment vraag ik me hard af hoe ik het in mijn hoofd kan halen om over fulltime werken na te denken.



En toch…ik blijf dubben!!! Ik verveel me hier en en moet dus iets anders gaan doen!! Maar wat???



Dub dub dub dub :mrgreen:

eerlijk gezegd schrik ik er altijd van als mensen het overwegen, of daadwerkelijk doen.

Het eerste wat me altijd door de kop schiet is… hoe kan het zo zijn dat je kiest voor kinderen om ze vervolgens een groter deel van de week naar de opvang te moeten brengen ipv dat je ze zelf om je heen hebt… een week van 7 dagen met alleen de weekeinden en misschien een dag met papa of mama… ik vind dat nogal wat hoor :o



Heb jarenlang al gewerkt als gastouder en altijd principieel aanvragen geweigerd voor meer dan 3 dagen.

Ik weiger er aan mee te werken dat kinderen meer en vaker bij mij als oppas zijn dan thuis.

Snachts slapen ze, dus dan zie je ze ook al niet.



Zou het zelf dus ook echt nooooooit doen.

Daarbij zijn er toch wel de nodige studies geweest omtrent hechting en andere emotionele stoornissen, al dan niet op latere leeftijd pas die toch wijzen op een extra risico als een kind zo vaak naar een oppas moet.



Je vroeg ook om meningen, mijn mening is dus dat ik het niet eens zou overwegen. Ik koos voor kinderen, die gaan nu de komende jaren voor. Mijn tijd komt daarna wel weer.

Ik heb een baan van 24-30 uur. Ik wil eigenlijk niet meer dan 24 uur werken, maarja, dit kwam op mijn pad en het was dit of niet. Gelukkig wordt ik meestal 24 uur ingepland en af en toe eens een weekje of twee 30 uur ivm drukte. Met opvang is het lastig, nou ja lastig…ik heb 4 dagen opvang nodig, omdat ik 30 uur beschikbaar moet zijn, dus ik betaal ook 4 dagen opvang per week, waar ik meestal geen gebruik van maak. Maarja, je moet het betalen, anders geven ze je plekjes aan andere kinderen.



Nu moet ik er ook bijzeggen dat ik nog steeds erg last heb van mijn BI, dus ik heb soms ook echt een dag nodig dat ik plat op mijn rug lig, dus wat dat betreft is het weer goed dat ik dan een dagje extra heb op het kdv terwijl ik vrij ben, al voel ik me dan wel altijd schuldig dat ik thuis ben en de kinderen daar. Maargoed, zonder die dag rust hebben ze niets aan me, dus dat ben ik de hele dag tegen mezelf aan het vertellen.



Hm, ik schrijf dit allemaal op en bedenk me dat dit helemaal geen antwoord op je vraag is…

Ik werk al 17 jaar bij de gemeente en wou bij de geboorte van de kids dit niet opgeven,ik had geen zekerheid dat ik na een aantal jaar terug zou kunnen komen…heb al veel opgebouwd daar en werk ook met plezier…



Ik werk 25 uur als zweminstructrice…maar vindt het best veel hoor…voel me vaak schuldig als onze jongste naar oppas is,ook al is dit niet veel omdat ik ook in ploegen werk…



Als wij het financieel niet nodig hadden gehad had ik liever maar een uur of 15 per week gewerkt als de kids klein waren,

aan volledig wil ik helemaal niet denken…

Ik ben het volledig met Cell eens.

kinderen kiezen er niet voor om op de wereld gezet te worden en vervolgens bij het kdv/oppas afgezet te worden omdat mama en papa fulltime willen werken.



kinderen gaan voor.



tenzij je hetgeld echt nodig hebt natuurlijk bv als alleenstaande mama of papa.



kinderen worden al zo snel groot en wat mis je veel als je 4/5 dagen in de week werkt, de kindren gaan ook rond 7 uur naar bed dus zie je ze maar een uur of 2 per dag :shock:



succes met je beslissing!



liefs van rose :-*

Ik zou het niet doen, ik vind dat teveel uren voor als je (kleine) kinderen hebt.



Ik zou mijn kinderen boven een droombaan kiezen.

@Louise wrote:

Hallo meiden,



Ik heb eigenlijk geen idee of 32 uur bespreekbaar is. Heb het er gister met manlief over gehad en vinden allebei 36 uur toch wel erg veel.

Daarbij stoot het me enorm tegen de borst dat ik mijn kids dan voor 5 dagen moet plannen op het KDV ondanks dat we daar zeer waarschijnlijk vanwege de onregelmatigheidsdiensten geen gebruik van maken.



Na een nachtje slapen zie je dingen toch wat helder(der) en vanmorgen toen ik weggging (papa brengt op woensdag de kids naar het KDV) kwamen beide kids op mij voor een extra kusje…op zo’n moment vraag ik me hard af hoe ik het in mijn hoofd kan halen om over fulltime werken na te denken.



En toch…ik blijf dubben!!! Ik verveel me hier en en moet dus iets anders gaan doen!! Maar wat???



Dub dub dub dub :mrgreen:




Louise, door de onregelmatige diensten ben je toch ook heel vaak thuis? Tenminste zo ervaar ik het. Deze week bijvoorbeel, maandag naar bijscholing geweest, di,wo, do, vr vrij dan ben ik er dus gewoon voor de kids, vr nacht de nachtdienst in, kom ik za ochtend thuis, man is het weekend vrij. slaap dan tot een uur of 2, dinsdag ochtend kom ik er uit.

Dan ben ik er dus 2 ochtenden niet voor ze. ( ze zijn nu al groter en gaan naar school, maar vroeger was de oppas dan thuis) dan na dinsdag weer 3 dagen vrij. Het valt dus wel mee vind ik.

Alleen is het kdv lastig, die willen idd vaste dagen. en ik weet niet tot hoe laat jij werkt. maar die zijn niet altijd tot zo laat open als jij werkt. Ik zweer toch bij een oppas aan huis, je moet gewoon op je gevoel afgaan, of via via aan iemand zien te komen.



Verder kan je misschien met je man wat regelen? Misschien kan hij wel minder gaan werken. wij zijn toen destijds beiden 80% gaan werken.

Het vreemde daarvan is alleen wel dat een vrouw zich daarvoor altijd verantwoorden moet dat ze 80% gaat werken ( tjee wat veel, dan zie je je kinderen ook nooit) en een man een schouderklopje krijgt! ( Wat goed dat je wat vaker bij de kinderen bent) :think: :wink:



Succes met je beslissing!

Ik zou het gewoon proberen, je hebt niets voor niets een proeftijd en in een maand kun je goed zien of de droombaan ook echt je droombaan is. Ik zou echter eerst eens kijken of 32 uur bespreekbaar is. Ook zou ik eens kijken of er ook een kdv of gastouder in jouw buurt is met flexibele opvang. Verder zou ik Ik snap best dat je weer zit te twijfelen na vanochtend, dat is normaal. Dat heb ik ook als mijn dochter bij het afscheid nemen 'sochtensds “ik hou van jou mamma”, maar ik weet dat ze het prima naar haar zin heeft op het kdv en op de pappadag bij haar pappa. Ja, je zult minder tijd met je kinderen hebben en je moet voor jezelf nagaan of dat opweegt tegen het hebben van de droombaan en of die extra tijd met je kinderen genoeg is om de 20 tot 24 uur werken in een baan waarin je je verveelt te compenseren.