Mama wil douchen

Hoe doen jullie dat eigenlijk? aangezien ik lees dat niet elke peuter een flesje drinkt.

Als joost wakker is dan is hij wakker en dan gaat hij dus NIET leuk spelen in bed, :twisted: maar óf roepen óf jammeren. :? Ik maak altijd snel een klein flesje melk en die geeft ik aan hem , ondertussen SPEEEEEEEEr ik onder de douche

Hij is dan natuurlijk al klaar en staat in zijn bed te joelen, :lol: normaal aankleden is er niet bij ik zet hem dan maar op ons bed en de tv aan zodat hij zich even kan vermaken terwijl ik me aankleed

maar eigenlijk vind ik het belachelijk zoals het gaat :think:

Eerder opstaan en douchen is geen optie de badkamer is naast zijn kamertje en hij wordt al-tijd wakker als ik daar bezig ga,. het enige dat zou kunnen is 's avonds douchen, als hij echt knocky out ligt, maar ik douche toch echt liever 's ochtends :shifty:

Hoe doen jullie dat eigenlijk???

wij slapen op zolder en als ik yeline hoor, ga ik eerst douchen voor ik bij haar ben geweest. eerst was het ook vaak jammeren, maar wij hebben een kind wat lekker gaat spelen…

haar kamerdeur is dicht dus ze hoort me alleen. ik ga pas tegen haar praten als ik bijna klaar ben.

ik douch 's avonds

of als mario nog thuis is 's morgens

dan kan de een hem uit bed halen en de ander ff douchen.

idd als we samen zijn doen we het om en om.

Het ligt er aan… Hoe het hier gaat op de dagen dat ik niet werk… Ik probeer meestal te douchen als mijn man zich gedoucht heeft en zich aankleedt om naar werk te gaan. merijn loopt dan lekker beetje te dreutelen bij ons.

Als ik alleen met hem ben dan zorg ik ervoor dat alle deuren van de slaapkamers goed dicht zitten, de traphekjes natuurlijk ook. Ik ga dan douchen en hij speelt in de badkamer of gang met wat speelgoed van zijn kamer of met plastic fles bodylotion ofzo. En we hebben hele gesprekken samen :inlove:

Ik vind dit ook lastig.

Ik neem haar mee onder de douche (en ga er dan eerder uit), of douche als Jan met haar ontbijt of douche 's avonds.

En ook wel eens met haar middagslaapje ofzo (en loop tot dan in mijn piama :mrgreen: ).

Handig is anders. Maar eerder eruit verdom ik hoor. En laten spelen in de badkamer zie ik ook niet zitten; dan wil ze ook in bad :mrgreen:

In jou geval zou ik 's avonds gaan douchen. Op deze manier douche jij helemaal niet relaxed en begin je je dag zo gestrest (lijkt mij…)

Rhodé wordt 's morgens heerlijk brabbelend wakker, en dan heb ik vaak al gedouched of als ze voor 06.30uur wakker wordt laat ik haar liggen (ik ga dan ook niet naar haar toe) en ga haar halen als ik helemaal klaar ben.

ja precies

ik zou niet zoveel gehaast kunnen hebben 's morgens hoor

(nu hebben we sowiezo alledrie een ochtendhumeur

dus dat is lekker rustig zo

maar dan moet wel iedereen zijn dingetjes op zijn gemakkie kunnen doen)

Je ticker is niet meer geldig, dus ik weet niet hoe oud Joost is.

Tot voor kort had ik mijn dochter nog steeds in het wippertje in de badkamer terwijl ik douchte (en als ik me gewassen had, mocht zij en daarna weer in het wippertje met doek om zich heen terwijl ik me als een gek afdroogde, gelukkig wil ze sinds kort ook zelf staan in de douche).

En anders zou ik zeggen, ''s avonds douchen als Joost in bed ligt. Tegen eventueel douchegeluiden went ie wel.

ik heb senna of op mijn bed dan gaat hij even tv kijken

of hij is aan het spelen

ik heb mijn douche deur wel open en vaak zit hij ook in de douche op een kleed

Ik heb het traphekje dicht en ik kan vanuit de douche zo’n beetje recht Kaylees kamer inkijken. Dus zij zit in haar kamertje of op de overloop te spelen en tegen mij te kletsen terwijl ik sta te douchen.

Ik heb mijn kleren op de overloop liggen en daar kleed ik me ook aan, met een dreumes bij me die me aangeeft wat ik moet aantrekken :mrgreen: :inlove:

Wij douchen of met zijn drieen of om beurten.

Of ik douche als mijn man nog thuis is en als hij al gaan werken is dan douche ik terwijl Jinthe in de badkamer een aanpalende kamer rondloopt.

Ze in haar kamer zetten is hier ook geen optie…dat wordt huilen en brullen en mama roepen.

Zo gaat het prima.

Ik geef Lana een speeltje in bed en ik ga douchen, wel wat sneller dan normaal maar ze kan rustig een kwartiertje in bed blijven spelen zonder te mopperen :inlove: En als ze gaat roepen dan roep ik net zo hard terug. We maken er een spelletje van :inlove:

Totdat Tosca er was kleedde ik eerst Saba aan, gaf haar een flesje, en liet haar op de bovenverdieping lekker spelen terwijl ik douchte. De slaapkamers zijn dreumesproof en er staat een hoek met leuk speelgoed waar ze zich best goed mee kon vermaken. En als ze ging vragen om aandacht legde ik haar uit dat mama even wil douchen, en ik vertelde haar stap voor stap wat ik deed (nu even haren wassen, nu afdrogen, droog jij je ook af?, nu trekt mama kleren aan, haal jij sokken voor mama? Nee, jouw beer hoeft nog niet te douchen! Bladiebla) .

Maar sinds Tosca er is… over en uit dat spelletje want ze heeft dan maar één uitdaging: Tosca wakker schreeuwen en op d’r deur rammen, want da’s net zo gezellig :roll:.

Toen Broes klein was (haha, klein was,… :think:), toen douchte ik terwijl hij in zijn wipper in de badkamer zat, later douchte ik tijdens zijn ochtendslaapje en nu heb ik er 2…

Nou 's morgens douchen zit er niet meer in! :hand:

Ik zou kunnen douchen tijdens hun middagslaapje maar dan heb ik andere dingen te doen (kokken bijv. :mrgreen:) dus ik douche nu lekker 's avonds, terwijl ze beiden slapen, heerlijk ontspannend! :thumbup:

Als Niels wakker wordt haal ik hem er even uit bij ons in bed, soms een kwartiertje soms een half uur, we spelen daar wat en liggen soms (heel soms…) nog even te knuffelen.

Daarna ga ik terug naar zijn kamertje en doe de rolluik en gordijnen open, ik leg in zijn bed een paar knuffels en boekjes en ga douchen, in de winter gaat uiteraard het licht aan.

Na het douchen hoor ik hem wel eens even mopperen hoor en ik heb moeten leren daar mee om te gaan want het stopt vanzelf en hij hoort ondertussen aan mij wat ik aan het doen ben, zodra ik de gordijnen in onze slaapkamer opendoe zegt hij: klaa, eet , nede… (klaar, eten naar beneden). Ik smeer me dan ook nog rustig in met bodylotion etc hoor.

Ben al snel een half uurtje bezig. Doordat ik dit al doe sinds hij de ochtendfles niet meer nodig heeft (hij drink gewoon melk bij zijn boterham) dus vanaf een maand of 8 is hij het al helemaal gewent zo.

Natas

Ik douche hier altijd ’ s avonds eigenlijk, maar mocht ik een keer ’ s morgens willen douchen dan neem ik Ian gewoon mee onder de douche.

Trek een badjas aan en droog hem af en doe hem zijn kleren aan. Daarna kleed ik mezelf aan.

Hier is ook de hele bovenverdieping zwaar dreumesproof -Joost is 1 jr 7 mnd trouwens- sterker nog, er zit een traphekje naar beden en richting zolder, onze kamer is dreumesproof en mét tv zijn eigen slaapkamertje is er en ook nog zijn oude babykamer , waar allemaal speelgoed ligt

maarrrr Joost mag maar af en toe in bad/douchen anders trekt z’n huid dat niet dus bad én douche zijn TOFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFf! dus als ik ga douchen met de deur open dan stapt ie desnoods met pyama erbij :lol:

Ik loop nu inderdaad ook vanuit de badkamer “gezellig” heen en weer

te roepen maar ik krijg er zo’n haast gevoel bij.

:think: Ik vrees dat er idd niet veel anders op zit dan 'savonds gaan douchen en 's ochtends dan maar tuttig een lappie over je gezicht :roll: :slight_smile:

bedankt voor jullie reacties in elk geval

Sara gaat gewoon even in de box als ik douche (onze badkamer is beneden). Liever dat ze even brult en protesteert dan dat ze van de bank af dondert oid (want ze klimt nu overal op en trekt alle deurtjes open hihihi).