Makkelijke KOK-ers gezocht

De huisarts vertelde mij dat ik te moeilijk deed en maar eens moest leren om het mezelf wat makkelijker te maken. Dit naar aanleiding van vermoeidheidsklachten.



Tja, lekkere opmerking. Ik heb een baan, 2 kids en een huishouden. Ow ja en niet te vergeten nog een groot kind :mrgreen:



Dussss hoe maken jullie het jezelf makkelijk?



Kom maar op met die tips!



groetjes Judith

wat practische luxedingen zoals een vaatwasser, strijkijzer met stoomgenerator aanschaffen?



Ik heb de oplossing tot hiertoe ook nog niet gevonden…

Ik ben makkelijk…



Wat wil je weten… :mrgreen:

Ik werk niet maar 1 dag in de week gaan de kids naar opa en oma. dat is zo gegroeit vanuit de tijd dat ik nog wel werkte en opa en oma en de kids genieten er echt van.



Voor mij is die tijd rust en tijd voor mezelf echt nodig. Anders had ik het afgelopen jaar echt niet kunnen functioneren denk ik.

Ik weet nog wel iets… Misschien doe je het al hoor…



Ik vouw ondergoed en sokken niet meer op… Ik heb mandjes en alles wat nog op de bodem ligt van de wasmand gooi ik daar in.



Ik strijk niet, ook makkelijk…:slight_smile:



Ik heb maar een paar regels in huis eigenlijk, schoenen uit, van mijn spullen afblijven en opruimen en niet te hard gillen en liever niet rennen.

-Erik en ik hebben beiden een avond voor onszelf,dat we gewoon doen waar we zin in hebben en de ander is dan thuis.

-we stappen zo af en toe lekker samen en dan de babyfoon naar de buren.

-Door de weeks het huishouden bijhouden en in het weekend er samen even tegenaan om het grondig te doen.

-Als Thije op bed ligt dan plant ik Yara voor de tv en dan mag mamma kokken,zoals nu!.

Tijd voor jezelf regelen! Lekker gaan doen waar jij dan zin in hebt…

hier ook een makkelijke. Dat hoor ik ook van moeders die hun dochters hier ophalen na het spelen (al twijfel ik af en toe of het een compliment is maar daar ga ik dan maar vanuit, wat weer aangeeft hoe makkelijk ik ben 8) )



Maar voor joou hangt het er vanaf hoe hoog jij de lat voor jezelf legt met de dingen die je moet doen…

megamakkelijk…doe nergens moeilijk om, vind ik werkelijk zonde van mijn tijd en energie



maar vertel; waar vind jij/jullie waar je moeilijk in bent?

Dietske, vaatwasser heb ik. Strijkijzer natuurlijk ook, alleen niet met zo’n stoomdinges. Maar ja, de mijne is nog redelijk nieuw, dus das ook zonde om hem nu weg te doen.



Ariel, de kids gaan 2 dagen naar het kdv en 1 dag papa dag. De andere drie dagen dat ik niet werk, ben ik alleen met ze.

Sinds een paar weken gaan ze de donderdagochtend naar het kdv en dat is dan ook de enige ochtend zonder kids en zonder werk.

Het is een begin, maar 1 ochtend is ook gauw om.



Kaar, strijk je echt helemaal niks? Heb hier toch echt wel dingen die gestreken moeten wat kleding betreft. Handdoeken, rompers ed strijk ik uiteraard niet.



Schoen, dat doe ik ook wel. Als Amy naar bed is, ga ik lekker kok-en. Tim kan heel goed zelf spelen namelijk.

Ik ga twee keer in de week sporten, dan is hubbie thuis. Maar wel pas als de kids op bed liggen.

Samen in het weekend het huishouden doen, zit er niet in. Hubbie werkt namelijk iedere zaterdag. En zondags proberen we toch als rustdag aan te houden.

De vraag is volgens mij of je moet bezuinigen op tijd of juist op energie :wink:



Of zie ik dat verkeerd?

een hulp in de huishouding al eens aan gedacht?

Hoi,



Ik denk ook wel dat het in je aard moet zitten , iemand die niet makkelijk is echt tot in de puntjes zal niet snel makkelijk kunnen zijn denk ik :think:



Bij mij wordt gewoon alles gestreken, anders vindt ik het zo,n zooi, iedere dag gestofzuigt,

Moeilijk hoor, hoe wordt je makkelijker :mrgreen: :think: :-*





IK lees wel even mee, misschien nog handige tips je weet maar nooit :wink:

Jaa, dat is een goeie.



Ik leg de lat niet zo hoog vind ik zelf. De kids moeten natuurlijk hun natje en droogje hebben, schone kleren ed.

Dan heb ik zo’n rare baas die verwacht dat ik daadwerkelijk kom werken voor mijn salaris :wink:



Qua huishouden, probeer elke dag te koken, maar dat schiet er de laatste tijd bij in vanwege de vermoeidheid. Was heb ik echt heel veel, probeer zo weinig mogelijk te strijken, maar ontkom er niet aan.

Wil wel graag dat mijn huis opgeruimd is, maar doe iets minder moeilijk met poetsen.

Een keer in de twee weken komt een tante van hubbie een paar uurtjes helpen met schoonmaken anders word de Rob Geus slogan hier van toepassing: “Hier word ik niet vrolijk van” :mrgreen:



Lydia, uhmm bezuinigen op tijd of energie :think:

Ik bedoel meer met energie: wil je het té goed doen allemaal en met tijd: stop je onnodig veel tijd in dingen die misschien helemaal niet hoeven?>

Enuhhhh een volle pan aardappelen koken,dan kan je ze de volgende dag opwarmen in magnetron.

Of een pan pasta die je vervolgens de volgende dag weer opwarmt.

En dingen die over zijn in de diepvries doen. Ook ideaal als je weinig tijd voor koken hebt.

Wij hebben sinds een jaar een hh hulp en zij komt elke week 2 uurtjes.

HEERLIJK!!!



Ook doe ik heel veel in de droger, scheelt echt veel werk vind ik, wel probeer ik het daarna zo snel mogelijk op te vouwen, dan hoef je veel niet te strijken.

Met bedden verschonen dan doe ik dat s’ochtends en hup alles in de droger en weer opmaken. Scheelt veel vouwwerk.



En niet iedere keer speelgoed opruimen tussendoor…pfff, het is zo frustrerend als het snel weer een rommel is.

Speelgoed in grote bakken/manden…voor snel en makkelijk opruimen.



Ik zet vaak ook het eten al rond 13.00 uur/14.00 uur klaar, dan kost het me niet zoveel tijd om 17.30 uur als ik zelf en de kinderen moe zijn.

Scheelt een heleboel frustratie en onrust.



Vooral in de wintermaanden doe ik wel eens de kinderen s’middags in bad, of eentje gaat douchen en eentje in bad en dan ruim ik boven het een en ander op. Scheelt een hoop stress in de avonduren.



Verder :think: geen idee…



Af en toe tijd voor jezelf en tijd voor elkaar :wink: (zouden wij ook wel eens mogen doen :eh: )

Hihi, er beginnen al aardig wat tips binnen te stromen.



Lydia, oow op die fiets. Ik wil het wel te goed doen, ik kan het niet, en ergo: een gefrusteerd type. :mrgreen:



Schoen, opgewarmde aardappels vind ik :sick:

Maar dingen die over zijn invriezen is wel een goede.



Alex, ik durf kleding niet in de droger te stoppen. Dan wil het nog wel eens krimpen. :shifty:

Speelgoed opruimen deed ik eerst wel tussendoor, maar sinds de tweede er is, ben ik daar al gauw mee opgehouden.



Hoe doen jullie het trouwens. Een huishouden en jonge kids. Doen jullie je huishouden als ze in bed liggen of als ze op zijn?

Ik dus als ze in bed liggen, maar dat betekent dat al mijn vrije avonden aan huishouden of sporten opgaan. En ik heb nog zoveel hobbies :?



Ik zou dus eigenlijk wel meer huishouden willen doen als de kids op zijn.

Ik wil ze echter niet alleen beneden laten terwijl ik boven ben.

Lastig hoor dit :eh:

@Judith75 wrote:



Ik zou dus eigenlijk wel meer huishouden willen doen als de kids op zijn.

Ik wil ze echter niet alleen beneden laten terwijl ik boven ben.

Lastig hoor dit :eh:




Niet om te plagen hoor, maar door dit zinnetje denk ik inderdaad: doe wat makkelijker joh.

Wat niet gaat, dat gaat niet.



Hoe belangrijk zijn dingen? Ik heb de vloer hier leeg, geen kruimel te zien, maar dweilen zou wel mogen. Dat gaat niet met kinderen dus dat doe ik vlak voor ik ga slapen.

Ik krijg de was niet droog want de droger doet het niet en het droogrek staat binnen want het regende. Dan blijft er dus was liggen in de mand. Helaas, morgen weer een kans.



Als het gaat om eten koken; meestal kook ik veel te veel. Ik wil graag dat er mensen kunnen blijven eten. Wat over blijft is voor de volgende dag.





Ik ruim tegenwoordig wel speelgoed op tussendoor. Ik probeer wat moeilijker te worden denk ik :mrgreen: