Ik lees dat het bij jou geen optie is, maar ik douche dus wel voordat Arwen wakker wordt. De badkamer ligt ook naast haar kamertje, maar gelukkig slaapt ze er doorheen. Het heeft als nadeel dat als zij langer slaapt ik wel vroeg klaar ben, terwijl ik soms ook wel eens lekker had willen door tukken :lol:. Maar douchen als ze wakker is is hier geen optie… Ze is veel te actief en grijpgraag.
ik douche of samen met lars en anders doe ik het traphek dicht en dan is meneer lekker boven aan het spelen en komt af en toe bij mij kijken geen probleem dus
Ik douche soms voordat ze uit bed komt (zo tussen 07.00 en 07.30) en anders na het ontbijt. Dan zet ik haar even in bed met wat speelgoed en
dan kan ik rustig douchen. Ze speelt lief en vermaakt zich goed, soms valt ze in slaap. EN dan ligt ze te slapen als ik ga kijken als ik aangekleed ben :mrgreen:
Als we allebei moeten werken, dan is er één bij stan als de ander doucht. Als één van ons alleen met 'm is, doucht die na het ontbijt (Stan vindt ontbijt héééél belangrijk, eet 2, soms wel 3 boterhammen! :mrgreen: ), en Stan speelt dan in de badkamer (flinke berg speelgoed en boekjes neerleggen) en de overloop (vaak ook loopfiets erbij) met de traphekjes dicht. Moet 'm alleen af en toe van de toiletborstel laten afblijven maar dat is het wel zo’n beetje.
Toen ie kleiner was ging iet trouwens in de wipstoel.
En hij was/is het weleens iets eerder zat dan dat ik klaar ben, nou ja, dan huilt ie dus maar even…
Ik deed het al voordat ik kiddies had: in de avond douchen…Nu is het heel vaak met Micah erbij, maar ik kan ook heerlijk in mijn eentje in de avond douchen…is marloustijd…
Ik douche wel eens in de ochtend, maar dan staat er een mannetje hevig aan zijn pyjama te sjorren… :inlove:
Dan wil hij ook… :inlove:
Haal de kinderen eigenlijk altijd gelijk uit bed als ze wakker zijn, die van mij gaan ook niet schattig spelen ofzo…Maar zo alleen de fles drinken vind ik een beetje ‘zielig’…maar goed wij hebben een heel ritueel in de ochtend, dus daarom klinkt het voor mij niet echt prettig…
Tja…ikke ben niet orgineel meer…maar ik douche gewoon wanneer het mij uitkomt…en niet wanneer Joas me dat toestaat.
Hij speelt dus erg lief als ik douche.
Joas heeft een peuterbed waar hij zelf uitkan,maar vrijwel elke ochtend wordt hij wakker bij ons (ofwel mdat hij snachts naar mij toekomt of omdat ik hem 's avonds laat overleg in ons bed). Mij man werkt 's nachts,dus ruimte zat.
Maar goed…hij kan dus zelfs uit bed stappen als hij wakker wordt. In bed laten is dus geen optie.
Tot voor kort zat hij in de buggy bij me in de badkamer,maar enkele maanden/weken geleden heb ik hem losgelaten.
Wij wonen gelijkvloers,dus dat scheelt al een traphek.
Als hij nog slaapt als ik eruit moet,dan douche ik gewoon. Ik doe de deur naar de woonkamer dicht. Hij kan dan eventueel zelf naar me toe komen lopen als hij besluit op te staan als ik nog onder de douche sta.
We wonen klein nu…zijn kamer zit tegenover de badkamer. Ik douche met de deur open,dus zie hem rommelen in de gang en soms verdwijnt hij in zijn kamer…hij speelt dus heel lief in ofwel de badkamer,ofwel zijn kamer of de gang. Alle ruimtes zijn kid-proof! Hij komt wel zo’n beetje om de minuut even zwaaien naar me…
Het is nu zo’n gewoonte geworden,dat hij het prima snapt…mama douchen en Joas even lief spelen…ik douche uiteraard redelijk snel.
Die 5 minuten dat ik eerst douche kan hij echt wel even wachten met eten…pas na het douchen gaan we samen meteen een boterham eten.
Op mijn vrije dagen gaan we eerst samen uitgebreid eten en douche ik pas later…dan kan ik ook rustig douchen,want Joas kan zich dan nog beter alleen vermaken in 1 van de ruimtes…
Meestal wordt hij pas wakker als ik uit de douche kom…soms moet ik hem ook wel eens wakker gaan maken om 8 uur…als we de deur uit moeten ergens voor dan,maar gelukkig heb ik het luxe…ik begin pas om half 10…
Op maandagen laat ik hem altijd liggen…dan is mn man vrij en houdt hij Joas bij zich of gaat er samen met hem uit om te eten e.d.
Leuke is wel,dat als HIJ wil douchen (is hij dol op),dat ik me er vooral niet mee moet bemoeien en zelf lief moet gaan spelen. Als ik de douchecabine open doe om hem even in te zepen,dan doet hij deze demonstratief dicht! Onder het mom “nu is het MIJN douchetijd, ik mag de deur bij jou ook niet open maken”…hihi…
Zodra nummer 2 er is,gaat hij in de maxicosi op de wasmachine!
Vind je dat niet erg gevaarlijk eenbeebj en een maxi cosie op een wasmachine ?
Ik zou er niet aan moe ten denken :shock:
@kimmiejj wrote:
Vind je dat niet erg gevaarlijk eenbeebj en een maxi cosie op een wasmachine ?
Ik zou er niet aan moe ten denken :shock:
Wat is daar gevaarlijk aan? Een hele grote wasmachine (bijvoorbeeld,het kan ook een maxicosi op de grond zijn of op zn standaard)…
Een beebje van 1 maand bijvoorbeeld zal echt niet ineens opstaan en de wasmachine afwiebelen hoor! En dan nog…ik sta nog geen halve metern van de wasmachine vandaan te douchen…dan moet hij echt toeren uithalen om ervanaf te vallen incl. maxicosi…
Joas zat vanaf 6 maanden in zn buggy in de badkamer. Daarvoor zat hij in de maxicosi op de standaard. Ik weet niet of we deze voor deze beeb ook uit de schuur gaan halen…beetje dubbelop allemaal aangezien de buggy van Joas in de gang staat en die kan ook helemaal plat.
Maar goed…beebje is er nog niet…dus de praktijk zal het uitwijzen…
Ik las iets over een wipstoel op de wasmachine…die zouden eerder ergens vanaf kunnen wiebelen hoor…
Leek me trouwens overbodig om te zeggen dat de wasmachine niet aanstaat!
Anders optie is in de wieg in de gang,voor de badkamerdeur.
De wieg is verijdbaar,dus kan daar staan. Tot aan de 3 maanden kan dat dus ook en staat dan ook meer een meter van me vandaan volledig in het zicht.
En Joas kan er gewoon langs…
hier zijn de volgende opties van toepassing…
ik douche voor hij wakker is…(als hij een keertje lekker blijft slapen…tot na 7en )
ik douche samen met hem…ook erg gezellig
ik douche terwijl papa hem bezig houdt…
ik douche s’avonds als hij diep in slaap is, de badkamer ligt aan zijn kamertje…
ik douch smiddags als charity slaapt of savonds als ze alweer naar bedje is
Doordeweeks is het een haastklus terwijl Lukas de bovenverdieping onveilig maakt. Ontspannen douchen zit er dan voor mij niet in. Hierna kan ik dus ook fijn puinruimen (wc papier weer proberen op de rol te wikkelen, de wc leeg te vissen (nee badeendjes horen niet in de wc), zijn speelgoed weer op één plek opbergen, onze spullen weer op de nachtkastjes zetten etc.).
Ik het weekend gaat de deur dicht en sta ik minimaal 15 minuten bij te komen onder de douche … HEERLIJK
Ik douche ook s avonds in alle rust hoor!
S morgens wassen we samen in de badkamer!
Ik laat de badkamerdeur open en ook de kamer van Lucas en tijdens het douchen loopt hij een beetje heen en weer. Hij speelt een beetje op z’n kamer of klets tegen mij als ik in de douche ben… Geeft nooit echt problemen eigenlijk.
meestal douche ik me als mn man thuis is of tijdens Yeline haar slaapjes. En als ik wel alleen ben en Yeline is wakker neem ik haar gewoon mee onder de douche met speeltjes dan kan zij zitten te spelen in de douchebak en ik kan me ff douche
Vaak doen we het zo:
Eerst Laura uit bed halen, schone luier om, flesje melk, eventjes spelen samen. Dan Laura in de box, video van de teletubbies aan (sorry, niet echt pedagogisch verantwoord) speelgoed en knuffel voorhanden, en dan kan ze zich rustig 30-40 minuten vermaken zonder papa of mama in de buurt.
Je hoeft toch niet meteen te douchen zodra je opstaat? Ik ga dan liever voor een wat langzamere start, eerst even flesje geven, lekker in piama een kopje koffie drinken en daarna even tijd voor jezelf om rustig te douchen.
@Mejis wrote:
Vaak doen we het zo:
Eerst Laura uit bed halen, schone luier om, flesje melk, eventjes spelen samen. Dan Laura in de box, video van de teletubbies aan (sorry, niet echt pedagogisch verantwoord) speelgoed en knuffel voorhanden, en dan kan ze zich rustig 30-40 minuten vermaken zonder papa of mama in de buurt.
Je hoeft toch niet meteen te douchen zodra je opstaat? Ik ga dan liever voor een wat langzamere start, eerst even flesje geven, lekker in piama een kopje koffie drinken en daarna even tijd voor jezelf om rustig te douchen.
Ach pedagogisch verantwoord…als het maar werkt en niet te lang is…
Als ik moet kiezen tussen mijn kind aan de Bimba-DVD of koken in een open keuken met een dreumes rond je benen,dan ga ik voor de zgn-niet-verwantwoorde Bumba DVD…dan hoor ik hem zo 10 minuten niet meer!
Maarre…die langzame start is heerlijk hoor…alleen niet op dagen dat we echt de deur uit moeten! Sommige moeders werken namelijk…al hoef ik me niet druk te maken,want ik hoef er ondanks dat ik werk niet vroeg uit…
Dan is het handiger als je kindje zich inderdaad even 10 minten vermaakt.
Sommige moeders werken namelijk..
Ik ook hoor. De langzame start werkt voor ons alleen in het weekend, of op mijn 'mama-dag', maar je hebt gelijk, op werkdagen is het een ander verhaal. Had ik even niet aan gedacht (ik kreeg uit de vraag niet de indruk dat er haast was bij het douchen om naar het werk te gaan, vandaar).