"mama, de mevrouw zegt dat ik stink"

zo kwam ons sophie gisteren bij onze tafel in het restaurant terug.

Mijn hart brak!!

Sophie heeft een poepprobleem, en kan gewoon lastig/niet poepen.

Nu ging het een hele tijd goed, maar gisteren ging het dus weer waardeloos.

We waren een dagje in de dierentuin, en steeds een beetje ontlasting in haar onderbroek, dus hop een luier aan. er kwam niet veel ontlasting, maar toch, voordat we weer in de trein gingen de luier uitgedaan en een schone aangedaan, we gingen tenslotte nog uiteten bij de rodeo.

Voor degene die het niet kennen: daar hebben ze een hele leuke speelruimte voor de kids, die door middel van een deur afgeschermt is van het restaurant. dus een ideale afsluiter.

Tot sophie dus naar me toekwam aan onze tafel. Helemaal in tranen, en ze wilde niet meer terug naar de speelruimte, want de mevrouw zei dat ze stonk…

Ja, je rook wat ontlastinggeur inderdaad, maar daar kan sohie ook weinig aan doen… Ze had gisteren gewoon een dag dat er steeds een klein beetje ontlasting kwam. en je rook het alleen als je echt je best deed om het te ruiken en je met je neus bij haar billen kwam zeg maar…

maar sophie was dus op de bank geklommen om te persen, en dat ziet er gewoon heel zielig uit, en het ziet eruit alsof ze ook flink poept. Alleen is dat dus niet…

En nu had die mevrouw (die daar werkt en betaald wordt om toezicht te houden) gezegt dat sophie stonk en dat ze naar haar ouders moest gaan en niet meer mocht spelen… Meissie durfde niet meer terug naar de speelruime, ook niet nadat zze een schone luier aan kreeg…

Dus ik mee, en zeg tegen die troela (want sorry, dat vond ik haar als je tegen een kind zegt dat ze stinkt) of dat ze iets tegen sophie gezegt heeft. bedoel, mijn kind heeft een levendige fantasie, maar goed, kon me niet voorstellen dat ze dit verzonnen had. Ja zegt ze: zij mag hier niet meer spelen want ze stinkt en dt vind dit meisje niet prettig…

iik stond echt :shock: Ik heb een poging gedaan om vriendelijk te blijven, maar dat mislukte al snel toen bleek dat ze het ook echt meende dat sophie maar gewoon bij onze tafel moest blijven. Dat meisje kon er niet tegen en die wilde lekker op de bank bij haar zitten, en kindjes die stonken hoorde niet in een restaurant te komen…

en dat zei ze dus gewoon ook nog eens waar sophie bij stond he!

tuurlijk heb ik sophie gewoon daar laten spelen, en ben er zelf bijgebleven omdat sophie dat graag wilde.

Maar nu reageer ik de laatste tijd nogal snel opgefokt en kan weinig hebben. Heb ik nu echt overtrokken gereageerd of hoe zouden julllie reageren?

Nou sorry, dat zeg je toch niet!! Wat een stom mens om dat zo te zeggen en wat sneu voor je meisje! Nee ik vind echt dat je gelijk hebt!

En Sophie is 3 jaar oud! Kom op hee, dan weet je toch dat kinderen nog een luier aan hebben of bezig zijn met zindelijk worden. Daar hoort poep ook bij hoor. Ik denk dat ik misschien gezegd had “volgens mij moet je even een nieuwe broek vragen bij papa en mama. Dan kan je daarna weer lekker spelen!” oid, als het heel erg was geweest. Maar een klein poepluchtje… och ik ben wel meer gewend…

Ik zou het restaurant opbellen en de bedrijfsleider op de hoogte brengen. Personeel hoort niet zo te doen!

ik had er echt stennis lopen schoppen, wat een mens. Ik zou er dus ook echt nog een klacht achteraan gooien. Je gaat naar een kindvriendelijk restaurant… mogen ze ook wel kindvriendelijk zijn zeg.

Dit meen je niet?! :shock:

Yari draagt dus ook nog een luier,ik weet dus hoe het is, maaruh ik denk dat ze hem van mij in d’r giechel had gekregen (die vieze luier) :silenced:

Goed van jou dat je zo rustig bent gebleven, ben je niet meteen gaan klagen?

Alsnog doen hoor, is ze helemaal belazert.

Dom wicht met een empathie van een goudvis, moet ze lekker een ander baantje gaan zoeken waar geen kleine kinderen bij betrokken zijn.

Als je van hogerhand geen gehoor krijgt, zou ik op iedere site waar ze vermeld staan een flinke negatieve recensie neerplempen, dat zal ze leren :twisted:

Knuf voor jou en je meisje, is ze het al vergeten, of is ze er nog van onder de indruk.

:hug:

Joh nee niet te filmen! :shock: Weet je zelfs als het een kind van een jaar of 10/11 zou zijn…dan nog! Ze weet niets van de achtergrond van betreffend kind…juist zindelijkheid ga je subtiel mee om…of je nu wel of geen kinderen zelf hebt. Kindje apart nemen en vragen of ze mss een schone broek aan wil zodat ze weer lekker kan spelen maar niet zo bruut. Zal zulke dingen wel nooit snappen. :shifty:

Ze is nog maar 3 jaar :shock: Nee, dit vind ik echt niet kunnen en ik zou zeker een klacht indienen bij de bedrijsleider. Dit is geen kindvriendelijk restaurant, want anders zouden ze er wel taktischer mee om gaan.

Maar nu reageer ik de laatste tijd nogal snel opgefokt en kan weinig hebben. Heb ik nu echt overtrokken gereageerd of hoe zouden julllie reageren?

Nee hoor, niets overtrokken aan. Zindelijkheid is al lastig zat en alle negatieve signalen,maken het alleen maar moeilijker.
Wat zou zo'n dame dan wel niet denken van een kind van 2 jaar? Die helemaal niet zindelijk horen te zijn? Het is een ander verhaal als je even vraagt of ze bij mama even verschoont kan worden en daarna weer gezellig komt spelen,maar dit is echt veel en veel te ver gegaan.

Vind het nog knap dat je je in hebt weten te houden en niet meteen een klacht ingediend hebt (wat je natuurlijk niet snel doet waar je kind bij is).
Toch zou dat alsnog gaan doen bij de leidinggevende of eigenaar.
Een restaurant die zich z.g.n. kind- en familie-vriendelijk wil profileren, zal de werkwijze van deze dame vast niet onderstrepen.

Toen ik het eerste deel van je verhaal las dacht in eerst dat ze zich alleen een beetje ongelukkig uitdrukte, met de bedoeling om te zeggen ‘ga maar even naar je ouders voor een schone luier’ (ik kan me namelijk wel voorstellen dat ik het wel prettig zou vinden dat als zo iemand zou ruiken dat mijn kind een poepluier heeft daar wel even melding van maakt (of het kind even terugstuurt, als het oud genoeg is).

Maar om dan doodleuk te zeggen dat Fietje niet welkom is :shock: En dan de reden ook erbij, dat dat anderen meisje dat niet wil. Hoe kómt zo iemand erbij om daar in mee te gaan als een ander kind dat zegt :twisted: :roll:

Dus nee, ik vind je reactie niet overtrokken, zo iemand is gewoon niet geschikt om dat werk te doen :?

Ik weet niet of ik een klacht in zou dienen (ik ben daar gewoon niet zo van…) maar ik zou wel tegen haar zeggen dat ik het echt not done vind hoe ze handelt en ik zou -in haar bijzijn- aan mijn kind uitleggen dat de ander meer heeft om zich voor te schamen dan mijn kind zelf (of in elk geval iets van die strekking, zodat het voor mijn kind duidelijk is wat ik bedoel).

Nou ja zeg wat achterlijk! Nee hoor je reageert echt niet overtrokken.

Dat ze een kindje terug stuurt naar de ouders vanwege een poepbroek snap ik heel goed. Is zeker fijner voor het kind, en ook voor de omgeving.

Maar dit slaat alles. De woorden die ze gebruikt, de bevelen van het prinsesje die ze zomaar opvolgt :shock:

Ik zou het er bij een ‘normaal’ restaurant denk ik bij laten zitten onder het mom van ‘niet iedereen is even tactisch met kinderen’, maar in haar geval zou ik toch sterk de neiging hebben er een mailtje/telefoontje tegenaan te gooien. Het is haar wérk om kinderen te vermaken, daar hoort ook gewoon respectvol met kinderen omgaan bij…

Mijn god. Ik had dat mormel een poepluier in dr gezicht gesmeten en geroepen dat ze zelf stinkt, het moet toch niet gekker worden.

Ik zou dit absoluut melden bij het restaurant, schandalig.

fijn om te lezen dat mijn reactie gewoon terecht was en het niet aan mij ligt.

Ik heb nog geen klacht ingedient, maar ben dat wel van plan. helemaal na het lezen van jullie reacties, en het dus echt niet aan mij ligt.

Mijn meissie trekt het zich nog erg aan, en geeft aan gewoon niet meer te willen poepen zodat ze ook niet kan stinken :cry:

Geweldig, dus nu ben je feitelijk terug bij af met je kleine meid haar probleem, omdat zo’n takkewijf dr scheur niet kan houden! Hoe haalt ze het in haar hoofd??? Niet meer mogen komen spelen, omdat ze een keertje een vieze broek heeft… :wall: Ik beveel de hoogste boom aan!

Klacht indienen, zsm!

dat was ook wat ik dacht hanB… we waren zo op de goede weg met haar, en nu “bewaart ik mijn poep wel in mijn buik mama”.

ik kan daar zo boos en verdrietig om worden, dat ik al een grote klahtenbrief heb geschreven net…

mijn mond valt gewoon open :shock:

wat is dat voor een mens zeggen wat een ************* tja kan maar beter niet schrijven wat ik denk.

hier ook een jongetje met een poepprobleem, waarmee we net een zwaar traject mee in zijn gegaan bij de poep en plaspoli

en ik kan me jou gevoel dus zooo goed voorstellen

voor jou en je meissie :hug:

en goed dat je een klacht hebt ingediend

wow knap dat je rustig bent gebleven. Ik had die muts aan haar oren meegetrokken naar de manager ! is ze betoeterd !

ik zou zsm een klacht indienen , hou je ons op de hoogte ?

en een dikke knuf voor je meisje !

@knipoogje1983 wrote:

dat was ook wat ik dacht hanB… we waren zo op de goede weg met haar, en nu “bewaart ik mijn poep wel in mijn buik mama”.

ik kan daar zo boos en verdrietig om worden, dat ik al een grote klahtenbrief heb geschreven net…

Kan hier wel om janken. Zoonlief is nu 6 en heeft sinds zijn laat 3e bij de kinderarts gelopen,omdat hij nog maar 1x in 8 dagen ging poepen (en inmiddels overvolle darmen van het opslaan van poep).

Zo zielig…

hebb al een reactie terug op mijn mail:

Beste Ellen,

Ik betreur dit ten zeerste!

Dit heeft ze absoluut niet te zeggen!

Ze is er juist om op de kinderen te passen, en als er problemen zijn om die op te lossen.

Ik ga hier meteen achteraan, en laat dit niet zomaar aan me voorbij gaan!

Sorry voor het ongemak!

Ik hoop niet dat dit u weerhoud om nog gezellig terug naar hier te komen!

Als u uw adres wil sturen, krijgt uw een tegoedbon van ons!

wat een absurd mens zeg, goed zeg dat je rustig bent gebleven

knuffel voor je meisje :hug:

En wat een super service van de manager :thumbup:

en wat een slecht nederlands van de manager :silenced:

Maar goed, wel een fijne reactie. Ongelooflijk zeg, zo’n figuur.

Hopelijk is je meisje het voorval snel vergeten.