hallo allemaal,
ik wil graag een mamafiets kopen, maar nu zou ik van jullie graag gebruikerservaringen van de verschillende merken willen weten.
welk merk wel of niet en waarom, wat is handig, waar moet ik op letten.
alvast bedankt voor het meedenken, zodat ik een weloverwogen keus kan maken!
ik heb de sparta amazone limited edition. Echt een super fiets! Wel zwaarder dan een gewone fiets maar fietst heerlijk!
hier de cortina. vind me erg fijn en fiets ook ligt.
ik heb de gazelle bloom…heerlijke fiets!!!
Wij wilden niet teveel uitgeven en zijn uitgekomen op een Kaptein. Heerlijke fiets, verhouding stuur en benen etc is prima, prijs ook erg goed en kwaliteit tot op heden perfect. Hij kost ong de helft van de ‘merkfietsen’ en ziet er nog leuk uit ook :mrgreen:
Ik hoor ook vaak goeie berichten over de Montego qua verhouding prijs en kwaliteit.
Maar de allerbeste tip die ik je kan geven is probeer de fiets uit!
ik heb de fietsen eerst uitgeprobeerd en via mp mijn cortina gekocht
ik had zelf graag de batavus mambo gehad, maar vond deze gewoon te duur.
mijn vereiste was gewoon 7 versnellingen. 3 vind ik te weinig (was er altijd 24 gewend)
Ik heb een montego, bevalt prima, en is niet duur :thumbup:
Ook ik heb een montego en bevalt me prima!
Idd misschien handig als je een paar kan uitproberen? De ene fiets is de andere niet
ik heb nog nooit zoveel gefietst als de afgelopen dagen om te testen, haha.
ik was gewoon benieuwd naar de prijs-kwaliteit-verhouding, is “goedkoop” ook duurkoop, of is een goedkopere fiets ook prima?
morgen maar weer eens wat fietsen proberen, kijken of ze er dan ook eentje hebben staan dat ik m’n kabouter er ook even op/in kan zetten, en hoe het dan aanvoelt. jammer dat ik dat tot nu toe nog niet heb kunnen proberen.
in ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik test nog even door tot ik DE fiets gevonden heb!
Ik ben benieuwd welke het gaat worden
weet niet hoe lang jij bent? Want hoe langer je bent hoe minder ‘noodzakelijk’ een moederfiets is qua instappen/ ruimte etc.
Zelf ben ik 1.80 en kan eigenlijk bij elke fiets makkelijk tussen stoeltje en zadel.
Laatst is mijn fiets gestolen (en een week later ook weer terug gevonden, maar dat terzijde) en ben toen ook op zoektocht gegaan en wij hadden bijna een Cortina fiets gekocht.
Stevige fietsen en fietsen ook goed. Daar heb je bijv. ook een transporter van die een heleboel goeie eigenschappen van de moederfietsen bezit (dubbele stander, uitslagbeveiliging op het stuur, brede/stevige velgen etc etc) maar dan wel met een normaal stuur etc.
Ik heb een batavus mambo deluxe.
Een heerlijke fiets, 7 versnellingen en een stuurslot. Zo kun je je stuur vergrendelen als je je kindje op de fiets zet of van de fiets haalt.
Sommige fietsen hebben alleen een veertje tussen voorvork en frame om omslaan van het stuur voorkomen.
Gazelle Bloom, topfiets! :thumbup:
Hier ook gazelle bloom. Prima fiets vooral voor mijn lengte (1.58m). Levertijd is wel lang. Hier 3 maanden geduurd.
@Krabje wrote:
Ik heb een batavus mambo deluxe.
Een heerlijke fiets, 7 versnellingen en een stuurslot. Zo kun je je stuur vergrendelen als je je kindje op de fiets zet of van de fiets haalt.
Sommige fietsen hebben alleen een veertje tussen voorvork en frame om omslaan van het stuur voorkomen.
Jaaa ik heb 'm ook,en hij bevalt super!!!
Met die vergrendeling op je stuur is rete handig :thumbup:
de dames die een sparta amazone hebben, die wielen zijn toch kleiner dan “normaal”? merk je daar met fietsen (n)iets van?
oja cortina heeft 28 inch wielen en 7 versnellingen, heb op de sparta gefietst. vond het wel licht maar geef toch de voor keur aan de cortina of batavus, (maar ja batavus is veel duurder)
het is de sparta amazone trendy, compleet met kinder- en shopperpakket. wel een hele uitgave, maar op m*rktpl**ts stond de “kale” fiets met 370 euro korting, dus dat heeft me over de streep getrokken.
iedereen bedankt!